تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱)مقدمه:    ۵
۲-۲) مفاهیم    ۶
۲-۲-۱) بازاریابی درونی:    ۶
۲-۲-۱-۱) تعریف و مفهوم سازی بازاریابی درونی    ۶
۲-۲-۲) آمیخته بازاریابی درونی    ۱۰
۲-۲-۳) رفتار شهروندی سازمانی:    ۱۲
۲-۲-۳-۱) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی    ۱۴
۲-۲-۳-۲) عوامل تاثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی ( به نقل از فرهنگ مدیریت)    ۱۴
۲-۲-۳-۲-۱) ویژگی های فردی کارکنان    ۱۴
۲-۲-۳-۲-۲) ویژگیهای شغلی    ۱۵
۲-۲-۳-۲-۳) ویژگی های سازمانی    ۱۵
۲-۲-۳-۲-۴) رفتارهای رهبری    ۱۵
۲-۲-۳-۳) پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی    ۱۶
۲-۲-۳-۴) اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد و موفقیت سازمان    ۱۷
۲-۲-۳-۵- سیاستهای تشویق رفتار شهروندی    ۱۸
۲-۲-۳-۶) تعریف رفتار شهروند سازمانی:    ۲۱
۲-۲-۳-۷) دو رویکرد اصلی در تعاریف مربوط به مفهوم رفتارشهروندی    ۲۲
۲-۲-۴) کیفیت خدمات    ۲۳
۲-۲-۴-۱) تعریف کیفیت خدمات    ۲۳
۲-۵) مروری بر تحقیقات:    ۲۵
۲-۵-۱) تحققات داخل کشور:    ۲۵
۲-۵-۲) تحقیقات خارج از کشور:    ۲۶
۲-۵-۲-۱) تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی درونی    ۲۶
منابع    ۲۷

منابع :

دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال پنجم، شماره ۱۶، فروردین و اردیبهشت ۱۳۸۷٫

کرازی، ۱۳۷۸، ص ۴۰٫

کردنائیچ، « مشتری مداری: رمز موفقیت سازمان های متعالی» فصلنامه مطالعات مدیریت، ش۴۳ و ۴۴، ۱۳۸۳٫

Podsakoff M.,  MacKenzic S.B.,  Paine  J.B., Bachrach  D. G.; Organizational  citizenship  pehaviors: A  critical  review  of  the  theoretical  and  empirical  literature  AND  SUGGESTIONS  FOR FUTURE  RESEARCH; Journal  of  Management,  Vol.26, 2000.

Dennis C.,  The  managerial  I mplications  of  the  learning  organization,  A New  tool  for  Internal  marketing,  Journal  of  sevices  marketing,  vol. 9. 1995.

Voima?., Gronroos  ,  Internal  marketing.  A  recation  ship  perspective”,  In  Baker,  M.J., The  JEBM  Encyclopedia  of  marketing,  cambrid ge: International  Business  press, 1999.

Collins B., Payne ; “Internal  marketing: a  new  perspective  for  HRM”; European  Management  Joun, Vol,9, 1991.

Gammesson E., Marketing- orientation revisited: the  crucial  role  of the part time    European  Journal  of Marketing,  Vol. 25, 1991.

Rafiq M. and Ahmed, P.K., “The  scope  of  internal  marketing:  defining  the  boundary  Between  marketing  and  human  resource  management” ; Journal  of Marketing Management,  ۹, No.3, July, 1993.

Rafiq M., Ahmad K., “Advances in  the Im  concept: De  finition,  synthesis,  and  extension”,  Journal  of services  Marketing,  vol  ۱۴, No . 6, 2000.

 ۲-۱)مقدمه:

امروزه بازاریابی درونی به عنوان یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان شناخته شده است. مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت های بازاریابی درونی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقامی دهد. لذا بازاریابی درونی یک فعالیت مهم در توسعه یک سازمان مشتری مدار است. امروزه با مطرح شدن مفهوم بازاریابی درونی اهمیت و نقش تعیین کننده مشتریان درونی  سازمان ها (کارکنان) در موفقیت بازاریابی بیرونی بیش از پیش روشن تر شده است. بنابراین سازمان ها با استفاده از بازاریابی درونی می توانند تاثیرات قابل ملاحظه ای بر کیفیت خدمات ارائه شده بوسیله کارکنان و همچنین رفتارهای فرانقشی آنان داشته باشند.

امروزه سازمان ها در محیطی پویا، پرابهام و متغیر فعالیت می کنند، یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر تغییرات و تحولات شگرف مواردی است که در شرایط اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیکی و فراملی آن ها روی می دهد. (کرونائیچ، ۱۳۸۳) پویایی محیطی در رقابت فزاینده سازمان­ها را بر آن داشته است تا جهت فعالیت رقابت پذیرتر شوند و رضایت مشتریان خود را بدست آورند و کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. از عوامل مهمی که می تواند موجب ارتقای کیفیت خدمات شود، بازاریابی درونی است. بازاریابی درونی به کارکنان به عنوان مشتریان درونی و به مشاغل به عنوان محصولات درونی می نگرد. (لی چن، ۲۰۰۵) و متمرکز به روابط درونی مناسب بین افراد در همه سطوح در سازمان ها می باشد. بنابراین یک رویکرد خدمت محور و مشتری محور بین کارکنان در تماس با مشتریان ایجاد می کند. (گرونروس، ۲۰۰۰)

۲-۲) مفاهیم

۲-۲-۱) بازاریابی درونی:

یک جزء بسیار مهم در برنامه ریزی استراتژیک، شایستگی اصلی یک سازمان است. زمانی که شایستگی اصلی به درستی اداره و مدیریت شود، منجر به کسب مزیت رقابتی برای یک شرکت و سازمان خواهد شد. یکی از اشکال مزیت رقابتی، خدمت به مشتری است که نتیجه آن وفاداری تزلزل ناپذیر مشتری     می باشد. از مهمترین رویکردهای دستیابی به این هدف، بازاریابی درونی است که عامل کلیدی در ارائه خدمات برتر و موفقیت بازاریابی خارجی یک سازمان می باشد. برری و گرونروس برای اولین بار مفهوم بازاریابی درونی را در دهه ۱۹۸۰ معرفی کردند. در قلب مفهوم بازاریابی درونی این نکته وجود دارد که کارکنان، بازار داخلی درون سازمانی را شکل می دهند. یعنی سازمان یک بازار درونی که دارای مشتریان و عرضه کنندگان درونی است و تامین نیازهای این مشتریان درونی برای موفقیت سازمان لازم و ضروری است. امروزه سرمایه های انسانی و دارایی های نامشهود، منبع نهایی خلق ارزش پایدار به حساب می آیند. بنابراین نیروی انسانی سازمان بار کسب یک مزیت رقابتی پایدار را به دوش می کشد، اگر نیازها و انتظارات این نیروی کار تامین نشود ارائه محصول و خدمات مناسب وا رزشمند به مشتری ممکن نخواهد بود. مفروضه اصلی بازاریابی درونی این است که به کارکنان به عنوان باارزش ترین دارایی سازمان نگریسته شود و با آن ها به عنوان مشتریان درونی، رفتار شود، زیرا این امر منجر به کسب مزیت رقابتی توسط سازمان ها می شود. در اصل، بازاریابی داخلی به عنوان رویکردی به مدیریت خدمات نگریسته می شود که شامل به کار بردن مفهوم بازاریابی و آمیخته بازاریابی در محیط بازار درونی سازمان می باشد(نقل از حمزه رایج.

۲-۲-۱-۱) تعریف و مفهوم سازی بازاریابی درونی

بازاریابی درونی، متمرکز بر روابط درونی مناسب بین افراد در همه سطوح در سازمانها می باشد. بنابراین یک رویکرد خدمت محور و مشتری محور بین کارکنان در تماس با مشتریان ایجاد می شود. بازاریابی درونی به عنوان یک فرایند مدیریتی جامع عمل می کند که وظایف چندگانه سازمان را بر در مسیر، تلفیق و یکپارچه می کند. اولاً موجب می شود که تمام کارکنان در همه سطوح سازمان، کسب و کار و فعالیت ها، فرایندهای مختلف در متن یک محیط را درک و تجربه کنند. دوماً موجب می شود که همه کارکنان برای فعالیت در یک طریق خدمت محور، آماده و انگیزه مند شوند. دنیس (۱۹۹۵) به نقل از حمزه رایج  بازاریابی درونی را نوعی فلسفه مدیریت استراتژیک می داند که کار جذب، توسعه، انگیزه مند کردن و حفظ کارکنان مهم و برجسته را با فراهم کردن محیط کار با کیفیت  و تامین نیازهای آنان، به انجام می رساند.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق مفهوم و نظریه های رهبری و رفتار شهروندی سازمانی
  • تحقیق هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی و دیدگاه های آن
  • تحقیق مفهوم حفظ و نگهداری نیروی انسانی، سرمایه فکری و رفتار شهروندی سازمانی و نظریه های آن
  • تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.