تحقیق مدیریت زنجیره تأمین و مسائل انتخاب تأمین کننده و برنامه ریزی دو سطحی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق  مدیریت زنجیره تأمین و مسائل انتخاب تأمین کننده و برنامه ریزی دو سطحی دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۴
۲-۲ مفهوم زنجیره تأمین و پیدایش آن    ۴
۲-۲-۱- پیدایش مفهوم زنجیره تأمین    ۵
۲-۲-۲ تعریف زنجیره تأمین    ۶
۲-۲-۳ دلایل توجه به مفهوم مدیریت زنجیره تأمین    ۶
۲-۲-۴ مشکلات زنجیره تأمین و منابع آنها    ۷
۲-۴ مدیریت زنجیره تأمین    ۸
۲-۴-۱ ضرورت مدیریت زنجیره تأمین    ۹
۲-۴-۲ وظایف مدیریت زنجیره تامین    ۱۰
۲-۴-۳ مولفه ها و اجزای مدیریت زنجیره تامین    ۱۱
۲-۵ اهمیت انتخاب تامین کننده    ۱۳
۲-۶ پیچیدگی شرایط تأثیر گذار بر مسئله انتخاب تامین کننده    ۱۴
۲-۷ ویژگی مسئله انتخاب تامین کننده    ۱۵
۲-۸ تعداد تامین کننده های انتخابی    ۱۵
۲-۹ برنامه ریزی دوسطحی خطی (LBLP ) تعاریف و مفاهیم آن    ۱۵
۲-۱۰ پیدایش مفهوم دو سطحی    ۱۹
۲-۱۱ اهمیت برنامه ریزی چندسطحی    ۲۰
۲-۱۳ مرور ادبیات انتخاب تامین کننده    ۲۰
۲-۱۴ مرور ادبیات مدل دو سطحی    ۳۰
۲-۱۵نتیجه گیری و جمع بندی    ۳۷
منابع و ماخذ    ۳۸

منابع

Zam S.,Sevkil M.,Tarim, M.,Fuzzy analytic hierarchy based approach for supplier selection, International Journal of Production, Vol. 73, P.P. 15-29, 2005.

A.Amid, S.H.Ghodsypour, C.O Brien., Fuzzy multiobjective Linear model for supplier selection in a supply chain, Int. J.Production Economics 104 394-407, (2006).

Rezaei, J. and Davoodi, M. A deterministic, multi-item inventory model with supplier selection and imperfect quality. Applied Mathematical Modelling, 32, 2106-2116,(2008).

Nicholls, M.G., Alumimum Production Modeling- A Nonlinear Bilevel Programming Approach. Operations research, 43(2): p. 208-218, 1995.

Hong, J.D., Hayya Jc., Just-in time purchasing single or multiple sourcing?; International Journal of Production Economics, Vol. 27, 1992.

Ghodsypour, S. H., O’Brien, C., A decision support system for reducing the number ofsuppliers and managing the supplier partnership in a JIT/TQM environment. Proceedings of the Third International Symposium on Logistics, University of Padua, Padua, Italy, 1997.

Ghodsypour, S ,H. and O’Brien, C., A decision support system for supplier selection using an integrated analytic hierarchy process and linear programming, International Journal of Production Economics, Vol. 56-57, P.P. 199-212, 1998

Karpak, B., Kumcu, E., and Kasuganti, R., “Purchasing materials in the supply chain: managing a multi-objective task” , European journal of purchasing & supply management, 7(3), -21-1, 2001.

Teylor,D., Global cases in logistics and supply chain management. Prentice Hall, New Jerssey, 5-7, 1997.

Thomas, D.J, Griffin, P.M. coordinated supply chain management, European Journal of Operations Research, 94, 1-15, 1996.

Simchi-Levi., D, Kaminsky., Designing and managing the supply chain, Mc Graw-Hill, Singapore, P.45-47, (2000).

Wadhwa, Vijay, and A., Ravi Ravindran. Vendor Selection in Outsourcing. Computers & operations research, 34.12: 3725-3737, 2007 .

Aissaoui, N., Haouari, M., & Hassini, E., Supplier selection and order sizing modeling: A review .Journal of Computers & Operations Research, 34, 3516- 3540, 2007.

Telgen, J., Inzicht en overzicht: de uitdagingen van Besliskunde enlnkoop management. Academical address at the University of Twente, Enschede, The Netherlands. (1994).

۱ مقدمه

سازمان های بزرگ غالبا ساختار پیچیده ای دارند و در بخش های مختلف سازمان، میزان متفاوتی از اطلاعات و مسئولیت ها وجود دارد و روابط متقابل آنها نیز متفاوت است. روش های برنامه ریزی دو سطحی می توانند به طور واضحی تقابل بین مدیران سیستم و مشتریان را نشان دهند[۲].

در مسائل برنامه ریزی دوسطحی BLP یک رابطه سلسله مراتبی بین سطح بالا و پایین وجود دارد. از این مسائل در سیستم های برنامه غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می گیرید که سطح بالا به عنوان رهبر و سطح پایین به عنوان پیرو در نظر گرفته می شود. برنامه ریزی زنجیره تامین سیستم پیچیده است که نیاز به تصمیم گیری در سطوح مختلف دارد. این تصمیمات شامل مکان یابی کارخانه یا مراکز توزیع، کنترل موجودی، تحویل محصول و …  می باشد. این تصمیمات معمولا به هم مرتبط هستند در شرایط عملی بیشتر شرکت ها بهینه سازی این تصمیمات را همزمان در نظر میگیرند.

به طور کلی می توان گفت در برنامه ریزی یک سطحی, یک تصمیم گیرنده وجود دارد  و در مورد تمام متغیر ها تصمیم گیری می کند و تمام منابع در اختیار اوست. به همین دلیل این نوع برنامه ریزی را برنامه ریزی متمرکز می گویند.اما برنامه ریزی دوسطحی ابزار مفیدی برای مدل سازی مسائل تصمیم گیری غیرمتمرکز است.

۲-۲ مفهوم زنجیره تأمین و پیدایش آن

زنجیره تأمین یک سیستم یکپارچه از فرایندهای مرتبط به هم می باشد که این فرایندها به منظور:

۱- دستیابی به مواد و قطعات مورد نیاز

۲- تبدیل مواد اولیه به محصول

۳- ارزش گذاری محصولات

۴- توزیع محصولات به مشتریان

۵- انتقال اطلاعات بین اجزا زنجیره تأمین، اعم از تامین کنندگان, توزیع کنندگان واسطه ها، خرده فروشان و مشتریان ایجاد شده اند.

هدف اصلی این زنجیره کاهش هزینه، افزایش اثربخشی و کارایی و بطور کلی افزایش سود  برای تمام ذینفعان خود است.

۲-۲-۱- پیدایش مفهوم زنجیره تأمین

در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی تاکید بر تولید انبوه بود تا بدین طریق تولیدکنندگان بتوانند هزینه های خود را به حداقل ممکن کاهش دهند. بنابراین انعطاف پذیری و تغییر در فرایندهای تولید بسیار مشکل و هزینه بر بود. همچنین تولیدکنندگان دیدگاه خوبی نسبت به مشتریان و تأمین کنندگان خود نداشته, به طوری که ارتباط اطلاعاتی با آنها را دارای ریسک بالا می دانستند.

در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، بهبود فرایندهای داخلی که برای حضور در صحنه ی رقابت انجام می گرفت, به توسعه ی استراتژی های بازاریابی نیاز پیدا کرد.به عبارتی تولیدکنندگان و مراکز خدماتی بسیار علاقمند بودند که بر اساس نیازهای مشتریان برای جلب رضایتشان اقدام نمایند و استراتژی شرکت را بر این اساس پایه ریزی نمایند.

افزایش سطح زندگی، رفاه طلبی، رشد جمعیت و مهاجرت به شهرها همگی از عواملی بودند که در دهه ۸۰ میلادی باعث افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات شدند. افزاش تقاضا نیز نیاز به انعطاف پذیری و بهبود محصولات و فرایندهای موجود را تشدید کرد و موسسات را به توسعه و تنوع در ارائه محصولات جدید ترغیب نمود. در دهه ۹۰ میلادی به خاطر پیشرفت های تکنولوژی، توسعه ارتباطات و دانش فنی و فرهنگ صنعتی بالاتر، انعطاف پذیری و بهبود در تولید فراهم گردید.خدمات و محصولات نهایی، به سلیقه و نیاز مشتری نزدیک تر شد و با آمدن دستگاهها تولیدی نیمه خودکار و تمام خودکارانعطاف پذیری تولید بالاتر رفت. در واقع، شرکت ها و موسسات کم کم به سمت تولید تولید مشتری گرا سوق پیدا کردند. در این دوره موسسات تولیدی تا حدودی از کنترل و فرآیندهای داخلی اطمینان بیشتری حاصل کرده بودند و تأثیر شگرفی که مواد و خدمات  ورودی بر روی قابلیت آنها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان داشت، نمود بیشتری پیدا کرد. این درک، باعث توجه و تمرکز بیشتر بر روی تأمین و استرتژی های منبع یابی شد و تنها تولید کالای با کیفیت، کافی نبود، بلکه محصول را در چه زمانی، در چه مکانی و چگونه و به چه اندازه ای که مشتری می خواهد و اقتصادی نیز باشد، تحویل دهند, نیز مهم بود.

با پیدایش این تفکر، همه به این باور رسیدند که در جهان بهم پیوسته امروز پاسخگویی به تقاضای مشتری معمولا تنها سازنده ی کالا را درگیر نمی کند, بلکه کل زنجیره تأمین و سرویس های آنها را به خدمت می گیرد و همچنین مدیریت سازمان، ایفا کننده نقش کوچکی است و آنچه مهم است مدیریت زنجیره تأمین است، این نقش که به تک تک موسسات مؤثر بر تهیه و تولید و تحویل کالاها و خدمات به مشتری نهایی داده می شد به نام «زنجیره تأمین» منجر گردید.

۲-۲-۲ تعریف زنجیره تأمین

با شهرت یافتن مفهوم زنجیره تأمین، تعاریف مختلفی برای این مفهوم ارائه گردیده است. فرهنگ لغات ایپکس[۱] زنجیره تأمین را به صورت زیر تعریف می کند:

– مراحل مختلف انجام کار از تهیه مواد اولیه تا تحویل محصول نهایی که به صورت ارتباط بین شرکت های عرضه کننده مواد تا مصرف کنندگان تعریف می شود, زنجیره تأمین گویند.

– مجموعه عملیات داخل و خارج یک شرکت که زنجیره ارزش[۲] را قادر به تولید محصول و اراده خدمت به مشتری می نماید را زنجیره تأمین  گویند.

[۱]APICS (American Prouction & Inventory Society)

[۲]Value chain

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مدیریت زنجیره تامین ، مراحل تصمیم گیری کاربرد رویکرد پویایی های سیستم در آن
  • تحقیق مدیریت و سیستم اطلاعاتی استراتژیک و سیستم چندعاملی
  • تحقیق مدیریت دانش و مدل های آن
  • تحقیق مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت ریسک زنجیره تأمین
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.