تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی  جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان دارای ۹۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۱-۲ : نقش سازمان های دست اندر کار در توسعه بازرگانی خارجی    ۷
۲-۲ : بخش اول :صادرات ، بازاریابی بین المللی    ۱۰
۱-۲-۲ : اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی کشورها    ۱۰
۲-۲-۲: علل اصلی توجه شرکت ها به صادرات    ۱۱
۳-۲-۲:  تصمیم درباره ورود به بازارهای بین المللی    ۱۳
۴-۲-۲ : بررسی و تحلیل ترکیب صادرات غیر نفتی ایران    ۱۸
۵-۲-۲ : بررسی اهمیت صادرات و واردات و عوامل موثر بر آن    ۱۹
۶-۲-۲-: مزیت نسبی صادرات در بازرگانی خارجی    ۲۰
۷-۲-۲ : جایگاه ایران در صادرات جهانی    ۲۲
۸-۲-۲ : تحولات صادرات غیر نفتی و واردات طی سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۸۲    ۴۶
۹-۲-۲: اقدامات دولت ، مجلس و دستگاه های اجرایی برای توسعه صادرات    ۵۱
۱۰-۲-۲ : خط مشی های آتی صادرات    ۵۲
۳-۲: بخش دوم :وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان    ۵۴
۱-۳-۲: وضعیت جهانی تولید سنگ های ساختمانی    ۵۵
۲-۳-۲ : مبادلات بین المللی سنگ های ساختمانی    ۶۱
۳-۳-۲ : موقعیت صنعت سنگ ، در ایران    ۶۳
۴-۳-۲ :شرایط اقتصادی صنعت سنگ در ایران    ۶۵
۴-۲ : بخش سوم :انتخاب بازارهای بین المللی ، جهت صادرات    ۷۲
۱-۴-۲: محیط فرهنگی و تاثیر آن در انتخاب بازار هدف    ۷۴
۲-۴-۲ : بازار سنگ های ساختمانی ایران ، در خارج از کشور    ۷۶
۵-۲: بخش چهارم : مروری بر تحقیقات انجام شده    ۷۹
تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی بین الملل و صادرات    ۷۹
۱-۵-۲: مطالعات خارجی    ۸۰
۲-۵-۲: مطالعات داخلی    ۸۲
۳-۵-۲: تحقیقات انجام شده در زمینه سنگ های ساختمانی    ۸۳
منابع و ماخذ    ۹۰

منابع

دعایی, ح. ا. (۱۳۸۵). مدیریت صادرات و واردات . مشهد: بیان هدایت نور.

روستا, ا., ونوس, د., & ابراهیمی, ع. (۱۳۸۱). مدیریت بازاریابی (چاپ ششم). تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت.

صنایعی, ع. (۱۳۸۱). بازاریابی و تجارت الکترونیکی ویرایش سوم. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی .

اسماعیل پور, ح. (۱۳۸۵). مدیریت بازاریابی بین الملل. تهران: نگاه دانش.

واکر, ا., بوید, ه., مالینز, ج., & لرش, ژ. (۱۳۸۳). استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محورترجمه سید محمد اعرابی و داوودی ایزدی. تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

گوهریان, م. ا. (۱۳۷۹). مدیریت صادرات غیر نفتی ویرایش دوم.تهران: انتشارات موسسه مطالعات و پژ‍وهشهای بازرگانی .

گوهریان, م. (۱۳۸۰). مدیریت بازاریابی و صادرات. تهران: چاپ و نشر بازرگانی.

جعفرارضاء.  (شهریور ۱۳۷۹ ) . بازنگری اقدامات بیهینه سازی در استخراج و فرآوری و صادرات سنگهای تزئینی ایران. ماهنامه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن, ۷-۹٫

امیدیان ، مسعود(۱۳۸۰).بررسی نگرش صادر کنندگان در مورد تاثیر عوامل تولید ، بازار رسانی و اطلاع رسانی به بازار بر صادرات سنگهای تزئینی و ساختمانی در شهرستان اصفهان . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه اصفهان.

کمالی اردکانی ، مسعود.(۱۳۷۵). بررسی شیوه های مدیریت بازاریابی و صادرات سنگ گرانیت ایران در بازار امارات متحده عربی ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه امام صادق (ع)  ، تهران.

مقدمه

برای برنامه ریزی در راستای توسعه صادرات و استفاده بیهینه از منابع و ذخایر غنی و فراوان کشور ،در گام نخست به شناسایی دقیق جوانب ، موانع و عوامل گوناگونی که بر توسعه محصولات و بازارهای مختلف آنها تاثیر می گذارند ، نیاز داریم ؛ تا بر آن اساس بتوانیم راه حل های مختلف و امکان پذیر را ارائه دهیم و با توجه به زمان و شرایط راه حل های مقتضی انتخاب گردند و به کار گرفته شوند.

تجارت خارجی یکی از محورهای اصلی توسعه صادرات و پیشرفت اقتصادی هر کشور در جهان معاصر می باشد . تجارت خارجی دارای دو مولفه اصلی ، یکی صادرات و دیگری واردات است و هر دوی اینها باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شوند،اگر در مورد آنها تصمیمات درست و مناسب با نیازمندیهای اقتصادی کشور گرفته شود ،صادرات به عنوان جزئی پویا از تقاضای کل یک جامعه اثری مستقیم و تکاثری بر روی تولید داخل و نهایتا اشتغال دارد و درست به همین دلیل با رشد اقتصادی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی می یابد. اثر تکاثری صادرات شامل تاثیراتی می شود که رشد سریع تری را بر روی سرمایه گذاری اعمال می نمایند. در کل ، رشد صادرات منابع تولیدی را از بخش های کم بازده به بخش های پر بازده انتقال می دهد. اقتصاد ما تاکنون قسمت عمده نیاز های ارزی خود را از محل فروش نفت تامین نموده و می نماید که این خود عوارض نامطلوب سیاسی و اقتصادی عدیده ای را به دنبال داشته است . به همین دلیل چند سالی است که تنوع بخشی به صادرات کشور و در واقع گرایش به استراتژی توسعه صادرات ، علی رغم ادامه برخی سیاست های حمایتی شدیدا مورد حمایت قرار گرفته است. در این راستا صادرات کالاهای غیر نفتی از جمله سنگ های تزئینی که به وفور در کشور یافت می شود ، در جهت ایجاد تحول ساختاری در اقتصاد ، افزایش فرصت های شغلی بویژه در مناطق محروم ، کسب درآمد های ارزی و نهایتا امکان بروز قابلیت های بالقوه مد نظر قرار دارد.

موقعیت ممتاز کشور ایران را از نظر تنوع و حجم ذخایر سنگی ، موضوعی است که طی ۱۰ سال گذشته بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . طبق آمار ارائه شده ، ایران از لحاظ غنای معادن پنجمین کشور دنیا ، و از حیث درجه خلوص معادن سومین کشور در جهان است (گوهریان ، ۱۳۷۹).

کشور ما به لحاظ تولید ، دومین کشور جهان بعد از ایتالیا محسوب می شود . منتها به دلیل عدم برنامه ریزی در راستای توسعه صادرات و نتیجتا عدم بهره گیری از مزیت های موجود در بخش های استخراج و فرآوری ، سهم چندانی از صادرات جهانی را دربرندارد .

از بررسی وضعیت موجود کشور ایران در صنعت سنگ ، و نتایج حاصله می توان چنین اظهار نظر نمود که هنوز بهره برداری اساسی از این موقعیت استراتژیک ، آنچنان که شایسته و مناسب بوده به عمل نیامده است و به عبارتی با وجود این همه مواهب خدادادی هنوز نتوانسته ایم جایگاه قابل توجهی را در صحنه جهانی کسب نماییم . این در حالی است که تولید سنگ در معادن سنگ کشور در سال ۱۳۸۵ از مرز ۱۱ میلیون تن نیز فراتر رفته و با این میزان تولید سنگ ، هر کشوری می تواند از مدعیان اصلی صنعت سنگ در بازار های جهانی باشد . بدیهی است که منابع طبیعی و ذخایر هر کشور اگر از حالت بالقوه به فعل درنیاید ، نمی توان صرفا آنها را به حساب ثروت ملی آن کشور منظور نمود ، و بنابر این باید از طریق علمی اینگونه ذخایر و منابع ، مورد بهره برداری قرار گیرند تا منافع حاصله به تدریج به عنوان یک محور اساسی در اقتصاد کشور تثبیت شود (فصلنامه ، دنیای سنگ ۱۳۸۵).

هم اکنون بخش عمده ای از سنگ های ساختمانی ایران ، به صورت خام و کار نشده ، به دیگر کشور های جهان صادر نمی شود. میزان سنگ های ساختمانی ایران ، که به صورت خام و کار نشده به دیگر کشور ها صادر می شود.  (در یک نمونه خاص مثل مرمر و تراورتن ) تقریبا ۱۱ برابر میزان صادرات این نوع سنگ ها به شکل کار شده است (سالنامه آمار بازرگانی خارجی ۱۳۸۲).

در این مقاله  چهار بخش را خواهیم داشت که در بخش اول صادرات ، بازاریابی بین المللی ، در بخش دوم وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان را بررسی می کنیم . در بخش سوم انتخاب بازارهای بین المللی ، جهت صادرات و دربخش چهارم مروری بر تحقیقات انجام شده را خواهیم داشت.

۱-۲ : نقش سازمان های دست اندر کار در توسعه بازرگانی خارجی

بحث صادرات غیر نفتی  و سازمان های دست انر کار آن نقش مهمی در تصمیم گیری اقتصادکشور دارد. اقتصاد کشور از نظر قواعد اصلی نظام اقتصادی معرف یک اقتصاد مختلط است ، ولی در به کار گیری برخی از قواعد راهبردی اقتصادی همانند نظام برنامه ریزی متمرکز عمل نموده است . از شیوه مدیریت اقتصادی طی دهه های طولانی ، ترکیب خاصی به ساختار اقتصادی کشور داده و عملکرد فعلی مجموعه عناصر اقتصادی بر اساس این واقعیت های ساختاری شکل گرفته است . عدم وجود عزم ملی در توسعه صادرات غیر نفتی به دلیل وجود در آمدهای سرشار نفتی تجاری کشور را تک قطبی کرده است .

به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی ، جهش صادراتی نیازمند عرضه کالاهای مزیت دار در کشور است و برای تولید این نوع کالاها لازم است سطح فن آوری تولید به صورت مستمر گسترش یابد که تمامی این موارد منوط به وجود سود آوری مستمر سرمایه گذاری است و نهایتا اصلاح ساختار صادرات صنایع کشور به منظور توسعه صادرات باید به عنوان رویکرد جدید در سرلوحه سیاست های توسعه صادرات در برنامه چهارم توسعه کشور قرار گیرد ، البته وظایف ارگان ها و واحد های مختلف کم و بیش با هم مشترک هستند و این خود گویای یک هماهنگی سست و ضعیف می باشد. در صورتی که این موسسات موفق به انجام وظایف خود می شدند ، وضع صادرات ایران در شرایط بهتری قرار می گرفت .

علی رغم اینکه رویکرد جهش صادرات در قوانین بر نامه های توسعه سوم و چهارم و سیاست تشویق صادرات به وضوح دیده می شود ، ولی به نظر می رسد دلیل عمده عدم موفقیت صادرات غیر نفتی در عدم کنترل عوامل سودجو از فرصتها ، معافیتهای مالیاتی ، جوایز صادراتی و … است.در این بین بدلیل ضعف دستگاههای مرتبط بسیاری از عوامل از سیاستهای صادراتی دولت به عنوان یک منبع در آمد استفاده کرده اند . به نظر می رسد که شورای عالی صادرات که اجرای خط مشی های مصوب را در زمینه صادرات بر عهده دارد . باید پس از تشکیل رسیدگی به این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

علاوه بر دستگاهها و موسسات ذکر شده ، دستگاههای دیگری نیز وجود دارند که بر امر صادرات غیر نفتی موثراند ، از جمله شرکت های بیمه که می توانند بر صادرات موثر باشند . ایران در حال حاضر دارای شرکت های بیمه مختلفی از جمله شرکت سهامی بیمه ایران ، البرز و … که صادر کنندگان می توانند محموله صادراتی را در قبال خطرات عادی تجاری بیمه کنند. که در نهایت منجر به اطمینان طرفین معامله و تشویق و توسعه صادرات خواهد شد.

همچنین جهت تشکیل و تقویت اتحادیه های صادراتی ضرورت ایجاب می کند که :

وزارت تعاون چگونگی تشکیل تعاونی های صادراتی را برای اقلام عمده صادراتی کشور مورد توجه قرار دهد . تا از این طریق بخش تعاون نیز جایگاه شایسته خود را در بازرگانی خارجی کشور به دست آورد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی
  • تحقیق بازاریابی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدل های آن
  • تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی
  • تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.