تحقیق میوم ها و طبقه بندی و عوامل خطرزا و نظریه های شکل گیری آن و هموستاز وترومبوز و سرطان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق میوم ها و طبقه بندی و عوامل خطرزا و نظریه های شکل گیری آن و هموستاز وترومبوز و سرطان دارای ۴۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- مقدمه :    ۵
۱-۲- نئوپلاسم :    ۵
۱-۳- سارکوم رحمی :    ۶
۱-۳-۱- لیومیوسارکوم :    ۶
۱-۴- میوم ها :    ۷
۱-۴-۱- طبقه بندی میوم ها :    ۸
۱-۴-۲- شیوع میوم در ایران :    ۹
۱-۴-۳- عوامل  خطرزا :    ۱۰
۱-۴-۳-۱- افزایش سن :    ۱۰
۱-۴-۳-۲- وزن :    ۱۰
۱-۴-۳-۳- رژیم غذایی :    ۱۰
۱-۴-۳-۴- ورزش :    ۱۱
۱-۴-۳-۵- ضد بارداریهای خوراکی :    ۱۱
۱-۴-۳-۶- سن شروع اولین قاعدگی :    ۱۱
۱-۴-۳-۷- سابقه خانوادگی :    ۱۱
۱-۴-۳-۸- تفاوت های نژادی :    ۱۲
۱-۴-۴- نظریه های شکل گیری میوم ها :    ۱۲
۱-۴-۵- ژنتیک میوم ها :    ۱۳
۱-۵- هموستاز :    ۱۴
۱-۶- تشکیل فیبرین و سیستم فیبرینولایتیک :    ۱۶
۱-۷- هموستاز و سرطان :    ۱۹
۱-۸- ترومبوز و سرطان :    ۲۱
۱-۹- ترومبین :    ۲۲
۱-۹-۱- بررسی ارتباط بین پلی مورفیسم PT G20210A و خطر ابتلاء به سرطان و ترومبوز :    ۲۳
۱-۱۰- فیبرینوژن :    ۲۴
۱-۱۰-۱- بررسی ارتباط بین پلی مورفیسم FGB-455G/A و خطر ابتلاء به سرطان و ترومبوز :    ۲۵
۱-۱۱- بازدارنده ی فعال کننده پلاسمینوژن۱ (PAI-1):    ۲۶
۱-۱۱-۱-بررسی ارتباط بین پلی مورفیسم PAI-1-675 (4G/5G)و خطر ابتلاء به سرطان و ترومبوز:    ۲۸
فهرست منابع و مأخذ:    ۲۹

منابع:

آبرکانینز،ک. ، کهریزی،ک. ، هادوی،و. ، بزرگمهر،ب. ، نجم آبادی،ح. ، بررسی ژنتیکی پلی مورفیسم Beta-Fibrinogen-455 G/A به عنوان عامل ایجاد بیماری های قلبی-عروقی در جمعیت ایران، فصلنامه ژنتیک در هزاره سوم،۱۳۸۹، شماره ۲۸،  ص ۱۹۵۷ تا

ایمانیان،ه.، هادوی، و. ، کریمی نژاد، آ. ، آبرکانینز، ک. ، نجم آبادی،ح. ، بررسی ژنتیکی پلی مورفیسم PAI-1 4G/5G به عنوان عامل ایجاد بیماری های قلبی-عروقی در جمعیت ایران، فصلنامه ژنتیک در هزاره سوم،۱۳۸۹، شماره ۱، ص۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷٫

نجم آبادی،ح. ، رستمی،م. ، هادوی،و. ، کریمی نژاد،آ. ، افروزان،ف. ، ایمانیان،ه.، کریستین، آ. ، بررسی ژنتیکی پلی مرفیسم پروترومبین G20210A به عنوان عامل ژنتیکی ایجاد بیماری های قلبی-عروقی در جمعیت ایران، فصلنامه ژنتیک در هزاره سوم،۱۳۸۹، شماره ۱، ص ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲٫

هاشم نژاد،م. ، سریری، ا. ، وحدت،م. ،لاریجانی،ط. ، احمدزاد اصل،م . ، واسعی،م. ، بررسی پیامدهای ناشی از میوم در بارداری، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران،۱۳۸۷، شماره۲، ص ۱۲۳ تا

Albert MA, Pare G, Morris A, Rose L, Buring J, Ridker PM, Zee RY.Candidate genetic variants in the fibrinogen, methylenetetrahydrofolate reductase, and intercellular adhesion molecule-1 genes and plasma levels of fibrinogen, homocysteine, and intercellular adhesion molecule-1 among various race/ethnic groups: data from the Women’s Genome Health Study. Am Heart J.(2009).157(4),777-83.

Belting M, Ahamed J, Ruf W. Signaling of the tissue factor coagulation pathway in angiogenesis and cancer. Arterioscler Thromb Vasc Biol. (2005). 25,1545–۵۰٫

Berek JS. Berek and Novak’s gyanecology. Lippincott Williams and Willkins.(2012), America.

Berek JS., Hacker N.F., FRAC F. Berek and Novak’s gyanecology. Lippincott Williams and Willkins.(2007), America.

Bhadauria R S, S. J Keyur, G. Jadon, Diwaker A K. Introduction to Neoplasm : a Review. Joshi, IJARPB.(2012).1(1),65-71.

Biggerstaff JP, Weidow B, Dexheimer J, Warnes G, Vidosh J, Patel S, Newman M, Patel P .Soluble fibrin inhibits lymphocyte adherence and cytotoxicity against tumor cells: implications for cancer metastasis and immunotherapy. Clin Appl Thromb Hemost.(2008).14, 193–۲۰۲٫

Biggerstaff JP, Weidow B, Vidosh J, Dexheimer J, Patel S, Patel P. Soluble fibrin inhibits monocyte adherence and cytotoxicity against tumor cells: implications for cancer metastasis. Thromb J.(2006).4, 12.

Blake RE.Leiomyomata uteri: hormonal and molecular determinants of growth. J Natl Med Assoc. (2007).99(10),1170-84.

Blom JW, Doggen CJ, Osanto S, Rosendaal FR. Malignancies, prothrombotic mutations, and the risk of venous thrombosis. JAMA . (2005). 293(6),715-22.

 ۱-۱- مقدمه :

مطالعات متعددی نشان داده است که ترومبوز وریدی یک عارضه شایع در بیماران مبتلا به سرطان است (۱۱۸،۸۴،۴۶،۱۸). Turosseau برای اولین بار در سال ۱۸۶۵، دریافت که تومورها باعث ایجاد تغییراتی در سیستم هموستاز می شوند (۱۰۲،۷۲،۶۷،۳۸،۲۰). نقش قطعی اجزای انعقادی در رشد اولیه تومور مشخص نشده است؛ به عنوان مثال رشد تومور در حیوانات دارای کمبود فیبرینوژن و نوع وحشی مشابه می باشد (۷۴،۷۳). به هر حال در طی متاستاز، فاکتورهای انعقادی نقش مهمی را در پایدار نگه داشتن و بقای سلولهای توموری ایفا می کنند (۷۷،۷۶،۷۳،۷۵،۵۲،۲۵).

  ۱-۲- نئوپلاسم :

اصطلاح نئوپلاسم از دو کلمه یونانی neos به معنای جدید و plassia به معنای قالب شدن مشتق شده است. نئوپلاسم از لحاظ بالینی به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم می شود که هر دو نوع آن از رشد غیر طبیعی سلولها ایجاد می شوند (۱۱). سارکوم[۱]های رحمی یک گروه نادر از نئوپلاسم ها محسوب می شوند (۱۰۴،۱۲۱).

۱-۳- سارکوم رحمی :

سارکوم رحمی تومور نادر با منشأ مزودرمال است و ۶-۲% بدخیمی های رحمی را تشکیل می دهد (۱۰). سارکوم های رحمی از لحاظ بافت شناسی به سه نوع سارکوم استرومایی اندومتری (ESS)[2]، کارسینوسارکوم (تومور مولرین مختلط بدخیمMMMT)[3] و لیومیوسارکوم (LMS)[4] طبقه بندی می شوند (۲۱)؛ در این مطالعه پس از آشنایی با انواع لیومیوسارکوم به نوع لیومیوم خوش خیم رحمی آن پرداخته می شود.

۱-۳-۱- لیومیوسارکوم :

لیومیوسارکوم بافت نرم تهاجمی به دست آمده از سلولهای صاف عضلانی می باشد و معمولاً منشاء آن بافت رحم و یا دستگاه گوارش است. سن متوسط درگیری در لیومیوسارکوم پائین تر از سایر سارکوم های رحمی است. شیوع بالاتر و پیش آگهی بدتر در زنان آفریقایی و آمریکایی دیده می شود. علائم بیماری کوتاه مدت است و برای بیماری اختصاصی نمی باشد این علائم شامل خونریزی واژینال، احساس درد در ناحیه لگن و احساس توده شکمی می شوند.

۵ نوع بالینی لیومیوسارکوم وجود دارد که عبارتند از: (۱) لیومیوسارکوم میکسوئیدی[۵]؛ (۲) لیومیوبلاستوم[۶]؛ (۳) لیومیوماتوز داخل وریدی[۷]؛ (۴) لیومیوماتوز منتشر صفاقی[۸]؛ (۵) لیومیوم خوش خیم رحمی[۹] (۹).

لیومیوسارکوم میکسوئیدی با ظاهر ژلاتینی و حاشیه مشخص، تومورهایی هستند که به بافت های مجاور و عروق خونی شدیداً تهاجم می کنند.

لیومیوبلاستوم، تومور عضله صاف است که به صورت اپی تلوئیدی با سلولهای روشن و پلکسی فرم بروز می کند.

لیومیوماتوز داخل وریدی با رشد خوش خیم عضله صاف به داخل کانال های وریدی لیگامان پهن و وریدهای رحمی و ایلیاک مشخص می شوند.

لیومیوماتوز منتشر صفاقی نادر است و با ندول های خوش خیم عضله صاف که در حفره صفاقی پراکنده اند، مشخص می شود.

لیومیوم خوش خیم رحمی، تومور عضله صاف رحم است که گاهی به صورت بدخیم رفتار می کند و متاستاز خوش خیم بوجود می آورد که به ریه ها یا غدد لنفی منتشر می شوند (۹).

 ۱-۴- میوم ها :

میوم ها تومورهای خوش خیم و تک کلونی سلولهای عضله صاف دیواره رحم می باشند. میوم علاوه بر عضله صاف، از اجزای ماتریکس خارج سلولی شامل کلاژن، پروتئوگلیکان و فیبرونکتین نیز تشکیل شده است. میوم شایع ترین تومور جامد لگن در زنان است که منجر به بروز علائم در ۲۵% زنان در سنین باروری می شود. با توجه به اینکه میوم می تواند در بسیاری از زنان بدون علامت باشد، شیوع واقعی آن تا بیش از ۷۰% تخمین زده می شود (۷۰). میوم ها از رشد بیش از حد عضلات صاف و بافت  همبند در رحم بوجود می آیند (۳۳).

دو مؤلفه در پیشرفت میوم وجود دارد؛ (۱) تبدیل سلولهای عضلانی طبیعی به سلولهای عضلانی غیر طبیعی و (۲) رشد آنها به تومورهای بالینی قابل تشخیص که مورفولوژیشان مشابه سلولهای عضله صاف میومتریوم طبیعی است. میوم ها ممکن است دارای یک یا چند جهش باشند و به صورت عقده های توموری با اندازه های مختلف (که به عضله صاف دیواره میومتریوم متصل شده اند) دیده شوند. میوم ها با مقادیر مختلفی از فیبروز های بافت همبند خارج سلولی احاطه شده اند. یافته های میکروسکوپی نشان می دهند که میوم ها از سلولهای ستاره ای شکل ماهیچه صاف تشکیل شده اند (۱۴).

تشخیص فاکتورها و مکانیسم های مولکولی درگیر در تبدیل سلولهای میومتریوم طبیعی به سرطانی در سطح سلولی ناشناخته مانده است. چندین مطالعه در سطح ژنومیک نیز شواهدی را مبنی بر وجود محیط مولکولی تغییریافته میوم در مقایسه با میومتریوم طبیعی نشان می دهد؛ که می توان آنها را بعنوان بیومارکر های دخیل در روند رشد میوم مورد ارزیابی قرار داد (۶۵). ررسی کلی الگوی بیان ژن مربوط به  میوم رحمی [۱۰](ULMs) نشان می دهد که صدها ژن، از جمله ژن هایی که دارای نقش های کاربردی در تکثیر سلولی، تمایز و  تولید ماتریکس خارج سلولی هستند، دچار بی نظمی می باشند (۱۲۲).

۱-۴-۱- طبقه بندی میوم ها :

میوم ها براساس محل قرارگیریشان در رحم طبقه بندی می شوند. میوم های زیر سروزی[۱۱]، دقیقاً در زیر ناحیه سروز رحم قرار گرفته اند و ممکن است دارای پایه و یا بدون پایه باشند. میوم های درون دیواره[۱۲] ای عمدتاً در داخل ضخامت میومتریوم یافت می شود، اما ممکن است حفره رحم را از حالت طبیعی خارج کنند. میوم های زیر مخاطی[۱۳] زیر مخاط رحم (اندومتریوم) قرار گرفته اند و مانند میوم زیرسروزی، ممکن است دارای پایه و یا بدون پایه باشند. ۹۵% لیومیوم ها از نوع تومورهای زیرسروزی و درون دیواره ای می باشند و ۵٪ باقیمانده به صورت زیر مخاطی ظاهر می شوند (شکل ۱-۱) (۶۹).

[۱] Sarcoma

[۲] Endometrial Stromal Sarcoma

[۳] Malignant Mixed Mullerian Tumor

[۴] Leiomyosarcoma

[۵] Myxoid leiomyosarcoma

[۶] Leiomyoblastoma

[۷] Intravenous leiomyomatosis

[۸]Disseminated peritoneal leiomyomatosis

[۹]Benign metastasizing uterine leiomyoma

[۱۰] Uterine leiomyomas

[۱۱] Subserosal myoma

[۱۲] Intramural myoma

[۱۳] Submucosal myoma

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اضطراب و شاخص‌های همودینامیک و روش‌های آرام‌سازی
  • تحقیق سرطان و پپتید درمانی در درمان سرطان و دارو های مهار کننده Trk B
  • تحقیق سرطان مری و تعیین مرحله بیماری و تغییرات مولکولی در سرطان مری و درمان ها وپروتئین EpCAM در درمان سرطان
  • تحقیق سرطان معده و نشانه ها و علائم آن و تعیین مرحله و سیر بالینی بیماری و ارتباط سرطان معده و میکرو RNA
  • تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.