تحقیق ورزش و فناوری اطلاعات و کاربردهای وب سایت در ورزش

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ورزش و فناوری اطلاعات و کاربردهای وب سایت در ورزش  دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۲٫ مقدمه    ۴
۲٫۲٫ فناوری اطلاعات    ۴
۱٫۲٫۲٫ ماهیت فناوری اطلاعات    ۶
۲٫۲٫۲٫ تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۸
۳٫۲٫۲٫ اینترنت    ۱۲
۴٫۲٫۲٫ تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران    ۱۴
۱٫۴٫۲٫۲٫ تاریخچه رایانه    ۱۴
۲٫۴٫۲٫۲٫ تاریخچه اینترنت در ایران    ۱۵
۵٫۲٫۲٫ زیرساختهای فناوری اطلاعات    ۱۵
۶٫۲٫۲٫ کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان    ۱۶
۷٫۲٫۲٫ ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات    ۱۷
۳٫۲٫ ورزش و فناوری اطلاعات:    ۱۸
۴٫۲٫ وب سایت:    ۱۹
۱٫۴٫۲٫ مراحل راه اندازی وب سایت:    ۱۹
۲٫۴٫۲٫ طراحی و محتوای وب سایت ها    ۲۰
۳٫۴٫۲٫ زمینههای جاری در وب سایتهای مربوط به ورزش در محدودههای اصلی زیر میباشد    ۲۰
۴٫۴٫۲٫ کاربردهای وب سایت در ورزش    ۲۰
۵٫۴٫۲٫ تحلیل وب سایت    ۲۳
۱٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای محتوایی:    ۲۴
۲٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای ساختاری:    ۲۴
۳٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای محتوایی ویژگیهای ساختاری    ۲۴
۴٫۵٫۴٫۲٫ استانداردهای رتبه بندی شده    ۲۶
۵٫۲٫ پیشینهی پژوهش:    ۲۹
۱٫۵٫۲٫ تحقیقات انجام شده در کشور:    ۲۹
۲٫۵٫۲٫ تحقیقات در خارج از کشور:    ۳۳
منابع    ۳۹

منابع

اسلوین، جیمز. (۱۳۸۰). اینترنت و جامعه. ترجمه عباس گیلوردی و علی رادباوه. چاپ اول. تهران: نشر کتابدار.

پریرخ، مهری و همکاران (۱۳۹۰) تحلیل پیوند­های فرامتنی در وب سایت­های کتابخانه­های دانشگاهی ایران، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.

پشوتنی زاده، میترا و کوکبی، مرتضی. (۱۳۹۰). الگوی بهینه برای طراحی وب سایتی مخصوص نوجوانان ۱۲ – ۱۴ ساله ایرانی کدام است؟، مجله کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۳٫ شماره­ی ۴٫

حسن بیگی، ابراهیم. (۱۳۸۴). “حقوق و امنیت در دنیای سایبر”. چاپ اول. تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر

ذوفن، شهناز. (۱۳۸۳). کاربرد فناوری­های جدید در آموزش. تهران: سمت.

راوند سامان، ۱۳۸۹، بررسی و تحلیل وب سایت­های کتابخانه­های عمومی موجود و ارائه طرحی پیشنهادی برای وب سایت کتابخانه عمومی ایران، دانشکده علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

زارعی زوارکی، اسماعیل. (۱۳۸۱). تکنولوژی اطلاعات و روند جهانی سازی. مجموعه مقالات اولین همایش علمی اتحادیه انجمن­های اسلامی دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند. دهلی نو.

زاهدی، شمس االسادات. (۱۳۹۰) پژوهشی درباره وب سایت­های پنج دانشگاه بزرگ دولتی ایران و ارایه الگوی مناسب، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره۳، شماره ۶، صص۲۱-۴۴٫

زاهدی، شمس السادات. (۱۳۸۳). نقش فناوری­های نوین ارتباطی در مدیریت دموکراتیک جامعه..

حیاتی، سارا. (۱۳۸۶). “بررسی اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد بهره وری کل عوامل تولید”. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.

اصغری پوده، احمدرضا. (۱۳۸۰). بررسی عناصر و ویژگی­های مطرح در طراح وب سایت کتابخانه­های دانشگاهی، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، مشهد، دانشگاه فردوسی.

اصغری پوده، احمدرضا. (۱۳۸۰). بررسی عناصر و ویژگی­های مطرح در طراح وب سایت کتابخانه­های دانشگاهی، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، مشهد، دانشگاه فردوسی

نوشین فرد، فاطمه و نیکزاد، مهسا (۱۳۸۸). مجموعه مقالات همایش وب سایت کتابخانه­های دانشگاهی: بررسی ویژگی­های ساختاری و محتوایی وب سایت­های کتابخانه­های دانشگاه­های آزاد اسلامی ایران. تهران: نشر کتابدار.

آبکار، علیرضا. (۱۳۸۸). جایگاه فعالیت­های جسمانی در اوقات فراغت دانشجویان. فصلنامه علوم رفتاری، ۱ (۱)،  ۲۸-۱٫

آیتی، محسن و همکاران. (۱۳۸۶). الگوی تدوین برنامه­های درسی مبتنی بر فن­آوری اطلاعات و ارتباطات در تربیت معلم. فصل­نامه مطالعات برنامه درسی سال اول، شماره ۵٫

توربان، افریم؛ کلی رینر؛ ریچارد پاتر؛ (۱۳۸۶). “مقدمه­ای بر فناوری اطلاعات”. مترجمان اکبر مصطفوی، جواد اکبری، مجتبی مصطفوی، شرکت ناقوص اندیشه.

احسانی، محمد و امیری، مجتبی. (۱۳۹۰) همایش ملی تفریحات ورزشی، سازمان ورزش شهرداری تهران

.۲٫ مقدمه

زیرساخت­های ارتباطی در ابعاد مختلف جامعه­ی جهانی رخنه کرده است و وضعیتی را به وجود آورده که بنابه اعتقاد بعضی از صاحبنظران جهان را وارد دوره تاریخی جدید خواهد کرد که آن را عصر اطلاعات یا ارتباطات دانش نامیده­اند. و فناوری اطلاعات در مدت زمان کوتاهی از اجزای اصلی تشکیل دهنده جامعه مدرن به حساب خواهد آمد. (اسلوین، ۱۳۸۰)

انقلاب اطلاعات موضوع نسبتا جدیدی در اطلاعات است. بسیاری از صاحب نظران انقلاب اطلاعات را چیزی شبیه انقلاب صنعتی ارزیابی کرده­اند و اساسا انقلاب ابر رسانه و اطلاعات را بعد از انقلاب صنعتی، انقلاب برق، انقلاب نفت و انقلاب الکترونیک پنجمین انقلاب ملی بشر بعد از رنسانس می­دانند و اعتقاد دارند که این تحول، شیوه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات را کاملا دگرگون ساخته است. (اصغری پوده، ۱۳۸۰)

در سال­های اخیر تازگی و نوظهوری دو فناوری افزایش یافته است. اولی مربوط به اطلاعات دیجیتالی است که امکان به کد درآوردن مجموعه­ای از اطلاعات و دانش اقتصادی ارتباط پیدا می­کند و در واقع این امکان را فراهم می­کند تا بین حوزه­های مختلف و جدا از هم ارتباط برقرار کند. برای مثال: مطبوعات، انتشارات و تلویزیون اطلاعات فنی و اقتصادی، موزیک و عکس و …  (آیتی و همکاران، ۱۳۸۶)

دومین تازگی به زیرساخت­های ارتباطات مربوط می­شود. در گذشته اطلاعات بر اساس اصل مرتبه بندی و سلسله مراتب بین گروه­های نهادی و مالی و سازمان­ها بود. ارتباط با جهان خارج کاملاً فیلتر شده بود و اغلب انتقال اطلاعات به وسیله کاغذ یا روش­های فیزیکی صورت می­گرفت. امروزه جریان اطلاعات به وسیله شبکه­های ارتباطی سازماندهی شده است که به این واقعیت بر می­گردد که دنیای گسترده از شبکه اطلاعات مبادله­ای وجود دارد. به علاوه پویایی و اعتبار سیستم، مبتنی بر تکثیر شبکه­هایی است که هم رقابت و هم مخابره کنند. (پریرخ و همکاران، ۱۳۹۰)

این مقاله در قالب سه قسمت ارائه می­شود؛ در قسمت اول به بررسی فناوری اطلاعات (IT) و وب سایت و روند تحولات آن پرداخته می­شود، سپس ورزش و ارتباط آن با فناوری اطلاعات با استفاده از وب سایت­ها بررسی شده و در پایان به پیشینه مطالعات انجام گرفته در حیطه­ی فناوری اطلاعات و ورزش خواهیم پرداخت.

۲٫۲٫ فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به عنوان یک زیرساخت جدید توجه زیادی را به تأثیر خود در سازمان­ها جلب کرده است. این زیرساخت که عموماً به صورت بهره برداری جمعی از دستگاه­های الکترونیکی، ارتباطات از راه دور، نرم افزار، ایستگاه­های کامپیوتری نا متمرکز و رسانه­های یکپارچه تعریف  می­شود، بر سازماندهی فاصله­های مکانی و به تبع آن بر دیگر سیستم­ها اثر عمیقی بر جا گذاشته است. شاید بتوان گفت فناوری اطلاعات همان مطالعه، طراحی، گسترش، اجرا و مدیریت سیستم­های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر و به خصوص کاربرد­های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر است. از این نقطه نظر فناوری اطلاعات سیستمی است که توسط آن داده­های کاربردی به هر صورت گردآوری  می­شوند. (پشوتنی زاده و کوکبی، ۱۳۹۰)

توربان[۱] (۲۰۰۳) معتقد است فناوری اطلاعات بر دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و سیستم ارتباط از راه دور با هم، ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات تأ کید دارد. فناوری اطلاعات رشته­ای است که از منابع الکترونیکی برای دستیابی به اطلاعات استفاده می­کند و اثر سیستم­های کامپیوتری بر مردم و مؤسسات را بررسی می­کند، در حالیکه علوم کامپیوتر و مهندسی اطلاعات بیشتر به سمت تکنولوژی جهتگیری کرده­اند. فناوری اطلاعات شامل مسائلی است که به گسترش علوم کامپیوتر و تکنولوژی، طراحی، توسعه، راه اندازی و اجرای سیستم­ها و کاربرد­های اطلاعاتی مربوط است (توریان و همکاران، ۱۳۸۶)

در حقیقت فناوری اطلاعات صنعت در حال پیشرفتی است که به شدت جویای بازار­های بزرگتر است تا به این ترتیب سرمایه گذاری­های بزرگتری را جذب، در آمد بیشتری را تولید و مشاغل بیشتری را بوجود آورد. فعالیت در زمینه­ی IT در گذشته به معنی کار کردن برای شرکت­های نرم افزاری بود، اما امروزه تعریفIT گسترده­تر شده است و تقریباً هر نوع فعالیتی را در بر می­گیرد. تقریباً هر  مؤسسه­ای از یک شرکت نرم افزاری تا بزرگ­ترین تولید کنندگان و حتی فروشگاه­های کوچک، به متخصصان IT نیازمندند تا تجارتشان به خوبی رونق یابد. امروزه فناوری اطلاعات مشوق جهانی شدن تولید و بازار­ها است و پویایی و انعطاف پذیری خدمات و جریان­های پولی- مالی را افزون می­کند و اغلب صحنه را برای افزایش بهره وری و کارایی مهیا می­کند. تعاریف مختلفی از IT در مقالات مختلف وجود دارد که برخی از آن­ها عبارتند از:

فناوری اطلاعات ترکیبی از کلمات انگلیسی Information وTechnology است. فناوری اطلاعات مجموعه ابزار­ها، ماشین­ها، دانش فنی مهندسی، روش­ها و مهارت استفاده از آن­ها در تولید، داد و ستد، پردازش، انباشت، بازیافت، جا به جایی، انتقال و مصرف اطلاعات است؛ از ساده­ترین تا پیچیده­ترین و از ابتدایی­ترین تا پیشرفته­ترین مراحل اطلاعاتی؛ با این تعریف تمامی سخت افزار­ها مانند رایانه و لوازم جانبی آن و همچنین ابزار­های ارتباطی دور برد، شبکه­های اطلاع رسانی، اینترنت و نیز بسیاری از نرم افزار­های دیگر که برای ذخیره، پردازش، آماده سازی، بازیابی و مصرف اطلاعات به کار می­روند، در این رده قرار می­گیرند (واکاتوتوکی، ۲۰۱۳).

در فناوری اطلاعات مواردی چون ذخیره سازی اطلاعات، پردازش و ارائه اطلاعات، سیستم­های عامل، زبان­های برنامه نویسی، مهندسی پروتکل­ها و نرم افزار­های کاربردی مورد توجه قرار می­گیرد که شامل پروتکل­های شبکه، شبکه­های ذخیره داده، فناوری­های رمزنگاری و امنیتی، سخت افزار (رایانه­های شخصی، سرویس دهنده­ها و …)، طراحی بانک­های اطلاعاتی، زبان­های ارائه محتوا در وب نظیر ایکس. ام. ال (XML)، اچ. تی. ام. ال (HTML) و تشخیص و پیشگیری از حملات است (نبوی و فتاحی، ۱۳۸۶).

فناوری اطلاعات برای توصیف فناوری­هایی به کار می­رود که ما را در ضبط، پردازش، بازیابی و انتقال اطلاعات از طریق فکس، میکروگراف­ها و سایر ابزار­های ارتباط از راه دور یاری می­رسانند، همچنین فناوری­های قدیمی­تر بایگانی اسناد، ماشین­های محاسباتی مکانیکی، چاپ و حکاکی را در بر می­گیرند. همراه با سرمایه گذاری در سخت افزار کامپیوتر، به طور خودکار سرمایه گذاری­های مکملی در زمینه نرم افزار، سرمایه انسانی، روند­های جدید تجاری و تجهیزات ارتباطی ایجاد می­شوند. در اقتصاد جدید سخت افزار کامپیوتر و ارتباطات، ضرورتاً توسط نرم افزار به یکدیگر متصل می­شوند. گاهی ارتباط بین این دو بقدری تگاتنگ است که جدا نمودن آن­ها از یکدیگر امری غیرممکن به نظر می­رسد. بطور مثال شبکه جهانی (www) را در نظر بگیرید. این شبکه علاوه بر موج عظیمی از سرمایه گذاری در کامپیوتر­ها، همراه با توسعه نرم افزار­هایی چون Windows2007، Vista، XP و … گستره عظیمی از سرمایه گذاری در ارتباطات را نیز در بر می­گیرد. فناوری ارتباطات راه دور، باعث اشاعه و توسعه اینترنت شده است (حیاتی، ۱۳۸۶).

بسیاری از مطالعات تجربی به تعریف محدود فناوری اطلاعات یعنی سرمایه گذاری در سخت افزار کامپیوتر بسنده می­کنند. در حالی که IT در تعریف گسترده اش به سرمایه گذاری در سخت افزار، نرم افزار و خدمات مربوط به کامپیوتر و تجهیزات ارتباطات از راه دور اطلاق می­شود (یورگنسون و موتاهاشی، ۲۰۰۵)

فناوری اطلاعات مجموعه­ای از سخت افزار و نرم افزار و شبکه افزار است که مطالعه و کاربرد داده و پردازش آن در زمینه­های ذخیره، دستکاری، انتقال، مدیریت، جابجایی، مبادله، کنترل، سوئیچینگ و پردازش داده­ها به صورت خودکار امکان پذیر می­سازد (حیاتی، ۱۳۸۴).

فناوری اطلاعات به معنای جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، توزیع و استفاده از اطلاعات است و محدود به سخت افزار و نرم افزار نمی­باشد. فناوری اطلاعات را می­توان نقطه همگرایی الکترونیک، پردازش داده­ها و ارتباطات مخابراتی دانست (توربان و همکاران، ۲۰۰۳).

و در تعریفی دیگر آمده است که فناوری اطلاعات واژه­ای است که به هر نوع دستگاه ارتباطی و یا برنامه نظیر رادیو، تلویزیون، تلفن­های همراه، رایانه، نرم افزار، سخت افزاری شبکه، سیستم­های ماهواره­ای و نظیر آن اطلاق می­شود و سرویس­ها، خدمات و برنامه­های متعددی به آنان مرتبط می­گردد (سایندر، ۲۰۱۰).

۱٫۲٫۲٫ ماهیت فناوری اطلاعات

واژه­ی فناوری اطلاعات توسط لویت و وایزر[۲] در سال ۱۹۸۵ به منظور بیان نقش رایانه در پشتیبانی از تصمیم گیری­ها و پردازش اطلاعات در سازمان به کار گرفته شد. از فناوری اطلاعات برداشت­های مختلفی وجود دارد و همین برداشت­ها موجب شده تا تصاویر متفاوتی از آن در جوامع مختلف ارائه شود (صرافی زاده، ۱۳۸۶).

انقلاب در ارتباط از راه دور، انتقال انواع جدید اطلاعات را در مقادیر انبوه و با سرعت زیادی که پیشتر باور کردنی نبود، امکان پذیر ساخته است. نماد­های معروف این تحول عبارتند از: ماشین فکس، تلویزیون کابلی و اینترنت؛ این نماد­ها با تحولات پی در پی کامپیوتر، انتقال بلافاصله مقادیر انبوه اطلاعات را در سراسر جهان عملاً فراهم آورده­اند و تعامل میان دارندگان و کنترل کنندگان کامپیوتر­ها را امکان پذیر ساخته­اند. در این حالت، تبدیل کمیت به کیفیت بسیار ساده است؛ مقادیر جدید اطلاعات به معنای انواع جدید اطلاعات است که نه تنها اعداد و ارقام بلکه متن­های پیچیده، تصویر­ها و صدا­ها و نیز امکان هم آهنگ کردن آن­ها را با هم در بردارد (هیرشکوپ، ۱۳۸۵).

انقلاب اطلاعاتی کنونی در واقع چهارمین انقلاب اطلاعاتی تاریخ بشر است؛ اولین انقلاب اطلاعات، اختراع خط و نگارش بود که پنج تا شش هزار سال پیش شکل گرفت. دومین انقلاب اطلاعاتی با اختراع کتاب نوشتاری در حدود ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد شکل گرفت. سومین انقلاب اطلاعاتی، با اختراع ماشین چاپ و حروف متحرک توسط گوتنبرگ[۳] بین سال­های ۱۴۵۰ تا ۱۴۵۵ به راه افتاد (خان جزئی، ۱۳۸۵).

مهمترین عاملی که نقش وسیله جدید را از سایر وسایل سنتی متمایز می­سازد قابلیت مبادله همزمان اطلاعات است. این ویژگی در سایر وسایل ارتباط جمعی تقریباَ وجود ندارد. عامل بعدی میزان اطلاعاتی است که در واحد زمان ارسال می­شود. سپس امکان چند رسانه­ای بودن آن را تا حد یک پدیده کاملاً انحصاری از سایر پدیده­ها جدا می­سازد و آخرین عامل عدم امکان یک کنترل مؤثر تکنیکی و حقوقی در شرایط حاضر است که تا حدود زیادی به امنیت داده پردازی و سیستم­ها مربوط می­شود (حسن بیگی، ۱۳۸۴).

پیشرفت­های فناوری اطلاعات، امکان فراوان و بسیار کارآمدی را نوید می­دهد که طلایه­های آن در آغاز قرن جدید به وضوح نمایان است. طبق آنچه در “منشور اوکیناوا” به وسیله هشت کشور بزرگ صنعتی (گروه هشت) متشکل از آمریکا، انگلیس، روسیه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و کانادا به امضاء رسید، فناوری اطلاعات به سرعت به عنوان عناصر حیاتی رشد در جوامع مطرح می­شود و از طریق آن موقعیت­های کلان اقتصادی و اجتماعی توسط همگان قابل توزیع و استفاده می­گردد. به کمک فناوری اطلاعات، افراد و جوامع بشری استفاده بهتری از دانایی به عمل می­آورند و می­توانند تلاش­های خود را به گونه­ای جهت دهند که به قدرتمند کردن دموکراسی و افزایش شفافیت، اداره حکومت با ارزش­های انسانی، ارتقای حقوق بشر و افزایش تنوع فرهنگی و پاسداری از صلح و پایداری کمک کند (زاهدی، ۱۳۸۳).

فناوری اطلاعات، واسطه­ای است که امکان بیان گسترده­ای از اطلاعات، اندیشه­ها، مفاهیم و  پیام­ها را فراهم می­کند. این پدیده به دلیل برخورداری از ویژگی­های متفاوت و تعابیر متفاوت به گونه­های مختلف بیان شده است از جمله:

فناوری اطلاعات به مجموعه­ای از ابزار و روش­ها اطلاق می­شود که به نحوی اطلاعات را در اشکال مختلف جمع آوری، ذخیره، بازیابی، پردازش و توزیع می­کند. فناوری اطلاعات در جهت گسترش توانمندی­های اندیشه انسان تکوین یافته است. اصطلاح فناوری اطلاعات را می­توان از دو دیدگاه مورد مشاهده قرار داد. از دیدگاه اول، فناوری اطلاعات برای توصیف فنونی به کار می­رود که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می­دهد. از دیدگاه دوم، فناوری اطلاعات به مجموعه­ای از ابزار­ها و روش­ها گفته می­شود که امکان تولید، پردازش و عرضه اطلاعات را برای کاربرد انسانی فراهم می­آورد (محمودی، ۱۳۸۵).

همچنین فناوری را می­توان به عنوان یک فعالیت هدفمند بشری که برای طراحی و ساخت محصولات از آن بهره گرفته شده و نوع خاصی از دانش اطلاعاتی که فناوری برای حل مساله علمی به صورت عملی به کار می­برد، فناوری اطلاعات گفته می­شود. فناوری اطلاعات به دلیل تحول پذیری و قدرت تاثیر فراوانی که در رشد اقتصادی، اجنماعی، امنیت ملی، جهانی شدن و تبدیل مشکلات سنتی دارد، یکی از پویاترین و بحث انگیزترین رشته­های علوم و فناوری محسوب می­شود. اهمیت این پدیده در حدی است که آن را “همانند محور و مرکز مجموعه­ای از فعالیت­های هدایت شده دانسته­اند که کنترل مدیریت، بهره وری، تولید، آموزش و ارتقای یک سیستم را با یک مرکزیت به عهده دارد” تعریف کرده­اند. در جای دیگر و با افقی بالاتر آورده شده است که: فناوری اطلاعات یک استراتژی، اندیشه، فکر و ابزار در حوزه انسان­ها است که با نوآوری همراه می­باشد  (محمودی، ۱۳۸۵)

در کنار تعاریفی که این پدیده را با نگاهی مثبت نگرسته­اند باید توجه شود که آن از  محدودیت­هایی نیز برخوردار است. قرار گرفتن ویژگی­هایی همچون شمول مفاهیم عمومی، پیچیدگی، سرعت، رشد، مقیاس­های تعیین پذیری و در عین حال انعطاف پذیری و … برخی محدودیت­های فناوری اطلاعات هستند که در بهره مندی از آن نمی­توان این محدودیت­ها را از نظر دور داشت.

۲٫۲٫۲٫ تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات

بشر از دیرباز در تلاش است تا اندیشه­ها و دانش خود را در اختیار همدیگر قرار دهد؛ لذا از بدو تاریخ همواره در جستجوی روش­ها و امکانات مختلف برای نیل با این هدف بوده است. ابتدا این اطلاعات و اندیشه­ها به صورت شفاهی در اختیار یکدیگر گذاشته می­شد اما با اختراع حروف الفبا فرهنگ شفاهی و گفتاری به فرهنگ نوشتاری تبدیل شد و بشر اندیشه­های خود را بر لوح نگاشت. کهن­ترین پیشینه مستندسازی مربوط به سومری­ها است که مطالب خود را بر روی سنگ حک می­کردند (رجایی، ۱۳۸۸).

نوشتن بر روی سنگ­ها و پوست حیوانات و بعد­ها بر روی کاغذ ادامه یافت تا بعد­ها گوتنبرگ در سال ۱۴۵۲ ماشین چاپ را اختراع کرد. او بنیادی­ترین دگرگونی را در شرایط زندگی متفکران تاریخ تمدن غرب به وجود آورد. اختراع او فرهنگ نوشتاری را به فرهنگ چاپی تبدیل کرد، در نتیجه زمینه تولید انبوه فراهم شد و مواد چاپی در دسترس همگان قرار گرفت (ذوفن، ۱۳۸۳).

[۱] Turban

[۲] Leavitt & Whisler

[۳] Gutenberg

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.