1,648 views
پیشینه تحقیق ورزش و فناوری اطلاعات و کاربردهای وب سایت در ورزش دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۱٫۲٫ مقدمه ۴
۲٫۲٫ فناوری اطلاعات ۴
۱٫۲٫۲٫ ماهیت فناوری اطلاعات ۶
۲٫۲٫۲٫ تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۸
۳٫۲٫۲٫ اینترنت ۱۲
۴٫۲٫۲٫ تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران ۱۴
۱٫۴٫۲٫۲٫ تاریخچه رایانه ۱۴
۲٫۴٫۲٫۲٫ تاریخچه اینترنت در ایران ۱۵
۵٫۲٫۲٫ زیرساختهای فناوری اطلاعات ۱۵
۶٫۲٫۲٫ کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ۱۶
۷٫۲٫۲٫ ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات ۱۷
۳٫۲٫ ورزش و فناوری اطلاعات: ۱۸
۴٫۲٫ وب سایت: ۱۹
۱٫۴٫۲٫ مراحل راه اندازی وب سایت: ۱۹
۲٫۴٫۲٫ طراحی و محتوای وب سایت ها ۲۰
۳٫۴٫۲٫ زمینههای جاری در وب سایتهای مربوط به ورزش در محدودههای اصلی زیر میباشد ۲۰
۴٫۴٫۲٫ کاربردهای وب سایت در ورزش ۲۰
۵٫۴٫۲٫ تحلیل وب سایت ۲۳
۱٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای محتوایی: ۲۴
۲٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای ساختاری: ۲۴
۳٫۵٫۴٫۲٫ ویژگیهای محتوایی ویژگیهای ساختاری ۲۴
۴٫۵٫۴٫۲٫ استانداردهای رتبه بندی شده ۲۶
۵٫۲٫ پیشینهی پژوهش: ۲۹
۱٫۵٫۲٫ تحقیقات انجام شده در کشور: ۲۹
۲٫۵٫۲٫ تحقیقات در خارج از کشور: ۳۳
منابع ۳۹
اسلوین، جیمز. (۱۳۸۰). اینترنت و جامعه. ترجمه عباس گیلوردی و علی رادباوه. چاپ اول. تهران: نشر کتابدار.
پریرخ، مهری و همکاران (۱۳۹۰) تحلیل پیوندهای فرامتنی در وب سایتهای کتابخانههای دانشگاهی ایران، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.
پشوتنی زاده، میترا و کوکبی، مرتضی. (۱۳۹۰). الگوی بهینه برای طراحی وب سایتی مخصوص نوجوانان ۱۲ – ۱۴ ساله ایرانی کدام است؟، مجله کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۳٫ شمارهی ۴٫
حسن بیگی، ابراهیم. (۱۳۸۴). “حقوق و امنیت در دنیای سایبر”. چاپ اول. تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر
ذوفن، شهناز. (۱۳۸۳). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش. تهران: سمت.
راوند سامان، ۱۳۸۹، بررسی و تحلیل وب سایتهای کتابخانههای عمومی موجود و ارائه طرحی پیشنهادی برای وب سایت کتابخانه عمومی ایران، دانشکده علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
زارعی زوارکی، اسماعیل. (۱۳۸۱). تکنولوژی اطلاعات و روند جهانی سازی. مجموعه مقالات اولین همایش علمی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند. دهلی نو.
زاهدی، شمس االسادات. (۱۳۹۰) پژوهشی درباره وب سایتهای پنج دانشگاه بزرگ دولتی ایران و ارایه الگوی مناسب، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره۳، شماره ۶، صص۲۱-۴۴٫
زاهدی، شمس السادات. (۱۳۸۳). نقش فناوریهای نوین ارتباطی در مدیریت دموکراتیک جامعه..
حیاتی، سارا. (۱۳۸۶). “بررسی اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد بهره وری کل عوامل تولید”. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.
اصغری پوده، احمدرضا. (۱۳۸۰). بررسی عناصر و ویژگیهای مطرح در طراح وب سایت کتابخانههای دانشگاهی، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، مشهد، دانشگاه فردوسی.
اصغری پوده، احمدرضا. (۱۳۸۰). بررسی عناصر و ویژگیهای مطرح در طراح وب سایت کتابخانههای دانشگاهی، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، مشهد، دانشگاه فردوسی
نوشین فرد، فاطمه و نیکزاد، مهسا (۱۳۸۸). مجموعه مقالات همایش وب سایت کتابخانههای دانشگاهی: بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی وب سایتهای کتابخانههای دانشگاههای آزاد اسلامی ایران. تهران: نشر کتابدار.
آبکار، علیرضا. (۱۳۸۸). جایگاه فعالیتهای جسمانی در اوقات فراغت دانشجویان. فصلنامه علوم رفتاری، ۱ (۱)، ۲۸-۱٫
آیتی، محسن و همکاران. (۱۳۸۶). الگوی تدوین برنامههای درسی مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در تربیت معلم. فصلنامه مطالعات برنامه درسی سال اول، شماره ۵٫
توربان، افریم؛ کلی رینر؛ ریچارد پاتر؛ (۱۳۸۶). “مقدمهای بر فناوری اطلاعات”. مترجمان اکبر مصطفوی، جواد اکبری، مجتبی مصطفوی، شرکت ناقوص اندیشه.
احسانی، محمد و امیری، مجتبی. (۱۳۹۰) همایش ملی تفریحات ورزشی، سازمان ورزش شهرداری تهران
زیرساختهای ارتباطی در ابعاد مختلف جامعهی جهانی رخنه کرده است و وضعیتی را به وجود آورده که بنابه اعتقاد بعضی از صاحبنظران جهان را وارد دوره تاریخی جدید خواهد کرد که آن را عصر اطلاعات یا ارتباطات دانش نامیدهاند. و فناوری اطلاعات در مدت زمان کوتاهی از اجزای اصلی تشکیل دهنده جامعه مدرن به حساب خواهد آمد. (اسلوین، ۱۳۸۰)
انقلاب اطلاعات موضوع نسبتا جدیدی در اطلاعات است. بسیاری از صاحب نظران انقلاب اطلاعات را چیزی شبیه انقلاب صنعتی ارزیابی کردهاند و اساسا انقلاب ابر رسانه و اطلاعات را بعد از انقلاب صنعتی، انقلاب برق، انقلاب نفت و انقلاب الکترونیک پنجمین انقلاب ملی بشر بعد از رنسانس میدانند و اعتقاد دارند که این تحول، شیوه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات را کاملا دگرگون ساخته است. (اصغری پوده، ۱۳۸۰)
در سالهای اخیر تازگی و نوظهوری دو فناوری افزایش یافته است. اولی مربوط به اطلاعات دیجیتالی است که امکان به کد درآوردن مجموعهای از اطلاعات و دانش اقتصادی ارتباط پیدا میکند و در واقع این امکان را فراهم میکند تا بین حوزههای مختلف و جدا از هم ارتباط برقرار کند. برای مثال: مطبوعات، انتشارات و تلویزیون اطلاعات فنی و اقتصادی، موزیک و عکس و … (آیتی و همکاران، ۱۳۸۶)
دومین تازگی به زیرساختهای ارتباطات مربوط میشود. در گذشته اطلاعات بر اساس اصل مرتبه بندی و سلسله مراتب بین گروههای نهادی و مالی و سازمانها بود. ارتباط با جهان خارج کاملاً فیلتر شده بود و اغلب انتقال اطلاعات به وسیله کاغذ یا روشهای فیزیکی صورت میگرفت. امروزه جریان اطلاعات به وسیله شبکههای ارتباطی سازماندهی شده است که به این واقعیت بر میگردد که دنیای گسترده از شبکه اطلاعات مبادلهای وجود دارد. به علاوه پویایی و اعتبار سیستم، مبتنی بر تکثیر شبکههایی است که هم رقابت و هم مخابره کنند. (پریرخ و همکاران، ۱۳۹۰)
این مقاله در قالب سه قسمت ارائه میشود؛ در قسمت اول به بررسی فناوری اطلاعات (IT) و وب سایت و روند تحولات آن پرداخته میشود، سپس ورزش و ارتباط آن با فناوری اطلاعات با استفاده از وب سایتها بررسی شده و در پایان به پیشینه مطالعات انجام گرفته در حیطهی فناوری اطلاعات و ورزش خواهیم پرداخت.
فناوری اطلاعات به عنوان یک زیرساخت جدید توجه زیادی را به تأثیر خود در سازمانها جلب کرده است. این زیرساخت که عموماً به صورت بهره برداری جمعی از دستگاههای الکترونیکی، ارتباطات از راه دور، نرم افزار، ایستگاههای کامپیوتری نا متمرکز و رسانههای یکپارچه تعریف میشود، بر سازماندهی فاصلههای مکانی و به تبع آن بر دیگر سیستمها اثر عمیقی بر جا گذاشته است. شاید بتوان گفت فناوری اطلاعات همان مطالعه، طراحی، گسترش، اجرا و مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر و به خصوص کاربردهای نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر است. از این نقطه نظر فناوری اطلاعات سیستمی است که توسط آن دادههای کاربردی به هر صورت گردآوری میشوند. (پشوتنی زاده و کوکبی، ۱۳۹۰)
توربان[۱] (۲۰۰۳) معتقد است فناوری اطلاعات بر دانش و مهارت استفاده از کامپیوتر و سیستم ارتباط از راه دور با هم، ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات تأ کید دارد. فناوری اطلاعات رشتهای است که از منابع الکترونیکی برای دستیابی به اطلاعات استفاده میکند و اثر سیستمهای کامپیوتری بر مردم و مؤسسات را بررسی میکند، در حالیکه علوم کامپیوتر و مهندسی اطلاعات بیشتر به سمت تکنولوژی جهتگیری کردهاند. فناوری اطلاعات شامل مسائلی است که به گسترش علوم کامپیوتر و تکنولوژی، طراحی، توسعه، راه اندازی و اجرای سیستمها و کاربردهای اطلاعاتی مربوط است (توریان و همکاران، ۱۳۸۶)
در حقیقت فناوری اطلاعات صنعت در حال پیشرفتی است که به شدت جویای بازارهای بزرگتر است تا به این ترتیب سرمایه گذاریهای بزرگتری را جذب، در آمد بیشتری را تولید و مشاغل بیشتری را بوجود آورد. فعالیت در زمینهی IT در گذشته به معنی کار کردن برای شرکتهای نرم افزاری بود، اما امروزه تعریفIT گستردهتر شده است و تقریباً هر نوع فعالیتی را در بر میگیرد. تقریباً هر مؤسسهای از یک شرکت نرم افزاری تا بزرگترین تولید کنندگان و حتی فروشگاههای کوچک، به متخصصان IT نیازمندند تا تجارتشان به خوبی رونق یابد. امروزه فناوری اطلاعات مشوق جهانی شدن تولید و بازارها است و پویایی و انعطاف پذیری خدمات و جریانهای پولی- مالی را افزون میکند و اغلب صحنه را برای افزایش بهره وری و کارایی مهیا میکند. تعاریف مختلفی از IT در مقالات مختلف وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
فناوری اطلاعات ترکیبی از کلمات انگلیسی Information وTechnology است. فناوری اطلاعات مجموعه ابزارها، ماشینها، دانش فنی مهندسی، روشها و مهارت استفاده از آنها در تولید، داد و ستد، پردازش، انباشت، بازیافت، جا به جایی، انتقال و مصرف اطلاعات است؛ از سادهترین تا پیچیدهترین و از ابتداییترین تا پیشرفتهترین مراحل اطلاعاتی؛ با این تعریف تمامی سخت افزارها مانند رایانه و لوازم جانبی آن و همچنین ابزارهای ارتباطی دور برد، شبکههای اطلاع رسانی، اینترنت و نیز بسیاری از نرم افزارهای دیگر که برای ذخیره، پردازش، آماده سازی، بازیابی و مصرف اطلاعات به کار میروند، در این رده قرار میگیرند (واکاتوتوکی، ۲۰۱۳).
در فناوری اطلاعات مواردی چون ذخیره سازی اطلاعات، پردازش و ارائه اطلاعات، سیستمهای عامل، زبانهای برنامه نویسی، مهندسی پروتکلها و نرم افزارهای کاربردی مورد توجه قرار میگیرد که شامل پروتکلهای شبکه، شبکههای ذخیره داده، فناوریهای رمزنگاری و امنیتی، سخت افزار (رایانههای شخصی، سرویس دهندهها و …)، طراحی بانکهای اطلاعاتی، زبانهای ارائه محتوا در وب نظیر ایکس. ام. ال (XML)، اچ. تی. ام. ال (HTML) و تشخیص و پیشگیری از حملات است (نبوی و فتاحی، ۱۳۸۶).
فناوری اطلاعات برای توصیف فناوریهایی به کار میرود که ما را در ضبط، پردازش، بازیابی و انتقال اطلاعات از طریق فکس، میکروگرافها و سایر ابزارهای ارتباط از راه دور یاری میرسانند، همچنین فناوریهای قدیمیتر بایگانی اسناد، ماشینهای محاسباتی مکانیکی، چاپ و حکاکی را در بر میگیرند. همراه با سرمایه گذاری در سخت افزار کامپیوتر، به طور خودکار سرمایه گذاریهای مکملی در زمینه نرم افزار، سرمایه انسانی، روندهای جدید تجاری و تجهیزات ارتباطی ایجاد میشوند. در اقتصاد جدید سخت افزار کامپیوتر و ارتباطات، ضرورتاً توسط نرم افزار به یکدیگر متصل میشوند. گاهی ارتباط بین این دو بقدری تگاتنگ است که جدا نمودن آنها از یکدیگر امری غیرممکن به نظر میرسد. بطور مثال شبکه جهانی (www) را در نظر بگیرید. این شبکه علاوه بر موج عظیمی از سرمایه گذاری در کامپیوترها، همراه با توسعه نرم افزارهایی چون Windows2007، Vista، XP و … گستره عظیمی از سرمایه گذاری در ارتباطات را نیز در بر میگیرد. فناوری ارتباطات راه دور، باعث اشاعه و توسعه اینترنت شده است (حیاتی، ۱۳۸۶).
بسیاری از مطالعات تجربی به تعریف محدود فناوری اطلاعات یعنی سرمایه گذاری در سخت افزار کامپیوتر بسنده میکنند. در حالی که IT در تعریف گسترده اش به سرمایه گذاری در سخت افزار، نرم افزار و خدمات مربوط به کامپیوتر و تجهیزات ارتباطات از راه دور اطلاق میشود (یورگنسون و موتاهاشی، ۲۰۰۵)
فناوری اطلاعات مجموعهای از سخت افزار و نرم افزار و شبکه افزار است که مطالعه و کاربرد داده و پردازش آن در زمینههای ذخیره، دستکاری، انتقال، مدیریت، جابجایی، مبادله، کنترل، سوئیچینگ و پردازش دادهها به صورت خودکار امکان پذیر میسازد (حیاتی، ۱۳۸۴).
فناوری اطلاعات به معنای جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، توزیع و استفاده از اطلاعات است و محدود به سخت افزار و نرم افزار نمیباشد. فناوری اطلاعات را میتوان نقطه همگرایی الکترونیک، پردازش دادهها و ارتباطات مخابراتی دانست (توربان و همکاران، ۲۰۰۳).
و در تعریفی دیگر آمده است که فناوری اطلاعات واژهای است که به هر نوع دستگاه ارتباطی و یا برنامه نظیر رادیو، تلویزیون، تلفنهای همراه، رایانه، نرم افزار، سخت افزاری شبکه، سیستمهای ماهوارهای و نظیر آن اطلاق میشود و سرویسها، خدمات و برنامههای متعددی به آنان مرتبط میگردد (سایندر، ۲۰۱۰).
واژهی فناوری اطلاعات توسط لویت و وایزر[۲] در سال ۱۹۸۵ به منظور بیان نقش رایانه در پشتیبانی از تصمیم گیریها و پردازش اطلاعات در سازمان به کار گرفته شد. از فناوری اطلاعات برداشتهای مختلفی وجود دارد و همین برداشتها موجب شده تا تصاویر متفاوتی از آن در جوامع مختلف ارائه شود (صرافی زاده، ۱۳۸۶).
انقلاب در ارتباط از راه دور، انتقال انواع جدید اطلاعات را در مقادیر انبوه و با سرعت زیادی که پیشتر باور کردنی نبود، امکان پذیر ساخته است. نمادهای معروف این تحول عبارتند از: ماشین فکس، تلویزیون کابلی و اینترنت؛ این نمادها با تحولات پی در پی کامپیوتر، انتقال بلافاصله مقادیر انبوه اطلاعات را در سراسر جهان عملاً فراهم آوردهاند و تعامل میان دارندگان و کنترل کنندگان کامپیوترها را امکان پذیر ساختهاند. در این حالت، تبدیل کمیت به کیفیت بسیار ساده است؛ مقادیر جدید اطلاعات به معنای انواع جدید اطلاعات است که نه تنها اعداد و ارقام بلکه متنهای پیچیده، تصویرها و صداها و نیز امکان هم آهنگ کردن آنها را با هم در بردارد (هیرشکوپ، ۱۳۸۵).
انقلاب اطلاعاتی کنونی در واقع چهارمین انقلاب اطلاعاتی تاریخ بشر است؛ اولین انقلاب اطلاعات، اختراع خط و نگارش بود که پنج تا شش هزار سال پیش شکل گرفت. دومین انقلاب اطلاعاتی با اختراع کتاب نوشتاری در حدود ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد شکل گرفت. سومین انقلاب اطلاعاتی، با اختراع ماشین چاپ و حروف متحرک توسط گوتنبرگ[۳] بین سالهای ۱۴۵۰ تا ۱۴۵۵ به راه افتاد (خان جزئی، ۱۳۸۵).
مهمترین عاملی که نقش وسیله جدید را از سایر وسایل سنتی متمایز میسازد قابلیت مبادله همزمان اطلاعات است. این ویژگی در سایر وسایل ارتباط جمعی تقریباَ وجود ندارد. عامل بعدی میزان اطلاعاتی است که در واحد زمان ارسال میشود. سپس امکان چند رسانهای بودن آن را تا حد یک پدیده کاملاً انحصاری از سایر پدیدهها جدا میسازد و آخرین عامل عدم امکان یک کنترل مؤثر تکنیکی و حقوقی در شرایط حاضر است که تا حدود زیادی به امنیت داده پردازی و سیستمها مربوط میشود (حسن بیگی، ۱۳۸۴).
پیشرفتهای فناوری اطلاعات، امکان فراوان و بسیار کارآمدی را نوید میدهد که طلایههای آن در آغاز قرن جدید به وضوح نمایان است. طبق آنچه در “منشور اوکیناوا” به وسیله هشت کشور بزرگ صنعتی (گروه هشت) متشکل از آمریکا، انگلیس، روسیه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، فرانسه و کانادا به امضاء رسید، فناوری اطلاعات به سرعت به عنوان عناصر حیاتی رشد در جوامع مطرح میشود و از طریق آن موقعیتهای کلان اقتصادی و اجتماعی توسط همگان قابل توزیع و استفاده میگردد. به کمک فناوری اطلاعات، افراد و جوامع بشری استفاده بهتری از دانایی به عمل میآورند و میتوانند تلاشهای خود را به گونهای جهت دهند که به قدرتمند کردن دموکراسی و افزایش شفافیت، اداره حکومت با ارزشهای انسانی، ارتقای حقوق بشر و افزایش تنوع فرهنگی و پاسداری از صلح و پایداری کمک کند (زاهدی، ۱۳۸۳).
فناوری اطلاعات، واسطهای است که امکان بیان گستردهای از اطلاعات، اندیشهها، مفاهیم و پیامها را فراهم میکند. این پدیده به دلیل برخورداری از ویژگیهای متفاوت و تعابیر متفاوت به گونههای مختلف بیان شده است از جمله:
فناوری اطلاعات به مجموعهای از ابزار و روشها اطلاق میشود که به نحوی اطلاعات را در اشکال مختلف جمع آوری، ذخیره، بازیابی، پردازش و توزیع میکند. فناوری اطلاعات در جهت گسترش توانمندیهای اندیشه انسان تکوین یافته است. اصطلاح فناوری اطلاعات را میتوان از دو دیدگاه مورد مشاهده قرار داد. از دیدگاه اول، فناوری اطلاعات برای توصیف فنونی به کار میرود که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری میدهد. از دیدگاه دوم، فناوری اطلاعات به مجموعهای از ابزارها و روشها گفته میشود که امکان تولید، پردازش و عرضه اطلاعات را برای کاربرد انسانی فراهم میآورد (محمودی، ۱۳۸۵).
همچنین فناوری را میتوان به عنوان یک فعالیت هدفمند بشری که برای طراحی و ساخت محصولات از آن بهره گرفته شده و نوع خاصی از دانش اطلاعاتی که فناوری برای حل مساله علمی به صورت عملی به کار میبرد، فناوری اطلاعات گفته میشود. فناوری اطلاعات به دلیل تحول پذیری و قدرت تاثیر فراوانی که در رشد اقتصادی، اجنماعی، امنیت ملی، جهانی شدن و تبدیل مشکلات سنتی دارد، یکی از پویاترین و بحث انگیزترین رشتههای علوم و فناوری محسوب میشود. اهمیت این پدیده در حدی است که آن را “همانند محور و مرکز مجموعهای از فعالیتهای هدایت شده دانستهاند که کنترل مدیریت، بهره وری، تولید، آموزش و ارتقای یک سیستم را با یک مرکزیت به عهده دارد” تعریف کردهاند. در جای دیگر و با افقی بالاتر آورده شده است که: فناوری اطلاعات یک استراتژی، اندیشه، فکر و ابزار در حوزه انسانها است که با نوآوری همراه میباشد (محمودی، ۱۳۸۵)
در کنار تعاریفی که این پدیده را با نگاهی مثبت نگرستهاند باید توجه شود که آن از محدودیتهایی نیز برخوردار است. قرار گرفتن ویژگیهایی همچون شمول مفاهیم عمومی، پیچیدگی، سرعت، رشد، مقیاسهای تعیین پذیری و در عین حال انعطاف پذیری و … برخی محدودیتهای فناوری اطلاعات هستند که در بهره مندی از آن نمیتوان این محدودیتها را از نظر دور داشت.
بشر از دیرباز در تلاش است تا اندیشهها و دانش خود را در اختیار همدیگر قرار دهد؛ لذا از بدو تاریخ همواره در جستجوی روشها و امکانات مختلف برای نیل با این هدف بوده است. ابتدا این اطلاعات و اندیشهها به صورت شفاهی در اختیار یکدیگر گذاشته میشد اما با اختراع حروف الفبا فرهنگ شفاهی و گفتاری به فرهنگ نوشتاری تبدیل شد و بشر اندیشههای خود را بر لوح نگاشت. کهنترین پیشینه مستندسازی مربوط به سومریها است که مطالب خود را بر روی سنگ حک میکردند (رجایی، ۱۳۸۸).
نوشتن بر روی سنگها و پوست حیوانات و بعدها بر روی کاغذ ادامه یافت تا بعدها گوتنبرگ در سال ۱۴۵۲ ماشین چاپ را اختراع کرد. او بنیادیترین دگرگونی را در شرایط زندگی متفکران تاریخ تمدن غرب به وجود آورد. اختراع او فرهنگ نوشتاری را به فرهنگ چاپی تبدیل کرد، در نتیجه زمینه تولید انبوه فراهم شد و مواد چاپی در دسترس همگان قرار گرفت (ذوفن، ۱۳۸۳).
[۱] Turban
[۲] Leavitt & Whisler
[۳] Gutenberg
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر