تحقیق انواع سازمان ها و ویژ گی های مشترک سازمانها و تاثیر سیستم مشارکت در تحقق اهداف موسسه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق انواع سازمان ها و ویژ گی های مشترک سازمانها و تاثیر سیستم مشارکت در تحقق اهداف موسسه دارای ۴۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

(۱-۱) مقدمه    ۴
(۱-۲) سازمان    ۶
(۱-۲-۱) تعاریف ارائه شده سازمان:    ۶
(۱-۲-۲) انواع سازمان ها:    ۷
(۱-۲-۳) شکل سازمان:    ۱۰
(۱-۲-۴) عوامل مشترک سازمانها:    ۱۱
(۱-۲-۵) ویژ گی های مشترک سازمانها:    ۱۱
(۱-۲-۶) مراحل چرخه حیات سازمان    ۱۲
(۱-۲-۷) هدف    ۱۴
(۱-۲-۸) سلسله مراتب هدفهای شخصی و سازمانی:    ۲۴
(۱-۲-۹) تاثیر سیستم مشارکت در تحقق اهداف موسسه :    ۲۶
(۱-۲-۱۰) اهداف مشارکت کارکنان :    ۲۷
(۱-۲-۱۱) فوائد مشارکت کارکنان:    ۲۷
(۱-۲-۱۲) کارائی:    ۲۹
(۱-۳) پیشینه تحقیق    ۳۳
(۱-۴) منابع و ماخذ    ۳۷

منابع

کونتز˛هارولز و دیگران˛اصول مدیریت˛جلد ۱˛ترجمه طوسی˛امین اله علوی˛علی اکبر فرهنگی˛اکبر مهدویان˛انتشاررات مرکز اموزش مدیریت دولتی˛۱۳۷۰˛ص۲۳۱٫

بهارستان,جلیل,مطالعه تطبیقی مدیریت اسلامی و مدیریت رایج,ویژه نامه مدیریت, ۱۳۸۳ص

تسلیمی، محمد سعید، نگرشی بر مدیریت برای نتایج، مجله دانش مدیریت، ۱۳۷۱، انتشارات دانشگاه تهران، شماره ۱۹، صص ۶۶تا ۶۰٫

دیوید˛فرد آر˛مدیریت استراتزیک˛ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی˛چاپ بیست و دوم˛۱۳۹۱˛صص۳۷_

رضائیان,علی,اصول مدیریت,انتشارات سمت,چاپ دوم,۱۳۷۰,ص ۱۵…

رضائیان,علی,کارآمدی و کارایی مهمترین مسئولیت مدیران,مجله دانش مدیریت,شماره چهاردهم,ص۱٫

رضائیان، علی، مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات دانشکده، علوم اداری و مدیریت بازرگانی، تهران، ۱۳۷۲، ص۲۸۸

جاسبی˛عبدالاه˛اصول و مبانی مدیریت˛انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی˛صص۶۶-۶۷٫

چاوشیان˛حسن˛طراحی پژوهش های اجتماعی˛نشر نی˛چاپ چهارم˛۱۳۹۰˛۳۸٫

حاضر˛منوچهر وعابدینی راد˛امیر˛اصول مدیریت و رفتار سازمانی˛انتشارات علوم مدیریت˛چاپ اول˛۱۳۷۵˛۴۵۵

 Mintzberg, Henry (1981), the structure of organiations (Englewood cliffs,nj:prentice-hall,1979) 59:215_97.

Strasser, Steven, Cummins.J.D, Eveland, Gaylord, Deniston.O, Lynn, and Romani. H, John. (1981), Conceptualizing the Goal and Systems Models of Organizational Effectiveness_Implication for Comparative Evalution Research, Journal of  Management Studies 18: PP321_40.

M, Richard, (1977), Organizational Effectiveness: A Behavioral View (Santa Monica, Calif.:Goodyear 11:P51.

(۱-۱) مقدمه

هر سازمانی بر اساس یک سری اهداف و ماموریتی تشکیل شده که تمام فعالیتهای کارکنان سازمان در جهت رسیدن به آن هدف است.وظیفه مدیر شفاف سازی و روشن نمودن اهداف و فعالیتهای سازمان برای کارکنان است. و همچنین سوق دادن اهداف شخصی کارکنان به سمت اهداف سازمانی است تا با ایجاد یک هدف مشترک بتواند انگیزه انجام فعالیتها را در رسیدن به هدف افزایش دهد.آگاهی کارکنان سازمان از اهداف موسسه کارائی و بازدهی آنان را افزایش می دهد و در نهایت موجب بازدهی بالا ی سازمان مربوطه می شود. اگرچه هدفگذاری تنها عامل به شوق در آوردن کارمندان نیست,با این حال عامل مهمی بشمار می آید.بی گمان اهمیت هدف گذاری بنام یک فن انگیزشی به امور بازرگانی محدود نمی شود,بلکه این روش در سازمان دولتی نیز سودمند و اثربخش است.(کونتز˛۱۳۷۰˛۲۳۱)

سازمان هماهنگی معقول  تعدادی از افراد است که از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی برای تحقق هدف یا منظور مشترکی به طور مستمر فعالیت می کند. (بهارستان˛۱۳۸۳˛۱۱).

برای ثمربخش بودن و کارایی کارکنان در جهت تحقق اهداف سازمان,باید عوامل موثر در اجرای آن را مشخص کنیم:

تعهد و اعتقاد مدیریت

تاثیر موفقیت در ادامه کار

اهمیت آموزش و کارآموزی

استفاده از خدمات مشاوران و کارشناسان

تشریک مساعی کارکنان در امور و ایجاد انگیزه لازم در آنان.(موریس˛۱۳۶۸˛۱۸۱)

همانطور که آگاه هستیم نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمانی است.بی تردید منابع انسانی در همه اعصار و قرون، مهمترین عامل دستیابی به توسعه بشمار میرفته و همواره بعنوان موتور توسعه مطرح شده است. در عصر حاضر نیز که بشر به پیشرفتهای فوق- العاده در زمینه علوم و تکنولوژی دست یافته،  به رغم نقش تکنولوژی در تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی، نه تنها از اهمیت منابع انسانی کاسته نشده بلکه توجه به موضوع منابع انسانی  به عنوان خالق و بکار گیرنده فن آوری، ضرورتی روز افزون یافته است.

مهم ترین رکن هر نظامی را نیروی انسانی تشکیل می دهد که می تواند کشور را به سوی اهداف توسعه هدایت کند . استفاده صحیح از نیروی انسانی به مثابه ارزشمند ترین و بزرگترین ثروت هر جامعه به صورت مسئله ای حائز اهمیت همواره مورد توجه دولت ها بوده است ، به عبارت دیگر می توان گفت که انسان هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب می شود و تحقق اهداف توسعه تا حد قابل توجهی به نحوه ی اداره و مدیریت این ثروت و منبع حیاتی بستگی یافته است .

در مکتب نئو کلاسیک عمدتا توجه به جنبه های انسانی و روانی افراد میشود.از اینرو طرفداران این نظریه معتقد بودند که مدیریت باید توجه خود را بر افراد تمرکز دهد.(رضائیان˛۱۳۷۰˛۱۵) . همچنین در مجموعه دوران و سالهای اشتغال که معمولا از اوایل جوانی تا اوایل پیری به درازا می انجامد منابع انسانی مهمترین مرحله از زندگانی خود را سپری می کند. (تسلیمی˛۱۳۷۱˛۶۶_۶۰)

پس در نتیجه با آگاهی کارکنان از اهدف سازمان نه تنها کارائی کارکنان افزایش می یابد بلکه موجب افزایش کارائی و بازدهی کل موسسه می شود. یکی از ضروریات این تحقیق سنجش کارائی کارکنان از طریق آگاه نمودن آنها از فعالیتها و اهداف سازمان است.

(۱-۲) سازمان

(۱-۲-۱)  تعاریف ارائه شده سازمان:

سازمان مجموعه هدفمندی است که پیرو یک نظام است، و دارای مرزها و حدودی است که آن را از محیط خود جدا می‌سازد.

سازمان عبارت است از فرایندهای نظام یافته از روابط متقابل افراد برای دست یافتن به هدفهای معین.

این تعریف از پنج عنصر تشکیل شده است:

سازمان همیشه از افراد تشکیل می شود .

این افراد به طریقی با یکدیگر ارتباط دارند و بین آنها روابط متقابل برقرار است.

. این روابط متقابل را می توان نظام بخشید

کلیۀ افراد در سازمان دارای هدفهای مشخصی هستند و بعضی از این هدفها در عملکرد آنها اثر می گذارند. هر فرد انتظار دارد که از طریق همکاری در سازمان به هدفهای شخصی خود نیز نایل شود.

این روابط متقابل همچنین نیل به هدفهای مشترک سازمان را میسر می کند و اعضای سازمانها برای دست یافتن به هدفهای فردی، حصول هدفهای مشترک سازمانی را دنبال می کنند. با توجه به تعریف فوق، سازمان چیزی جز روابط متقابل بین افراد نیست و ساختار سازمانی این روابط متقابل را که شامل تعیین نقشها، روابط بین افراد، فعالیتها، سلسله مراتب هدفها و سایر ویژگیهای سازمان است، منعکس می نماید.

سازمان تشکیل شده  است از گروهی از افراد با طرز فکرهای مختلف  که برای رسیدن به اهداف مشخص و معین  دور هم جمع شده اند و  برای رسیدن به آن اهداف با هم همکاری می کنند.

سازمان عبارت است از گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پبش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی بایکدیگر همکاری می کنند.(۱۹۹۳_ Bovee.courtland L. & Thill,John V. & Wood,Marian Burk & )Dovel,eorge

با توجه به تنوع کارکرد سازمان می توان برای سازمان تعریف زیر را آورد:

یک سازمان عبارت است از:(الف)یک موجود اجتماعی است.(ب)دارای هدف می باشد.(پ)دااری یک سیستم و ساختار معینی است.(ت)دارای مرز روشن و مشخص است. ( جهرمی˛۱۳۸۲˛۹۵)

سازمان عبارت است از یک نهاد اجتماعی که مبتنی بر هدف می باشد,ساختار آن به صورتی اگاهانه طرح ریزی شده است,دارای سیستم های فعال و همامنگ است و سانجام با محیط خارجی ارتباط دارد.در سازمان رکن اصلی این نیست که مجموعه ای از سیاست ها و رویه ها ارائه گردد بلکه سازمان از افراد و رابطه ای که با یکدیگر دارند تشکیل می شود.(ال دفت˛۱۳۸۸˛۱۹).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مشارکت و نقش انگیزه در مشارکت ، ترویج و آموزش کشاورزی
  • تحقیق مشارکت و مفهوم و نظریات مرتبط با مشارکت، ارزیابی عملکرد و مفهوم و شاخص ها و معیارها و نظریه های آن
  • تحقیق مشارکت و انواع و نظریه های آن و ضرورت و نقش مشارکت در توسعه پایدار روستایی
  • تحقیق نظریه ها و مدل های مشارکت
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.