تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک دارای ۴۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۱مقدمه۵
۱٫۲کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و محدودیت های آن۶
۱٫۲٫۱کسب اطلاعات۷
۱٫۲٫۲بررسی و ارزیابی اطلاعات۹
۱٫۲٫۳تسهیل کننده اخذ تصمیم نهایی۱۱
۱٫۳وضعیت فعلی انتخابات الکترونیک۱۲
۱٫۴آینده رای گیری الکترونیک۱۵
۱٫۴٫۱مکان رای گیری۱۶
۱٫۴٫۲آموزش۱۶
۱٫۴٫۳آمادگی در برابر تهدیدات۱۷
۱٫۴٫۴سازگاری تجهیزات۱۷
۱٫۵دموکراسی و رای گیری الکترونیک۱۸
۱٫۶ترکیب انتخابات و نوآوری های جدید۲۱
۱٫۷مزایای ویژه پیاده سازی رای گیری توسط اینترنت ( روش سوم )۲۲
۱٫۸انتخابات و امنیت۲۳
۱٫۸٫۱مرحله آماده سازی۲۳
۱٫۸٫۲مرحله ثبت نام رای دهندگان۲۳
۱٫۸٫۳مرحله برگزاری انتخابات۲۳
۱٫۸٫۴شمارش آرا۲۴
۱٫۹روش های انتخاب بین کاندیداها۲۴
۱٫۱۰تهدیدات امنیتی۲۵
۱٫۱۰٫۱توسعه دهنده و فروشنده نرم افزار۲۶
۱٫۱۰٫۲کمیته های نظارتی۲۶
۱٫۱۰٫۳رای دهندگان۲۷
۱٫۱۰٫۴حملات بیرونی و سایبری۲۷
۱٫۱۰٫۵بروز خطا در تجهیزات۲۸
۱٫۱۱الزامات امنیتی۲۸
۱٫۱۲روشهای تامین امنیت در طراحی سیستم های انتخابات الکترونیک۳۰
۱٫۱۳مقایسه روشهای تامین امنیت۳۲
۱٫۱۴دولت الکترونیک و فرآیند رای گیری۳۳
۱٫۱۵نظریه های عمومی در مسیر تطبیق و پذیرش فناوری۳۸
۱٫۱۵٫۱گسترش نوآوری۳۹
۱٫۱۵٫۲مدل پذیرش فناوری۴۲
۱٫۱۵٫۳تئوری اعتماد۴۴
منابع و ماخذ۴۷

منابع

Hunter,D.R,&Jupp,V.(2001). E-government leadership : rhetoric vs reality-closing the gap. Retrive from

Koufaris, M., & Hampton-Sosa, W. (2004). The development of initial trust in an online company by new customers. Information & Management, 41(3), 377.

Norris P, Curtice J, Sanders D, Scammell M, Semetko HA. (1999) On Message. Communicating the Campaign, Sage, London.

John H.Strange.The impact of citizen participation on public administration. American society for public administration. pages 458-460

Hgerstrand : Innovation diffusion as a spatial process. Translated by A. Pred. (Chicago: University of Chicago Press, 1967).

Marvin S. Cohen, Raja Parasuraman, and Jared T. Freeman:TRUST IN DECISION AIDS: A MODEL AND ITS TRAINING IMPLICATIONS1

Jakob Nielsen Designing Web Usability: The Practice of Simplicity (1999-2000)

Jankowski N, van Selm M. (2000) “The promise and practice of public debate in cyberspace” In Digital Democracy. Issues of Theory and Practice, KL Hacker, J van Dijk (Eds.), Sage Publications, London, pp 149-165.

Joseph,R.C,& Kitlan,D.P.(2008).Key issues in e-government and public administration. In G.D.Garson & M.Khosrow-pour(eds),handbook of research on public information technology.(vol.1,p.4) .

Aditya, Riza, Boyd, Colin, Dawson, Edward, & Lee, Byoungcheon (2004) Implementation Issues in Secure E-Voting Schemes. In Kozan, E (Ed.)

Tsagarousianou R. (1998) “Electronic democracy and the public sphere. Opportunities and challenges” In

Tsagarousianou R. (1999) “Electronic democracy: Rhetoric and reality”, Communications; The European Journal of Communication Research, Vol 24, No.2) pp 189-208.

Tsagarousianou R, Tambini D, Bryan C (Eds.) (1998) Cyberdemocracy. Technology, Cities and Civic Networks, Routledge, London.

۱٫۱ مقدمه

رای گیری اینترنتی زیرمجموعه ای از مفهوم گسترده دولت الکترونیک و دموکراسی الکترونیک می باشد ( Zissis and Lekkas ,2011 ) .

استفاده از سیستم های رای گیری اینترنتی برای برگزاری انتخابات ملی ، یکی از کاربردهای جدید فناوری اطلاعات است که می توان از آن برای بهبود کیفیت سیستم رای گیری موجود استفاده کرد. در واقع استفاده از اینترنت، تنها یکی از روشهای کاربرد فناوری اطلاعات در مبحث رای گیری الکترونیک[۱] که خود زیر مجموعه ای از یک مفهوم گسترده تر به نام دولت الکترونیک یا دموکراسی الکترونیک است ، می باشد  ( Zissis and Lekkas ,2011 ) .

تاکنون بارها از ابزارهای الکترونیکی برای برگزاری رای گیری در کشورهای مختلف جهان استفاده شده است اما هنوز استفاده از این ابزارها و بخصوص استفاده از اینترنت برای برگزاری انتخابات در سطح ملی برای مردم جهان عادی نشده و به دلیل جدید بودن این مبحث، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از روش سنتی استفاده کنند ( Riza Adita and Byoungcheon Lee,2004 ) و این در حالی است که Alvarez and Hall (2007 )  بیان می کند ” رای گیری اینترنتی آینده ی رای گیری در کشور آمریکا خواهد بود و بنابراین مسئله این نیست که آیا از اینترنت برای اینکار استفاده کنیم یا نه، بلکه بحث بر سر این است که چگونه و در چه زمانی این کاربرد بصورت کامل پیاده سازی شود و مورد بهره برداری موثر قرار بگیرد.”[۲]

در این نوشتار ابتدا مقدماتی پیرامون کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست را بیان خواهیم کرد و وضعیت فعلی و آینده انتخابات الکترونیک در مناطق مختلف جهان را بررسی میکنیم؛ سپس از مخاطرات این روش و روشهای تامین امنیت آن صحبت کرده و در نهایت به مرور مقالاتی که در گذشته و با موضوعات مربوط به تطبیق و پذیرش تکنولوژی ، و تئوری ها و مدل هایی که برای پیاده سازی و کاربرد دولت الکترونیک ارائه شده اند پرداخته و می بینیم که چه کارهایی در این موارد صورت گرفته است. البته در این بازبینی بر جنبه هایی از مقالات تمرکز می کنیم که اطلاعاتی در مورد رای گیری الکترونیک در اختیار ما قرار می دهند.

۱٫۱ کاربرد فناوری اطلاعات[۱] در سیاست و محدودیت های آن

بطور کلی ICT میتواند در سه سطح از فعالیت های سیاسی بکار گرفته شود (  Tsagarou,1999 ) :

۱- جمع آوری و کسب اطلاعات

۲- بعنوان ابزار ارزیابی و بررسی اطلاعات جمع آوری شده

۳- تسهیل کننده اخذ تصمیم نهایی

این مراحل می توانند به ترتیب یا بصورت موازی با هم به انجام برسند (  jankowski ,2000 ) . همانگونه که در شکل مشاهده می کنید، دسترسی آزادانه و راحت به اطلاعات درباره یک مسئله سیاسی پیش نیازی برای بحث و تفکر و ارائه نظر درمورد آن مسئله می باشد و از طرف دیگر عملی کردن آن مسئله نیازمند این است که افراد در مورد آن به بحث و تبادل نظر بپردازند حال خواهی این فعالیت یک فعالیت رسمی سیاسی نظیر رای گیری باشد یا یک فعالیت سیاسی غیر رسمی نظیرتظاهرات.

در این بخش به چگونگی بکارگیری فناوری اطلاعات در سه سطح بیان شده و نحوه پشتیبانی آن از این سطوح خواهیم پرداخت ضمن اینکه با محدودیت هایی که فناوری اطلاعات در این راه با آنها مواجه است آشنا خواهیم شد.

۱٫۱٫۱ کسب اطلاعات

baber (1984) و ( hal (1999  بیان می دارند که عدم دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیازشان راجع به یک فعالیت سیاسی می تواند باعث عدم مشارکت آنها در آن فعالیت شود ؛ بنابراین با توجه به این حقیقت ، می توان از فناوری اطلاعات به منظور فراهم آوردن و در دسترس قرار دادن اطلاعات استفاده کرد. بعنوان مثال وب سایتهایی که توسط سازمان های دولتی یا احزاب و طرفداران آنها ایجاد و اداره می شوند و همچنین سرویس های خبری آنلاین را می توان از جمله موارد کاربرد فناوری اطلاعات در کسب اطلاعات برشمرد.  بعلاوه می توان ازفناوری اطلاعات و تکنولوژی های ارتباطات دیجیتالی برای انتشار بیست و چهار ساعته اخبار وقایع سیاسی جاری و به اشتراک گذاری نظرات کاربران و سیاسیون استفاده کرد .

[۱] ICT

[۱] e-Voting

[۲] در زمان نگارش این مقاله برنامه ریزی ها برای برگزاری اولین رای گیری الکترونیکی در ایران برای انتخابات مجلس نهم در حال انجام شدن است.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل‌های پذیرش فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.