تحقیق بانکداری الکترونیک و مزایا و معایب و مدل های آن و ضرورت توجه به کیفیت خدمات و جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک و مزایا و معایب و مدل های آن و ضرورت توجه به کیفیت خدمات و جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک دارای ۱۰۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱٫مقدمه۵
۱-۲٫بانکداری الکترونیک۷
۱-۲-۱٫بانکداری الکترونیک چیست؟۹
۱-۲-۲٫تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی در جهان۱۰
۱-۲-۳٫تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران۱۱
۱-۳٫مدلهای بانکداری الکترونیکی۱۴
۱-۳-۱٫بانک های الکترونیکی۱۴
۱-۳-۲٫شعبات الکترونیکی۱۴
۱-۳-۳٫انواع خدمات بانکداری الکترونیکی۱۵
۱-۴٫انواع پرداخت های الکترونیکی۲۲
۱-۴-۱٫کارت های اعتباری ۲۳
۱-۴-۲٫کارت های هوشمند۲۳
۱-۵٫سطوح بانکداری الکترونیک۲۵
۱-۵-۱٫بانکداری الکترونیکی مصرف کننده  (در سطح مشتری)۲۵
۱-۵-۲٫بانکداری الکترونیکی بین بانکی ۲۶
۱-۶٫تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری کاغذی۲۶
۱-۷٫مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی۲۷
۱-۸٫جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک۲۹
۱-۹٫بانکداری الکترونیک و کیفیت خدمات۲۹
۱-۹-۱٫ضرورت توجه به کیفیت خدمات۳۴
۱-۹-۲٫ابعاد کیفیت خدمات۳۷
۱-۱۰٫مزایای بانکداری الکترونیک۳۹
۱-۱۰-۱٫از دید موسسات مالی۴۰
۱-۱۰-۲٫از دید مشتریان۴۰
۱-۱۱٫معایب بانکداری الکترونیک۴۰
۱-۱۲٫دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک۴۱
۱-۱۳٫بانکداری الکترونیک و پول دیجیتال۴۲
۱-۱۴٫پیامدهای اقتصادی گسترش استفاده از پول الکترونیکی۴۴
۱-۱۵٫دولت الکترونیک در بانکداری الکترونیک۴۵
۱-۱۶٫دولت الکترونیک در ایران۴۶
۱-۱۷٫تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی۴۷
۱-۱۸٫بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک۴۸
۱-۱۹٫مزایای بانکداری الکترونیک۵۰
۱-۲۰٫مبانی و نظریه ها۵۱
۱-۲۱٫بانکداری الکترونیک چیست؟۵۷
۱-۲۲٫رویکردهای بانکداری الکترونیک۶۲
۱-۲۳٫اهمیت فاکتورهای موفقیت و بحران۶۵
۱-۲۴٫پیشینه تحقیق۷۵
۱-۲۵٫ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ۸۸
۱-۲۶٫منابع :۹۳

منابع

ونوس، داور، مختاران، ماهرخ، “بانکداری الکترونیک و ضرورت توسعه آن در ایران”، ماهنامه مدیریت، شماره۶۸ و ۶۷ ،۱۳۸۱

خداداد حسینی، ح.، فتحی، س.(۱۳۹۰). بررسی ارتباط بین آمادگی الکترونیکی کشور و اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات در بنگاه ها با رویکرد فراتحلیل. نشریه ی مدیریت فناوری اطلاعا ت، ۳ ، ۱۸-۹۶

رسولی، ه.، مانیان، ا.(۱۳۹۱). طراحی سیستم استنتاج فازی برای انتخاب خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه ی موردی : بانک سپه ) نشریه ی مدیریت فناوری اطلاعات۴ )

زاهدی، ش.، بی نیاز، ج.(۱۳۸۷). سنجش کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت قطار های مسافری رجا ، نشریه ی مدیریت فناوری اطلاعات، ۱ ، ۶۵- ۸۲

کاتلر، ف.، آرمسترانگ، گ.(۱۳۷۹). اصول بازاریابی. بهمن فروزنده ، چاپ چهارم، اصفهان : نشر آتروپات.

هاشمیان، م.، عیسایی، م.، میکاییلی، ف.، طباطبایی، م(۱۳۹۱). عوامل مؤثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره ی بانک سامان ). نشریه مدیریت فناوری

مجیدی پور، معصومه، ستاره، فرید. پرداخت الکترونیک، سیر تکاملی و روشهای رایج. . بانکداری الکترونیک، ش. ۳۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۰): ۳۷ تا ۴۱

گودرزی،آتوسا.، زبیدی، حیدر (۱۳۸۷)،”بررسی تاثیر گسترش بانکداری الکترونیکی بر سودآوری ، بانکهای تجاری ایران” فصلنامه پژوهشهای اقتصاد ایران، سال ۹۸ ،شماره ۳۱

محبوب، سیامک.، قشقایی، علی (۱۳۸۸)،”رتبه بندی کتابخانه های عمومی جهان مبتنی بر شاخص های عملکرد کمی با استفاده از رویکرد MADM و مدل SAW  ” پیام کتابخانه، دوره دوم، شماره ۱

Valarie, A. Zeithaml, Leonard, L. Berry and A. Parasurman, “Communication and Control Processes in Delivery of Service Quality”, Journal of Marketing, PP. ٣۵-٣٨, April ١٩٩٨.

Varga, S. l., Lusch, RF., “the Four Service Marketing Myths- Remnants of a Goods- Based Manufacturing Model, Journal of Service Research, Vol. ۶, PP. ٣٢۴-٣٣۵, ٢٠٠۴.

Bakker, K . , Boonstra, A . , Wortmann, H. (2009). Does risk management contribute to IT project success? A meta analysis of empirical evidence, International Journal of Project Management.27(3),102-113.

Chan,A. (2004).Framework for Measuring Success of Construction Projects.Benchmarking:An Internatuional Journal.11, 203-221

Yusin, M., Correia, E., lisboa, J., “Retail Banking: an Assessment of some of the Key

Antecedents of Customer Satisfaction in Retail Banking”, International Journal of Bank Marketing, Vol. ٢٠, PP. ١۴۶-١۶٠, ٢٠٠٢.

۱-۱٫    مقدمه

از ویژگی های قرن حاضر، توسعه ی اعجاب آور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و به کارگیری آن برای افزایش سرعت و کیفیت در ارائه ی خدمات می باشد. در دهه های اخیر  مفهوم تجارت الکترونیک بخصوص بانکداری الکترونیک به طور جدی وارد موضوعات کسب و کار شده است سازمان های پیشرو در اغلب صنایع با مدیریت و طراحی مجدد ساختار فرایندهای کسب و کار شاهد بهبود عملکرد در ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان بوده اند.

به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری الکترونیکی موجب کاهش فاصله جغرافیائی وزمانی بین بانک و مشتری شده و همچنین کاهش هزینه های ارائه خدمات بانکی و نقل وانتقال پول و افزایش رقابت بین بانکها و بالا بردن کیفیت خدمات و در نهایت موجب تغییر ساختار هزینه ای بانک ها و بهینه شدن صنعت بانکداری کشور می گردد که به تبع آن ایجاد بستر مناسب و فرهنگ سازی در زمینه بانکداری الکترونیکی مهمترین عامل پیشبرد اهداف ذکر شده می باشد.

با ورود سازمان ها به عصر اطلاعات و ارتباطات ،رقابت فشرده تر و پیچیده تر شده و تنها سازمانی می تواند به بقاء خود ادامه دهد ،که به بهترین شکل شرایط پیچیده محیطی و صنعتی را درک نماید و با شناخت کامل از خود ،مسیر تطبیق با عوامل متغیر را در پیش گیرد. هرچه سازمان بتواند بهتر خود را بشناسد ، بهتر می توان نقاط ضعف خود را جبران نموده و نقاط قوت را همانند اهرمی برای پرتاب به سمت اهداف مورد استفاده قرار دهد.

تخصص در زمینه های مختلف علمی و عملی نظر به کسترش روز افزون دامنه دانش و علوم مختلف ، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است . شاخه های فراوان منشعب از علوم گوناگون ، دقت و لزوم پیگیری در آنها تا حصول نتیجه مطلوب بسط فرعی آنها ، عمر کوتاه بشر و بسیاری از عوامل دیگر ، چاره ای پیش پای انسان ها باقی نگذاشته است تا در مدت کوتاه زندگی خود تنها در یک یا دو رشته به تحقیق و تفحص و کنکاش بپردازد . (قندی و بدیعی ، ۱۳۸۲ : ۳۱)

توسعه فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی روزمره، بسیاری از روش های سنتی را متحول ساخته و جهان را برای رقابتی نوین به تکاپو واداشته است. در این راستا نظام بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گسترش بانکداری الکترونیکی به عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات تحول شگرفی در صنعت بانکداری ایجاد کرده است.

کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری از مباحث استراتژیک برای سازمانهای خدماتی به شمار می روند. ارائه ی خدمات با کیفیت بالا برای بقاء و سودآوری سازمانها ضروری است. نیاز به درک و ارتقاء کیفیت خدمات با توجه به مزایایی که ارائهی خدمات با کیفیت بالا همچون حفظ مشتری، وفاداری مشتری، جذب مشتریان جدید، ایجاد رضایتمندی پایدار در مشتری و غیره برای سازمان دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای رقابتی امروز ارائهی خدمات با کیفیت بالا یک ضرورت برای سازمان های خدماتی به خصوص بانک ها می باشد (Rust& Zahorik, 1993).

در سالهای اخیر صنعت بانکداری به دلیل تغییر و تحولات عمدهای که در زمینه های فناوری و توسعهی ارتباطات به وجود آمده، تغییرات چشمگیری داشته است. گسترش ارتباطات الکترونیکی و دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه ی جهانی اینترنت، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فرآهم نموده است. این امر موجب افزایش رقایب در صنعت بانکداری شده و ارائه ی خدمات بانکداری الکترونیکی را به همراه داشته است.

در این نوشتار در رابطه با مفاهیم مربوط به بانکداری و سیر تحولات آن و همچنین مفهوم و ابعاد کیفیت خدمات از دیدگاه صاحب نظران مطالبی بیان می شود.

۱-۲٫بانکداری الکترونیک

در حقیقت می توان گفت که پدیده بانکداری الکترونیک یکی از دستاوردهای تجارت الکترونیک محسوب می شود و با رشد روزافزون حجم تجارت الکترونیک در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی آسان، سریع و دقیق، جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیک دارد. بانکداری الکترونیک، اساساً به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق می شود ( کهزادی ، ۱۳۸۲).

بانکداری الکترونیک را میتوان استفاده از تکنولوژی پیشرفته ی شبکه ها و مخابرات برای انتقال منابع (پول) در سیستم بانکداری معرفی کرد. در واقع بانکداری الکترونیک به معنای یکپارچه سازی بهینه ی کلیه ی فعالیت های یک بانک از طریق به کارگیری تکنولوژی نوین اطلاعات، مبتنی بر فرآیند بانکی منطبق بر ساختار سازمانی بانک ها است که امکان ارائه ی کلیه ی خدمات مورد نیاز مشتریان را فرآهم می سازد(ونوس، مختاران، ۱۳۸۱).

بهطور کلی، صنعت بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است. استفاده از مسکوکات، سیستم های پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر کارت ها و نهایتا پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه ی اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر می برند؛ به این معنی که بخش اعظم فعالیت های بانکداری از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. دلیل این امر به افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط می شود. از این رو، همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، به طور گستردهای به استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج در حال جایگزینی با سیستم سنتی می باشند. در این میان بانکها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضه ی خدمات مالی جدید، نقش قابل توجهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند(کهزادی،۱۳۸۰).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق کیفیت خدمات ورضایت مشتری و مدل های آن
  • تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی
  • تحقیق کیفیت خدمات بانکی و مدلها و عوامل مؤثر بر آن و فناوریهای بانکداری الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.