پیشینه تحقیق پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت دارای ۴۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
فصل اول: مقدمه ۴
۱-۱ مروری برقوانین بکارگیری خدمات الکترونیکی در سازمانها ۶
۱-۲ لزوم به کار گیری فناوری اطلاعات در شرکت گاز ۷
فصل دوم: پیشینه تحقیق و استخراج ویژگیها ۱۰
۲-۱ بررسی نمونه کارهای مرتبط در ایران ۱۱
۲-۲ بررسی چند نمونه در شرکتهای گاز در کشورهای دیگر ۱۷
۲-۲-۱ شرکت گاز کالیفرنیای آمریکا ۱۷
۲-۲-۲ شرکت گاز استرالیا ۱۸
۲-۲-۳ شرکت گاز انگلستان ۱۹
فصل سوم: نکات طراحی وب سایت مناسب ۲۱
فصل چهارم: مفاهیم پیادهسازی فناوری اطلاعات ۳۱
۴-۱ مدل تجاری G2C – خدمات دولت به مشتری منفرد ۳۱
۴-۲ مهندسی مجدد ۳۴
۴-۳ بررسی پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت گاز ۳۶
منابع ۳۹
[۱] هفته نامه پیام تحول اداری، (۱۳۷۹). هفته چهارم شهریور ماه ۷۹،ص ۸ و پیش شماره ۴ ، ص ۱۰
[۲] فتحیان محمد، مهندس رامین مولاناپور، (۱۳۸۷). تجارت الکترونیکی، انتشارات آتی نگر
[۳] موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، (۱۳۸۳). تجارت الکترونیکی مفاهیم و کاربرد های آن
[۴] اصغر زاده عزت الله و حقیقی محمد و عابدی احسان، (بهار ۱۳۸۷). “ارائه مدلی مفهومی به منظور شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت (CSF) سایتهای خرید و فروش الکترونیکی در ایران”، فصلنامه بصیرت، سال پانزدهم، شماره شماره ۳۹،صفحه ۱۶۵
[۵] بستانچی مهدی، (۱۳۸۹). روش مناسب مهندسی مجدد در ایران، مجله تدبیر-شماره۱۸۳
[۶] کرباسی، امیر،” شهروند الکترونیک، (آذر ۱۳۸۶). نیاز هزاره سوم”، چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیکی
[۷] YANG Jie, LIAO Zhong-wei, LIU Fang, (2011), “The impact of Ajax on network performance”, The Journal of China Universities of Posts and Telecommunications, Volume 14, Supplement 1, 32-34
[۸] NoahCurt hoys & James Crabtree, iSociety. ) 2003(. Renewing Electronic Government for Improved Service Delivery
[۹] Boranbayev Askar S. (2009), “Defining methodologies for developing J2EE web-based information systems, Nonlinear Analysis”, Theory, Methods & Applications, Volume 71, Issue 12, e1633-e1637
[۱۰] Center for International Development and Conflict Management (CIDCM), (2001). Negotiating the Net Model, University of Maryland
[۱۱] Chen Jianyong, Guihua Wu, Linlin Shen, Zhen Ji,(2011). “Differentiated security levels for personal identifiable information in identity management system”, Expert Systems with Applications, Volume 38, Issue 11, 14156-14162
در دنیای امروز، اطلاعات نه تنها بعنوان یکی از منابع و دارایی های اصلی سازمانها شناخته می شود، بلکه در حکم وسیله و ابزاری برای مدیریت موثر سایر منابع و داراییهای سازمان (منابع مالی، نیروی انسانی و غیره) نیز محسوب شده و لذا از اهمیت و ارزش ویژهای در سازمانها برخوردار گشته است. اما این ارزش تنها در صورتی محقق و دست یافتنی خواهد شد که اطلاعات بتواند در زمان مناسب، در اختیار افراد مناسب قرار گیرد و ارتباطات بصورت مطلوب و بهینه در سازمان برقرار گردد. و از این رو است که، فناوری اطلاعات که زمینه سازی برای انتقال، جابجایی، بکارگیری و مدیریت موثر اطلاعات در سازمان میباشد از اهمیتی حیاتی برخوردار گشته است (Al-Kibsi، ۲۰۰۷).
با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و گرایش به سمت دولت الکترونیک، شرکتهای دولتی نیز به استفاده از اینترنت روی آوردند. گسترش اینترنت تحولات عمیقى در ساختار و مدیریت خدمات دولتى به وجود آورده است. هر چند هنوز دولت الکترونیکى در عهد طفولیت خود قرار دارد ولی از هماکنون در مقیاس کوچک، پیامدهاى بلند مدت تاثیر اینترنت بر خدمات دولتى و تعامل بین مردم و دولت آغاز شده است. مفهوم الکترونیکی شدن فرایندها از جمله مفاهیمی است که اخیراً در دستورکار بسیاری از سازمانهای دولتی قرار گرفته است. ویژگی اصلی آن ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بالاتر است و تسهیل کننده ارتباط بین دولت و مردم و رابط مردم و دولت است. دسترسی سریع، آسان و ارزان به اطلاعات موجب نشر سریع اخبار، رویدادها و ارتقای آگاهیهای عمومی در جامعه میشود. از سوی دیگر امکان یادگیری در هر مکان و زمان فارغ از محدودیتهای فعلی، آموزش همه جانبه برای کلیه اقشار جامعه را فراهم میآورد. لذا فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکیل جامعه ارتباطی در توسعه فرهنگ جامعه تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از فناوری اطلاعات کلیه نظامهای اداری، تحقیقاتی، قضایی، حکومتی و مانند آن دستخوش تغییر و تحولات شگرفی میگردد به گونهای که امکان مشارکت هر چه بیشتر مردم را در فرایندها فراهم میکند (Reddick، ۲۰۰۵).
عوامل متعددی، زمینههای لازم برای تحقق این امر را فراهم میآورند که همگی ناشی از فناوری و پیشرفتهتر شدن زندگی بشر است و سازمانهای دولتی برای پاسخ به این پیشرفتهگی ناگزیرند که اقدام به ایجاد فرایندهای الکترونیکی کنند. مهمترین این عوامل عبارتند از:
رشد فناوریهای جدید و به ویژه فناوری اطلاعات: امروزه، فناوری با نرخ فزاینده و به صورت تصاعدی درحال رشد است.
رشد اینترنت و فراگیری عمومی استفاده از آن
تغییر انتظارات شهروندان و بنگاههای اقتصادی: انتظارات مردم درمورد خدمات، محصولات و نیز نحوه و کیفیت ارائه آن به طور روزافزون درحال تغییر است و سازمانهای دولتی نیز باید بتوانند پاسخگوی این نیازها باشند.
جهانی شدن: جهانی شدن نیز دولتها را وادار میسازد تا به منظور فروش کالا و خدمات خویش و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگها و تمدنها اقدام به تاسیس فرایندهای الکترونیکی کنند که منجر به دولت الکترونیک میشود و فرایندهای الکترونیکی را در خدمت رسانیهای خود به کار گیرند.
اهمیت دسترسی سریع به اطلاعات در سازمانهای دولتی: از آنجا که فرایندها و روندهای اداری عموماً تکراری و تابع ضابطه هستند، استفاده از رایانه، امکانات منحصر به فردی را برای جمع آوری، کنترل و گزارشدهی فوری و به موقع برای مدیران فراهم می آورد و این امر سازمانها را بر آن داشته که مبادرت به سرمایه گذاری قابل توجه در این زمینه کنند (فتحیان، ۱۳۸۷).
برنامه توسعه و کاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران (تکفا) از تیرماه سال ۱۳۸۱ در قالب قانون بودجه ۱۳۸۱ کل کشور و با تصویب آییننامه اجرائی آن در سال ۱۳۸۲، در قالب تصویبنامه هیأت وزیران به سازمان مدیریت و برنامهریزی، دبیرخانه شورای عالی اطلاعرسانی و کلیه دستگاههای اجرائی کشور به منظور گسترشِ کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور آغاز گردید. در ماده یک تصویب نامه هیأت وزیران، هدفهای برنامه توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور مورد تأکید قرار گرفته است و در ماده ۳ این تصویبنامه، محورها و برنامههای هفتگانه زیر به عنوان اولویتهای برنامه عملیاتی فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور اعلام گردیده است.
الف- طرح دولت الکترونیکی (سیستم، شبکه مجازی، قانون و امنیت)
ب- طرح گسترش کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش و توسعه مهارت دیجیتالی نیروی انسانی کشور
ج- طرح گسترش کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی
د- طرح کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در توسعه خدمات اجتماعی
ﻫ- طرح کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگانی و تجارت
و- طرح گسترش کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در قلمرو فرهنگ، و تقویت خط و زبان فارسی در محیط رایانهای
ز- طرح توسعه واحدهای کوچک و متوسط SME فعال در فناوری ارتباطات و اطلاعات از طریق ایجاد مراکز رشد و پارکهای فناوری
ماده ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان میکند: دستگاههای اجرائی موظفند با هدف بهبود کیفیت و کمیت خدمات به مردم و با رعایت دستورالعملهای ذیربط، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند:
اطلاعرسانی الکترونیکی در خصوص شیوه ارائه خدمات همراه با زمانبندی انجام آن و مدارکی که متقاضی باید ارائه نماید.
ارائه فرمهای مورد نیاز جهت انجام خدمات از طریق ابزار و رسانههای الکترونیکی
ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و حذف لزوم مراجعه حضوری مردم به دستگاههای اجرایی برای دریافت خدمت.
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر