پیشینه تحقیق تاریخچه پیدایش کاراته در ایران و جهان و بازاریابی در ورزش و تئوری های انگیزش بر طرفداران ورزش

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه پیدایش کاراته در ایران و جهان و  بازاریابی در ورزش و تئوری های انگیزش بر طرفداران ورزش  دارای ۵۵ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱ کاراته    ۵
۲-۱-۱ تاریخچه پیدایش کاراته در جهان:    ۵
۲-۱-۲ تاریخچه کاراته در ایران:    ۶
۲-۱-۲-۱ تأسیس فدراسیون کاراته در ایران:    ۷
۲-۱-۳ کاراته- دو چیست؟    ۸
۲-۱-۳-۱ فلسفه کاراته دو:    ۸
۲-۱-۴ تکامل کاراته:    ۸
۲-۲ تماشاگران:    ۹
۲-۲-۱ انواع تماشاگران    ۹
۲-۲-۳ چارچوب روانی – اجتماعی برای بررسی تماشاگران    ۱۰
۲-۲-۴ تأثیرات تماشاگران و ماهیت وظیفه حرکتی    ۱۱
۲-۳-۵-۱ مدل زایونک    ۱۱
۲-۲-۵-۲ مدل کاترل    ۱۲
۲-۲-۶ تاثیرات تماشاگران (پاره ای عوامل تاثیرگذار)    ۱۳
۲-۳ بازاریابی در ورزش    ۱۷
۲-۳-۱ بازاریابی    ۱۷
۲-۳-۲ تقسیمات بازاریابی ورزشی    ۱۸
۲-۳-۳ محصول و خدمت    ۱۹
۲-۳-۴ بازار    ۲۱
۲-۳-۵ مصرف کنندگان    ۲۲
۲-۳-۶ تقسیم بندی بازار    ۲۲
۲-۳-۷ آمیزه بازاریابی    ۲۲
۲-۳-۸ آمیخته بازاریابی خدمت ورزشی    ۲۵
۲-۳-۹ استراتژی بازاریابی    ۲۶
۲-۳-۹-۱ استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده    ۲۶
۲-۳-۹-۲ رفتار مصرف کننده    ۲۷
۲-۳-۹-۳ الگوی رفتار مصرف کننده    ۲۷
۲-۳-۱۰ ماهیت رفتار مصرف کننده    ۲۸
۲-۳-۱۱ عواملی که بر رفتار مصرف کننده اثر می گذارند    ۳۰
۲-۳-۱۱-۱ عوامل فرهنگی    ۳۰
۲-۳-۱۱-۲ عوامل اجتماعی    ۳۰
۲-۳-۱۱-۳ عوامل شخصی و دموگرافی    ۳۰
۲-۳-۱۱-۴ عوامل روانی    ۳۱
۲-۳-۱۲ فرآیند ارتباط در فروش میان تماشاگران به عنوان مصرف کنندگان:    ۳۲
۲-۳-۱۲-۱ بازار ورزشی:    ۳۲
۲-۳-۱۲-۲ تماشاگران بعنوان مشتریان:    ۳۳
۲- ۳-۱۳ تشخیص قهرمان    ۳۳
۲-۳-۱۴ تماشاگران به عنوان مصرف کنندگان    ۳۴
۲-۳-۱۵ عوامل موثر در حضور و عدم حضور    ۳۵
۲-۴ انگیزش    ۳۶
۲-۴-۱ تئوری فروید درباره انگیزش    ۳۷
۲-۴-۲ تئوری انگیزشی هرزبرگ    ۳۷
۲-۴-۳ تئوری مازلو درباره انگیزش    ۳۸
۲-۴-۵ تئوری انگیزش و استراتژی    ۳۹
۲-۴-۶ انگیزه های متدوال در طرفداران ورزش    ۴۰
۲-۴-۷ انگیزه گریز    ۴۰
۲-۴-۸ انگیزه سرگرمی    ۴۱
۲-۴-۹ تفاوت های جمعیت شناختی در انگیزه های طرفداران ورزشی    ۴۱
۲-۴-۱۰ انگیزه های درونی و بیرونی طرفداران ورزش    ۴۲
۲-۵ پیشینه تحقیق    ۴۲
۲-۵-۱تحقیقات انجام شده در داخل کشور    ۴۲
۲-۵-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    ۴۴
منابع فارسی:    ۵۰

منابع :

امین انورالخولی، ورزش و جامعه سال ۱۳۸۳، ترجمه حمیدرضا شیخی، انتشارات سمت چاپ دوم، آستان قدس رضوی

تن زاده احد، بزرگان کاراته، سال ۱۳۶۹، انتشارات مرکز نشر هنرهای رزمی ایران، تهران

بیکر ترز ال، نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، ۱۳۸۱، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران، نشر نی.

شفیع زاده، علی وخلجی حسن۱۳۸۰بررسی ارتباط انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی، مهارتی وعلمی معلمان تربیت بدنی،پژوهش در علوم ورزش

علی و محمود آرین خو، از بدو تولد تا تکامل، سال ۱۳۷۱، انتشارات علم و ورزش، چاپ چهارم تهران

وثوقی، منصور وخسروی نژاد، سید محسن۱۳۸۸بررسی عوامل فرهنگی-اجتماعی رفتار هیجانی تماشاگران فوتبال.پژوهش نامه اجتماعی سال سوم شماره اول بهار۸۸

حسن زاده،مهرداد۱۳۸۴بازاریابی ورزشی-اتنشارات پرسمان

حقیقی، محمد علی۱۳۸۲-مدیریت رفتار سازمانی چ دوم انتشارات ترمه ص ۷۷

کنی صابونی، شیتوریو کاراته دو، سال ۱۳۷۳، ترجمه محمدعلی مردانی، انتشارات المپیک ورزش، اصفهان

گیچین فوناکوشی، راه کاراته راه زندگی من، سال ۱۳۷۶، چاپ دوم، ترجمه روبن شاهوردیان، انتشارات علم و حرکت، تهران

نادر شکری، مجموعه قوانین و مقررات ورزشی، سال ۱۳۸۹، انتشارات موسسه نشر شهر، تهران

محمدعلی زمانی، آیین نامه اجرای برگزاری لیگ های قهرمانی باشگاه های کاراته کشور، سال ۱۳۸۶، ناشر فدراسیون کاراته، تهران

مقدمه

در این مقاله ابتدا مقدماتی در مورد ورزش، تاریخچه کاراته جهان و چگونگی ورود آن به ایران، تاسیس فدراسیون کاراته در ایران، آیین نامه اجرای لیگ کاراته ایران، تماشاگران، تاثیرات تماشاگران و ماهیت وظیفه حرکتی، انگیزش، عوامل موثر بر حضور تماشاچیان، ارائه خدمات به تماشاچیان، انگیزه ها، عوامل موثر و کاربردی، مروری در بخش پیشینه تحقیق، تحقیقات ارائه شده در داخل و خارج از کشور پرداخته می شود.

۲-۱ کاراته

۲-۱-۱ تاریخچه پیدایش کاراته در جهان:

حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد در یونان باستان آموزش دفاع شخصی به شکل تکنیک های توسعه یافته وجود داشته که به آن پریک و پانکرشین می گفتند و در آن طریقه مشت زنی، حرکات پا، کشتی و نیز استفاده از اسلحه آموزش داده می شد. تاریخ نگاشت است که حدود هزار سال قبل از میلاد در کشور هند کلاس آموزشی مبارزه وجود داشته بنام کشاتریا که به نظر می رسد در آن کلاس فنون رزمی تدریس می شده.

در قرن ششم راهبی هندی به نام بودیدهاراما که اولین رئیس طایفه چان بود از کامچی پورام نزدیک مادراس پای پیاده سراسر هیمالیا را به منطقه شمالی چین هونان طی کرد و در آنجا در معبد شائولین که در سونگ شان در شورینجی قرار داشت اقامت نمود و در مدت اقامتش یک سری تمرین هجده تایی را که اکی کین کیووسن زومی کیو نامیده می شد را به کشیشان معبد آموزش داد که این آموزش شامل حرکات حیوانات واقعی و یا افسانه ای بوده است که گویی جنبه عبادت داشته. تمرینات بودیدها راما ( که در زبان ژاپنی داروماتاشی و در زبان چینی تامو خوانده می شود) این حرکات بعدها بصورت دفاع از خود تبدیل شد و نام آن را مشت معبد شائولین گذاشت. به همین خاطر معبد شائولین محل تولد هنرهای رزمی توسعه یافته است.

پس از برقرار روابط بین چین و اوکیناوا در دوران پادشاهی ساتو در سال ۱۳۷۲ سی و شش خانواده از چین به اوکیناوا آمدند تا تبادل فرهنگی داشته باشند در بین این افراد کسانی بودند که در هنرهای رزمی مهارت داشته که پس از سکونت در دهکده کومه در اوکیناوا رشد و علاقه به کمپوی چینی بیشتر شد.

در سال ۱۴۲۹ اوکیناوا تحت فرماندهی شوهانشی قلمرو مستقلی پیدا کرد و این جزیره ارتباط خوبی توسط بازرگانان خود با دیگر کشورها برقرار کردند. (حاجی محمدیان،۱۳۷۹، ۱۹)

پس از انقراض سلسله شو در سال ۱۴۷۰ و روی کار آمدن سلسله جدید به فرماندهی شوشین در سال ۱۴۷۷ حکم ممنوعیت استفاده از اسلحه صادر گردید. و این امر باعث شد که مردم به سمت یادگیری هنرهای رزمی روی آورند.در نتیجه در سال ۱۶۹۲ جبهه متحد ایجاد شد و شیوه جدید مبارزه که به سادگی “ته” به معنای دست خوانده می شد بوجود آمد. در سال های اول تمرینات ته در خفا و پنهانی انجام می گرفت چرا که طبق قانون هنرهای اوکیناوائی ممنوع بوده است. اما تمرینات ته در سه مدرسه پیشرو ته که در شوری، ناها و توماری واقع شده بودند، پنهانی به کار خود ادامه می دادند. ته دو ویژگی مهم داشت اول اینکه ته بعنوان هنری شناخته شد که فقط تعداد کمی برگزیده و انتخاب می کردند. دوم اینکه هدف آن فقط کشتن و ناقص کردن شخص بود بی نهایت وحشیانه گردید.

بالاخره در سال ۱۸۷۵ اوکیناوا قسمتی از امپراطوری ژاپن گردید و بین سال های ۱۷۸۴ تا ۱۹۰۳ کاراته جایگزین ته که شکل های اصلی نبرد اوکیناوا بود شد.

بعد از این دوران روش ها و سیستم های مبارزه توسط افراد مختلف شروع به تکامل نمود و چون این افراد که تعداد آنها بسیار کم بود و با تفکرات شخص خود بر روی تکنیک ها کار می کردند لذا سبک های مختلف که امروزه نیز بطور گسترده در دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کرده است ایجاد گردید که شامل:

شوتوکان: گیچین فوناکوشی

شیتوریو: کنوامابونی

وادوریو: هیرو نوی اوتسوکا

گوجوریو: چوجون میاگی (همان منبع)

۲-۱-۲ تاریخچه کاراته در ایران:

تاریخ دقیقی از هنرهای رزمی بخصوص کاراته در ایران بصورت نوشته ای در دست نیست و تا کنون نکات چندانی پیرامون تاریخچه ورود کاراته به ایران و دیگر ویژگی های آن نوشته نشده و فقر منابع مطالعاتی پیرامون این ورزش یکی از مسائلی است که هر شخص علاقمند به تحقیق یا دوستدار کاراته را با این امر مواجه می سازد. متاسفانه کتابهای معدود در این زمینه وجود دارد که اکثرا برگرفته شده یا ترجمه شده از کتابهای خارجی است که فقط دربردارنده اطلاعات پیرامون کاراته می باشد. کتابی بنام ” کاراته از بدو تولد تا تکامل” در مورد کاراته ایران نگاشته است. ایران جزء یکی از کشورهایی است که علاقه زیادی به هنرهای رزمی داشته و از قدیم الایام در این رشته فعالیت می کردند. کاراته در دهه چهل توسط شخصی بنام ایوب ماشینچیان در کاخ جوانان بصورت ابتدایی تمرین می شود است.

در همان سالها شخصی بنام فرهاد وارسته به جهت ادامه تحصیل راهی آمریکا می شود و همزمان با تحصیل در رشته کاراته نیز نزد اساتید ژاپنی این هنر را فرا می گیرد. پس از اخذ درجه دکترا در رشته علوم سیاسی و کمربند مشکی در کاراته در سال ۱۳۴۴ وارد ایران شد. و شروع به آموزش کاراته بصورت پراکنده می نماید. پس از یکسال در باشگاه رضایار که بعدها به آکادمی کاراته نامگذاری شد برای تعلیم اختصاصی کاراته سبک ” کان ذن ریو” تاسیس گردید که علاقمندان زیادی جذب رشته کاراته شدند. گفتنی است که درآن زمان سبک های شوتوکان زیر نظر استاد نصرتیان، سبک وادوریو زیر نظر استاد آقا میر و سبک کیوکشین زیر نظر استاد شیرزاد تعلیم داده می شد.

سبک کان ذن ریو که قدیمی ترین سبک فعال کاراته در ایران بود توانست با انتخاب نفرات برتر بعنوان تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان کاراته در سال ۱۹۷۷ در توکیو برگزار شد، حضور قدرتمند داشته باشد و عنوان سومی قهرمانی جهان را کسب نماید. و در سال ۱۹۷۹ نیز تیم ملی کاراته توانست در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان سومی کومیته را از آن ایران نماید. سابقه کوتاه این سبک نشان داد که از نظر کاربرد با توفیق هایی توام بوده و کسانی که در این سبک کار کرده اند جنگجویان خوبی بوده اند و در مبارزه بر اثر عدم محدودیت در اجرای تکنیک های دست و پا توانسته اند بخوبی بدرخشند.

۲-۱-۲-۱ تأسیس فدراسیون کاراته در ایران:

سال ۱۳۵۱ بود که فدراسیون کاراته ایران تاسیس شد و دکتر فرهاد وارسته بنیانگذار سبک کان ذی ریو به ریاست فدراسیون کاراته منصوب شد. فعالیت فدراسیون کاراته با ۴ سبک (کان ذن ریو، شوتوکان، وادوریو و کیوکوشین) تا سال ۱۳۶۵ تداوم داشت.

دهه شصت بود که جهت آشنایی بیشتر با کاراته روز دنیا و پیشرفت در آن، اساتید ژاپنی به ایران دعوت شدند وسبک های مختلفی توسط این اساتید معرفی گردید، برای اینکه ایران بتواند همگام با کشورهای دیگر از پتانسیل کاراته استفاده کرد و بتواند در مجامع بین المللی حضور فعال داشته باشد. در سال ۶۸ گروهی از اساتید کاراته را جهت آموزش و اخذ نمایندگی در سبک های اصیل به ژاپن اعزام شدند که پس از آن تعداد سبک های کاراته در ایران بیشتر شد که اکثرا آن سالها را دگرگونی و ایجاد تحول در کاراته ایران می نامند. در حال حاضر بالغ بر ۸۰ سبک کاراته زیر نظر فدراسیون کاراته ایران با جمعیت میلیونی فعالیت دارند و این جمعیت در جوامع بین المللی جایگاه چشمگیری داشته و از لحاظ مدال آوری نیز تیم ملی کاراته ایران، قهرمان آسیا و جزء ۴ تیم برتر کاراته جهان می باشد. کاراته با احترام شروع و با احترام نیز پایان می یابد. (آرین خو، ۱۳۷۱، ۱۸،۱۹و ۲۰).

۲-۱-۳ کاراته- دو چیست؟

بطور اجمالی در کاراته”دو” حاصل هنر جنگ با دست خالی است که بطور مخفیانه از جزیره اولیناوانسل اندرنسل در طول سالیان دراز به ما منتقل شده است. این هنر که دفاع از خود می باشد به فرد اجازه می دهد تا بر دشمن بوسیله تکنیک های مناسب و با استفاده از قسمت های مختلف بدن به طور عقلانی و موثر پیروز شویم. ولی در کاراته دوی واقعی یک هنر ساده جنگیدن نیست. اولین هدف آن محکم و استوار کردن بدن و روح است. در حقیقت این هنر را اگر از نظر تاریخی بررسی کنیم برای رسیدن به وقار و بزرگی یک فیلسوف استفاده می شده است. طرفداران کاراته دو باید به معنای این دو پند کاملا فکر کنند:

هنر کاراته، مانند تجربه یک حکیم است.

کاراته با حمله شروع نمی شود.

بر طبق رسوم، مرکز و پایه عمل کاراته دو، کاتاها هستند که می توان جداگانه یا باهم این حرکات را انجام داد و ورزیده شد. تمام انسانها، مرد یا زن در هر سنی که باشند می توانند این حرکات را انجام بدهند. (مردانی، ۱۳۷۳، ۷)

۲-۱-۳-۱ فلسفه کاراته دو:

فلسفه کاراته دو مهمترین جنبه آموزش است زیرا این یعنی آموزش روان، از نقطه نظر سنتی وقتی شاگردان این هنر در بدو امر وارد یک کلاس می شوند آنها برابری را یاد می گیرند.

تمام آنها باید از پایین شروع کرده و خود را به سطوح بالاتر بکشانند. بدون در نظر گرفتن تفاوت های فردی و سبک خاص کاراته فضایل بالاتری را یاد می گیرند که عبارتند از احترام، همدردی، حق شناسی و پاکدامنی. کاراته راهی است که از طریق آن شخص فروتنانه به ضعف های خود واقف می شود و در اینجاست که از طریق این فضایل ضعف های خود را به نقاط قوت تبدیل می کند. (تن زاده، ۱۳۶۹، ۱۴)

۲-۱-۴ تکامل کاراته:

زندگی بر بستر پروسه انتخاب طبیعی بطور مداوم و بتدریج در حال تغییر و تکامل بوده و این امکان را فراهم می سازد که ما خود را با پیرامون متغیر خود بصورتی مفیدتر تطبیق داده و عمل نمائیم. هر اندازه که ما پیشرفت کنیم، به ظرافت و تهذیب دست یافته و جزئیات اهمیت بیشتری می دهیم. کاراته برای رسیدن به فرم فعلی تغییرات مداومی داشته. در طول قرون، اصلاحات و تنظیمات زیادی صورت گرفته تا بدن را قادر سازد به حداکثر کارایی (استخراج انرژی) خود دست یابد. جستجوی مداوم برای یک فرم ایده آل، باعث بوجود آوردن زیبایی و هماهنگی در حرکات شده و بعنوان جوهر کاراته محسوب می شود. این باور که کاراته- دو برای درگیری آموخته می شود یکنوع تحریف حقایق می باشد. کیمه در کاراته منحصر بفرد می باشد، بدلیل اینکه جوهر تمام تکنیک های کاراته است، واضح است که انجام تکنیک ها بدون استفاده از کیمه فقط تقلیدی از واقعیات می باشد. تمرینات مداوم تکنیک های کاراته، بدن و علی الخصوص طریقه عمل عضلات و ستون فقرات را تغییر می دهد و بتدریج بدن بصورت یک استخوان بندی کاملا هماهنگ درآمده که در یک لحظه انفجار انرژی قادر به تولید قدرتی خارق العاده می باشد. این یعنی کیمه. (اصلانیان، ۱۳۷۲، ۱۵).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اختلافات ورزش فوتبال و مرجع و آیین رسیدگی به آن
  • تحقیق ورزش روستایی و نقش ورزش و بازیهای بومی محلی در توسعه پایدار روستا
  • تحقیق سلامت عمومی و تاثیر ورزش بر سلامت عمومی
  • تحقیق سلامت روان و دیدگاههای آن و اثر ورزش بر سلامت روان
  • تحقیق استرس و نظریه ها و الگوهای آن و سبکهاو راهبردهای مقابله با استرس در ورزش
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.