تحقیق گزارشگری مالی، سود، کیفیت سود، مدیریت سود ، کیفیت گزارشگری مالی،سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق گزارشگری مالی، سود، کیفیت سود، مدیریت سود ، کیفیت گزارشگری مالی،سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری دارای ۳۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۵
۲-۲-مبانی نظری    ۶
۱-۲-۲ استفاده کنندگان از اطلاعات و نیازهای آنان    ۶
۲-۲-۲ هدف حسابداری و گزارشگری مالی:    ۷
۳-۲ مفاهیم سود در حسابداری:    ۷
۱-۳-۲-مفهوم اقتصادی سود    ۸
۲-۳-۲-پیدایش نظریه کیفیت سود    ۹
۳-۳-۲-مفهوم کیفیت سود    ۱۰
۴-۳-۲-معیارهای اندازه گیری کیفیت سود    ۱۱
۴-۲-مبانی نظری مربوط به مدیریت سود    ۱۳
۱-۴-۲ تئوری بازار کارآ    ۱۵
۲-۴-۲ تأثیر کارایی:    ۱۶
۳-۴-۲ نقاط ضعف نظریه بازار کارآ    ۱۶
۴-۴-۲ پاسخ نظریه بازار کارآ    ۱۷
۵-۴-۲ بازار چطور کارآ می شود    ۱۸
۶-۴-۲ درجات کارایی    ۱۸
۵-۲ مدل های اندازه گیری مدیریت سود    ۱۹
۱-۵-۲-مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری (مدل جونز ، ۱۹۹۱)    ۱۹
۲-۵-۲-مدل اقلام تعهدی یگانه     ۲۲
۳-۵-۲- مدل جمع اقلام تعهدی     ۲۳
۴-۵-۲-مدل توزیعی     ۲۵
۶-۲ کارایی سرمایه گذاری    ۲۵
۷-۲ پیشینه تحقیق    ۳۰
۱-۷-۲ تحقیقات خارجی:    ۳۰
۲-۷-۲ تحقیقات داخلی    ۳۴
منابع و ماخذ    ۳۵
منابع فارسی:    ۳۵
منابع لاتین:    ۳۷

منابع :

ظریف فرد ، الف. ، ۱۳۷۸، ” شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ارزیابی کیفیت سود بنگاه های اقتصادی ایران” ، رساله دکتری، دانشگاه تهران، ص ۱۸ تا ۱۰۲٫

مشایخ، ش.، و مریم اسماعیلی، ۱۳۸۵، ” بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبه های اصول راهبردی در شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران “، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۴۵، ص ۲۵ تا ۴۴٫

نوروش، ا ،۱۳۷۷،” بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و تعداد حسابدا ران آموزش دیده در واحدهای تجاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران .” بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره ۲۴،ص ۲۴-۲۵.

ثقفی، ع ،حسن ملکیان و احمداسفندیار،۱۳۷۷،”. جامعیت گزارش های سالانه و ویژگی های مالی شرکت های پذیرفت ه شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران .” بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۲۲، ص ۲۲و۲۳٫

حساس یگانه، ی، ۱۳۸۵ ،” تاثیر فرهنگ بر سیستم حاکمیت شرکتی” ، مجله حسابدار، انجمن حسابداران رسمی ایران، شماره ۱۷۲، ص ۱۹ تا ۲۱٫

حقیقت، ح ، و علی همایون،۱۳۸۵٫” بررسی ارتباط بین کیفیت اقلام تعهدی و سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران” ، پایا ن نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.

Fridson, M. and Alvarez, F. (2002). “Financial Statement Analysis – A Practitioner’s John Wiley and Sons”, New York, P: 85-120.

García Lara, J.M., B. García Osma and F. Penalva.( 2010). “Conditional conservatism and cost ofcapital”. Review of Accounting Studies. Forthcoming.

Verdi, R.,( 2006). “Financial Reporting Quality and Investment Efficiency” , University of

Healy, P., (1985)” The Effect of Accounting Procedure Change on CEOs cash salary and Bonus Compensation” , Jornal of Accounting & Economics 9, P:7-34.

  ۱-۲ مقدمه

حسابداری به عنوان مکانیزمی جهت ایجاد توان ارائه اطلاعات مربوط، علاوه بر ایجاد امکان تصمیم گیری بهتر سرمایه گذاران ، دارای منافع اجتماعی از طریق بهبود کارکرد بازارهای اوراق بهادار می باشد. تحقیقات حسابداری تاکید دارد که قیمت ها در بازار اوراق بهادار به اطلاعات حسابداری واکنش نشان می دهد که این واکنش نشان از محتوا و، بار اطلاعاتی  و اطلاعات مفید حسابداری  است که باعث تغییر عقاید و رفتارهای سرمایه گذاران می شود و میزان درجه مفید بودن ، به وسیله وسعت و اندازه تغییرات حجم و با به دنبال انتشار اطلاعات اندازه گیری می شود.

گزارشگری مالی فراتر از صورت های مالی است و سایر ابزارهای اطلا ع رسانی مانند گزارش هیات مدیره، گزارش های ادواری و اطلا ع رسانی اینترنتی را شامل می شود. گزارشگری مالی فقط یک محصول نهایی نیست، بلکه فرآیندی متشکل از چند جزء است که در شکل یک ارائه شده است عوامل زیادی بر کیفیت گزارشگری مالی تاثیر گذار هستند همچنین گزارشگری مالی نیز بر عوامل مختلفی تاثیر گذار است. یکی از اهداف گزارشگری مالی تسهیل تخصیص بهینه سرمایه در اقتصاد است. یکی از مهمترین جنبه های این نقش بهبود تصمیمات سرمایه گذاری است. همچنین افزایش شفافیت مالی پتانسیلی برای کاهش مشکل عدم کارایی سرمایه گذاری می شود. طی تحقیقات مختلف رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و متغیرهای مالی و غیر مالی شرکتها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. رویکرد اصلی در این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری و عوامل تاثیر گذار بر آن می باشد. از آنجا که در این تحقیق برای سنجش و بررسی کیفیت گزارشگری مالی از معیارها و مبانی کیفیت سود و مدیریت سود استفاده شده است در این فصل موارد فوق نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

در این مقاله ابتدا در خصوص گزارشگری مالی، سود، کیفیت سود، مدیریت سود ، کیفیت گزارشگری مالی،سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری پرداخته شده  سپس در انتهای به تحقیق های گذشته داخلی و خارجی و نتایج آن نیز اشاره گردیده است.

۲-۲-مبانی نظری تحقیق

۱-۲-۲ استفاده کنندگان از اطلاعات و نیازهای آنان

یکی از نیازهای اساسی در فرآیندتصمیم گیری، دسترسی به اطلاعات است. بدون دسترسی به اطلاعات تصمیمات به نتایج بهینه منجر نمی شود. کسانی که در حوزه مالی فعالیت می کنند نیازمند اطلاعات مالی هستند. این افراد ممکن است در مورد اطلاعات مالی گزارش شده قضاوت کنند یا بر مبنای آن تصمیم گیری نمایند. اطلاعات مالی توسط گروه های مختلف استفاده کننده و برای مقاصد گوناگون به کار می روند.

حسابداری یک سیستم پردازش اطلاعات است که به منظور شناسایی، اندازه گیری و طبقه بندی رویدادهای مالی موثر بر سازمان و واحد های تجاری و گزارش اثرات این گونه رویداد ها به تصمیم گیرندگان ، طرح ریزی شده است. از آنجا که محیط فعالیت واحد های تجاری متغیر است و تغییر در ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی محیط باعث تغییر در نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان می گردد ، سیستم پردازش حسابداری ناگزیر از تغییر می باشد. به بیان دیگر ، نیازهای اطلاعاتی جدیدی که بر اثر تغییر در محیط حسابداری برای استفاده کنندگان اطلاعات مالی پدید می آید، تغییر در مبانی حسابداری یا تدوین اصول و استانداردهای اندازه گیری و گزارشگری با کیفیت بهتر و همچنین افزایش میزان اطلاعاتی که لازم است افشاء شود را ضروری می سازد.

عملکرد و رویه های حسابداری طی قرون متمادی دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای بوده است ولی در جریان این تغییرات، هدف نهایی حسابداری که همان نیاز های اطلاعاتی استفاده کنندگان خدمات حسابداری است، بدون تغییر مانده است. به بیان دیگر مفاهیم ، اصول ، قواعد و رویه های حاکم بر عملکرد کنونی حسابداری در واقع بازتاب نیازهای گروه های مختلف استفاده کننده از اطلاعات حسابداری در طول زمان است.

انتظارات ، نیازها و خواسته های استفاده کنندگان بسیار متنوع و معمولا تعیین کننده نوع اطلاعاتی است که باید ارائه شود تا مبنای قضاوت، ارزیابی و تصمیم گیری قرار بگیرد. گروه های مختلف استفاده کننده از اطلاعات مالی به دلیل مناسبات متفاوتی که با واحد تجاری دارند ، غالبا نیازمند انواع متفاوت اطلاعات هستند. (حقیقت،۱۳۸۵،ص ۸)

-۲-۲ هدف حسابداری و گزارشگری مالی:

هدف حسابداری و گزارشگری مالی از نیاز ها و خواست های اطلاعاتی استفاده کنندگان خارجی سرچشمه می گیرد. هدف اصلی گزارشگری مالی خارجی، بیان اثرات اقتصادی رویدادها و عملیات مالی موثر بر وضعیت و عملکرد واحد تجاری برای اشخاص خارج از واحد تجاری جهت کمک به آنان در اتخاذ تصمیمات مالی در ارتباط با واحد تجاری است. ابزار اصلی انتقال اطلاعات به اشخاص مزبور ، صورت های مالی است که محصول نهایی فرآیند حسابداری و گزارشگری مالی محسوب می شود.

هیئت تدوین استانداردهای حسابداری سازمان حسابرسی در مبانی نظری حسابداری  و گزارشگری مالی هدف های عمده حسابداری و گزارشگری مالی را فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی وضعیت مالی و بنیه اقتصادی و فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارزیابی و توان سودآوری بیان نموده است. (همان منبع،ص ۹)

۳-۲ مفاهیم سود در حسابداری:

یکی از مواردی که همیشه در تعریف آن بین الگوهای مختلف هیچ گاه توافقی نبوده، اصطلاح سود می باشد. اصطلاح سود یکی از غیر ثابت ترین مفاهیم در دنیای تجارت می باشد. پاره ای از اندیشمندان حسابداری براین باورند «سودی که با یک مبنای واحد ارزش گذاری اندازه گیری شود، می تواند تأمین کننده نیازهای همه استفاده کنندگان باشد.» این محققان همچنان توافق عام دارند که اطلاعات ارزش جاری برای تصمیم گیریهای اقتصادی استفاده کنندگان، اطلاعات بسیار مفیدتری از اطلاعات سنتی مبتنی بر بهای تمام شده تاریخی در اختیار آنها قرار می دهد.

شاید بتوان گفت که سود یکی از مفاهیمی است که حسابداری از اقتصاد به عاریت گرفته است. اگرچه از دیدگاه اطلاعاتی، مفهوم سود، بیشتر فعالیتهای حسابداری را توصیف می کند اما از لحاظ ملاک اندازه گیری بنیادی کماکان مورد تردید است. براساس مفروضات بازار کارایی سرمایه تحقیقات علمی نیز مؤید این دیدگاه است که سود حسابداری محتوای اطلاعاتی دارد.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق کیفیت سود تجدید ارائه شده و اهمیت آنها و روش های ارزیابی و عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود و اهمیت تجدید ارائه صورت های مالی
  • تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.