پیشینه تحقیق هزینه ها ، انواع دیدگاهها درباره رفتار هزینه و ساختار سرمایه و نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق هزینه ها ، انواع دیدگاهها درباره رفتار هزینه و ساختار سرمایه و نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه دارای ۵۴ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۶
۲-۲- هزینه ها    ۷
۲-۲-۱- مدیریت هزینه    ۷
۲-۲-۲- ماهیت هزینهها    ۱۰
۲-۲-۳- طبقه بندی کلی هزینهها    ۱۱
۲-۲-۲-۱- هزینههای تولیدی    ۱۱
۲-۲-۲-۲- هزینه غیر تولید    ۱۲
۲-۲-۴- رفتار هزینه    ۱۲
۲-۲-۵- مفروضات اصلی الگوی رفتار هزینه    ۱۳
۲-۲-۶- انواع دیدگاهها درباره رفتار هزینه    ۱۴
۲-۲-۷- چسبندگی هزینه ها    ۱۵
شکل ۲-۲ عدم تقارن هزینهها    ۱۶
۲-۲-۸- تاثیر چسبندگی هزینه بر پیشبینی تحلیلگران    ۱۶
۲-۲-۹- اهمیت چسبندگی هزینه در روشهای تحلیل حسابرسی    ۱۷
۲-۲-۱۰- دلایل چسبندگی هزینهها    ۱۸
۲-۲-۱۰-۱- انگیزههای شخصی مدیران    ۱۸
۲-۲-۱۰-۲- تصمیمات سنجیده مدیران    ۱۸
۲-۲-۱۱- عوامل موثر بر چسبندگی هزینه    ۱۹
۲-۲-۱۱-۱- پیشبینی مدیریت    ۱۹
۲-۲-۱۱-۲- شرایط اقتصادی    ۱۹
۲-۲-۱۱-۳- ویژگیهای شرکت    ۱۹
۲-۲-۱۱-۴- طرح های پاداش مدیران و چسبندگی هزینه ها    ۲۰
۲-۲-۱۲- عدم انعطاف پذیری هزینه ها    ۲۱
۲-۳- مبانی نظری ساختار سرمایه    ۲۲
۲-۳-۱- نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه    ۲۵
۲-۳-۱-۱-  روﯾﮑﺮد ﺳﻨﺘﯽ    ۲۵
۲-۳-۱-۱- ﻧﻈﺮﯾﮥ ﻣﻮدﯾﻠﯿﺎﻧﯽ و ﻣﯿﻠﺮ    ۲۶
۲-۳-۱-۳-  ﻧﻈﺮﯾﮥ ﺗﻮازن    ۲۷
۲-۳-۱-۴-  ﻧﻈﺮﯾﮥ ﺗﻮازن اﯾﺴﺘﺎ    ۲۸
۲-۳-۱-۵- ﻧﻈﺮﯾﮥ ﺗﻮازن ﭘﻮﯾﺎ    ۲۹
۲-۳-۱-۶- ﻧﻈﺮﯾﮥ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ    ۳۱
۲-۳-۱-۶-۱- ﻣﺨﺎﻟﻒﮔﺰﯾﻨﯽ    ۳۳
۲-۳-۱-۶-۱- نظریۀ نمایندگی    ۳۴
۲-۳-۱-۷- نظریه علامت دهندگی    ۳۵
۲-۳-۲- هزینه سرمایه    ۳۶
۲-۳-۲-۱- محاسبه هزینه اقلام خاص سرمایه    ۳۷
۲-۳-۲-۲- هزینه سرمایه سهام عادی    ۳۸
۲-۳-۲-۳-   عوامل موثر بر هزینه سرمایه    ۳۹
۲-۳-۲-۳-۱-  عوامل خارجی موثر بر هزینه سرمایه    ۳۹
۲-۳-۲-۳-۲- عوامل داخلی موثر بر هزینه سرمایه    ۴۰
۲-۳-۲-۳-۲-۱-  کیفیت اطلاعات    ۴۰
۲-۳-۲-۳-۲-۲- سیاست تقسیم سود    ۴۰
۲-۳-۲-۳-۲-۳- سطح افشا    ۴۰
۲-۳-۲-۳-۲-۴- اندازه شرکت    ۴۱
۲-۳-۲-۳-۲-۵-  نوع صنعت    ۴۲
۲-۳-۲-۳-۲-۶- نسبت بدهی    ۴۴
۲-۳-۲-۳-۲-۷- نوع فعالیت شرکت    ۴۴
۲-۳-۲-۳-۲-۸- رشد سود    ۴۵
۲-۳-۲-۳-۲-۹-  نقدینگی    ۴۵
۲-۴- پیشینه تحقیق    ۴۵
۲-۴-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    ۴۶
۲-۴-۲- پژوهشها داخلی    ۴۹
فهرست منابع    ۵۱
ﻣﻨﺎﺑﻊ فارسی    ۵۱
منابع لاتین    ۵۲

منابع

۱- قائمی محمد حسین، نعمت الهی معصومه. (۱۳۸۶). رفتار و ساختار هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی در شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانش حسابرسی.۲۹ -۱۶ :۲۲٫

۲- نمازی محمد، دوانی پور ایرج. بررسی تجربی رفتار چسبندگی هزینه ها در بورس اوراق.۱۰۲-۸۵ :۶۲ ؛ بهادار تهران. بررسیهای حسابداری و حسابرسی ۱۳۸۹

۳- پورحیدری، امید و همتی، داوود.(۱۳۸۳). بررسی اثر قراردادهای بدهی، هزینه های سیاسی، طرح های پاداش و مالکیت بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران، مجله بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال یازدهم- شماره ۳۶ ،صص ۴۷-۶۳٫

۴- نمازی، محمد؛ دوانی پور، ایرج.(۱۳۸۹). بررسی تجربی رفتار چسبندگی هزینه ها در بورس اوراق بهادار تهران، بررسیهای حسابداری و حسابرسی. دوره ۱۷ ، شماره۶۲ صص ۸۵ -۱۰۲٫

۵- بادآور نهندی، یونس؛ برادران حسن زاده، رسول و محمودزاده باغبانی، سعید. (۱۳۸۹). بررسی رابطه بین برخی مکانیزم های حاکمیت شرکتی و محافظه کاری در گزارشگری مالی ، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری، دانشکده علوم اقتصادی و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.

۶- شافعی، مجید؛ محمد زاده مقدم، حسن.(۱۳۸۸). شواهد رفتار چسبندگی هزینه ها در شرکت های ایرانی و مطالعه تطبیقی با شرکت های انگلیس، آمریکا ، فرانسه و آلمان ، اینترنت ،آدرس :دبلیو دبلیو دبلیو. آکی فایل.کام

۷- شباهنگ،رضا (۱۳۸۱)، تئوری حسابداری، مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی، تهران، چاپ اول، جلد اول

۸- کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی(۱۳۸۳)، استانداردهای حسابرسی، سازمان حسابرسی، تهران، چاپ پنجم

۹- قائمی محمد حسین، نعمت الهی معصومه. (۱۳۸۵). بررسی رفتار هزینه توزیع و فروش و عمومی و اداری و بهای تمام شده کالای فروش رفته در شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس.۸۹ -۷۱ :۱۶ ؛ اوراق بهادار تهران. مطالعات حسابداری.

۱۰- کردستانی، غلامرضا؛ مرتضوی، مرتضی.(۱۳۹۱). بررسی تأثیر تصمیمات سنجیده مدیران بر چسبندگی هزینه ها، بررسی های حسابداری و حسابرسی، دوره ۱۹ ، شماره ۶۷٫صص۷۳-۹۰٫

۱۱- قائمی، حسین؛ نعمت الهی، معصومه.(۱۳۸۵). بررسی رفتار توزیع و فروش و عمومی و اداری و بهای کالای فروش رفته در شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، فصلنامه مطالعات حسابداری، شماره ۱۶، صص۷۱-۹۱٫

۱۲- ولک، داد و ترنی (۱۳۸۷)، تئوری حسابداری، ‌علی پارسائیان،  انتشارات ترمه، تهران

۲-۱- مقدمه

مطالعه رفتار هزینه علاوه بر محققان دانشگاهی برای افرادی که حرفه آنها با فعالیت­های شرکت­ها در ارتباط است، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مدل رایج رفتار هزینه که در ادبیات حسابداری پذیرفته شده است، هزینه­ها براساس تغییر نسبت سطح فعالیت به دو دسته هزینه های ثابت و هزینه­های متغیر تقسیم­بندی می­شوند. در این مدل هزینه­های متغیر متناسب با تغییر در محرک هزینه تغییر می­کنند. بدین معنی که میزان تغییر هزینه­ها به میزان تغییر سطح فعالیت ها بستگی دارد نه جهت تغییر (اندرسون و لانن[۱]،۲۰۰۷).

دلیل وجود چسبندگی هزینه­ها توسط مدل جایگزین رفتار هزینه توجیه می­شود. در این مدل فرض می­شود که مدیران بطور سنجیده منابع را در پاسخ به تغییر حجم فعالیت، تعدیل می­کنند. این مدل میان هزینه­هایی که متناسب با تغییر حجم فعالیت، تغییر می­کنند و هزینه­های تعدیل منابع توسط مدیران تفاوت قائل می­شود. در دوره­های کاهش فروش، درباره تقاضای آتی ابهام وجود دارد. از سوی دیگر، اگر مدیران منابع را کاهش دهند، تحصیل مجدد منابع، موجب تحمل هزینه­های تعدیل می­شود. از این­رو مدیران، کاهش هزینه­ها را تا زمان کسب اطمینان از پایداری رکود تقاضا به تعویق می­اندازند(مدیروس و کوشتا[۲]،۲۰۰۴).

اساس بسیاری از تصمیمات مدیریتی، دانش چگونگی تغییر هزینه­ها به عنوان تابعی از سطح فعالیت است. در همین ارتباط ،گاریسون و نورین[۳](۲۰۰۱) معتقدند که تلاش برای اتخاذ تصمیمات بدون دانش کاملی از هزینه­های مرتبط و نحوه تغییر آنها نسبت به سطح فعالیت ممکن است به پیامدهای نامساعدی بیانجامد. در ادبیات حسابداری در مورد رفتار هزینه، چندین دیدگاه وجود دارد. کاریسون و نورین (۲۰۰۱) و هورن کرن و همکاران[۴] (۲۰۰۶) اظهار کرده­اند که صرف نظر از جهت تغییر( کاهش یا افزایش)، هزینه­ها به تغییرات سطح فعالیت واکنش نشان می­دهند. درحالیکه نورین و سودرستروم[۵] (۱۹۹۷) و اندرسون و همکاران (۲۰۰۳) معتقدند که افزایش هزینه­ها در دوره­های افزایش سطح فعالیت، بیشتر از کاهش هزینه­ها در دوره­های کاهش سطح فعالیت است به همین دلیل ، کاهش هزینه­ها موجب ایجاد چسبندگی در هزینه­ها می­شود.

۲-۲- هزینه ها

هزینه در ادبیات حسابداری به طرق زیر تعریف می­شود:

هزینه از دیدگاهی گسترده شامل تمامی اقلام بهای­تمام­شده منقضی شده است که قابل کسر از درآمد فروش می­باشد.

از سویی هزینه عبارتند از کاهش ناخالص داراییها یا افزایش ناخالص بدهیها که براساس اصل پذیرفته شده حسابداری، اندازه­گیری شدند و حاصل فعالیتهای انتفاعی موسسه می­باشند.

هزینه­ها عبارتند از خروج یا مصرف دارایی­های واحد انتفاعی یا ایجاد بدهی­ها (یا ترکیبی از هر دو) طی یک دوره مالی که از تحویل یا تولید کالا ، ارائه خدمات یا سایر فعالیتهای اصلی و مستمر آن ناشی می­شود (نعمت الهی،۱۳۸۹).

۲-۲-۱- مدیریت هزینه

اطلاعات حسابداری مدیریت غالباً از طریق وظیفه جلب توجه می کند برای مثال فرض کنید که هزینه های ثابت و متغیر ارائه خدمات به صورت دستی به نحوی چشمگیر بیش از مبلغ بودجه باشد، به عبارتی دیگر انجام خدمات از این طریق مقرون به صرفه نبوده و می بایست راههایی جدید جستجو شود. اطلاعات حسابداری مدیریت به مدیران کمک می کند که ساختار تصمیم را تعیین کنند، به این ترتیب هزینه های ارائه خدمات از دو طریق “دستی” و “رایانه ای” محاسبه و جهت اخذ تصمیم در اختیار مدیریت قرار داده می شود. این شاخه از حسابداری از یک سو گذشته نگر و از طرف دیگر آینده نگر است، اینکه محصولات و خدمات به چه هزینه ای به بازار عرضه شوند تا ضمن رقابت با رقبا، سودی معقول نیز برای موسسه کسب گردد نشان از آینده نگری این سیستم می باشد.

با توجه به اینکه بخش های خدماتی در اقتصاد فعلی کشور در حال رشد و گسترشی سریع است، به موازات آن تکنیکهای حسابداری مدیریت نیز باید با توجه به نیازهای اطلاعاتی واحدهای فعال در این بخش مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و با این نیازها هماهنگ شوند. تفاوت اساسی بین موسسات خدماتی و تولیدی آن است که اغلب خدمات همزمان با تولید به مصرف می رسند، به بیان دیگر نمی توان خدمات را همانند کالاها در انبار نگهداری کرد، اما بسیاری از تکنیکهایی که برای اندازه گیری بهای تمام شده و سنجش عملکرد واحدهای تولیدی ابداع شده، در بخش خدمات نیز با موفقیت بکار گرفته شده است، پس در راه توسعه روشهای حسابداری مدیریت، همواره باید نیازمندیهای واحدهای مختلف بخشهای خدماتی نیز مد نظر قرار گیرد.

سیستم های اطلاعاتی حسابداری و ارتباط آن با مدیریت هزینه

امروزه با ایجاد تحول در سیستم‌های تولید و خدمات، مدیریت با پیچیدگی و تغییراتی شدید روبرو شده بنحوی که به تنهایی نمی‌تواند نسبت به محیط خود در سازمان شناختی کافی داشته باشد. به همین دلیل ضرورت پیدا کرد که سیستمی بوجود آید که مدیریت را در امر شناسائی مشکل، تعیین اهداف، شناسایی دقیق مسئله، تعریف راه حلهای ممکن، ارزیابی این راه حلها، انتخاب یک راه حل بهینه، اجرا، کنترل و ارزیابی آن کمک کند. نقش حسابداری مدیریت عبارت از تهیه و ارایه اطلاعات مرتبط و سودمند برای کمک به مدیریت در برنامه‌ریزی فعالیتها، اعمال کنترل مدیریت و تصمیم گیری عقلائی در جهت تحقق اهداف سازمان است. البته صرف ارایه اطلاعات نمی‌تواند مدیریت را در انجام وظایف خود یاری کند بلکه اطلاعات ارایه شده باید دارای ویژگیهایی باشد که مدیریت از آن در فرآیند تصمیم‌گیری استفاده کند. بنابراین سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت با هدف کمک به مدیران در امر تصمیم‌گیری بوجود آمد و همگام با گسترش و پیچیده شدن سیستم تولید، و ارائه خدمات، رشد و گسترش پیدا کرده است. بدیهی است تلفیق سیستم اطلاعاتی حسابداری با اهداف و روشهای مدیریت هزینه، روندی فزاینده در جهت کاهش هزینه ها و کمک به افزایش سودآوری را در پی خواهد داشت.

مدیریت هزینه در یک بیان ساده عبارت است از به کارگیری مطلوب و توام با کارآیی منابع سازمان در جهت ارزش آفرینی برای مشتریان. این تعریف بر این نکته محوری تاکید دارد که سودآوری و رشد بنگاه از طریق خلق ارزش برای مشتریان تحقق می یابد. منشا ثروت زایی بنگاه های اقتصادی و سازمان ها مشتریان هستند و تنها مشتریان رضایتمند و خشنود وفادار می مانند و به صورت پایدار به ایجاد ثروت در سازمان ها ادامه می دهند. رضایتمندی مشتریان نیز به آن بستگی دارد که ما تا چه میزان در مقایسه با رقبا محصول و خدمات ارزشمند و دارای کیفیت را با قیمت مناسب و در زمان مناسب به آنان عرضه می کنیم.«مدیریت هزینه» مفهومی است که به میزان زیادی تحقق هدف فوق را برآورده می سازد. مدیریت هزینه فلسفه بهبود است زیرا می کوشد راه های مناسب برای تصمیم گیری هایی که متضمن ارزش آفرینی برای مشتریان، همراه با کاهش هزینه هاست را بیابد.

مدیریت هزینه بر این نگرش استوار است که هزینه ها به خودی خود ایجاد نمی شوند بلکه تمام هزینه های تولید و یا انجام خدمات محصول و نتیجه تصمیم گیری های مدیریت است که عمدتاً معطوف به چگونگی استفاده از منابع محدود سازمان است. نگرش مدیریت هزینه نقش مهمی در جهت دادن تصمیمات مدیران به سوی ایجاد ارزش برای همه ذی نفع ها (سهام داران، مشتریان، کارکنان و جامعه) به عهده دارد و می کوشد بین منافع ذی نفع های مختلف تلفیق مناسب و خلاقانه ایجاد کند.فلسفه و نگرش «مدیریت هزینه» متشکل از مجموعه ای از ابزار و تکنیک هاست که می تواند به تجزیه و تحلیل جامع تصمیمات مدیریت بپردازد و در هر مورد تصمیمات مدیریت را پشتیبانی کند.مجموعه ابزار و تکنیک های «مدیریت هزینه» که به پیشبرد اهداف و برنامه های یاری می رساند «سیستم مدیریت هزینه» نامیده می شود.
برخی از این تکنیک ها را می توان به قرار زیر برشمرد:

هزینه یابی بر مبنای فعالیت که ضمن آن فعالیت های ارزش زا و فعالیت های فاقد ارزش در سازمان شناخته می شود و برپایه اطلاعات حاصله نسبت به حذف فعالیت های فاقد ارزش زایی و یا تجدید مهندسی در جهت بهبود فعالیت ها و فرآیندها اقدام می شود.

– هزینه یابی هدف که ضمن آن فرض بر این است که قیمت فروش محصولات ما توسط بازار تعیین می شود. سود مورد انتظار سرمایه گذار نیز قطعی و از پیش _تعیین شده است.بنابراین سازمان باید بکوشد قیمت تمام شده محصول از تفاضل قیمت فروش و سود مورد انتظار تجاوز نکند. در این بررسی کوشش می شود با مهندسی ارزش، هزینه ها را به گونه ای کاهش داد که کیفیت نیز پابرجا بماند.

– هزینه یابی بهبود مستمر (kaizen) که ضمن آن هر ساله کاهش بهای تمام شده تولید هدف گذاری می شود و از مجموعه نیروهای سازمان خواسته می شود ابتکارات و پیشنهادات خود را برای تحقق این هدف عرضه کنند و در جهت آن بکوشند البته از منافع حاصله برخوردار شوند.

– تحلیل هزینه و منافع که به آن پرداخته شد و نهایتاً تراز سنجی (Beachmarking) که به مفهوم مقایسه دایمی بنگاه با رقبا و تلاش در جهت پیشرو بودن و تبدیل شدن به بهترین الگو در صنعت است.

نکته حایز اهمیت و قابل تاکید آن که پیشبرد مفهوم و نگرش «مدیریت هزینه» مستلزم برخورداری

سازمان از سیستم مناسب هزینه یابی و حسابداری صنعتی مناسب است که متاسفانه اکثر قابل ملاحظه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و همچنین دستگاه های دولتی ما از چنین سیستمی محروم هستند.با معرفی اجمالی مفهوم و نقش مدیریت هزینه به شرح فوق، طرح سیاست های کاهش هزینه در دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته دولت و تاکیدورزی بر صرفه جویی با نگرش سنتی می تواند آثار منفی در برداشته باشد که در نهایت به افزایش _قابل ملاحظه هزینه ها و هدر رفتن منابع بینجامد.

آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینه‌های متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیق‌تر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمان‌های مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینه ‌ها‌یشان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند.

علی‌رغم اینکه هر سازمانی بر اساس نگرش‌های سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در پایین‌ترین سطح ممکن و بررسی نحوه کاهش آن می‌پردازد، اما به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در کوتاه‌مدت (یعنی کاهش سطح هزینه‌ها) و بلندمدت (یعنی نیل به هزینه رقابتی) می‌شود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.

[۱]– Anderson & Lanen

[۲] -Mediros & Costa

[۳] -Garison & Noreen

[۴] -Horengren et al

[۵] -Noreen & Sodersteram

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ساختار سرمایه ، نظریه ها و عوامل موثر بر آن و روش های تامین مالی و انواع روش های تامین مالی شرکت ها
  • تحقیق ساختار سرمایه و عوامل تعیین کننده و مؤثر بر ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی
  • تحقیق ساختار سرمایه و نظریه ها و تئوری ها و عوامل موثر بر ساختار سرمایه شرکت ها و عوامل مرتبط با اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام
  • تحقیق ساختار سرمایه و نظریات و عوامل تعیین کننده و مؤثر بر ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی
  • تحقیق ساختار سرمایه و تئوری ها و عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه و روش های تأمین مالی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.