تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازاریابی و  عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی دارای ۶۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲- مقدمه    ۵
۲-۱-۱- تعریف بازاریابی جدید    ۵
۲-۱-۲- ابعاد گوناگون مارکتینگ    ۸
۲-۱-۳- تعریف دیگر از بازاریابی    ۱۰
۲-۱-۴- فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده    ۱۱
۲-۱-۵- انواع حل مسئله خرید    ۱۴
۲-۱-۶- عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید    ۱۵
۲-۱-۷-  عوامل روانی و فردی    ۱۸
۲-۱-۸- عوامل موقعیتی    ۲۴
۲-۱-۹-  عوامل آمیخته بازاریابی    ۲۴
۲-۱-۱۰- ایجاد یک مدل جامع برای مطالعه رفتار خریدار    ۲۷
۲-۱-۱۱- اجزای اصلی بازاریابی    ۲۹
۲-۱-۱۲- کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان    ۳۶
۲-۱-۱۳-  جدیدترین قلمرو در بازاریابی    ۳۶
۲-۱-۱۴- مفهوم جدید کیفیت    ۳۷
۲-۱-۱۵- مدیریت کیفیت فراگیر یا جامع    ۳۸
۲-۱-۱۶-  مفهوم جدید خدمت به مشتریان    ۳۸
۲-۱-۱۷-  نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول    ۳۸
۲-۱-۱۸-  مشارکت در بهبود کیفیت    ۳۹
۲-۱-۱۹-  برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان    ۴۰
۲-۲- مدل های مورد استفاده    ۴۲
۲-۲-۱- تحلیل ممیزی خطی (LDA)    ۴۲
۲-۲-۲- شبکه‌های عصبی مصنوعی    ۴۳
۲-۲-۳-  مقایسه مدلسازی کلاسیک با مدلسازی شبکه عصبی    ۴۵
۲-۲-۴- طرز کار مدل سلول عصبی    ۴۷
۲-۲-۵- چگونگی کار یک شبکه عصبی    ۴۸
۲-۲-۶- میزان یادگیری    ۵۲
۲-۲-۷- مومنتوم    ۵۲
۲-۲-۸- آموزش، آزمایش و ارزیابی مدل‌ها    ۵۳
۲-۳-۱- مروری بر مطالعات پیشین    ۵۵
فهرست منابع    ۶۳

 منابع

میر غفوری سید حبیب الله، طاهری دمنه محسن، زارع حبیب. ارزیابی روش های سنجش کیفیت خدمات به وسیله شبکه های عصبی. چشم انداز مدیریت، تابستان۱۳۸۸، شماره۳۱ : ۷۹-۶۳٫

رنجبریان بهرام، ۱۳۷۸٫ بازاریابی و مدیریت بازار. تهران. شرکت چاپ و نشر بازرگانی. ۱۰۰-۱۲۰٫

فتاح زاده امیرعباس و همکاران، ۱۳۸۴٫ اصلاحات نظام سلامت: راهنمای عدالت و کارایی. تهران. موسسه فرهنگی ابن سینای بزرگ. ۴۹۶-۴۸۸٫

روستا احمد، داور ونوس، ابراهیمی عبدالحمید، ۱۳۷۵٫ مدیریت بازاریابی. تهران. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت). مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی. ۱۴۵-۱۲۵٫

کاتلر فلیپ. کاتلر در مدیریت بازار. رضایی نژاد عبدالرضا. تهران. فرا، ۱۳۷۹: ۱۶۰-۱۲۱٫

سید جوادین سید رضا، اسفیدانی محمد رحیم، آقازاده هاشم. بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، بهار ۱۳۸۶، شماره ۴۲: ۱۱۷-۸۳

J. Sutherland, L. A. O´Brien, D. F. Weaver, A comparison of Methods for Modeling Quantitative Structure-Activity Relationships, J. Med. Chem. 47, (2004)5541-5554.

Alexander Golbraikh, Min Sehn, Zhiyan Xiao, Yun-De Xiao, Kuo-Hsiung Lee& Alexander Tropsha, Rotational selection of training and test sets for the development of validated QSAR models, Journals of Computer-Aided Molecular Design 17: 241-253, 2003.

Melody Y. Kiang, A comparative assessement of classification methods, Decision Support Systems. 2003:441-454.

Douali L., Villemin D., Cherqaoui D., “Neural Networks: Accurate Nonlinear QSAR Model for HEPT Derivative”, J. Chem. Inf. Comput. Sci. 2003, 43, 1200-1207.

Sangler, W. E., May, J. H. & Vargas, L. G. . Choosing data mining methods for multiple classification: Representational and performance measurement implications for decision support.

Boscarino, J., & Stelber, S. R. . Hospital shopping and consumer choice. Journal of Health Care Marketing, 2(2), 1982: 15-23.

Wolinsky, F. D., & Kurz, R. S. . How the Public chooses and views hospitals. Hospital and Health Sevice Administration, 29 (November/December), 1984:  ۵۸-۶۷٫

Yavas, U., & Shemwell, D. . Modified importance-performance analysis an application to hospitals. Hospital and Health Service Administration, 29(November/December),2001: 58-67.

Javalgi, R. G., Rao, S.R., & Thomas, E. G. .Choosing a hospital: analysis of consumer tradeoff. Journal of Health Care Marketing, 11(1), 1991:12-22.

Hans O Birk, Rikke Gut and Lars O Henriksen. Patients’ experience of choosing an outpatient clinic in one county in Denmark: results of a patient survey. BMC Health Services Research, 11, 2011:262.

Christopher L Corbin, Scott W Kelley, Richard W Schwartz. Concepts in service marketing for health care professionals, The American Journal of Surgery, 181(1), 2001: 1-7.

.۲- مقدمه

امروزه، کلینیک های  پزشکی در حال انطباق خود با تغییرات محیط هستند. اگرچه ممکن است بازاریابی در گذشته امری ناپسند تلقی می شد، این روزها کلینیک های  پزشکی شروع به انتخاب مزایای بازاریابی کرده اند. درگیری مشتری در انتخاب خدمات بهداشتی و درمانی به طور تصاعدی رشد کرده است. کلینیک ها باید یاد بگیرند که به مشتری احترام بگذارند، نیازهایشان را کشف کنند و رضایتشان را بهبود بخشند. در بازاریابی خدمات  پزشکی درک این که مشتری چگونه کلینیک را انتخاب خواهد کرد موضوع مهمی می باشد. چون بیماران می توانند بازارگردی را در میان کلینیک ها انجام دهد و مقایسه کند. امروزه، چگونگی بهره مندی از مزایای رقابتی به وسیله استراتژی عملیاتی موضوع مهمی برای موفقیت کسب و کار می باشد. حرفه های پزشکی باید با این چالش ها روبرو شوند و خود را برای آینده آماده کنند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که در انتخاب کلینیک تاثیر می گذارد. دراستراتژی بازاریابی، پزشک باید بداند که گروه های مختلف در انتخاب  پزشک بر ویژگی های مختلفی تاکید می کنند و انتخاب در خلاء اتفاق نمی­افتند. شبکه های عصبی می توانند برای یادگیری الگوهای پیچیده اطلاعات و تعمیم اطلاعات یادگرفته، استفاده شوند. در این نوشتار به تعاریف جدید بازاریابی، فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف کننده، انواع حل مسئله خرید، عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید، عوامل آمیخته بازاریابی و… ، همچنین مدل­های آماری و غیرآماری مورد استفاده و مروری بر مطالعات پیشین پرداخته­ایم.

۲-۱-۱- تعریف بازاریابی جدید

تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است، مانند گروهی از فعالیت های تجاری وابسته؛ پدیده ای بازرگانی؛ فرایندی اقتصادی؛ فرایند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات؛ فرایند تعدیل عرضه و تقاضا؛ و بسیاری معانی دیگر. هر کدام از این تعاریف بیان کننده گوشه ای از فعالیت های  بازاریابی است، ولی تعریف کامل آن و منطبق بر گرایش بازاریابی جدید نیست. امروزه صاحب نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته­ های بشر تعریف می­کنند. به نظر فیلیپ کاتلر، برجسته­ترین صاحب­نظر در این رشته، بازاریابی عبارت است از: “فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته­ها از طریق فرایند مبادله”. این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نیازها و خواسته ها

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته­های انسان است. بشر برای ادامه حیات خود به غذا، هوا، آب، لباس و پناهگاه نیاز دارد. علاوه بر این ها، او میل زیادی به آسایش، آموزش و خدمات دیگر دارد. محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است؛ به عبارت دیگر محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. این محرومیت آرامش آدمی را بر­هم می زند و در او شوقی برای برطرف کردن آن به وجود می آورد. نیاز شخص را به حرکت وا می دارد و او را در یک حالت فعال قرار داده، به او جهت می دهد. شخص چیزهای خاصی را که ارضا­کننده خواسته­های اوست، خارج از وجود خویش تصور می­کند. این چیزها محصولات نامیده می­شوند. این محصولات به هر اندازه که خواسته­های فرد را برآورده کنند دارای ارزش­اند.

نکته مهم آن است که مفهوم محصول را تنها به اشیای فیزیکی محدود نسازیم. عامل اساسی در هر محصول، خدمتی است که ارائه می دهد و فوایدی است که دارد و برای خریدار ارزنده است.

هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد، می­توان محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات و عقاید است. مصرف­ کنندگان از بین برنامه های تفریحی گوناگون، مناطق دیدنی مختلف، سازمان ها، عقاید و مکتب های متعدد، آن را که مناسب با خواسته ها و نیازهای خویش می بینند برمی­گزینند. همه این­ها از نظر مصرف­کننده “محصول” تلقی می­شوند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست و تقاضا توانایی رفع خواسته است، برای مثال گرسنگی نیاز به غذاست، ولی طریقی که انسان این نیاز را برطرف می­کند، متفاوت است. ممکن است افراد برای رفع گرسنگی، بنا به عادت، فرهنگ، سلیقه و ذائقه خویش، غذاهای متعددی را انتخاب کنند. این غذاها متنوع و متعدد “خواسته” آنان است.

مبادله

توجه به این حقیقت که بشر دارای نیازها و خواسته­ هایی است و محصولاتی وجود دارند که قادر به ارضای آن ها هستند، در تعریف بازاریابی الزامی است، اما کافی نیست. بازاریابی از زمانی آغاز می شود که فرد تصمیم می­گیرد نیازها و خواسته هایش را از طریقی خاص آن را مبادله می­نامیم، ارضا کند. مبادله یکی از چهار انتخاب گوناگونی است که فرد برای ارضای نیازهای خود از آن استفاده می­کند. اولین انتخاب فرد “خودتولیدی” است. انسان گرسنه، گرسنگی خود را از طریق شکار، ماهیگیری و گردآوری میوه ها برطرف می­کند. او نیازی به ارتباط با دیگران یا مداخله آنان ندارد. در اینجا نه بازاری وجود دارد و نه به بازاری نیازی هست. دومین انتخاب فرد “استعانت از دیگران” است. فرد گرسنه از فردی دیگر به عنوان کار خیر غذا طلب می­کند. در اینجا او در مقابل این لطف، چیزی جز قدردانی عرضه نمی­دارد. سومین انتخاب فرد “اعمال زور” است. فرد گرسنه می­تواند با زور یا دزدی، غذا را از چنگ دیگری در­آورد. در اینجا از همان اظهار قدردانی هم خبری نیست. چهارمین انتخاب فرد “مبادله” است. فرد گرسنه می­تواند به فرد دیگری که غذا دارد مراجعه کرده، منبعی را برای مبادله یا غذا پیشنهاد کند. این منبع ممکن است پول، محصول یا خدمتی باشد که برای صاحب غذا دارای ارزش است. بازاریابی برای به دست آوردن محصولات جهت ارضای خواسته ها و نیازها، بر انتخاب چهارم، یعنی مبادله تمرکز دارد. در مبادله باید: ۱)دو طرف وجود داشته باشند، ۲) هر طرف چیزی با ارزش برای طرف دیگر داشته باشد، ۳) هر طرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف دیگر باشد. اگر این شرایط موجود باشد، امکان مبادله نیز وجود خواهد داشت.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بازاریابی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدل های آن
  • تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی
  • تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان
  • تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.