تحقیق فناوری اطلاعات و ابعاد و روند کاربرد آن و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا و پذیرش تکنولوژی اطلاعات

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات و ابعاد و روند کاربرد آن و سبک رهبری تحول گرا و تعامل گرا و پذیرش تکنولوژی اطلاعات دارای ۵۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- فناوری اطلاعات    ۵
۲-۱-۱- تعاریف فناوری اطلاعات    ۶
۲-۱-۲- ابعاد فناوری اطلاعات:    ۷
۲-۱-۳- روند کاربرد فناوری اطلاعات    ۹
۲-۱-۴- اهمیت فناوری اطلاعات :    ۱۱
۲-۱-۵- ضرورت وجود زیر ساخت ها یی برای فناوری اطلاعات:    ۱۲
۲-۱-۶-  مزایای فناوری اطلاعات:    ۱۳
۲-۱-۷- تأثیرات فناوری اطلاعات :    ۱۴
۲-۱-۸-  گام های مورد نیاز برای توسعه کاربری های فناوری اطلاعات در سازمان ها :    ۱۵
۲-۱-۹- عوامل یا موانع موثر بر توسعه فناوری اطلاعات:    ۱۵
۲-۱-۱۰- عوامل موفقیت استقرارسیستمهای اطلاعاتی    ۱۶
۲-۱-۱۱- عوامل شکست    ۱۹
۲-۱-۱۲- مشکلات ایران وکشورهای درحال توسعه درزمینه فناوری اطلاعات وارتباطات:    ۲۰
۲-۱-۱۳- موانع پذیرش فناوری نوین:    ۲۱
۲-۲-۱- تعریف سبک رهبری    ۲۱
۲-۲-۲) سبک رهبری تحول گرا و عمل گرا     ۲۱
۲-۲-۳- تعاریف رهبری :    ۲۲
۲-۲-۴- نظریه رهبری تحول گرای بس ( ۱۹۹۹ – ۱۹۸۵ ):    ۲۷
۲-۲-۵- نقاط ضعف و قوت سبک رهبری تحول گرا:    ۳۰
۲-۲-۶- سبک رهبری تعامل گرا    ۳۰
۲-۲-۷- تفاوت های رهبری تحول گرا و تعامل گرا:    ۳۳
۲-۳-۱- پذیرش تکنولوژی اطلاعات    ۳۴
۲-۳-۲- پذیرش تکنولوژی (سیستم های اطلاعاتی )    ۳۵
۲-۳-۳- مدل های موجود در ارتباط با پذیرش فناوری:    ۳۵
۲-۳-۴- تعریف درک سودمندی و درک سهولت    ۳۷
۲-۳-۵- پذیرش و مقاومت:    ۳۸
۲-۳-۶- عوامل موفقیت و شکست کاربرد تکنولوژی اطلاعات در سازمانهای دولتی ایران:    ۳۸
۲-۴-۱- پیشینه تحقیق:    ۴۰
منابع    ۴۷

منابع

فیاضی، مرجان،(۲۰۰۷)،” مدیر الکترونیک یک الزام”، تدبیر، شماره ۱۸۲٫

وارث، حامد،(۱۳۸۰)، ” ایجاد مدلی برای تبیین فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی”، پیام مدیریت، صص۱۳۶-۱۲۴٫

قلی پور، آرین و محمود حضرتی،(۱۳۸۸)،” تبیین ابزار سنجش رهبری خدمتگزار در سازمان های دولتی ایران، پژوهش های مدیریت، سال دوم، شماره سوم، صص ۲۷-۵٫

زارع ده آبادی، محمد رضا،(۱۳۸۱)،” IT چیست؟”، همایش فناوری اطلاعات و استفاده بهینه از صنعت مخابرات.

صرافی زاده، اصغر،(۱۳۸۸)،” فناوری اطلاعات در سازمان(مفتهیم و کاربرد ها)” ، چاپ سوم، صص ۳۷-۳۱٫

حسن پورقرقچی، اسماعیل، ( ۱۳۸۵)،” تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد، سازمان مدیریت صنعتی.

رشکیانی، مهدی و مرتضی قنبر آبادی، (۱۳۸۶)،” بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهره وری اقتصادی کشور های اروپایی و آسیایی”.

محترمی، امیر،(۲۰۰۷)،” تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش سازمان”، تدبیر، شماره ۱۳۹٫

محقر، علی و شیر محمدی، مهدی، ۱۳۸۳، “توسعه مدل پذیرش فناوری(TAM) در وزارت کشور، دانش مدیریت، شماره ۶۷، صص ۱۳۱-۱۱۳

سنجقی، محمد ابراهیم، تحلیلی بر ماهیت و ابعاد رهبری تحولافرین، فصلنامه، علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهراء، سال یازدهم ۱۳۸۰، شماره ۳۷ و ۳۸٫

امیر کبیری، علیرضا و خدایاری، ابراهیم و نظری، فرزاد و مرادی، محمد، بررسی رابطه بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با تعهد سازمانی کارکنان، فرهنگ مدیریت، سال چهارم ۱۳۸۵، شماره ۱۲٫

انصاری رنانی، قاسم و ارسطو، ایمان، رابطه، هوش هیجانی با رهبری تحول آفرین مدیران صنعت بیمه، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.

رابینز، استیفن پی، تئوری سازمان( ساختار، طراحی و کاربرد ها) ترجمه، سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، نشر موج، انتشارات صفار، چاپ اول ۱۳۷۶

رابینز، استیون، (۱۳۸۶)،” تئوری سازمان ( ساختارو طرح سازمانی)”، ترجمه مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، چاپ بیست و یکم.

پهلوانیان، محمد، (۱۳۸۴)، ” سازمانهای مجازی در محیطهای صنعتی”.

جاودانی، محمد (۱۳۸۱). ” بررسی رابطه¬ رهبری تحول¬آفرین با تعهد سازمانی معلمان”. پایان نامه کارشناسی ارشد. شیراز: دانشگاه شیراز.

 ۲-۱- فناوری اطلاعات[۱]

واژه فناوری اطلاعات از اواخر دهه ۱۹۷۰ برای اشاره به استفاده از کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شد می توان گفت که این فناوری تمامی گونه های کامپیوتر، سخت افزار؛ نرم افزار و همچنین شبکه های ارتباط بین دو کامپیوتر با یک ابر کامپیوتر و یک اداره تا شبکه های گسترده در جهان را شامل می شود. بررسی ها نشان می دهد در سال ۱۹۶۵ اطلاعات و ارتباطات حدود ۵ % هزینه سرمایه گذاری شرکت ها را به خود اختصاص داده این رقم در ۱۹۸۰ به ۱۵ % و در پایان سال ۱۹۹۰ به ۵۰ % کل سرمایه گذاری شرکت ها رسید که این روند حاکی از اهمیت فناوری اطلاعات در کسب و کار است که یک مزیت استراتژیک برای سازمان ها محسوب می شود (رشیدی،۲۰۰۶)

در عصر فناوری اطلاعات سازمان ها به سازمان ها الکترونیکی تبدیل شده اند و کارکنان خارج از فضای فیزیکی به فعالیت مشغول اند علاوه بر این تغییرات فناوری و نیروی بی حد و مرز اینترنت باعث شده است که مشتریان بیش از گذشته به سازمان نزدیک شوند (فیاضی، ۲۰۰۷).

در عصر اطلاعات بر عکس صنعت که کار ها تکراری بود و حضور فیزیکی کارکنان در محل کار ضروری می نمود کارمندان می توانند کار خود را در هر زمان و مکانی انجام دهند و بخش عمده کار بدون سرپرستی و به عنوان عضوی از یک تیم به انجام می رسد. عصر اطلاعات منجر به استقلال کار از فضا و زمان گردیده و در بعد ساختار اجتماعی نیز تحقیقات از گرایش ساختار اجتماعی به سوی ساختار ارگانیک  حکایت دارد (وارث ،۱۳۸۰)

۲-۱-۱- تعاریف فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات اولین  بار توسط لویت و وایزلر (Leavitt & Whisstler) در سال (۱۹۸۵) به منظور بیان نقش رایانه در پشتیبانی از تصمیم گیری ها و پردازش اطلاعات در سازمان به کار گرفته شد. از فناوری اطلاعات برداشت های مختلفی وجود دارد و همین برداشت ها موجب گردیده تا تصاویر متفاوتی از آن در مجامع مختلف ارائه شود (صرافی زاده ۱۳۸۳ ، ۱۶).

*فناوری اطلاعات را مانند دیگر فناوری ها می توان به روابط میان سخت افزار، نرم افزار، شبکه و توانایی ها و اقداماتی که از این ابزارها ناشی می شود، تعریف کرد. فناوری اطلاعات نه تنها به انجام پردازه های دقیق و صحیح به رشد اتوماسیون[۲] کمک می کند بلکه از طریق ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف فعالیت سازمان ثروت جدیدی را برای سازمان به همراه می آورد. این امر وجه تمایز فناوری اطلاعات با سایر فناوری های مورد بهره برداری در سازمان است. فناوری اطلاعات نه تنها به توانایی های پردازش داده ها توسط رایانه بلکه به مهارت های انسانی و مدیریتی در بهره برداری از آن ها دلالت دارد. بنابراین فناوری اطلاعات نه تنها شامل رایانه و دیگر تجهیزات بلکه توانایی ها و اقدامات در نحوه انجام کار می شود (صرافی زاده ،۱۳۸۳ ، ۱۶ ).

* فناوری اطلاعات را می توان مجموعه فنون وابزارهایی دانست که در جهت بهینه ساری و پشتیبانی فعالیت های سازمان برمحور اطلاعات و دانش به کار گرفته می شوند .این امرشامل مطالعه ،زراحی ،توسعه،اجراو نگهداری و مدیریت نظام های اطلاعاتی رایانه ای است که سازمان در جمع آوری ،ثبت ، پردازش ،ذخیره ،بازاریابی ،انتقال وتوزیع اطلاعات یاری می کند .فناوری اطلاعات رشته ای است که از صنایع الکترونیکی برای دستیابی به اطلاعات استفاده  می کند و اثر سیستم رایانه ای را بر افراد،سازمان ها و جامعه بررسی می کند .فناوری اطلاعات به ما می آموزد که چگونه به تغییر سازمان پرداخته ،کسب و کارجدبدب را آغاز کنیم و یا اصولا چگونه در ارتباط با محیط و سایر سازمان ها، کسب و کارموثر تری را برقرارکنیم (صرافی زاده،۱۸،۱۳۸۳).

*فناوری اطلاعات مفهومی بین رشته ای و فرا رشته ای است که از فناوری های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری سود می جوید تا محصول یا خدمت جدید تولید کند. بنابراین تعاریف فناوری اطلاعات گوناگونی مشاهده می شود.

* فناوری اطلاعات مجموعه ای از ابزارها ، تجهیزات و دانش ها و مهارت هاست که از آنها در گردآوری ذخیره سازی بازیابی و انتقال اطلاعات استفاده می شود و براساس این تعریف فناوری اطلاعات مجموعه ای از ابزار ؛ دانش ، روش و مهارت خواهد بود که در تولید ، انتقال و پردازش اطلاعات استفاده می شود .

*فناوری اطلاعات برای توصیف نوعی از فناوری به کار می رود که ما در ضبط ، ذخیره سازی ، پردازش ، بازیابی ، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می رساند . این اصطلاح فناوری های نوین مانند رایانه ، انتقال از طریق فاکس ، میکروگراف ها ، ارتباطات از راه دور را در بر می گیرد.

* انجمن فناوری اطلاعات آمریکا ، فناوری اطلاعات را مطالعه، طراحی ، گسترش و توسعه و اجرا، پشتیبانی و مدیریت سیستم های اطلاعاتی رایانه ای تعریف نموده است . مطابق این تعریف فناوری اطلاعات به جنبه های مرتبط با فناوری یک سیستم اطلاعاتی اشاره دارد و شامل سخت افزار بانک اطلاعاتی ، شبکه های نرم افزاری و دیگر ابزارهاست.

برخی فناوری اطلاعات را مترادف با سیستم های اطلاعاتی به کار می برند و یا حتی به عنوان یک مفهوم گسترده تر که در بر گیرنده چندین سیستم اطلاعاتی کاربران مدیریت است در نظر   می گیرند.( قلی پور ، ۱۳۸۰ ؛ ص ۱۳۱).

۲-۱-۲- ابعاد فناوری اطلاعات:

از نظر هرتون ۱ (۱۹۹۱) ابعاد فناوری شامل موارد زیر می شود (صرفی زاده، ۱۳۸۸).

سخت افزار[۳] :

سخت افزار اصطلاحی است که در مورد اجزای فیزیکی یک سیستم رایانه ای به کار می رود یک سیستم رایانه شامل ۳ بخش اصلی واحد پردازنده مرکزی ، ابزار ورودی و خروجی و حافظه است (قلی پور ، ۱۳۸۰ ، صص ۷-۶).

نرم افزار[۴] :

مجموعه برنامه هایی است که اجزای فیزیکی رایانه ای را فعال می سازد و به دو گروه   نرم افزارهای سیستم و کاربردی تفکیک می شود. نرم افزار سیستمی ، عملیات رایانه را هماهنگ     می کند و نرم افزار کاربردی برای حل مسائل خاص طراحی می شود

(قلی پور ، ۱۳۸۰ ، صص ۷-۶)

پایگاه اطلاعات[۵] :

به مجموعه از داده های مورد استفاده در یک برنامه کاربردی ؛ خواه یک فایل یا چند فایل را گویند که با هم در ارتباط هستند و تغییر یک فایل از پایگاه اطلاعاتی ممکن است باعث سلسله تغییراتی در دیگر فایل ها شود (قلی پور ، ۱۳۸۰ ، صص ۷-۶ )

شبکه ها [۶]:

این بخش وظیفه به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی ، مدیریت نقل و انتقال اطلاعات و ایجاد تسهیلات لازم را به عهده دارد که خود از انواع سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری در جهت ارتباطات و مدیریت خود سود می برد (زارع ده آبادی ، ۱۳۸۱ ، ص ۴).

یکی از مهمترین مباحث در توسعه جوامع صنعتی بخصوص در گرایش فناوری اطلاعات، ایجاد بسترهای ارتباطی مناسب در جهت ارتباط مبادله و انتقال داده ها و اطلاعات می باشد که در جهت حرکت به سوی سیستمهای بدون کاغذ (Paper less) ، دولت الکترونیک (e-GOV) می بایست نسبت به راه اندازی اینترانت[۷] ، اکسترانت[۸] ، اینترنت[۹] با توجه به واقعیت ها و نیازها اقدام لازم را نمود . در این بین باید به راه اندازی و توسعه سخت افزارهای مخابراتی مربوطه در سطوح بخش های خصوصی و دولتی اقدام کرد. در حقیقت این شبکه ها بستر لازم را در جهت توسعه و اقدامات الکترونیک مهیا نموده و نیازهای اساسی در جهت راه اندازی پایگاههای اطلاعاتی و اطلاع رسانی را فراهم می آورند البته ذکر این نکته ضروری است که این شبکه می بایست از قدرت و توان کافی در ارائه خدمات و ساختار لازم در جهت توسعه آن برخوردار باشد (زارع ده آبادی ۱۳۸۱ ص ۹)

مهمترین کاربردهای شبکه ها عبارتند از :

-دسترسی و گردش آزاد اطلاعات

-گام نهادن در مسیر حرکت به سوی دولت الکترونیک e-GOV[10]

-کاهش بروکراسی اداری

-کاهش مراجعات و دسترسی راحت تر به اسناد و مدارک مورد نیاز

-تجمع به مدیریت صحیح اطلاعات و امکان گسترش و بهینه سازی آن

-جلوگیری از چندباره  کاری و موازی کاری

-به اشتراک گذاشتن اطلاعات

-پاسخ گویی و پیگیری سریع و صحیح اطلاعات

-کاهش نیروی انسانی و صرفه جویی در هزینه های جاری و سرمایه ای   (زارع ده آبادی ۱۳۸۱ ، ص ۱۰ (

۲-۱-۳- روند کاربرد فناوری اطلاعات

از روزی که افرادی به عنوان محقق و دانشمند وظیفه تحقیق و جستجوی علوم راهنمایی جوامع را به عهده گرفتند تا امروز که سیستم های مبنی بر هوش مصنوعی با عنوانی همچون سیستم های خبره و پایگاههای دانش وظیفه همفکری و جست و جوی اطلاعات را به عهده دارند اطلاعات نقش اصلی را عهده دار بوده است و در این بین وجود مراکز پایگاه داده و مدیریت آنها به روش های مختلف اعم از سنتی ، سلسله مراتبی ، رابطه ای و شبکه ای نقش اساسی در سرعت بخشیدن به روند مدیریت اطلاعات را ایفا کرده اند ( زارع ده آبادی، ۱۳۸۱ ، ص ۱ ).

علیرغم قابلیت دسترسی سخت افزار و نرم افزار ، بسیاری از کاربران ممکن است با آنها آشنا نباشند ، یا حتی ممکن است ندانند که چگونه از آنها در کارشان استفاده کنند . بسیاری از سازمانها بدون به دست آوردن هیچ سودی از IT [11]درگیر سرمایه گذاری های بالای IT می باشند. آموزش IT می توانند به کارمندان این فرصت را بدهد بدانند که چطور از IT استفاده کنند و IT چه منافعی را می تواند برای آنها در کارشان پدید آورد. آموزش IT می تواند عقیده کارمندان را نسبت به استفاده از سیستم های اطلاعاتی تغییر دهد و از این رو ، تعیین کند آیا آنها واقعاً از آن در کارشان استفاده خواهند کرد همچنین کارمندان با آموزش IT می توانند مهارت های فنی و مدیریتی خود را در اجرا و مدیریت سرمایه های IT اصلاح نماید (Chung – Jen Chen, 2007, P 689) .

در اثر پیشرفت های ایجاد شده در میکرو الکترونیک ها ، قیمت تنظیم شده براساس کیفیت سخت افزار IT به طور سالانه ۲۰-۳۰ درصد در سی سال اخیر افزایش پیدا کرده است. این وضعیت منجر به افزایش صد برابری مشارکت کامپیوترها در سهام حقیقی سرمایه از سال ۱۹۷۰ شده است فراهم بودن کامپیوتر شخصی در سالهای ۱۹۸۰ موقعیت محاسبه را از تجهیزات متمرکز بزرگ به دسک تاپ های کارکنان تغییر داده است . در ۱۹۸۷ یک کامپیوتر شخصی (PC) برای هر کارمند در شرکت های بزرگ در نظر گرفته می شد ؛ تا سال ۱۹۹۴ یک PC برای ۶ نفر فراهم گردید.

آنچه مهم است این است که بسیاری از کارمندان مستقیم یا غیرمستقیم با کامپیوتر ها از طریق پایانه ها ارتباط برقرار می کردند و از فناوری محاسباتی یا از اطلاعات موجود در آن استفاده می کردند و همین زمان رشد چشمگیر فناوری های مشترک نظیر شبکه ها ، پایگاه های داده و پست الکترونیک سبب کاهش هزینه های ارتباطات در میان کارکنان شد و اهمیت ادغام فناوری و سازمان بیش از پیش آشکار شد (Brynjolfsson & Hitt. 1998, P5)

مطالعات درباره سیستم های پیغام مبتنی بر کامپیوتر با سیستم های پست الکترونیکی بیان می دارند که این سیستم ها با کم کردن ویژگی های غیر کارکردی ملاقات ها ، گفتگوها ، نامه های نوشتاری و مکالمات تلفنی ، ارتباطات را اصلاح کردند.

تکنولوژی اطلاعات ابزاری است که می تواند راه های موثری را برای برقراری ارتباط و انتشار اطلاعات فراهم کنند. سیستم های ارتباطی ، به ویژه آنهایی که توسط قابلیت های ارتباط تلفنی و مخابراتی پشتیبانی می شوند می توانند رشد شبکه ارتباطات[۱۲] را میان کارشناسان تسهیل کنند. اعضای یک تیم کاری در یک پروژه علاوه بر ملاقات چهره به چهره می توانند برای تبادل نظرات و انجام مباحثات ، به خصوص هنگامی که آنها در مکان های مختلفی می باشند کنفرانس دیداری برگزار کنند (Chung – Jen Chen, 2007, P 689) .

فناوری های ذخیره سازی و پردازش کم هزینه تر و کارآمدتر با افزایش ارتباطات تلفنی و مخابراتی ترکیب شده اند تا فرصت های جدیدی و برای گسترش فناوری ایجاد کنند. پیشرفت های همزمان فناوری های انتقال اطلاعات (متراکم کردن ، پنهان سازی ) و افزایش قابلیت دسترسی شبکه های الکترونیکی (مانند اینترنت و شبکه های محلی ) ارشد نمایی را در ارتباطات الکترونیکی ایجاد کرده است. افزایش کامپیوترهای رومیزی که قابلیت پردازش بالاتری نسبت به کامپیوتری بزرگ مرکزی گذشته دارند و در عین حال هزینه خرید و نگهداری پایین تری دارند موجب پیشرفت های پشمگیری در ارتباطات و انتقال اطلاعات در بین سازمان ها گردیده اند (Fiedler, et all . 1996. P10-11)

۲-۱-۴- اهمیت فناوری اطلاعات :

در سال های اخیر صنعت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از عوامل بازار در سرمایه گذاری توسعه ای در اقتصاد مورد توجه قرار گرفته به گونه ای که آن را نه عنوان ابزار توسعه، بلکه به عنوان محور توسعه قلمداد می کنند. توجه به این صنعت به دلیل ماهیت اقتصادی صرف آن نبوده بلکه فناوری اطلاعات نقش فرآینده ای در تسهیل ارتباطات دارد. فناوری اطلاعات موجب شکل دهی انقلاب اطلاعاتی در جهان شد و چهارچوب کلاسیک توسعه را از سرمایه محوری به دانش محوری تغییر داده است (قلی پور، ۱۳۸۰ ، ص ۱۲۹).

در عصر فناوری اطلاعات ، سازمان ها به سازمان های الکترونیک تبدیل شده اند و کارکنان خارج از فضای فیزیکی به فعالیت مشغول اند. علاوه بر این تغییرات فناوری و نیروی بی حد و مرز اینترنت باعث شده است که مشتریان بیش از گذشته به سازمان نزدیک شوند. به گفته یکی از مدیران شرکت مایکروسافت هر زمان احساس شکست کردید از مشتریان خود سوال کنید و همکاری آنها در پیشبرد اهداف سازمان کمک بگیرید(فیاضی، ۲۰۰۷).

[۱] -Information  technology

[۲] -Outomation

[۳] -Hardware

[۴] -Software

[۵] -Information database

[۶] -Network

[۷] -Intranet

[۸] -Extranet

[۹] -Internet

[۱۰] -Electronic Governance

[۱۱] -Information  technology

[۱۲] -Information  network

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق کاربرد فناوری اطلاعات در سیاست و مزایای پیاده سازی انتخابات الکترونیک
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و مدل های ارزیابی موفقیت فناوری اطلاعات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.