تحقیق تاریخچه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری الکترونیکی و ،مدل های مختلف فضاهای یادگیری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه  استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در آموزش و یادگیری الکترونیکی و ،مدل های مختلف فضاهای یادگیری  دارای ۱۳۰ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
تاریخچه ی یادگیری    ۶
تاریخچه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در آموزش    ۸
۲-۱- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)    ۹
۲-۱-۱- تعریف فناوری اطلاعات    ۹
۲-۱-۲- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)    ۱۰
۲-۱-۳- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۱۲
۲-۱-۴- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۱۴
۲-۱-۵-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور    ۱۶
۲-۱-۶- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۱۷
۲-۱-۷- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات    ۱۹
۲-۱-۸- توصیه ها و راهکارها    ۲۱
۲-۲- یادگیری    ۲۲
۲-۲-۱- تعریف یادگیری    ۲۵
۲-۲-۲- سبک های یادگیری    ۲۶
۲-۲-۳- انواع سبک های یادگیری    ۲۷
۲-۲-۴- سبک های یادگیری شناختی    ۲۸
۲-۲-۴-۱ سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه:    ۲۸
۲-۲-۴-۲سبک های تکانشی و تاملی    ۳۱
۲-۲-۴-۳ سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده    ۳۳
۲-۲-۴-۴ سبک های عمقی و سطحی    ۳۹
۲-۲-۴-۵  سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی    ۴۰
۲-۲-۵ ماهیت یادگیری    ۴۱
۲-۲-۶ مفهوم یادگیری الکترونیکی    ۴۲
۲-۲-۷ مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب    ۴۲
۲-۲-۸ مدل های مختلف فضاهای یادگیری    ۴۳
۲-۲-۸-۱ مدل های یادگیری شبکه ای    ۴۳
۲-۲-۸-۲ یادگیری درکلاس های آینده    ۴۴
۲-۲-۸-۳- یادگیری ساختاردانش و توانایی حل مشکل    ۴۴
۲-۲-۸-۴- یادگیری مبتنی بر جامعه    ۴۵
۲-۳ تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری    ۴۶
۲-۳-۱- توسعه حرفه ای    ۴۷
۲-۳-۲- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری    ۴۷
۲-۳-۳- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی    ۴۸
۲-۳-۴- مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت    ۵۰
۲-۳-۵- انواع آموزش و یادگیری مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات    ۵۲
برای آموزش و یادگیری مبتنی برفناوری اطلاعات، چهار شیوه درنظرگرفته شده است. این روش ها عبارتنداز:    ۵۲
۲-۳-۵-۱- خود یادگیری    ۵۲
۲-۳-۵-۲- یادگیری از راه دور    ۵۳
۲-۳-۵-۳-  کلاس مجازی    ۵۴
۲-۳-۵-۴- یادگیری گروهی    ۵۴
۲-۳-۶- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم    ۵۵
۲-۴ تحقیقات انجام شده در داخل    ۵۸
۲-۴-۱- کتاب    ۵۸
۲-۴-۲- پایان نامه    ۶۰
۲-۴-۳- مقالات    ۸۱
۲-۵- تحقیقات انجام شده در خارج    ۱۲۲
۲-۵-۱- کتاب    ۱۲۲
منابع و ماخذ…۱۲۶

منابع

بهنام، ایوب، ۱۳۹۱، تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری، بهبود فرایند یاددهی یادگیری و سواد اطلاعاتی.

زمانی، بی­بی­عشرت،۱۳۸۴، یاددهی و یادگیری مهارت­های فناوری اطلاعات در برنامه درسی. فصلنامه کتاب. ۱۶(۱).

رهادوست، بهار،۱۳۸۶، فلسفه کتابداری و اطلاع­رسانی. تهران: نشر کتابدار.

اصنافی، امیررضا.۱۳۸۴٫ یادگیری الکترونیکی چیست و جایگاه کتابخانه­های مجازی در این فرایند کجاست؟. فصلنامه کتاب۱۶(۳).

قدسی رائی، هومن، ۱۳۸۲، فناوری اطلاعات و توسعه با نگاهی به وضعیت ایران. ارائه شده در اولین همایش ملی فناوری اطلاعات و نقش آن در توسعه استان گلستان.گرگان.

مهدوی، محمدنقی،۱۳۷۹٫ تکنولوژی اطلاعات و اطلاعات تکنولوژی. تهران: نشر چاپار.

هرگنهان، بی. آر، و اُلسون، ام.اچ (۱۳۸۵) مقدمه ای بر نظریه های یادگیری (ترجمه علی اکبر سیف). تهران: دوران (۲۰۰۵).

لاودن. کنت سی وجین پی لاودن،۱۳۸۰، فناوری اطلاعات مفاهیم و کاربردها، حمید محسنی، نشر کتابدار، تهران.

معیاری، اعظم،الف،مهدی بیگلر خانی،ابراهیم خوشرفتار،امین بیگلر خانی،۱۳۸۸، بررسی سبک های یادگیری دانشجویان سال اول رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان، مجله تحول و توسعه آموزش پزشکی،دوره اول،شماره ۱٫

معیاری،اعظم،ب،احمد صبوری کاشانی، میترا قریب،مهدی بیگلر خانی،۱۳۸۸، مقایسه سبک یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشته پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی، مجله گام های توسعه در آموزش پزشکی،دوره ۶،شماره ۲٫

ولی زاده،لیلا،اسکندر فتحی آذر،وحید زمان زاده،۱۳۸۶، ارتباط ویژگی های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،دوره ۷،شماره۲٫

حسینی لرگانی، مریم و دیگران، ۱۳۸۰، مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی،فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی،شماره ۱۹٫

زال­زاده، ابراهیم، ۱۳۸۵، بررسی وضعیت و میزان استفاده اعضای هیات علمی دانشگاه یزد از فناوری اطلاعات و ارتباطات. کتابدار۴۰(۱و۲).

سعادت،اسفندیار و صادقی،منصور،۱۳۸۴، طراحی و تبیین مدلی جهت زمینه سازی برای خلاقیت در موسسات پژوهشی کشور، مجله دانشور رفتار، جلد۱۴٫

امین­پور، فرزانه،۱۳۸۶، یادگیری الکترونیکی در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی. فصلنامه کتاب ۱۸(۱).

مقدمه

اگر جهان امروز را با دنیای صد سال پیش مقایسه کنیم، با پیشرفت های خیرکننده ای در علوم، بازرگانی، خدمات پزشکی، ارتباطات و زمینه های بی شمار دیگر روبه رو می شویم. اما وقتی به یک مدرسه در هر کجای دنیا به سر می زنیم، با شگفتی بین کلاس درس سال پیش با امروز تفاوتی احساس نمی کنیم. دانش آموزان در ردیف های پشت سر هم نشسته، مداد و کاغذ در دست، هرچه معلم پای تخته سیاه می گوید و می نویسد با شتاب یادداشت می کنند که بتوانند آن ها را به حافظه سپرده و در زمان امتحان به سرعت پس دهند. در حالی که به واسطه پیشرفت علوم و فنون بسیاری از امور تغییر کرده است، اما تا چندی پیش آموزش و پرورش، شیوه تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان همانطور دست نخورده باقی مانده بود.

اما در حال حاضر در کشور ما اکنون به تدریج الزام های عصر دانش و اطلاعات و ضرورت همگام شدن با تحولات و دستاوردهای فناوری و علوم بشری احساس شده است، که شاهد آن تصمیم گیری های مختلف دولت در زمینه سرمایه گذاری برای گسترش پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است.

سیر تاریخی و پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

اگرچه برخی از پژوهشگران تولد ICT را همزمان با پیدایش انسان و ایجاد ارتباط های اولیه او می دانند، اما پیدایش اصلی IT به مفهوم آن ارسال نخستین پیام تلگرافی در سال ۱۸۴۴ توسط «ساموئل مورس» است. بدون شک با اختراع تلگراف، اولین قدم در انتقال اطلاعات از طریق امواج برداشته شد. اختراع تلفن در سال ۱۸۷۶ توسط «گراهام بل« و ساخت اولین لامپ خلاء در سال ۱۹۰۶ توسط «فارست» قدم های بعدی در شکل گیری ICT بودند. با پیدایش کامپیوتر، رشد ICT ابعاد تازه به خود گرفت. از اواسط دهه ۱۹۵۰ تا اوایط دهه ۱۹۷۰ اصول نظری علوم کامپیوتر به عنوان بستر و زیرساخت ICT [1]پایه ریزی شد. (زارعی زوارکی، ۱۳۸۱)

پس از اوایط دهه ۱۹۸۰ و با توسعه کامپیوترهای شخصی، ICT در دسترس اکثریت مردم جهان قرار گرفت. از این به بعد توسعه ICT در ابعاد سخت افزار و نرم افزار قابل توجه بوده است. اما هیچ کدام نتوانست به اندازه فناوری اینترنت در تحولات دنیای جدید موثر باشد (همان، ص ۴)

تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران

نخستین برنامه انفورماتیک ایران به ۱۰ سال پس از آغاز به کارگیری کامپیوتر در ایران باز می گردد. این برنامه مستقل برای بخش انفورماتیک در برنامه پنجم عمران در سال ۱۳۵۱ توسط سازمان برنامه و بودجه تدوین و به مورد اجرا گذاشته شد. برنامه دیگری نیز برای بخش انفورماتیک در قالب برنامه عمرانی کشور برای سال های ۱۳۶۱-۱۳۵۷ پیش بینی شده بود که با وقوع انقلاب اسلامی فرصت وقوع نیافت. در سال های بعد از انقلاب به خاطر جنگ تحمیلی، در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران انفورماتیک جایگاه معینی نداشت. در لایحه برنامه دوم نیز برای انفورماتیک اهداف، سیاست ها و برنامه های اجرای مختصری تدوین و لحاظ گردید

تاریخچه ی یادگیری

بحث نظریات یادگیری از یک میراث غنی و متنوعی برخوردار است. قریب صد سال پیش مبحث یادگیری زیر سلطه نظریات فلسفی قرار داشت. از جمله فلسفه ارسطو و افلاطون یا نخستین بررسی های آزمایشی که توسط «ابینگهاوس« ، «ثراندیک» به عمل آمد ، روش های تحقیق در علوم طبیعی در مسائل یادگیری نیز مورد استفاده قرار گرفت و بر مبنای انبوه مدارک علمی که حاصل کار آزمایشگاه های روان شناسی در نقاط مختلف جهان بود، نظریه های جامعتر و اصول دقیق تری در مباحث یادگیری ارائه گردید.

بحث نظریات یادگیری از یک میراث غنی و متنوعی برخوردار است. قریب صد سال پیش مبحث یادگیری زیر سلطه نظریات فلسفی قرار داشت. از جمله فلسفه ارسطو و افلاطون. با نخستین بررسی‌های آزمایشی که توسط «ابینگهاوس» ، «پاولف» و «ثرندایک» به عمل آمد، روش های تحقیق در علوم طبیعی در مسائل یادگیری نیز مورد استفاده قرار گرفت و بر مبنای انبوه مدارک علمی که حاصل کار آزمایشگاه های روان شناسی در نقاط مختلف جهان بود، نظریه‌های جامع تر و اصول دقیق‌تری در مبحث یادگیری ارائه گردید.

بخش اعظم مطالعات اولیه درباره یادگیری را رفتارگرایان انجام داده‌اند. فرض اساسی آن‌ها عبارت بود از این که؛ روابط ساده‌ای از نوع شرطی سازی، پایه اساسی هر نوع یادگیری است.مهم‌ترین روندی که در مطالعه علمی یادگیری به وجود آمد استفاده از حیوانات در آزمایش‌های مربوط به یادگیری بود. ادوارد ال. ثرندایک[۲] پیشگام این تلاش در رابطه با درک یادگیری حیوانات از راه اجرای آزمایش‌ها بود.

شاید یکی از باسابقه‌ترین اندیشه‌ها درباره یادگیری، آن جنبه‌ای باشد که به طور بنیادی بر تداعی رویدادهای ذهنی مبتنی است. در این فرض، یادگیری زمانی رخ می‌دهد که مثلا همزمانی یا تطابق آوای یک ملودی و خواننده آن به نحوی با هم پیوند می‌یابند که ملودی باعث شود خواننده را به خاطر آوریم.

یکی از قدیمی‌ترین خطوط فکری که در روان‌شناسی یادگیری نوین منعکس شده است، از روان‌شناسان تداعی‌گرای انگلیسی قرن نوزدهم که تعدادی نظریه مربوط به نحوه پیوند اندیشه‌ها را تدوین کرده‌اند، استخراج شده است. تداعی‌گرایان معتقدند که اکتساب یا آموختن یک اندیشه جدید به این موارد نیاز دارد.

وجود گرایش‌ها و مکاتب مختلف، ویژگی مهم در تاریخ روان‌شناسی یادگیری است و این بدان سبب است که یادگیری، جنبه‌ها و انواع گوناگون دارد و هر یک از مکاتب بر جنبه بخصوصی از یادگیری تاکید کرده‌اند.

کلیه رویکردها در یادگیری با وجود اختلاف نظرهای احتمالی بین آنها در یک نقطه­ی بسیار مهم همداستان­اند و آن روش­شناسی علمی و عینی است. هیچ رویکردی در مقایسه با رویکرد رفتاری تا این اندازه به نقش مطالعات مشاهده پذیر و روش­شناسی علمی تاکید نکرده است. اهمیت موقعیت و تحلیل و توجه به متغیرهای  محیطی تاثیرگذار در رفتار، مورد دیگری است که در دیدگاه های رفتاری به درستی تصریح و تبیین شده است و در نتیجه منجر به شیوه های مفید در عمل شده است. جامعه، آموزش و پرورش، فرزندپروری و تغییر رفتار از جمله حوزه هایی است که اصول مطرح شده در نظریه های یادگیری سود جسته اند.

تاریخچه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در آموزش

اولین شکل کلاس درس گسترده به صورت آموزش از راه دور و به شکل مکاتبه ای بود. ایساک پیتمن در سال ۱۸۴۰ «کوتاه نویسی » را در انگلستان از طریق مکاتبه ای تدریس می کرد. در همین راستا یکی از نویسندگان، نسل اول آموزش از راه دور را که به آموزش مکاتبه ای شهرت دارد به عنوان آموزش (تک واسطه ای)  نامید. فناوری مورد استفاده در این دوره ارتباطات پستی، چاپ کتاب های استاندارد و جزوات یکنواخت بود.

رادیو، تلویزیون ، ویدئو، ماهواره، نوارهای دیداری و شنیداری مهمترین واسطه های آموزشی نسل دوم هستند. در نسل سوم آموزش از راه دور تأکید اصلی بر آموزش غیر متمرکز، مشارکتی و مردمی است. امروزه کمتر کشوری پیدا می شود که از آموزش از راه دور برای تأمین اهداف آموزشی و پرورشی خود استفاده نکند، البته متناسب با سطح پیشرفت هرکشور فناوری مورد استفاده متفاوت خواهد بود. یکی از لوازمی که امروزه با فناوری ارتباطات همراه بوده، رایانه است. اولین کوشش معلمان برای استفاده از رایانه در کلاس درس سنتی معمولاً به صورت سخنرانی بود، تجربیات یادگیری مرتبط با موضوع تدریس معلم که در مکان های آموزشی دیگر انجام گرفته بود به نمایش گذاشته می شد و یا به عنوان تکلیف برای مطالعه بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت. همگام باپیشرفت های سایر بخش ها، نظام های آموزشی نیز دچار تحول شده و گرایش از یادگیری های معلم محور به فراگیر محور رو به افزایش است. به عنوان نمونه در انگستان کتاب های درسی در هر موضوع شامل سه کتاب دانش آموز، راهنمای معلم و راهنمای دانش آموز است. در هر سه کتاب فعالیت هایی درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارداده اند. برای این که دانش آموزان فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند دو رویکرد در کتاب های درسی در نظر گرفته شده است:

الف: پروژه هایی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از رایانه برای پژوهش و انجام پروژه های گروهی.

ب: فعالیت های خاص در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از  (واژه نگار) برای نوشتن یک گزارش، نرم افزارهای گرافیکی و استفاده از سی دی های آموزشی.

مهمترین استفاده از رایانه در انجام دادن پروژه ها و امور پژوهشی است. و نیز از رایانه ها به منزله ابزاری برای واردکردن داده ها، رسم جدول وکشیدن نمودار استفاده می شود. گنجاندن فناوری های جدید در کتاب های درسی ضمن آشنا کردن دانش آموزان با توانایی ها و قابلیت های رایانه، ترس از آن را نیز در آن ها از بین می برد و سبب می شود که فضای علم از مرز کتاب ها فراتر رود. (بهنام، ۱۳۹۱، همان)

۲-۱- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

۲-۱-۱- تعریف فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات از دو واژه  اطلاعات و فناوری ترکیب یافته است. اطلاعات عبارت است از هر چیزی که با آن سر و کار داریم و ما را نسبت به حوادث، مسائل،  موضوعات و امور مختلف یا افراد آگاه  می کند. بین اطلاعات و داده یک تفاوت اساسی وجود دارد. در واقع حقایق و ارقام خام پردازش نشده را داده می گویند. مانند تعداد کارگران و تعداد ساعات کارکرد آنها. اما وقتی داده ها مورد پردازش قرار می گیرند تبدیل به اطلاعات می‏گردندکه برای افراد مختلف معنادار می شوند.

دبیرخانه شورای انفورماتیک ایران تعریف زیر را برای فناوری اطلاعات ارائه کرده است: «فناوری اطلاعات به مجموعه ای به هم پیوسته از روش ها، سخت افزارها، نرم افزارها و تجهیزات ارتباطی که اطلاعات را در اشکال گوناگون جمع آوری، ذخیره سازی،  بازیابی،  انتقال و یا عرضه می کند،  اطلاق می‏شود. »

اعضای خانواده فناوری اطلاعات عبارتنداز: رایانه های بزرگ، ریزرایانه ها، لوح های فشرده، تلفن، مودم، چاپگرهای لیزری و رنگی، تلفن های همراه، تصاویر متحرک و رایانه ای  (انیمیشن)،  شبیه سازی رایانه ای، منابع کمک آموزشی رایانه ای، نشر الکترونیکی، دوربین دیجیتالی، آموزش از راه دور، دی. وی. دی، نمابر، فیبر نوری، رادیو ضبط و تلویزیون دیجیتالی، دیسکت، نظام اطلاعات جغرافیایی، بزرگراه های اطلاعاتی،  شبکه های رایانه ای (محلی و جهانی)، فرا رسانه ای ها،  فرا متن ها، اینترنت، جاوا، لوح فشرده لیزری، چند رسانه ای ها، نرم افزارها، شبکه، ابر رایانه ها، تلفن ویدیویی، واقعیت های مجازی، شبکه های گسترده جهانی، وب و مانند آن ها. همانگونه که از تعاریف فوق مشهود است، منظور از فناوری هر گونه فرآیند و روش و ابزاری است که به تولید، انتشار و انتقال بهتر و مطلوب تر اطلاعات یاری رساند. (قدسی رائی،۱۳۸۲)

۲-۱-۲- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

برای فناوری اطلاعات و ارتباطات تعاریف مختلف و گوناگونی ارائه شده است. بررسی مقالات و متون منتشر شده در زمینه  کاربرد و استفاده­های مختلف فناوری اطلاعاتی و ارتباطی نشان می دهد که در هیچ ­یک از آنها تعریفی جامع و مانع از فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی ارائه نشده و تفاوت این اصطلاح با مفاهیم مرتبط دیگر نظیر «فناوری­های اطلاعاتی» مشخص نشده است. این پیش فرض در این تحقیق مورد قبول واقع شده است که اصطلاح فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطی می تواند به عنوان جایگزینی برای اصطلاح فناوری­های اطلاعاتی به کار رود.

در ذیل چند مورد از تعاریفی که در متون مختلف برای فناوری اطلاعات و ارتباطات آمده، بیان می شود:

فناوری اطلاعات و ارتباطات عبارت است از فناوری­هایی که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال، و دریافت اطلاعات یاری می­دهند. فناوری اطلاعات درشیوه  انجام کارهای ما تحول ایجاد کرده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به هم وابسته­اند؛ به طوری که اطلاعات، ماشین کار تلقی می شود و ارتباطات، محصول آن است(اصنافی، ۱۳۸۴؛ صص ۱۳۳-۱۴۸).

[۱] Information          اطلاعات

Communication      ارتباطات

technology فناوری

[۲] – Edward Thorndike

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.