تحقیق عوامل موثر بر سیاست های تقسیم سود و روشها و نظریه های مختلف درباره پرداخت سود سهام و بازده و انواع آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق عوامل موثر بر سیاست های تقسیم سود و روشها و نظریه های مختلف درباره پرداخت سود سهام  و بازده و انواع آن دارای ۷۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲)مقدمه    ۵
۲-۲)محدودیت ها وعوامل موثر بر سیاست های تقسیم سود    ۵
۱-۲-۲)وضعیت نقدینگی    ۵
۲-۲-۲) د سترسی شرکت ها به بازار های پول وسرمایه    ۵
۳-۲-۲)محدودیت های قرار دادهای استقراض    ۵
۴-۲-۲)محدودیت های قانونی    ۷
۵-۲-۲)سود آوری و فرصت های سرمایه گذاری    ۷
۶-۲-۲)مالیات    ۷
۷ -۲-۲)نیاز سهامداران    ۷
۳-۲)دلایل پرداخت سود سهام    ۸
۴-۲)روشهای پرداخت سود سهام    ۹
۱-۴-۲)پرداخت سود سهام به صورت وجه نقد    ۹
۲-۴-۲)سود سهمی    ۱۰
۵-۲)شیوه پرداخت سود سهام در ایران    ۱۰
۶-۲)سیاست های متداول تقسیم سود    ۱۱
۱-۶-۲ )نسبت سود تقسیمی ثابت    ۱۲
۲-۶-۲)پرداخت سود ثابت    ۱۲
۳-۶-۲)پرداخت منظم سود ثابت بعلاوه یک مبلغ اضافی    ۱۳
۷-۲)نظریه های مختلف درباره سیاست پرداخت سود سهام    ۱۳
۸-۲)مکاتب فکری در مورد تقسیم سود    ۱۴
۱-۸-۲)نظریه ارتباط سیاست های تقسیم سود با قیمت سهام    ۱۵
۲-۸-۲)فرضیه نامربوطی سود سهام ـ فرضیه مودیلیانی و میلر    ۲۹
۹-۲)فرضیه علامت دهی  سود سهام    ۳۲
۱۰-۲)بازده:    ۳۳
۱-۱۰-۲)انواع بازده    ۳۴
۱-۱-۱۰-۲) بازده کمی    ۳۴
۲-۱-۱۰-۲ ) بازده کیفی    ۳۸
۲-۱۰-۲) نرخ بازده مورد انتظار ونرخ بازده واقعی     ۳۹
۱-۲-۱۰-۲)نرخ بازده مورد انتظار    ۳۹
۲-۲-۱۰-۲)نرخ بازده واقعی سهام (روش اول )    ۴۱
۳-۲-۱۰-۲)نرخ بازده واقعی سهام (روش دوم )    ۴۳
۱۱-۲)بازده وریسک مجموعه اوراق بهادار ( پرتفوی )    ۴۴
۱۲-۲) ارزش اطلا عات حسابداری از دیدگاه سرمایه گذاران    ۴۵
۱۳-۲) الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای وبازده مورد انتظار    ۴۵
۱۴-۲) بررسی تجربیات گذشته    ۴۷
۱۴-۲)تحقیقات خارجی    ۴۷
۱-۱-۱۴-۲) تحقیقات لینتنر    ۴۸
۲-۱-۱۴-۲)تحقیق علامت‌دهی با سودهای تقسیمی    ۵۰
۳-۱-۱۴-۲ )خلاصه تحقیق چون ـ چیاچنگ، پراوین کومار، کا. سیوارا ماکریشنان:    ۵۵
۲-۱۴-۲) تحقیقات داخلی:    ۵۹
منابع و ماخذ    ۶۶

منابع

دستگیر، محسن,جعفری صمیمی ، احمد ، ۱۳۸۷ ،،« اقتصاد سنجی به زبان ساده»، بابلسر ، دانشگاه مازندران نشر علوم دانشگاهی

پارسائیان ،ع،و جهانخانی ،۱۳۸۴، «تئوری حسابداری»،تهران:دفتر پژوهش های فرهنگی،ص ۳۸۶٫

پارسائیان، علی،۱۳۷۳،« سیاست تقسیم سود،رشد و تعین ارزش سهام» ، جلد۳ تحقیات مالی

جهانخانی ،ع و احمد ظرفیت فرد،۱۳۷۴،«آیا مدیران و سهامداران از معیار مناسبی برای اندازه گیری ارزش شرکت استفاده می کنند؟».فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی،ص ۱۲۶-۷۶٫

جهانخانی ،ع و سعید عبدالله زاده،۱۳۷۳،«نقد بر چگونگی قیمت گذاری سهام در بورس اوراق بهادار تهران».فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مالی،ص ۹۴-۷۵٫

اسلامی بیدگلی،غلامرضا،۱۳۷۰،«مروری بر تئوری ها ،سیاست ها و خط مشی های تقسیم سود » ،دانش مدیریت شماره ۱۴

راعی رضا وتلنگی احمد، ۱۳۸۳،،« مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته»،اتتشارات سمت، تهران سازمان مطالعه وتدوین کتب دانشگاهی

بهرام فر،نقی و کاوه مهرانی،۱۳۸۳،« رابطه بین سود هر سهم ،سود تقسیمی و سرمایه گذاری در شرکت های بورس اوراق و بهادار تهران» ،فصلنامه حسابداری و حسابرسی،سال یازدهم،شماره ۳۶

شباهنگ،رضا،۱۳۸۲،«تئوری حسابداری، جلد اول از انتشارات مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی »،سازمان حسابرسی ،صفحۀ ۸۶٫

امانی ، کوروش ـ ،۱۳۷۶ ،«بررسی رابطه بین سود تقسیمی و قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران »، پایان نامه فوق لیسانس (حسابداری )، دانشگاه تهران دانشکده مدیریت ـ به راهنمایی : نوروش ، ایرج

 

حجازی، ر،۱۳۸۶،«مقایسه رابطه ارزش افزوده بازار و ارزش افزوده اقتصادی با معیارهای حسابداری در بورس اوراق بهادار تهران»، پژوهشنامۀ اقتصادی،ص۲۵۱- ۲۳۷٫

خلیلی ،ی.ع.،۱۳۸۰،« ارتباطات بین ارزش افزوده اقتصادی و سود هر سهم در بورس اوراق بهادار ایران»

خورشیدی ،م و حمید قریشی،۱۳۸۱،«مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته»، انتشارات نشر آگاه ،چاپ دوم، ص۲۵۴٫

ساربانها ،محمد رضا ،۱۳۸۲ ، « اثر سود تقسیمی بر قیمت سهام شرکتها»-دانشگاه علامه طباطبائی، پایان نامه دکترای حسابداری

عبده تبریزی، صمد،۱۳۸۵،« بورس سهام  نحوه قیمت گذاری سهام »، نشریه موسسه حسابرسی ص ۷۳

 ۱-۲)مقدمه

۲-۲)محدودیت ها وعوامل موثر بر سیاست های تقسیم سود

شرکت ها برای تعیین میزان سود تقسیمی خود علاوه بر در نظر گرفتن موارد قانونی ، عوامل و  محدودیت های دیگری را نیز باید در نظر بگیرندکه مهمترین آنها عبارتند از(دستگیر،محسن ، ۱۳۸۷،۴۵  (

۱-۲-۲)وضعیت نقدینگی

از آنجا که سود نقدی مبین خروج وجه نقد از شرکت است ، هر چه وضعیت نقدینگی شرکت بهتر باشد شرکت توانایی بیشتری در پرداخت سود خواهد داشت . وجود سود به تنهایی دلیلی برای تقسیم آن نیست بلکه باید نقدینگی کافی نیز وجود داشته باشد شرکتی که سود آور و در حال توسعه است ، چون وجوه نقد خود را در دارایی های ثابت سرمایه گذاری می نماید ، ممکن است نقدینگی کافی نداشته باشد. به همین علت برخی شرکت هابه دلیل   عدم نقدینگی  کافی اقدام به کاهش سود تقسیمی خود    می نمایندو یا نسبت به استقراض از موسسات تامین مالی اقدام می نمایند که سود تقسیمی خود را در همان سطح قبلی حفظ نمایند تا اینکه سهامداران کاهش سود تقسیمی را نشانه عدم سود آوری شرکت در آینده تصور نکنند.

۲-۲-۲) د سترسی شرکت ها به بازار های پول وسرمایه

هر چه توانایی شرکت ها درگرفتن وام و تامین نقدینگی از طریقی بدهی بیشتر باشد، انعطاف پذیری آنها در پرداخت سود سهام بیشتر خواهد بود. توانایی اخذ وام ممکن است از طریق صدور اوراق قرضه ویا مراجعه به بازار سرمایه باشد، هر چه شرکت بزرگتر و سازمان یافته تر باشد دسترسی بیشتری به بازارهای سرمایه دارد ، در ضمن هر چه توانایی شرکت درگرفتن وام و تامین وجوه از طریق بدهی بیشتر باشد انعطاف پذیری آن در پرداخت سود سهام نیز بیشتر خواهد بود.

۳-۲-۲)محدودیت های قرار دادهای استقراض

معمولاً محدودیت هایی توسط وام دهندگان در مورد توزیع سود بین سهامداران به مورد اجراء گذاشته می شود تا توانایی شرکت را در پرداخت اقساط وام های خود بالا ببرند . یکی از محدودیت های متداول این است که پرداخت سود سهام رامنوط به تحصیل سود پس از تاریخ استقراض می کند و تنها ازمحل این سودها است که می­توان سود سهام را پرداخت کرد محدودیت دیگری که در قرار دادهای سهام ممتاز اعمال می شود این است که در صورت قابل انباشته بودن سود سهام ممتاز نمی توان هیچ گونه سودی به سهامداران عادی پرداخت کرد مگر اینکه سود سهام ممتاز دوره جاری و سود سهام ممتاز معوقه دوره های قبل کلاً پرداخت شده باشد.

قراردادهای وام از دو جهت در اخذ تصمیم مدیران برای پیشنهاد تقسیم سود موثر است:

الف-رعایت نسبت های مالی مندرج در قرارداد وام و پیوستهای آنها.

ب الزام به باز پرداخت اقساط وامها در سر رسید مقرر.

در بسیاری از قرارداد های وام ، وام دهنده به خاطر تضمین بازگشت وام رعایت مواردی را برای وام گیرنده در قراردادهای وام اجباری می نماید. مثلاً:

وام گیرنده مجبور به رعایت نسبتهای حداقل مالکیت ، جاری و یا سرمایه در گردش شود.

مجاز به تسهیم سود سالهای قبل بدون موافقت قبلی وام دهنده نباشد.

از سوی دیگر ،پرداخت اقساط وامها به نقدینگی و تصمیمهای آتی مدیران در فعالیتهای جاری واقعی مدیران بسیار موثر است،این اقساط  گاه بسیار سنگین و گاه بازپرداخت آنها مستلزم به برنامه ریزی اساسی نقدینگی است. معمولاً یکی از منابع تامین پرداخت اقساط ، سود نقدی شرکت است و چنانچه قسمت عمده سود بین سهامداران تسهیم گردد، مدیران ممکن است ناگزیر به صدور سهام و یا اخذ وامهای سنگین تر و یا حذف برنامه های توسعه آتی خود به جهت رعایت پرداخت اقساط وامها گردند. در این موارد نیز جداول نقدینگی که با عنایت به راه حلهای مختلف تهیه شده باشد بسیار مناسب است. ،( اسلامی بیدگلی ،۱۳۷۰، ۱۴).

۴-۲-۲)محدودیت های قانونی

چهارمین عاملی که در سیاست تقسیم سود حائز اهمیت است وجود محدودیت های قانونی است که تا حد زیادی مانع بسیاری از اقدامات شرکت می شود . معمولاًبرخی از مقررات به مدیریت شرکت اجازه نمی دهد که در تعیین و پرداخت سود سهام هر طور که می خواهد عمل کند . گاهی وجود این محدودیت ها باعث خواهد شد که شرکت از مسیر همیشگی خود منحرف گردد و سیاستی را به اجرا درآورد که برای سهامداران غیر منتظره است.

۵-۲-۲)سود آوری و فرصت های سرمایه گذاری

چنانچه واحد انتفاعی نتواند وجوه در دسترس را به نحوی سود آور سرمایه گذاری کند می تواند جریان وجه نقد آزاد را بین سهامدران شرکت تقسیم نماید.از سوی دیگر در صورت وجود فرصت های سرمایه گذاری سود آور ، می توان از تقسیم سود خودداری نمود. در برخی موارد،تامین مالی پروژه های سرمایه­ای ،  از محل سودانباشته (تامین مالی داخلی) نسبت به  انتشار سهام یا اوراق قرضه ترجیح داده   می شود زیرا سهامداران ممکن است سود حاصل از افزایش قیمت سهام را بر دریافت سود نقدی سهام مقدم بدانند.

۶-۲-۲)مالیات

در بسیاری از کشورها نرخ مالیات بر در آمد سهامداران از محل  سود ناشی از افزایش قیمت سهام  و یا  سود نقدی سهام یکسان است و کل سود سهام دریافتی توسط اشخاص ، در سال دریافت مشمول مالیات می شود اما مالیات بر در آمد از محل افزایش قیمت سهام در سال فروش سهام قابل پرداخت خواهد بود و شرکت ها باید سیاستی اتخاذ کنند که حداقل بار مالیاتی را برای سهامداران ایجاد نمایند.

۷ -۲-۲)نیاز سهامداران

عامل دیگری که در تدوین سیاست تقسیم سود باید مورد توجه قرار گیرد نیاز سهامدران است . به طور کلی هدف ما این نیست که نشان دهیم سهامدارن به دنبال سود بیشتریا کمتر هستند ،بلکه می خواهیم نشان دهیم که سهامداران علاقمند به یک سیاست با ثبات تقسیم سود هستند .سهامداران به عنوان مالک اصلی شرکت در سود خالص شرکت سهیم و شریکند از این رو می توانند قسمتی از سود قابل تقسیم شرکت را بین خود تقسیم کنند .اصولاًبرخی از سهامداران با این هدف اقدام به خرید سهام عادی می کنند که به صورت مستمر و سالانه مبلغی به صورت سود سهام دریافت کنند در حالی که عده ای دیگر به امید منفعت بردن از افزایش قیمت سهام اقدام به خرید می کنند و بالاخره عده ای نیز با هدف دریافت سود سهام و افزایش قیمت سهام ، سهام عادی را خریداری می نمایند.به لحاظ وجود سلیقه های گوناگون ،برخی از سرمایه گذاران   ترجیح   می دهند تا در شرکت هائی سرمایه گذاری کنند که سود سالانه و مستمر بالائی را می پردازند ،در حالی که نظرو سلیقه عده ای هم این است که سود دریافتی سالانه شان اندک باشد ولی قیمت سهامشان افزایش یابد . وجود سلیقه های مختلف حاکی از آن است که اگر شرکتی سیاست با ثباتی را در رابطه با تقسیم سود اتخاذ کند ،آن دسته از سرمایه گذارانی که سلیقه  آنها هماهنگ با سیاست تقسیم سود شرکت است اقدام به خرید سهام عادی شرکت می کنند و تا زمانی که شرکت سیاست خود را تغییر ندهد ،به عنوان سهامدار آن باقی خواهد ماند (جهانخانی و پارسائیان، ۱۳۷۳ ،۱۵۶  ) .

۳-۲)دلایل پرداخت سود سهام

شرکت­ها بدلایل متعددی اقدام به پرداخت سود سهام می کنند که برخی از آنها عبارتند از :

الف )سود سهام درآمد با ثباتی برای سهامداران محسوب می شود به طوری که بر اساس میزان سود سهام دریافتی  می توانند هزینه زندگی خود را تنظیم نمایند.

ب) سهامداران بالقوه به گزارشهای مالی و اخبار مربوط به  سود تقسیمی  شرکت ها توجه خاص دارند .

ج)تغییرات در سود تقسیمی سهام حاوی اطلاعات مفیدی برای سهامداران می باشد .

چ)اگر سهامدار شرکتی عادت به دریافت سود سهام داشته باشد در این صورت قطع ناگهانی پرداخت سود سهام توسط آن شرکت این گونه سهامداران را دچار مشکل می نماید.

ح)در بازاری که در آن هزینه های تنزیل به خاطر عدم اطمینان بالاست پرداخت سود سهام در حال حاضر نسبت به  پرداخت در آینده دارای ارزش بیشتری می باشد .

خ)عدم پرداخت سود ممکن است رقبای واحد تجاری را به تبلیغات تهاجمی بر علیه شرکت تشویق نماید.

د)شرکت توانایی بالفعلی در تولید نقدینگی به اندازه کافی دارد و لذا نیازی به سرمایه گذاری مجدد سودها نمی بیند،بر این اساس  اقدام به توزیع سود میان سهامداران خود می نماید.

ذ)در صورتی که هزینه های مالیات بر سود سهام در مورد اغلب سهامداران پائین باشد و یا سود سهام مشمول معافیت مالیاتی باشد این امر شرکت ها را به پرداخت سود تشویق می کند .

ر)گاهی هزینه های معاملاتی و نقل و انتقال سهام در خصوص سهامدارانی که به خاطرنیاز  به وجوه نقد مجبور به فروش سهام خود می شوند پرداخت سود سهام را ایجاب می کند.

ز)برخی از مقررات تجاری و مالیاتی، شرکت ها را از انباشتن غیر ضروری و بیش از حد سود منع نموده و آنها را ملزم به پرداخت سود سهام در میان سهامداران می نماید.

در ایران تصمیم گیری در مورد تقسیم سود جزو اختیارات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام است.

 ۴-۲)روشهای پرداخت سود سهام

پس از آنکه شرکت تصمیم می گیرد قسمتی از سود حاصله را بین سهامداران خود تقسیم کند باید شیوه پرداخت آن را تعیین نماید عمده روشهای پرداخت سود را به شرح زیر می توان نام برد.(جهانخانی و پارسائیان ،۱۳۷۳،۱۲۴).

۱-۴-۲)پرداخت سود سهام به صورت وجه نقد

این شیوه رایج ترین روش پرداخت سود سهام  بوده و عمدتاً در شرایطی که شرکت مشکل کمبود نقدینگی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند پرداخت سود سهام شرکت ها دارای چهار تاریخ مشخص است که عبارتند از :تاریخ اعلام ،تاریخ ثبت،تاریخ موثر در بورس و تاریخ پرداخت سود.

الف)تاریخ اعلام .روزی است که هیات مدیره شرکت گرد هم می آیند ،در مورد پرداخت سود سهام تصمیم می گیرند و نتیجه تصمیمات خود را اعلام می کنند

ب)تاریخ ثبت در دفاتر سهام. سود سهامی که هیات مدیره یک شرکت اعلام می کند به کسی پرداخت می شود که در تاریخ معینی نام وی به عنوان صاحب سهم در دفاتر سهام به ثبت رسیده باشد

ج)تاریخ موثر در بورس.طبق مقررات بورس نیویورک زمانی که یک سرمایه گذار سهام شرکتی را خریداری می کند چهار روز کاری طول می کشد تا این سهام در دفتر سهام شرکت به نام وی منتقل شود ،در نتیجه ،زمانی که سود سهام اعلام می شود سود به کسی تعلق خواهد گرفت که چهارروز قبل از تاریخ ثبت یا تاریخ موثر سهام را خریداری کرده باشد .اگر کسی سهام را بعداز تاریخ موثر در بورس (چهار روز قبل ازتاریخ ثبت)خریداری کند،به وی سود سهام تعلق نخواهد گرفت و فروشنده سود سهام را دریافت خواهد کرد.

چ)تاریخ پرداخت:پس از اینکه هیات مدیره میزان و زمان پرداخت سود سهام را اعلام کرد و پس از گذشت تاریخ ثبت ،طبق دفاتر سهام شرکت ،نام صاحبان سهام درآن روز که مستحق دریافت سود سهام هستند مشخص می شود.سپس شرکت اقدام به کشیدن چک در وجه سهامداران  می کند.

۲-۴-۲)سود سهمی

در این حالت شرکت به جای سود ، سهام عادی منتشر نموده و هماهنگ با افزایش سرمایه به سهامداران سهام جایزه ارائه می دهد این سهام عمدتاً به منظور حفظ نقدینگی شرکت و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت جهت  سرمایه گذاری در پروژه های  طرح توسعه می باشد.

سهامداران باید بدانند که دریافت سهام جایزه در واقع تقسیم در آمد جاری شرکت نیست بلکه شناخت رسمی حق سهامداران عادی است ، در واقع مبالغ فوق جزء حقوق صاحبان سهام در ترازنامه تحت عنوان اندوخته ها و مانده سود تقسیم نشده وجود داشته است و با صدور سهام جایزه مبالغ فوق از حسابهای نامبرده به حساب سرمایه منتقل می شوند .

بدیهی است هنگامی که شرکت سهام جایزه منتشر می کند به نسبت افزایش سرمایه قیمت سهام بایستی در بازار افت کند زیرا مبالغ مربوط به افزایش سرمایه قبلاً در حقوق صاحبان سهام مستقر بوده و اکنون هیچ تغییر اساسی در شرکت رخ نداده است که حاکی از افزایش درآمدهای آتی باشد، در صورتی که تعداد اوراق سهام افزایش یافته است و در آینده در آمدی که حاصل می شود باید بین تعداد بیشتری ورقه سهم تقسیم شود و چون هیچ گونه تغییری که منجر به افزایش در آمد آتی شرکت شود ، روی نداده است . جهت حفظ نرخ بازدهی هر سهم قیمت سهم  باید به همان میزان در بازار تنزل داشته باشد.

۵-۲)شیوه پرداخت سود سهام در ایران

در شرکت های سهامی ایران معمولاً سود سال مالی قبل در اوایل سال بعد مورد محاسبه قرار می گیرد و پس از تائید بازرسان قانونی و حسابرسان از این نظر که سود مطابق با اصول و استانداردهای حسابداری محاسبه شده است مراتب در مجامع عمومی صاحبان سهام مطرح می شود و صاحبان سهام نسبت به چگونگی و مبلغ تقسیم سود بین سهامداران و مبلغی که باید در شرکت باقی بماند تصمیم می گیرند . سودی که باید بین صاحبان سهام تقسیم شود از طریق آگهی به اطلاع آنان می رسد و معمولاً مهلتی را برای مراجعه سهامداران برای ثبت نام دریافت سود تعیین می کنند و سپس شرکت به پرداخت سود به سهامداران مبادرت می کنند این مراحل به صورت تصویری در جدول شماره ۲-۱ نشان داده شده است .

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق کیفیت سود تجدید ارائه شده و اهمیت آنها و روش های ارزیابی و عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود و اهمیت تجدید ارائه صورت های مالی
  • تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.