تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان دارای ۱۱۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۸
۲- تعاریف و مفاهیم    ۹
۲-۱٫ تعاریف و مفاهیم    ۹
۲-۱-۱٫  تعریف گردشگر    ۹
۲-۱-۱-۱٫ تعریفی دیگر    ۱۰
۲-۱-۲٫ طبقه بندی تعریفی گردشگر    ۱۰
۲-۱-۳٫ تعریف صنعت گردشگری    ۱۱
۲-۱-۳- ۱٫ تعریف دیگر در صنعت گردشگری    ۱۲
۲-۱-۴٫ تعریف امنیت    ۱۲
۲-۱-۵٫ تعریف گردشگری بین‌المللی    ۱۲
۲-۱-۶٫ تعریف جاذبه های جهانگردی    ۱۳
۲-۱-۷٫ تعریف سفر    ۱۳
۲-۱-۸٫تعریف ابزار سفر و گردشگری    ۱۴
۲-۱-۸-۱٫گذرنامه    ۱۴
۲-۱-۸-۲٫ ویزا یا روادید بین المللی    ۱۴
۲-۱-۹٫تعاریف فناوری اطلاعات    ۱۴
۲-۱-۱۰٫تعریف گردشگری الکترونیکی    ۱۵
۲-۱-۱۱٫ تعاریف روابط عمومی    ۱۵
۲-۱-۱۱-۱٫ تعریف روابط عمومی الکترونیک    ۱۷
۲-۱-۱۲٫ تعریف شبکه جهانی اینترنت    ۱۹
۲-۱-۱۳٫ تعریف شبکه های اجتماعی مجازی    ۲۰
۲-۱-۱۴٫ تعریف کامپیوتر    ۲۰
۲-۱-۱۵٫ تعریف سخت افزار    ۲۱
۲-۱-۱۶٫ تعریف نرم افزار    ۲۱
۲-۲٫ تاریخچه    ۲۱
۲-۲-۱٫ تاریخچه سفر و گردشگری    ۲۱
۲-۲-۲٫ سفر و گردشگری در دوران باستان    ۲۲
۲-۲-۳٫ سفر و گردشگری در قرون وسطی    ۲۳
۲-۲-۴٫ دوران رنسانس    ۲۳
۲-۲-۵٫ انقلاب  صنعتی    ۲۴
۲-۲-۶٫ دوران معاصر    ۲۴
۲-۲-۷٫ نخستین‌های گردشگری    ۲۵
۲-۲-۸٫ نخستین‌های صنعت هتلداری    ۲۵
۲-۲-۹٫ تاریخچه فناوری اطلاعات و گردشگری مجازی    ۲۶
۲-۲-۱۰٫ تاریخچه روابط عمومی نوین در جهان    ۲۶
۲-۲-۱۱٫ تاریخچه روابط عمومی نوین در ایران    ۲۷
۲-۲-۱۲-تاریخچه اینترنت    ۲۸
۲-۲-۱۳٫تاریخچه اینترنت در ایران    ۳۲
۲-۲-۱۴٫تاریخچه شبکه های اجتماعی اینترنتی یا مجازی    ۳۳
۳-بررسی صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان    ۳۴
۳-۱٫ نگاهی به گردشگری و اهمیت آن در جهان    ۳۴
۳-۲٫ اثرات مسافرت و جهانگردی    ۳۵
۳-۲-۱٫ اثرات اقتصادی    ۳۵
۳-۳٫ اثرهای دیگر جهانگردی    ۳۸
۳-۴٫ انواع سازمان‌هاى جهانگردى    ۳۸
۳-۴-۱٫ سازمان‌هاى بخش عمومى    ۳۹
۳-۴-۲٫ سازمان‌هاى بخش خصوصى    ۳۹
۳-۴-۳٫ سازمان‌هاى منطقه‌اى    ۳۹
۳-۵٫ هدف‌هاى سازمان‌هاى جهانگردى    ۴۰
۳-۵-۱٫ تأمین منافع صنعت جهانگردى    ۴۰
۳-۵-۲٫ بازاریابى و همکارى‌هاى منطقه‌اى    ۴۱
۳-۵-۳٫ تهیه و ارائهٔ اطلاعات    ۴۱
۳-۵-۴٫ کمک‌هاى مستقیم    ۴۱
۳-۵-۵٫ پرداختن به مسئله‌هاى تجارى    ۴۲
۳-۵-۶٫ مسئله‌هاى محیطى و اجتماعى    ۴۲
۳-۶٫ سازمان‌هاى مهم جهانگردى جهان    ۴۴
۳-۶-۱٫ سازمان‌ جهانى جهانگردى    ۴۴
۳-۶-۲٫ سازمان توسعه و همکارى اقتصادى    ۴۴
۳-۶-۳٫ سازمان بین‌المللى هواپیمائى کشورى    ۴۴
۳-۶-۴٫ اتحادیه‌ٔ بین‌المللى هواپیمائى (یاتا)    ۴۵
۳-۶-۵٫ شوراى جهانگردى و مسافرت‌هاى جهانى    ۴۵
۳-۶-۶٫ اتحادیهٔ هواپیمائى بین کشورهاى حوزهٔ اقیانوس آرام    ۴۶
۳-۶-۷٫ بانک‌ بین‌المللى ترمیم و توسعه    ۴۶
۳-۷٫ نگاهی به قرارداد عمومى تجارت در ارائهٔ خدمات گردشگری    ۴۶
۳-۸٫ مسئله هایی برای سال ۲۰۰۰ و بعد از آن    ۴۹
۳-۹٫ منابع انسانی چه نقشی در رشد جهانگردی دارند؟    ۵۰
۳-۱۰٫ جهانگردی پایدار    ۵۰
۳-۱۱٫ نگاهی به زیرساختهای گردشگری الکترونیک    ۵۱
۳-۱۱-۱٫ رشد اینترنت    ۵۱
۳-۱۱-۲٫ ماهواره ها    ۵۳
۳-۱۱-۳٫ پست الکترونیک    ۵۴
۳-۱۱-۴٫ صندوق های پستی الکترونیک و آدرس ها    ۵۴
۳-۱۱-۵٫ وب سایت    ۵۵
۳-۱۱-۶٫ شبکه های اینترنتی یا اجتماعی    ۵۶
۳-۱۱-۶-۱٫ امنیت و اطمینان در شبکه های مجازی    ۵۷
۳-۱۱-۶-۲٫ نقش دولت ها در استفاده از شبکه های مجازی    ۵۷
۳-۱۱-۶-۳٫ شبکه های اجتماعی در جهان    ۵۸
۳-۱۱-۶-۴٫ شبکه های اجتماعی محبوب تر از ایمیل    ۵۹
۳-۱۱-۶-۵٫ ویژگی های انحصاری شبکه های اجتماعی    ۵۹
۳-۱۱-۶-۶٫ خرد جمعی در شبکه های اجتماعی    ۵۹
۳-۱۱-۶-۷٫ مطالعه خروجی شبکه های اجتماعی    ۶۰
۳-۱۱-۶-۸٫ شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین    ۶۱
۳-۱۲٫ چند مساله در محیط اینترنت و وب    ۶۱
۳-۱۲-۱٫ گزینشگری    ۶۱
۳-۱۲-۲٫انتقال فرهنگ های مختلف    ۶۲
۳-۱۲-۳٫اعتماد وصداقت    ۶۲
۳-۱۲-۴٫ اعتماد وصمیمیت    ۶۲
۳-۱۲-۵٫ روابط عمومی و اطلاع رسانی الکترونیک در شبکه های اجتماعی    ۶۲
۳-۱۲-۶٫ دیگر مزایای ارتباط شبکه های اجتماعی    ۶۴
۳-۱۲-۷٫ چند وب سایت مهم اجتماعی در ایران و جهان    ۶۴
۳-۱۲-۸٫ توافق نامه شبکه های اجتماعی برای امنیت و محافظت از کاربران    ۶۵
۳-۱۲-۹٫ شبکه های اجتماعی برتر در سال ۲۰۱۰    ۶۶
۳-۱۲-۱۰٫ آمار سایت های شبکه اجتماعی    ۶۶
۳-۱۳٫ روابط عمومی الکترونیک    ۶۷
۳-۱۳-۱٫ نقش روابط عمومی الکترونیکی در توسعه گردشگری    ۶۹
۳-۱۳-۲٫ وجه قالب در مدیریت روابط عمومی الکترونیکی و تا ثیر آن بر توسعه گردشگری    ۷۱
۳-۱۳-۳٫ روابط عمومی الکترونیکی و مدیریت تشریفات وگردشگری    ۷۲
۳-۱۴٫ رابطه پویا بینIT  وجهانگردی    ۷۳
۳-۱۴-۱٫ تاثیر IT بر صنعت جهانگردی    ۷۴
۳-۱۴-۲٫ دگرگونی در بهترین فعالیت های اجرایی صنعت جهانگردی توسط IT    ۷۶
۳-۱۴-۳٫ سیستم های جهانگردی و IT    ۷۹
۳-۱۵٫ گردشگری الکترونیکی در ایران    ۸۵
۳-۱۵-۱٫ نگاهی به زیرساختهای کشور    ۸۵
۳-۱۵-۱-۱٫ وضعیت اینترنت ایران به عنوان مهمترین زیرساخت در گردشگری الکترونیک    ۸۵
۳-۱۵-۲٫ نگاهی به وضعیت اینترنت چند کشور و مقایسه آن با ایران    ۸۹
گامی در جهت توسعه IT    ۹۱
۳-۱۵-۴٫ اهداف برنامه چهارم توسعه در بخش توسعه فن آوری ارتباطات کشور :    ۹۲
۳-۱۵-۵٫ چالشهای گردشگری الکترونیک در ایران    ۹۳
۳-۱۵-۶٫ نمونه موردی از فضای IT موفق موجود در ایران    ۹۶
۳-۱۵-۶-۱٫ روستای الکترونیک شاهکوه    ۹۶
۳-۱۶٫ آثار استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری ایران از نگاهی دیگر    ۹۷
۳-۱۷٫ استراتژیهای توسعه گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران    ۹۹
۳-۱۷-۱٫ استراتژی توسعه زیر ساختهای عمومی فناوری اطلاعات    ۱۰۰
۳-۱۷-۱-۱٫ قوانین    ۱۰۱
۳-۱۷-۱-۲٫ امنیت    ۱۰۱
۳-۱۷-۱-۳٫ پرداخت الکترنیکی    ۱۰۲
۳-۱۷-۱-۴٫ ایجاد نامهای تجاری    ۱۰۲
۳-۱۷-۲٫  استراتژی توسعه محصولات و خدمات گردشگری    ۱۰۳
۳-۱۷-۲-۱٫ گسترش همکاریهای داخلی و گسترش یکپارچگی های درون و فراصنعتی    ۱۰۳
۳-۱۷-۲-۲٫ بکارگیری سیستمهای ویدئو کنفرانس، دیتا کنفرانس و سیستمهای ارتباطی نوشتاری    ۱۰۴
۳-۱۷-۲-۳٫گسترش همکاریهای خارجی و استفاده از توانمندیهای کانالهای توزیع توانمند جهانی    ۱۰۴
۳-۱۷-۲-۴٫ برون سپاری فعالیتهای غیر استراتژیک    ۱۰۴
۳-۱۷-۲-۵٫ استفاده از صرفه جوییهای حاصل از مقیاس:    ۱۰۵
۳-۱۷-۲-۶٫ گسترش همکاریهای استراتژیک با کشورهای همسایه و منطقه    ۱۰۵
۳-۱۷-۳٫ استراتژی توسعه سیستمهای اطلاعاتی و اطلاع رسانی    ۱۰۶
۳-۱۷-۳-۱٫ سیستمهای پشتیبانی کننده مدیریت    ۱۰۶
۳-۱۷-۳-۲٫ سیستمهای جمع آوری، طبقه بندی آمارها و اطلاعات موجود    ۱۰۶
۳-۱۷-۳-۳٫ داده کاوی اطلاعات    ۱۰۷
۳-۱۷-۳-۴٫ گسترش پرتال جامع کشور با امکان دسترسی به کلیه فعالان در صنعت    ۱۰۷
۳-۱۷-۳-۵٫ استفاده از ابزارهای چندرسانه ای و مولتی مدیا، بروشورهای الکترونیکی، تشکیل گروههای مباحثه    ۱۰۹
۳-۱۷-۳-۶٫ تورهای مجازی    ۱۰۹
۳-۱۷-۳-۷٫ گسترش استفاده از بروشورهای الکترونیکی    ۱۰۹
۳-۱۷-۴٫ استراتژی توسعه منابع انسانی    ۱۱۰
۳-۱۷-۴-۱٫ بکارگیری سیستمهای پشتیبانی کننده تصمیم گیری    ۱۱۰
۳-۱۷-۴-۲٫ بکارگیری سیستمهای آموزش الکترونیکی    ۱۱۰
۳-۱۷-۴-۳٫ بکارگیری سیستمهای کنترل از راه دور    ۱۱۱
۳-۱۷-۵٫ استراتژی ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان    ۱۱۱
۳-۱۷-۵-۱٫ بکارگیری سیستمهای ارتباط با مشتریان    ۱۱۱
۳-۱۷-۵-۲٫ گسترش کلوپهای تخصصی    ۱۱۲
۳-۱۷-۵-۳٫ ایجاد پایگاههای اطلاعاتی پراکنده    ۱۱۲
۳-۱۷-۵-۴٫ بکارگیری روشهای بازاریابی تمرکزی    ۱۱۳
۳-۱۷-۵-۵٫کسب مزیتهای رقابتی زمانی    ۱۱۳
۳-۱۷-۵-۶٫ بکارگیری سیستمهای بازمهندسی فرایندها    ۱۱۴
منابع و ماخذ    ۱۱۵

منابع

وای گی ، چاگ ، ( ۱۳۷۷) ، کتاب جهانگردی در چشم اندازی جامع ، ترجمه علی پارسائیان. محمد اعرابی، تهران ، دفتر پژوهش های فرهنگی

ناظم‏زاده قمى ، سید علی اصغر ، طباطبئی مؤتمنی، منوچهر ، (۱۳۸۵) ، آیین سفر، آزادیهای عمومی و حقوق بشر، تهران، انتشارات دانشگاه تهران

حسنی ، فرنود ، (۱۳۸۷)، مدیریت روابط عمومی الکترونیک ، تهران ،کارگزار روابط عمومی

قانون گذرنامه ، (۱۳۹۰)

بوهالیس،دیمیتریوس،(۱۳۸۵)،گردشگری الکترونیکی ، ترجمه گروهی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی ؛ تحت نظارت حنفی زاده، جباری و شادمهر.، تهرانپندار پارس

مجموعه مقالات دومین همایش روابط عمومی الکترونیک ، (۱۳۸۷) ، تهران ، شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ

شفیع زاده، اسرافیل ، (۱۳۸۵) ، فن آوری اطلاعات (IT) و تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری ، مجله اینترنتی فصل نو

کاظمی، مهدی، فقیهی، ابوالحسن ، (۱۳۸۱) ، بررسی زمینه های فرهنگی توسعه گردشگری پایدار در ایران ، دومین کنفرانس بررسی راهکارها و سیاستگزاری گردشگری در جمهوری اسلامی ایران ، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

محلاتی ، صلاح الدین ، (۱۳۸۰) ، درآمدی بر جهانگردی، دانشگاه شهید بهشتی

افتاده ، جواد ، (۱۳۸۹) ، منتخب مقالات همایش روابط عمومی الکترونیک ، شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ

خبرگزاری مهر ، (۱۳۸۹)

 Peppard,J. (ed.) IT Strategy for Business, Pitman, London (1993).

Poon, A. Flexible specialization and small size- the case of Caribbean Dimitrios (1988).

Buhalis, D. “eTourism, Information technology for strategic tourism management”, Printce hall, UK,(2003)

مقدمه

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه علوم به خصوص علوم اجتماعی که با بینش و دانش مردم به شکل مستقیم سرو کار دارد بسیار نمایان است.

در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی با اختراع چند رسانه‌ای و نفوذ آن به اینترنت و با انجام مطالعات نظری در رشته‌های گوناگون علوم انسانی قرن جدید را انفجار اطلاعات و ظهور جامعه‌ اطلاعاتی نام گذاری کردند که ریخت شناسی و صورت بندی اجتماعی نظام بین‌الملل و جوامع مختلف آن را کاملاً متحول و به شکل شبکه‌ای و اطلاعاتی و ارتباطی تبدیل خواهد نمود و به طبع آن کلیه‌ی مفاهیم علوم انسانی از جمله علوم سیاسی نیز متحول خواهد شد .

ظهور جامعه اطلاعاتی و تهدید امنیت ملی کشورها دو روی یک سکه‌اند؛ هر چه که ابعاد آن گسترش یافته حاکمیت و امنیت ملی نیز متحول می‌شود اگر ما از آن تحول تحت عنوان تحدید حاکمیت و امنیت دولت یاد می‌کنیم، در واقع منظور؛ وارد شدن امنیت به یک فاز جدید است و نه به طور منفی و مطلق روند نابودی حاکمیت و کاهش شدید امنیت، :« بازی جامعه اطلاعاتی و حاکمیت ملی که وظیفه غایی آن تأمین امنیت است، یک بازی با جمع جبری صفر نیست یک بازی با حاصل جمع مثبت است».

یکی از ویژگی‌های قرن بیست و یکم جهانی شدن خود دولت‌هاست. این نشان می‌دهد جامعه اطلاعاتی و دولت‌ها دو پدیده مجزا  از هم و بیرونی نیستند بلکه با استفاده از تعبیر رابرت کاکس از بین‌المللی شدن حاکمیت‌ ها نشئت  می‌گیرد، در شرایط حاضر اجتماع سیاسی «دولت که دارای حاکمیت مستقل است» نیز در حال انتقال به اجتماع بزرگ‌تر از خود یعنی «جهان که جهان گرایی می گوییم» می‌باشد. که در واقع می‌توان ادعا نمود که جهان گرایی یعنی فراگیر شدن جهانگردی به کل عرصه جغرافیایی جهان با همه‌ی مردمان آن.

در حوزه سیاسی با ظهور و گسترش نهادهای سیاسی جهانی که به میمنت جامعه اطلاعاتی فراهم آمده است، تحولات چشمگیری در حوزه‌ی قدرت و امنیت دولت‌های ملی و ماهیت نظام رخ نموده است. به عبارت دیگر عرصه های تصمیم گیری سیاسی بر فراز دولت‌های ملی در سطح جهانی روبه گسترش است، افزایش اختیارات و اقتدار نهادهای جهانی (UN,WB.IMF,WTO) تا حدی نتیجه پیدایش مسایل عمده جهانی در بستر جامعه اطلاعاتی مانند توریسم، محیط زیست، انرژی هسته ای، آب، جمعیت و … است که دیگر حاکمیت‌های ملی به خودی خود نمی‌توانند با چنین مسایل جهانی دست و پنجه نرم کنند. در نتیجه استقلال عمل سازمان‌های بین‌المللی در حوزه‌ی تصمیم گیری رو به  افزایش است و در مقابل  استقلال عمل بسیاری از دولت‌ها خاصه کشورهای در حال توسعه محدود شده است. این موضوع به شکل خاص‌تری خود را در مقابل فرایندهای اقتصاد جهانی جامعه اطلاعاتی نشان می‌دهد پس می‌توان گفت جامعه اطلاعاتی نظم مشهور به «و ست فالی» از حق انحصاری هر دولت- ملتی برای حکومت بر مردمانش و اداره امور داخلی و خارجی خود بدون دخالت دیگران را به زوال کشید و میزان گردشگران کشور و یا جهانگردانی که کشور را برای بازدید انتخاب می‌کنند در تأمین امنیت ارتباط مستقیم داد و خود یکی از منابع بزرگ اقتصاد جدید اطلاعاتی بین‌الملل خواهد بود. (خبرگزاری میراث آریا،۱۳۹۰)

در این راستا جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ در خاور میانه و جهان و دارا بودن جاذبه های بسیار گردشگری باید سهم خود را در جامعه اطلاعاتی به شکلی شایسته کسب کند که البته این مسئله با نگاه بر نگرانی‌ها و ابعاد امنیتی آن می‌تواند به شکلی منطقی مورد توجه خاص قرار گیرد . اینکه ایران که کشوری متمدن و توریسم پذیر می‌باشد خواهد توانست با جذب جهانگردان از سراسر دنیا به اعتلای حاکمیت و امنیت ملی خود در سطح منطقه و نهایتاً بین‌الملل دست یابد که چنین ظرفیتی با ظهور جامعه اطلاعاتی در جامعه اسلامی ایران محقق خواهد شد.

۲- تعاریف و مفاهیم

۲-۱٫ تعاریف و مفاهیم

بالطبع برای دستیابی به فن آوری گردشگری الکترونیکی باید زیر ساخت‌ها و امکانات و همچنین نیروی انسانی آن را فراهم کرد . امروزه توسعه فن آوری های دیجیتالی چنان راه پیشرفت را در پیش گرفته است که دور ماندن هر علمی ، حتی علوم انسانی از این پیشرفت‌ها یعنی عقب ماندگی محض.  در این فصل به تعاریف و پیشینه تاریخی  خواهیم پرداخت ، ابعاد آنرا بررسی می‌کنیم و در نهایت در پایان هر مبحث امکانات موجود در ایران را چه به لحاظ سخت افزاری و چه از حیث نرم افزاری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد .

 ۲-۱-۱٫  تعریف گردشگر

در شناخت توریست یا گردشگر تعاریف مختلفی از سوی سازمان‌ها و افراد مختلف ارائه شده است که ذیلاً به بخشی از آن اشاره می‌گردد.

واژه گردشگر[۱] به مجموعه مسافرت‌های افراد گفته می‌شود که بین مبدأ و مقصدی با انگیزه های استراحتی، تفریحی، تفرجی، ورزشی، دیداری، تجاری، فرهنگی و یا گذران اوقات فراغت انجام می‌گیرد و در آن شخص گردشگر در مقصد اشتغال و اقامت دائم ندارد.

در سال ۱۹۲۵ کمیته مخصوص آمارگیری مجمع ملل افراد زیر را توریست شناخت:

کسانی که برای تفریح و دلایل شخصی با مقاصد پزشکی و درمانی سفر می‌کنند.

کسانی که برای شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسم‌ها مذهبی، مسابقات ورزشی و از این قبیل به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

کسانی که به منظور بازار یابی و امور بازرگانی مسافرت می‌کنند.

افرادی که با کشتی مسافرت می‌کنند و در بندری در مسیر راه تا ۲۴ ساعت اقامت می‌نمایند. (وای گی  ،۱۳۷۷،ص ۲۹)

۲-۱-۱-۱٫ تعریفی دیگر

واژه گردشگر نخستین بار در سال ۱۸۱۱ در مجله ای انگلیسی به نام اسپورتینگ[۲]  آمد. در این زمان لغت به معنای مسافرت به منظور تماشای آثار تاریخی و بازدید از مناظر طبیعی برای کسب لذت به کار می‌رفت . (محلاتی .۱۳۸۰،ص ۳)

در کنفرانس بین‌المللی سال ۱۹۹۱که در شهر اتاوا پایتخت کانادا تشکیل گردید صاحب‌نظران و اندیشمندان با جمع شدن دور هم و با پیشنهادات زیربنائی و اساسی، مطالب مربوط به گردشگری را ، مسافر را (Traveler) و گردشگر را (Tourist) نامیده‌اند. نهایتاً این معانی از ماه مارس ۱۹۹۳ به صورت یک اصل پذیرفته شده و اجرا می‌گردد. در جاهای دیگر توریسم را جابجایی موقتی مردم به مقصد های خارج از زندگی روزمره کاری و اقامتی و ساکن شدن در مقصدی با فعالیت‌های متنوع و با اهداف زندگی شاد و مشغولیات فرح انگیز می‌دانند.

سازمان جهانی جهانگردی[۳]  نیز گردشگری را چنین تعریف می‌کند:

گردشگری عبارت از مجموعه کارهایی که یک فرد در سفر در مکانی غیر از محیط عادی خود انجام می‌دهد. این سفر بیش از یک سال طول نمی‌کشد و هدف آن سرگرمی، استراحت، ورزش، و فعالیت‌هایی از این قبیل است.(۱۹۹۹WTO,)

[۱] Tourism

[۲] Sporting Magazine

[۳] WTO

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • تحقیق گردشگری فرهنگی و تنوع فرهنگی و ابعاد آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.