تحقیق ساختار سرمایه و تئوری ها و عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه و روش های تأمین مالی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ساختار سرمایه  و تئوری ها و عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه و روش های تأمین مالی دارای ۳۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۵
۲-۲ ساختار سرمایه    ۵
۳-۲ استراتژی تأمین مالی    ۶
۴-۲روش های تأمین مالی    ۷
۱-۴-۲ تأمین مالی کوتاه مدت    ۷
۲-۴-۲ تأمین مالی میان مدت    ۷
۳-۴-۲ تأمین مالی بلند مدت    ۸
۵-۲ تأمین مالی و ساختار سرمایه    ۹
۶-۲ هزینه تأمین مالی    ۱۰
۷-۲ روش تعیین ساختار سرمایه    ۱۱
۸-۲ تئوری های ساختار سرمایه    ۱۲
۱-۸-۲ دیدگاه سود خالص    ۱۲
۲-۸-۲ دیدگاه سود خالص عملیاتی    ۱۳
۳-۸-۲ دیدگاه سنتی    ۱۴
۴-۸-۲ دیدگاه مود یلیانی و میلر    ۱۵
۵-۸-۲دیدگاه ایستا (تئوری توازی) یا (نظریه مصالحه)    ۱۸
۶-۸-۲ دیدگاه ترجیحی    ۱۹
۹-۲ عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه    ۲۲
۱-۹-۲ گروه صنعت    ۲۲
۲-۹-۲ اندازه شرکت    ۲۲
۳-۹-۲ نرخ رشد شرکت    ۲۳
۴-۹-۲ سود آوری    ۲۳
۵-۹-۲ تطبیق نوسان پذیری احتیاجات در مقابل منابع کوتاه مدت    ۲۴
۶-۹-۲ دارایی های وثیقه ای    ۲۴
۷-۹-۲ اهرم عملیاتی    ۲۵
۸-۹-۲ سایر عوامل درونی اثر گذار بر ساختار سرمایه    ۲۶
۹-۹-۲ عوامل خارجی موثر بر ساختار سرمایه    ۲۶
۱۰-۲ تحقیقات داخلی    ۲۸
۱۱-۲ تحقیقات خارجی    ۳۰
منابع و ماخذ    ۳۲
منابع فارسی:    ۳۲
منابع لاتین:    ۳۴

 منابع:

جهانخانی،ع وعلی پارسائیان،۱۳۷۴،”بورس اوراق بهادار”،چاپ اول،انتشارات مدیریت،دانشگاه تهران ص ۲۹۵-۲۶۲٫

جهانخانی،ع وعلی پارسائیان،،۱۳۷۶،”مدیریت سرمایه گذاری وارزیابی اوراق بهادار”،انتشارات دانشکده مدیریت،دانشگاه تهران

وکیلی فرد،ح.،۱۳۸۸،”تصمیم گیری درمسائل مالی”،انتشارات جنگل،چاپ اول

شباهنگ،ر . ۱۳۸۴،”مدیریت مالی،مرکزتحقیقات تخصصی حسابداری وحسابرسی سازمان حسابرسی” چاپ هشتم،جلد اول ودوم

شیخ الملوکی،م ،۱۳۸۶،”بررسی تأثیرتغییرات ساختار سرمایه به ارزش شرکت های تولیدی”،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک

عبدالله زاده،ف وامیرمدرس،۱۳۷۳،”مدیریت مالی”،جلد دوم،نشرسپیدار،ص ص۱۹۶-۱۹۴

احمدزاده،م. و همکاران ،۱۳۸۴،”بررسی ساختارسرمایه ومنابع مالی بانک کشاورزی وارایه راهکارهایی مناسب جهت بهینه کردن آن”،فصل نامه بررسی های حسابداری وحسابرسی،سال نوزدهم ،شماره۲۹٫

خشنود،س،۱۳۸۴،”بررسی عوامل موثر بر ساختار مالی شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران”،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه شهید بهشتی

رحیمیان،ن،۱۳۸۰،”تأملی درشیوه های تامین منابع مالی در واحدهای اقتصادی، حسابدار” ، شماره۱۴۶ص ص۳۶-۲۸

شاپیرو،ا،ترجمه علی جهانخانی.،۱۳۷۳،”استراتژی تامین مالی بلندمدت شرکت ها”،تحقیقات مالی،شماره ۲

فردوسن،ج ، وایکی بریکام، ،ترجمه سید مجیدشریعت پناهی،۱۳۷۶،” مدیریت مالی ۲″،انتشارات آیلار

قالیباف اصل،ح ،۱۳۷۳،”بررسی تأثیرساختارسرمایه برروی ریسک سیستماتیک سهام عادی شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران”، پایان نامه کارشناسی ارشدمدیریت،دانشگاه تهران

 ۱-۲ مقدمه

هدف شرکتهای سهامی و مدیران آنها حداکثر نمودن ارزش حقوق صاحبان سهام به عبارت دیگر حداکثر نمودن ارزش شرکت و سهام آن می باشد حداکثر نمودن ارزش شرکت مستلزم بکارگیری بهینه منابع مالی و کسب بازده و ریسک متناسب است (جهانخانی، ۱۳۷۴، ص ۲۰)۱.

قدرت تصمیم گیری ساختار سرمایه برای هر سازمان تجاری بسیار سخت است. این تصمیم گیری به دلیل نیاز به افزایش نرخ بازگشت بخش های مختلف سازمانی و نیز به دلیل اثر چنین تصمیمی به روی توانایی مؤسسات در محیط رقابتی بسیار مهم است. بنابراین موضوع ساختار سرمایه و ترکیب بهینه آن و به عبارت دیگر نحوه تأمین مالی شرکت از منابع مختلف، مبحثی است که نخستین بار توسط مودیلیانی و میلر در سال ۱۹۵۸ مطرح شد و از آن زمان تاکنون مبنای بسیاری از تحقیقات مالی قرار گرفته و تحقیقات مذکور گاهاً منتج به مطرح شدن تئوری های جدید نیز شده اند. با وجود اینکه تحقیقات زیادی در مورد ساختار سرمایه انجام شده است. اما هنوز موضوع ساختار سرمایه از جمله مباحث مدیریت مالی است که تاکنون هیچ راه حلی قطعی و روشنی برای آن ارائه نشده است.

۲-۲ ساختار سرمایه

منظور از اصطلاح ساختار سرمایه، نوع و نسبت درصد انواع مختلف اوراق بهادار منتشر شده توسط واحد انتفاعی است. ساختار سرمایه مطلوب نیز مجموعه ای از اوراق بهادار است که موجب حداکثر شدن ارزش کلی واحد انتفاعی بشود و اما چگونه می توان محدوده حداکثر ارزش واحد انتفاعی را تعیین کرد؟ مدیران مالی در مواجه با مسئله بسیار مشکل مذبور ناگزیر از تدوین سیاست مناسب خود می باشند. چنانچه پس از اعلام یک برنامه مالی جدید، قیمت سهام شرکت کاهش یابد می تواند نتیجه گرفت که اجرای برنامه مالی جدید موجب خارج شدن ارزش شرکت از محدوده بهینه خواهد شد. ضمناً مؤسسات مالی تأمین کننده اعتبار و تسهیلات مالی نیز می توانند دیدگاههای خود را درباره برنامه مالی واحد انتفاعی در اختیار مدیران مالی بگذارد. چنانچه واحد انتفاعی ناگزیر از پرداخت بهره بالا (غیر متعارف) باشد، می توان آن را نشانه ای از استقراض زیاد قبلی تلقی کرد منبع دیگر اطلاعات می تواند تجدید نظر در رده بندی اوراق ترخیص واحد انتفاعی و پایین آوردن آن توسط نوسان تحلیل گر مالی می باشد (شباهنگ، ۱۳۸۴، ص ۲۳۹) ۱.

یک ساختار سرمایه بهینه باید دارای ویژگی های زیر باشد:

بازده: ساختار سرمایه شرکت باید بیشترین صرفه را داشته باشد. همچنین در ارتباط با سایر ملاحظات، باید بدون اینکه هزینه ای مازاد را به شرکت تحمیل نماید، بازده سهامداران را حداکثر نماید.

ریسک: استفاده بیش از حد از بدهی، شرکت را با احتمال خطر عدم ایفای تعهدات و افزایش احتمال ور شکستگی مواجه می سازد. در صورتی که بدهی ها، شرکت را با ریسک قابل ملاحظه ای رو به رو نکند باید از آنها استفاده شود، در غیر این صورت باید از آنها صرف نظر کرد.

انعطاف پذیری: ساختار سرمایه باید انعطاف پذیر باشد. شرکت باید بتواند در صورت تغییر شرایط، در زمان مناسب ساختار سرمایه خود را با حداقل هزینه با شرایط جدید هماهنگ سازد. و توانایی تأمین مالی وجوه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در فعالیت های سودآور را داشته باشد.

ظرفیت استقراضی: ساختار سرمایه باید متناسب با ظرفیت استقراضی شرکت تدوین شده و از آن تجاوز نکند. ظرفیت استقراضی یک شرکت به توان بدست آوردن جریانات نقدی آتی بستگی دارد. این وجه نقد باید به اندازه ای باشد که بتوان از طریق آن، مبالغ ثابت پرداختی به اعتبار دهندگان و صاحبان اصلی شرکت را پوشش داد.

۵٫کنترل: ساختار سرمایه باید از حداقل ریسک از دست دادن کنترل شرکت، برخوردار باشد. بخصوص اینکه مالکان اصلی شرکت های سهامی، نگران کاهش میزان کنترل خود به شرکت هستند (وکیلی فرد، ۱۳۸۸،ص۱۷۴)۲.

 ۳-۲ استراتژی تأمین مالی

وظیفه مدیران مالی بهینه سازی ساختار دارایی ها، بدهی ها، و حقوق صاحبان سهام به منظور حداکثر ساختن ثروت سهامداران است. در این زمینه مدیر مالی سه تصمیم اخذ می کند:

الف) تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی مالی: شامل ایجاد تناسب در ساختار دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام جهت بهبود و عملکرد واحد اقتصادی و برنامه ریزی آینده.

ب) تصمیمات سرمایه گذاری: شامل تصمیمات مربوط به کاربرد و تخصیص و تأمین شده بین دارایی های فیزیکی و مشهود (مانند ساختمان و ماشین آلات) و مالی (انواع اوراق بهادار) به نحوه مطلوب و برای تحصیل بازده بیشتر.

ج)تصمیمات تأمین مالی: شامل تصمیمات مربوط به ساختار سرمایه و همچنین تعیین و انتخاب بهترین شیوه تأمین مالی و ترکیب آن که در زیر به شرح روش های تأمین مال می پردازیم.

۴-۲روش های تأمین مالی

هدف اصلی، انتخاب ترکیبی از منابع مالی است که هزینه سرمایه شرکت را حداقل و ارزش شرکت را برای سرمایه گذاران حداکثر نماید. شرکت راه حل های مختلفی برای تأمین مالی در اختیار دارد که از نظر زمان رسیدن به تأمین مالی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می گردد.

۱-۴-۲ تأمین مالی کوتاه مدت

منظور از تأمین مالی کوتاه مدت، تأمین مالی از منابعی است که حداکثر ظرف یک سال و یا کمتر بازپرداخت می گردند. منابع مالی کوتاه مدت به دو دسته تقسیم می شوند که شامل منابع مالی تضمین شده و منابع مالی تضمین نشده می باشد. منابع تأمین مالی کوتاه مدت تضمین نشده عمدتاً شامل اعتبارات تجاری (خرید نسیه کالا)، پیش دریافت از مشتریان، هزینه های پرداختی، وام های بانکی و اسناد تجاری می گردند. منابع مالی تضمین شده نیز عمدتاً توسط بانکها، مؤسسات مالی و خریداران حسابهای دریافتی تأمین می گردند. اعطا کنندگان تسهیلات مالی کوتاه مدت تضمین شده بخشی از دارایی های واحد تجاری را به منظور تضمین وام های اعطایی می گیرند (شیخ الملوکی، ۱۳۸۶، ص۱۱)۱.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ساختار سرمایه ، نظریه ها و عوامل موثر بر آن و روش های تامین مالی و انواع روش های تامین مالی شرکت ها
  • تحقیق ساختار سرمایه و عوامل تعیین کننده و مؤثر بر ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی
  • تحقیق ساختار سرمایه و نظریه ها و تئوری ها و عوامل موثر بر ساختار سرمایه شرکت ها و عوامل مرتبط با اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام
  • تحقیق ساختار سرمایه و نظریات و عوامل تعیین کننده و مؤثر بر ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی
  • پیشینه تحقیق هزینه ها ، انواع دیدگاهها درباره رفتار هزینه و ساختار سرمایه و نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.