تحقیق بیمه آتش سوزی و کیفیت خدمات و رضایت مشتری و ضرورت و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بیمه آتش سوزی و کیفیت خدمات و رضایت مشتری و ضرورت و مدل های آن دارای ۳۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۶
بخش اول – بیمه آتش سوزی    ۸
۲ – ۱ – ۱ – تاریخچه بیمه در جهان    ۸
۲ – ۱ – ۲ – تاریخچه بیمه آتش سوزی    ۱۰
۲ – ۱ – ۳ – تاریخچه بیمه در ایران    ۱۲
۲ – ۱ – ۴ – آمار فعالیت شرکتهای بیمه در سال ۹۲ در ایران    ۱۵
۲ – ۱ – ۵ – تعاریف بیمه    ۱۶
۲ – ۱ – ۶ – شیوه عقد قرارداد بیمه نامه ها    ۱۷
۲ – ۱ – ۷ – بیمه آتش سوزی    ۱۸
۲ – ۱ – ۸ – آتش سوزی    ۱۹
۲ – ۱ – ۹ – انواع بیمه نامه های آتش سوزی    ۱۹
۲ – ۱ – ۹ – ۱ – بیمه واحد مسکونی    ۱۹
۲ – ۱ – ۹ – ۲ – بیمه مراکز صنعتی    ۱۹
۲ – ۱ – ۹ – ۳ – بیمه مراکز غیر صنعتی    ۱۹
۲ – ۱ – ۱۰ – انواع خطرهای تحت پوشش در بیمه نامه های آتش سوزی    ۱۹
۲ – ۱ – ۱۰ – ۱ – خطر یا پوشش اصلی :    ۱۹
۲ – ۱ – ۱۰ – ۲ – تعریف خطرات اضافی یا تبعی :    ۲۰
۲ – ۱- ۱۱ – خسارت‌ و هزینه های‌ قابل پرداخت    ۲۰
۲ – ۱ – ۱۲ – خطرهای اصلی و تبعی :    ۲۰
۲ – ۱- ۱۳ – انواع روشهای صدور بیمه نامه    ۲۲
۲ – ۱ – ۱۳ – ۱ – بیمه نامه آتش سوزی با سرمایه ثابت    ۲۲
۲ – ۱ – ۱۳ – ۲ – بیمه نامه عمومی یا اظهارنامه ای    ۲۳
۲ – ۱ – ۱۳ – ۳ – بیمه نامه آتش سوزی با شرایط جایگزینی و بازسازی    ۲۳
۲ – ۱ – ۱۴ – خسارت و هزینه های غیرقابل تامین    ۲۴
۲ – ۱ – ۱۵ – تعاریف کلی در بیمه نامه ها    ۲۴
بخش دوم – کیفیت خدمات    ۳۰
۲ – ۲ – ۱ – مقدمه    ۳۰
۲ – ۲ – ۲ – خدمت    ۳۱
۲ – ۲ – ۳ – خدمت در بازار کالا و خدمات    ۳۲
۲ – ۲ – ۴ – تفاوت خدمات    ۳۳
۲ – ۲ – ۵ – انواع فعالیت های خدماتی    ۳۳
۲ – ۲ – ۶ – ویژگی‌های خدمات    ۳۴
۲ – ۲ – ۶ – ۱ – ناملموس بودن(Intangibility)    ۳۴
۲ – ۲ – ۶ – ۲ – تفکیک‌ ناپذیری(Inseparability)    ۳۴
۲ – ۲ – ۶ – ۴ – فناپذیری(Perishability)    ۳۵
۲ – ۲ – ۶ – ۵ – مالکیت    ۳۵
۲ – ۲ – ۷ – سازمان های خدماتی    ۳۵
۲ – ۲ – ۸ – نقش مشتری بر ساختار سازمانی    ۳۵
۲ – ۲ – ۹ – کیفیت خدمات    ۳۶
۲ – ۲ – ۱۰ – تعریف کیفیت خدمات    ۳۶
۲ – ۲ – ۱۱ – ضرورت کیفیت خدمات    ۳۶
۲ – ۲ – ۱۲ – سنجش کیفیت خدمات    ۳۷
۲ – ۲ – ۱۳ – کیفیت خدمات و کیفیت خدمات درک شده    ۳۷
۲ – ۲ – ۱۴ – پیامدهای کیفیت خدمات    ۳۹
۲ – ۲ – ۱۵ – مدلهای مفهومی کیفیت خدمات    ۴۰
۲ – ۲ – ۱۵ – ۱ – مدل تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت    ۴۰
۲ – ۲ – ۱۵ – ۲ – مدل می پر مت مولر    ۴۴
۲ – ۲ – ۱۵ – ۳ – مدل کیفیت خدمات رفتاری    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۵ – ۴ – مدل سلسله مراتب کیفیت خدمات    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۵ – ۵ – مدل گرونروس    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۵ – ۶ – مدل خدمات کیفی جامع    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۵ – ۷ – مدل چارچوب عملیاتی پردازش مشتری    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۶ – اندازه گیری کیفیت خدمات در صنعت بیمه    ۴۵
۲ – ۲ – ۱۷ – مزایای سروکوال    ۴۶
بخش سوم – رضایت مندی    ۴۷
۲ – ۳ – ۱ – مقدمه    ۴۷
۲ – ۳ – ۲ – تعاریف رضایت    ۴۸
۲ – ۳ – ۳ – روش های اندازه گیری رضایت مشتری    ۴۸
۲ – ۳ – ۳ – ۱ – روش های عینی    ۴۹
۲ – ۳ – ۳ – ۲ – روش های نظری یا مفهومی    ۴۹
۲ – ۳ – ۴ – مدل های اندازه گیری رضایت مشتری    ۴۹
۲ – ۳ – ۴ – ۱ – مدل کانو    ۴۹
۲ – ۳ – ۴ – ۲ – مدل فورنل    ۵۱
۲ – ۳ – ۴ – ۳ – مدل اسکمپر    ۵۲
۲ – ۳ – ۵ – شاخص رضایت مشتری    ۵۲
۲ – ۳ – ۶ – مدل های شکل گیری رضایت مندی بیمه گذاران    ۵۳
۲ – ۳ – ۶ – ۱ – مدل شاخص ملی رضایت مشتری امریکا(ACSI)    ۵۳
۲ – ۳ – ۶ – ۲ – مدل شاخص ملی رضایت مشتری اروپا(ECSI)    ۵۵
۲ – ۳ – ۶ – ۳ – مدل شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس(SWICS)    ۵۶
۲ – ۳ – ۶ – ۴ – مدل شاخص ملی رضایت مشتری مالزی((MCSI    ۵۷
بخش چهارم – ارزش ادراک شده    ۵۸
۲ – ۴ – ۱ – مقدمه    ۵۸
۲ – ۴ – ۲ – تعریف ارزش ادراک شده    ۶۰
۲ – ۴ – ۳ – ارزش از دیدگاه مشتری    ۶۱
۲ – ۴ – ۴ – مفهوم ادراکات مصرف کنندگان از ارزش    ۶۱
۲ – ۴ – ۵ – ارزش    ۶۲
۲ – ۴ – ۶ – گروه های ارزش    ۶۲
۲ – ۴ – ۶ – ۱ – ارزش از دید سهامدار    ۶۲
۲ – ۴ – ۶ – ۲ – ارزش از دید مشتری    ۶۲
۲ – ۴ – ۶ – ۳ – ارزش از دید ذی نفعان سازمان    ۶۳
۲ – ۴ – ۷ – مدل های ارزش از دید مشتری    ۶۳
۲ – ۴ – ۸ – مدل مؤلفه های ارزش    ۶۳
۲ – ۴ – ۸ – ۱ –  ناراضی کننده ها    ۶۳
۲ – ۴ – ۸ – ۲ – رضایت بخش ها    ۶۴
۲ – ۴ – ۸ – ۳ – مشعوف کننده ها    ۶۴
۲ – ۴ – ۹ – مدل نسبت هزینه- فایده    ۶۵
۲ – ۴ – ۹ – ۱ – ارزش حاصل از سیستم    ۶۵
۲ – ۴ – ۹ – ۲ – ارزش دریافت شده توسط مشتری نهایی    ۶۵
۲ – ۴ – ۹ – ۳ – ارزش حاصل از بازیگران خلق ارزش    ۶۵
۲ – ۴ – ۱۰ – مدل وسیله- نتیجه    ۶۶
۲ – ۴ – ۱۱ – مدل ابعاد کلیدی ارزش از دید مشتری    ۶۷
بخش پنجم – نیات رفتاری    ۶۸
۲ – ۵ – ۱ – مقدمه    ۶۸
۲ – ۵ – ۲ – اهمیت موضوع وفاداری خرید مجدد و توصیه به دیگران    ۶۹
۲ – ۵ – ۳ – رضایت یا وفاداری    ۷۰
۲ – ۵ – ۴ – هزینه های جذب مشتریان جدید    ۷۰
۲ – ۵ – ۵ – تعریف وفادارای    ۷۱
۲ – ۵ – ۶ – عناصر وفاداری    ۷۲
۲ – ۵ – ۷ – رابطه سودآوری و وفاداری مشتریان    ۷۲
۲ – ۵ – ۸ – مزایای وفاداری    ۷۲
۲ – ۵ – ۹ – مزایای وفاداری برای شرکت ها    ۷۳
۲ – ۵ – ۱۰ – نوع وفاداری مشتریان    ۷۴
۲ – ۵ – ۱۱ – قصد خرید مجدد    ۷۵
بخش شش – شکایت    ۷۵
۲ – ۶ – ۱ – مقدمه    ۷۵
۲ – ۶ – ۲ – تعریف شکایت    ۷۵
۲ – ۶ – ۳ – اهمیت رضایت مندی مشتری    ۷۶
۲ – ۶ – ۴ – رابطه میان رضایت مندی و شکایت مشتری    ۷۶
۲ – ۶ – ۵ – عوامل موثر بر شکایت مشتری    ۷۶
۲ – ۶ – ۶ – دلایل عدم شکایت مشتری    ۷۶
۲ – ۶ – ۷ – انواع اقدامات شکایت آمیز مشتری    ۷۷
۲ – ۶ – ۸ – شکایت به نفع مشتری است    ۷۷
۲ – ۶ – ۹ – شکایت به نفع عرضه کننده خدمات و تولید کننده است    ۷۷
۲ – ۶ – ۱۰ – سود بخشی مدیریت شکایت    ۷۷
۲ – ۶ – ۱۱ – هزینه های مدیریت شکایت    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۲ – مزایای مدیریت شکایت    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۲ – ۱ – مزیت اطلاعاتی    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۲ – ۲ – مزیت نگرشی یا رویکردی    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۲ – ۳ – مزیت خرید مجدد    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۲ – ۴ – مزیت ارتباطی توصیف کننده    ۷۸
۲ – ۶ – ۱۳ – مدیریت شکایات در صنعت بیمه    ۷۸
بخش هفت – پیشینه تحقیق    ۸۰
فهرست منابع و ماخذ    ۸۳

منابع

وجدانی، فواد (۱۳۷۱) اهمیت بیمه و نقش آن در بازرگانی، تاریخچه پیدایش بیمه، مجله تعاون، شماره ۱۷

هاپسون، باریه (۱۳۸۴) مدیریت خدمت فرهنگ مشتری مداری، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، مدیران، چاپ دوم، تهران

صدیقیان، حسین (۱۳۸۲) بهترین رویه در مدیریت شکایات ” رهنمودهایی برای صنعت بیمه ” مجله تازه های جهان بیمه، شماره۶۴

علی آبادی، ایرج (۱۳۷۱) بیمه در ایران، پیدایش پیشرفتها، مجله حسابدار، شماره ۹۱

عالی، صمد (۱۳۸۱) رضایت مشتری، مجله تدبیر، شماره ۱۳۰

عبدلی، کیوان – فریدون فر، صبرا (۱۳۸۶) الگوهای رضایت مندی مشتری، مجله تدبیر، شماره ۱۸۲

لالیان پور، نوشین – اکبری، مسعود – حقیقی کفاش،مهدی (۱۳۸۹) عوامل موثر بر وفاداری بیمه گذاران ( مورد مطالعه شرکت سهامی بیمه ایران )، فصلنامه صنعت بیمه، شماره ۴

مرادی، محسن (۱۳۸۹) طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه ( مورد مطالعه شرکت بیمه کارآفرین )، فصل نامه مدیریت صنعتی دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، شماره ۱۴

مطلبی، محمد موسی (۱۳۸۲) انتخاب نامساعد و کارایی در بازار بیمه ایران، فصل نامه صنعت بیمه، شماره۷۱

محمود صالحی، جانعلی (۱۳۷۲) فرهنگ اصطلاحات بیمه و بازرگانی، شرکت سهامی بیمه ایران

محمدی، اسماعیل (۱۳۸۸) مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ هفتم، تهران

Khanh V.La and Kandampully (2004)،“Market oriented learning and customer value enhancement through service recovery management”، Journal of Managing Service Quality.

Mascarenhas et al. (2004)،“Customer value-chain involvement for co-creating customer delight”، Journal of customer marketing.

Sawhney and Piper،(۲۰۰۲)،“Value creation through enriched marketing-operations interface”،Journal of operations management.

مقدمه

یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای مقابله با حوادث و تامین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تامین امنیت آینده، ارتقا سطح زندگی افراد، ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی بوده و موجب آرامش خاطر اعضا جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(وجدانی، ۱۳۷۱). بشر در زندگی روزمره خود با انواع خطرات مختلف مواجه است که جان و مال او را تهدید می کنند. بعضی از این خطرات ناشی از قوای طبیعی و بدون ارتباط با فعالیت های خود اوست، از قبیل سیل، زلزله، آتشفشان، طوفان، صاعقه و سایر بلایای طبیعی و بعضی دیگر مرتبط با اقدامات و عملیات عمدی و یا غیرعمدی بشر است، از قبیل حریق ها، تصادفات اتومبیل و خطرات مربوط به حوادث الکتریسیته، گاز، انرژی اتمی و نظایر آن، جالب اینکه هرقدر دسترسی بشر به علم و تکنولوژی وسعت می یابد و سطح رفاه به لحاظ استفاده از وسایل مدرن بالاتر می رود، به تنوع و شدت تواتر خطرها افزوده می شود(صالحی، ۱۳۷۱). بشر با توجه به هوش، استعداد و دانشی که دارد و به لحاظ غریزه میل به ادامه حیات، در اندیشه مبارزه با آثار زیانبار خطرات بوده و پیش بینی مفیدی به عمل می آورد و خود را برای تحمل خساراتی که علی رغم همه تدابیر وارد می شوند، آماده می کند. ازجمله این تدابیر، تهیه ذخیره ای برای مقابله با خسارات مالی است که در آینده ایجاد می شوند، البته باید توجه داشت پس انداز، و کنار گذاشتن قسمتی از درآمد به منظور جبران خسارات احتمالی، یک تدبیر عاقلانه و منطقی برای رویارویی با آثار خطراتی است که اموال او را تهدید می کند. اما پس انداز هر فرد یا هر واحد اقتصادی برای جبران خسارات احتمالی آن کافی نیست چه بسا خطر قبل از تشکیل پس انداز کافی و در ابتدای فعالیت فرد یا واحد اقتصادی پیش آید و خسارات آن به حدی باشد که ادامه فعالیت را به کلی منتفی سازد. لذا در بسیاری از موارد تدبیر پس انداز، که ایده ای عاقلانه است مشکلی را حل نمی کند مگر اینکه این پس انداز از حالت انفرادی خارج شده و صورت جمعی، به خود گرفته و گروهی از افراد یا واحدهای اقتصادی که فعالیت مشابه و خطرات نظیر هم دارند، توافق کنند که ذخایر خود را یکجا متمرکز نمایند و خسارات احتمالی را از محل آن جبران کنند(علی آبادی،۱۳۷۱).

از آنجایی که همه افراد و یا واحدهای اقتصادی همزمان دچار خسارت نمی شوند، لذا ذخایر جمعی برای جبران چند خسارت که در یک دوره معین برای برخی از افراد یا واحدهای اقتصادی پیش می آید، کفایت می کند. امروزه جمع آوری ذخایر جمعی، تحت عنوان حق بیمه و تأمین خسارت احتمالی با استفاده از روشهای گوناگونی انجام می شود و شرکتهای بیمه بازرگانی پوشش های مورد نیاز مربوط به فعالیتهای اقتصادی را ارائه می کنند(مختاری، ۱۳۹۱).

آتش را شاید بتوان قدیمی ترین کشف بشر به شمار آورد که باعث تغییرات گسترده ای در زندگی انسان گردید. به همان میزان که بشر اولیه به مزایا و فواید آتش پی برد، با معایب و زیانهای آن نیز آشنا گردید. ضمنا” وقوع حریق های بزرگ و کوچک که باعث از بین رفتن اموال و داراییها می گردید، برای مردم یک واقعه عادی شده بود(امیری، ۱۳۸۲).

وقوع انقلاب صنعتی در اروپا و تبدیل کارگاه های سنتی به کارخانه های عظیم و سپس گذر به عصر فراصنعتی باعث گردید زندگی مدرن آمیخته با خطرات گوناگون گردد که همه جا در کمین انسان نشسته اند تا در شرایط مناسب و در یک لحظه غفلت با شدت حمله کرده و همه چیز را در مسیر خود نابود کنند. بارها مشاهده شده است که زندگی یک فرد یا حیات یک سازمان و شرکت در اثر حریق از بین رفته و ادامه فعالیت آن نیز میسر نگردیده، مگر اینکه دارای پوشش بیمه آتش سوزی بوده باشد(صالحی، ۱۳۷۲).

بیمه های آتش سوزی با جبران خسارت فیزیکی و مادی وارده به بیمه گذاران، نقش بسزائی در ادامه فعالیت اقتصادی افراد و سازمانها ایفا می نماید. نکته قابل ذکر این است که در بیمه نامه های آتش سوزی علاوه بر خسارت ناشی از حریق، خسارت های ناشی از انفجار، صاعقه، سیل، زلزله، طوفان و دهها خطر دیگر نیز قابل پوشش و جبران می باشد که البته تمامی این موارد نیازمند آگاهی داشتن و آگاهی دادن مردم است تا در سایه این اطلاعات، بیمه گذاران بتوانند بیمه نامه ای جامع و کامل خریداری نموده و با آسودگی خاطر به کسب و کار و فعالیت بپردازند(وجدانی، ۱۳۷۱). یکی دیگر از پرسش های جدی در ایران آن است که چگونه می توان جایگاه صنعت بیمه را در اقتصاد ملی ارتقا داد و با این رویکرد از یک سو جنبه حمایتی آن را در اقتصاد بهبود بخشید و از سوی دیگر منابع بیشتری را برای سرمایه گذاری این بخش ایجاد کرد. امروزه در سراسر دنیا این مشتریان هستند که محور تمام فعالیت سازمان ها قرار گرفته اند و استراتژی های بازاریابی و فروش سازمان ها بر مشتری مداری تنظیم شده است. در همین راستا چالش اصلی بنگاه های اقتصادی، تدوین استراتژی نظام مدیریت بر مبنای ارتباط با مشتری است. در این ارتباط بیمه اختیاری به خصوص بیمه آتش سوزی یکی از مباحث موثر در اطمینان بخشی و آرامش فکری در زندگی اجتماعی و اقتصادی برای آحاد جامعه می باشد.

بیمه آتش سوزی در تقسیم بندی جز گروه بیمه بازرگانی(اختیاری) است که در آن بیمه گذار به میل خود و آزادانه نسبت به خرید آن اقدام می نماید. در این حالت با خرید پوشش های بیمه آتش سوزی، جبران خسارت های احتمالی وارد شده به اموال و اشیای بیمه شده، به بیمه گر منتقل می شود(حسن زاده، ۱۳۷۴).

 بخش اول – بیمه آتش سوزی

۲ – ۱ – ۱ – تاریخچه بیمه در جهان

گرچه به نظر می رسد عمر صنعت بیمه بیش از چند صد سال باشد اما مشخص نیست که اولین بیمه نامه مربوط به کدام ملت بوده است. بعضی افراد، دریانوردان فینقی را مبتکر بیمه می­دانند. بدین صورت که دریانوردان از بازرگانان وام دریافت می­کردند و هرگاه این دریانوردان بدهکار با موفقیت سفر خود را به پایان می­بردند، موظف بودند که اصل و بهره وام دریافتی را ظرف مدت معینی به بازرگانان طلبکار بپردازند. در طی این مدت کالای دریانورد بدهکار در گرو بازرگان بود و اگر بازرگان به موقع موفق به دریافت طلب خود نمی شد، می­ توانست کالا را حراج کند. ولی اگر کشتی دریانورد با حوادث دریا مواجه می­شد و یا دزدان دریایی به آن حمله ور می شدند و کالا به غارت می­رفت، وام دهنده حقی در مورد اصل و بهره وام نداشت و بازرگان وام دهنده، خطر را تقبل می کرد. در واقع در این حالت برگشت اصل و بهره وام در گرو سالم به مقصد رسیدن کالا بود. این نوع وامها را در تاریخ پیدایش بیمه، به نام بیمه وامهای دریایی نام گذاری کرده اند(کریمی، ۱۳۷۶).

با این همه به نظر بسیاری از محققان، بیمه به مفهوم واقعی در سده چهاردهم میلادی به وجود آمده است. البته کلیسا با بیمه به صورت وامهای دریایی مخالف بود و طبق قوانین مذهبی، بهره را حرام اعلام نموده بود. از این رو تجار وام دهنده شکل آن را عوض کرده و به جای بهره، به فرد وام گیرنده جایزه ای پرداخت می کردند که میزان آن به اندازه نرخ بهره بود ولی نحوه پرداخت به شکلی بود که کلیسا نمی­توانست با آن مخالفت کند(دنیای اقتصاد، ۱۳۸۷). اولین قرارداد بیمه ای که بوجود آن پی برده اند قرارداد بیمه حمل و نقل دریائی است که به سال هزار و سیصد و چهل و هفت میلادی در شهر ژن ایتالیا منعقد شده است، بنابراین شاید شروع فعالیت بیمه ای به معنی امروزی آن در قرن چهاردهم میلادی باشد. پیدایش بیمه در قرن چهاردهم و یا احتمالاً یک قرن قبل از آن به این معنی نیست که قبلاً بشر درصدد یافتن وسیله ای برای مقابله با آثار حوادث نبوده است(کریمی، ۱۳۷۶).

آن طور که از تالمود نقل کرده اند در قرون قدیم بین دریانوردان حاشیه خلیج فارس مرسوم بوده، که هرگاه در کاروانی یکی از حیوانات باربر می میرد حیوان دیگری به هزینه افراد کاروان تهیه می شد تا صاحب آن به تنهایی زیان وارده را تحمل نکند. در یونان قدیم نیز موسسات دولتی نظیر سازمان های بیمه اجتماعی یا مددکاری وجود داشته، که به درماندگان کمک می کردند و در روم قدیم نیز نمونه هایی از پرداخت مستمری مادام العمر وجود داشته است(نخعی، ۱۳۴۶).حتی برخی از تاریخ نگاران اعتقاد دارند که سابقه این نوع وامها به دو هزار سال قبل از میلاد می رسد که بین بازرگانان و دریانوردان هندی متداول بود. برخی معتقد هستند، تقسیم ریسک را که امروزه یکی از ویژگی های حرفه بیمه گری محسوب می شود چینی ها در سه هزار سال قبل از میلاد رعایت می کردند. بدین ترتیب که دریانوردان چینی اموال و مال التجاره خود را به جای حمل با یک کشتی یا قایق، با چندین کشتی و قایق حمل می کردند که هرگاه یک وسیله دچار مخاطرات دریا شد یا دزدان دریائی به غارت بردند، کشتی ها و قایق های دیگر سالم به مقصد برسند و خسارت وارده به حداقل ممکن کاهش یابد. این همان اصل پراکندگی ریسک در اقصی نقاط جهان است که امروزه بین بیمه و بیمه گران اتکائی متداول است و رعایت می شود(امیری، ۱۳۸۲).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق رضایت مشتری و مدل های آن و تئوری خاکستری
  • تحقیق کیفیت خدمات ورضایت مشتری و مدل های آن
  • تحقیق ماهیت حقوقی ، اوصاف و اصول حاکم بر بیمه اتکایی
  • تحقیق بیمه محصولات کشاورزی مناسب ترین راهکار مدیریت ریسک
  • تحقیق ماهیت بیمه و نظریه ارائه اطلاعات در حقوق قراردادها و مبانی ، ماهیت و قلمرو شمول تعهدات اطلاعاتی در قرارداد بیمه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.