تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده دارای ۲۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱ – ۲ مقدمه    ۷
۲- ۲ گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت    ۸
۳ – ۲ مفهوم پیش بینی    ۱۰
۴- ۲ دسته بندی روش های پیش بینی    ۱۰
۵ – ۲ اهداف گزارشات پیش بینی مدیریت و افشاء اطلاعات    ۱۲
۶ – ۲ گزارشات پیش بینی مدیریت و استفاده کنندگان از این گزارشات    ۱۳
۷- ۲ فواید پیش بینی های مدیریت  برای مدیران ، سرمایه گذاران و سایر اشخاص    ۱۴
۸ – ۲ خوش بینی مدیریت در پیش بینی عایدی    ۱۵
۹-۲ تعریف تصمیم گیری    ۱۷
۱۰-۲ رفتار هزینه بر اساس نظریه جدید    ۱۸
۱۱-۲ پیش بینی مدیریت و خطای پیش بینی مدیریت    ۱۸
۱۲-۲ عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده    ۲۱
۱-۱۲-۲ ساختار سرمایه    ۲۲
۲-۱۲-۲ رابطه طول عمر شرکت، و تاثیر آن بر دقت پیش بینی مدیران    ۲۲
۳-۱۲-۲ نوع اظهار نظر حسابرس نسبت به گزارشات پیش بینی مدیریت    ۲۳
۱۳-۲ فرضیه انتظارات تطبیقی و تاثیر گزارشات پیش بینی مدیریت بر آن    ۲۳
۱۴ – ۲ پیشینه و تاریخچه مطالعاتی داخلی و خارجی    ۲۶
منابع و ماخذ    ۲۹

منابع

مدرس، ا. و زهرا دیانتی دیلمی، ۱۳۸۲، بررسی کاربرد مدل سری زمانی چند متغیره در پیش بینی جریان های نقدی عملیاتی، شماره ۳۴، صص ۷۷-۱۱۰٫

نوروش، ا. و مهدی غلام زاده، ۱۳۸۲، بررسی رفتار سود حسابداری با استفاده از سری زمانی باکس-جنکیز، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۳۱، صص۳-۱۶٫

یزدان پناه، ا.، ۱۳۹۰، شفافیت و پاسخگویی دو روی یک سکه، روزنامه وطن امروز، کد خبر۱۰۴۰۰٫

مشکی، م. فتاحی، ۱۳۹۰، تاثیر محافظه کاری حسابداری بر ریسک کاهش قیمت سهام، فصلنامه بورس اوراق بهادار، شماره ۱۶، صص ۱۱۹-۱۳۶٫

قاسمی، ق.، ۱۳۸۴، مقایسه دقت پیش بینی سود توسط مدیریت با سری زمانی باکس جینکیز، پایان نامه کارشناسی ارشد، حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.

کردستانی، غ. و سید مرتضی مرتضوی، ۱۳۹۱، بررسی تاثیر تصمیمات سنجیده مدیران بر چسبندگی هزینه ها، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، دوره ی ۱۹، شماره ۶۷، صص۷۳-۹۰٫

لطفی، ا.، میثم حاجی پور، ۱۳۸۹، تاثیر محافظه کاری بر خطای مدیریت در پیش بینی سود، مجله حسابداری مدیریت، سال سوم، شماره چهارم، صص ۱۷-۳۲٫

بهرامیان، م.، ۱۳۸۵، میزان عدم صحت پیش بینی سود شرکت ها در عرضه اولیه و افزایش سرمایه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.

زرگر، ی.، ۱۳۹۱، شفافیت در بخش عمومی، حسابرس، شماره ۵۹، صص ۱- ۶٫

Noreen, E. And N. Soderstrom (1994). Are Overhead Costs Strictly Proportional To Activity?: Evidence From Hospital Departments. Journal Of Accounting And Economics 17 (1-2), 255-278.

Atkinsont, A. A, R. D. Banker, R. S. Kapalan, And S. M. Young. 1997. Management Accounting. 2nd Ed. New Jerey: Prentice-Hall, Inc.

Banker, R. Mashruewala, R. 2010. Management Optimism And Cost Behaviore. SSRN Elibrary.

Rogers, j. l. and p.c.stocken. 2005. Credibility ofmanagement forecasts. The accounting review80 (4): 1233-1260.

Ruland, w. (1978). The accuracy of forecasts by management and by financial analysts. The accounting reviewe. Vol. LII, NO. 2, PP:439-447.

۲-۱ مقدمه

شرکت های ثبت شده در بورس تهران، با توجه به الزامات دستورالعمل افشاء، گزارشات پیش بینی مدیریت را ارائه می کنند؛ این گزارشات معمولا” قبل از شروع دوره ی مالی یا بصورت دوره ای و یا حتی به صورت مقایسه ای در انتهای دوره، ارائه می شود.

این گزارشات اطلاعات مفیدی را در رابطه با پیش بینی مدیریت از آینده بنگاه تجاری، در اختیار تحلیلگران، حسابرسان، سرمایه گذاران و سایر علاقه مندان از اطلاعات مالی و غیر مالی قرار می دهد.

تحقیقات اخیر پیرامون رفتار هزینه؛ اصول سنتی شناخته شده ی رفتار هزینه را زیر سوال می برد؛ زیرا در گذشته ما معتقد بودیم که هزینه ها، فارغ از سمت و جهت حرکتشان، همواره با یک رفتار خطی، از محرک خود متاثر خواهند شد؛ حال آنکه تحقیقات اخیر، مفهوم چسبندگی هزینه را به ادبیات حسابداری مدیریت می افزاید؛ که این مفهوم نوین، معتقد است؛ هزینه ها علاوه بر محرک هزینه، تحت تاثیر سمت و جهت حرکت محرک نیز قرار     می گیرند؛ وبین رفتار هزینه در زمان مثبت (افزایشی) بودن جهت حرکت محرک هزینه[۱](عامل هزینه) و در زمان منفی (کاهشی) بودن جهت حرکت محرک هزینه تفاوت قائل می شود.

از آنجایی که در بیشترموارد، پیش بینی تغییرات هزینه، تابعی از پیش بینی تغییرات در فروش است۲[۲]؛ پس هزینه ها زمانی افزایش می یابند که فروش افزایش یابد؛ با این تفاسیر، توجه به ارتباط و یافتن رابطه ی بین و هزینه های پیش بینی شده، و با بستر قرار دادن اصول چسبندگی هزینه ها، زمینه لازم برای عمق بخشی به تصمیم گیری ها را فراهم خواهد آورد.

ارائه گزارشات پیش بینی مدیریت، فراهم کننده ی فرصتی مناسب برای بررسی میزان تطابق پیش بینی مدیران و واقعیت موجود می باشد؛ همچنین می توان میزان اشتباه مدیریت درپیش بینی ها را سنجید تا شاید بتوان توجیهی برای رفتار چسبنده هزینه و پیش بینی مدیریت یافت.

با بستر قرار دادن مدل هایی همچون مدل “پیش بینی هزینه های مدیران” و مدل “چسبندگی هزینه” می توان تحقیقات جدیدی، در رابطه با پیش بینی نرخ تغییرات هزینه های تولید در قیاس با نرخ واقعی تغییرات آنها به عمل آورد.

۲- ۲ گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت

تفکر ایجاد ارتباط بین هزینه ها و فعالیت ها در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ میلادی، در آثار برخی از دانشمندان از جمله سولومون و استابوس ارائه گردید. پس از آن نظرات فراوانی در این زمینه ارائه شد. از جمله نظریه نوریین[۳] که عنوان می کند، هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت به ثابت و متغیر تقسیم می شوند و هزینه های متغیر، متناسب با تغییر در سطح فعالیت تغییر می کند (نورین و سدرستن[۴] ،۱۹۹۴). برآورد رفتار هزینه ها در ارتباط با سطح فعالیت با نادیده گرفتن چسبندگی هزینه ها گمراه کننده خواهد بود. در جایی دیگر مینتز می گوید اگر یک افزایش نامتناسب با فروش در هزینه های فروش، اداری و عمومی صورت گیرد، تحلیل گران صورت های مالی آن را به عنوان ضعف کنترلی مدیریت در نظر می گیرند. این تحلیل ممکن است گمراه کننده باشد. زیرا اگر هزینه های توزیع و فروش و عمومی واداری چسبنده باشند؛ با افزایش فروش، متناسب با آن حرکت می کنند اما با کاهش فروش متناسب با آن حرکت نمی کنند (مینتز[۵]، ۱۹۹۴). مطالعات اندرسن، بنکر و جان کرمن در سال ۲۰۰۳ نیز نشان دهنده رفتار چسبنده هرینه های توزیع و فروش بود.

سوبرامانیام و ویدنمایر[۶]  ۲۰۰۳، شواهد چسبندگی را به رفتار مدیریتی نسبت داده می شود.

کوپر وکاپلان[۷] ۲۰۰۴، این رفتار هزینه ها را ناشی ازملاحظات و ویژگی های مدیریتی بر می شمارند.   راجر[۸] ۲۰۰۵، نیز بیان می کند که رفتار خودخدمتی مدیران، باعث خوش بینی زیاد در پیش بینی مدیریت قبل از انتشار سهام می شود. کاتو[۹] ۲۰۰۹،  نیز بیان می کند که می توان تمایلات خوش بینانه را در ابتدای دوره مالی، برای پیش بینی های هزینه را دید.

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ در بورس توکیو، ژاپن، انجام شد؛ نشان داد که پیش بینی مدیریت، مبنای     بودجه بندی داخلی مدیران قرار می گیرد.

از نظر تئوری، اگر در سال آینده انتظار افزایش فروش داشته باشیم؛ تصمیم معقول این است که، مدیران، طرح افزایش هزینه ها را داشته باشند تا حاشیه سود به صفر میل کند (کم شود)؛ در واقع این کار باعث هموارسازی سود می شود. همواره این کار باعث جلوگیری از نوسان شدید سوددهی و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه گذاران    می شود (گراهام، هاروی و راجگپال[۱۰]، ۲۰۰۵).

این موضوع، که مدیران مانع ابراز سود بسیار بالا هستند وتمایل دارند که سود به آرامی تغییر کند در سال ۲۰۰۲ توسط لئونه ای جی[۱۱] ارائه گردید.

پس می توان انتظار داشت که اگر مدیران برای فروش، پیش بینی افزایش داشته باشند، برای پایین نگهداشتن  هزینه ها تحت فشار نخواهند بود؛ و حتی شاید برای افزایش هزینه ها تشویق شوند؛ این در حالی است که به دلایل مختلف، در پیش بینی رشد هزینه ها ، دچار کم برآوردی می شوند.

اما مشکل زمانی شروع می شود که مدیران انتظار کاهش فروش دارند، در نتیجه سعی در کاهش هزینه ها خواهند داشت؛ اما از یک طرف، چسبندگی هزینه ها و از طرف دیگر، خوش بینی کاذب در نرخ کاهش هزینه ها (بعلت خوش بینی، انتظار دارند هزینه ها نیز به سرعت کاهش یابند) مانع از رعایت معیارهای از پیش تعیین شده ی مدیران می شود.

برای اثبات موارد بالا نیز، اندرس[۱۲]، بنکر[۱۳] در۲۰۰۲ و۲۰۱۰ بیان می کنند؛ که چسبندگی هزینه زمانی خود رانشان می دهد که فروش رو به کاهش می گذارد.

باید دقت شود که حتی اگر در بودجه بندی، چسبندگی هزینه ها مد نظر باشد؛ باز هم مدیران در رعایت معیارهای خود دچار چالش خواهند بود، زیرا حتی با فرموله گردن چسبندگی هزینه ها در رفتارخود، مجبور خواهند بود ازهزینه های لازم برای هموارسازی، چشم پوشی کنند (یاسوکاتا ۲۰۱۳).

یاسوکاتا ۲۰۱۳ تایید میکند که اگر مدیران پیش بینی افزایش فروش در سال آتی داشته باشند؛ درگزارشات پیش بینی خود، نرخ رشد هزینه های عملیاتی را کمتر از واقع محاسبه و پیش بینی می کنند. وبلعکس زمانی که پیش بینی کاهش فروش در سال آتی داشته باشند؛ نرخ کاهش هزینه های عملیاتی را بیشتر از واقع محاسبه و   پیش بینی می کنند.

ما نیز بر آن شدیم، تا با توجه به ادعای یاسوکاتا، کینجی[۱۴] ۲۰۱۳، و با توجه به توانایی های مدیران داخلی و اطلاعات در دسترس آنان، نحوه ی رفتار پیش بینی آنان را مورد توصیف و استنباط قرار دهیم، که در جای خود بصورت کامل توضیح داده خواهد شد.

[۱] Cost Driver

[۲] علت این تبعیت، اصول تئوریک فرایند کسب منافع است که معتقد است؛ منابع برای کسب منافع فدا خواهند شد، در واقع مدیریت تا زمانیکه برای خود در آینده، فروشی متصور نباشد، هزینه ی اضافی را برای خود نخواهد تراشید.

[۳] Noreen, E

[۴] Noreen & Soderstrom

[۵] Mintz

[۶] Suberamaniam & Weidenmier

[۷] Cooper R., & Kaplan R.

[۸] Rogers, J. L

[۹] Kato , K

[۱۰] Graham, Harvey & Rajgopa

[۱۱] Leone A.J

[۱۲] Anderson, M, R

[۱۳] Banker ,R ,D

[۱۴] Kenji Yasukata

[۱۵] Stock analysts

[۱۶] Prediction

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مدیریت زنجیره تامین ، مراحل تصمیم گیری کاربرد رویکرد پویایی های سیستم در آن
  • تحقیق مدیریت و سیستم اطلاعاتی استراتژیک و سیستم چندعاملی
  • تحقیق مدیریت زنجیره تأمین و مسائل انتخاب تأمین کننده و برنامه ریزی دو سطحی
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.