تحقیق تاثیرات ازدواج مجدد بر فرزندان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاثیرات ازدواج مجدد بر فرزندان دارای ۳۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
نقش خانواده    ۵
نقش پدر    ۷
عوارض فقدان پدر    ۱۳
زنان سرپرست خانواده    ۱۸
مواضع لازم جهت کاهش اثرات منفی ازدواج مجدد    ۳۰
مروری بر سابقه پژوهش    ۳۱
فهرست  منا بع    ۳۳

منا بع

۱)  معنا ،ایرج . (۱۳۷۰). اضطراب . تهران ،انتشارات چاپخش.

۲)  نجاتی، حسین .(۱۳۷۱). نقش تربیتی پدردر خانواده . انتشارات چاپار فرزانگان.

۳) نوربالا ، احمد.(۱۳۷۳). مقاله بررسی عوامل موثربر توفیق وناکامی ازدواج مجدد همسران شاهد . تهران.

۴) قائمی ،علی.(۱۳۶۶) کودک و خانواده نا بسامان . تهران .

۵) کراز . ژ. (۱۳۶۸). روانشناسی مرضی عمومی بیماریهای روانی (ترجمه پریرخ دادستان و محمود منصور ). تهران ،انتشارات ژرف.

۶)  گلد برگ ،ریچارد . (۱۳۷۱). اضطراب ( ترجمه نصرالله پور افکاری ). تبریز ،نشر تابش.

۷)   پرون وپرون.  (۱۳۷۶).  روانشناسی بالینی ( ترجمه پریرخ دادستان ومحمود منصور).

تهران،  انتشارات بعثت.

۸)  جلوه، شادی . (۱۳۶۷). آیا زن یا مرد می تواند در ازدواج دوم خوشبت بشود؟ . مجله خانواده ،شماره ۱۳۱،اول دی .

۹)  واگن سلر ، بیل ر. (۱۳۷۳).  شما وکودکتان ( ترجمه مختارملک پور). اصفهان، انتشارات مولانا.

۱۰) هنری ماسن، پاول.( ۱۳۷۸). رشد وشخصیت کودک ( ترجمه مشهد یاسایی ). تهران نشرمرکز.

۱۱) هیمن ، سوزی.(۱۳۷۸). ازدواج دوم ( ترجمه مینا اعظامی). تهران، انتشارات پیکان

مقدمه

پدر ومادربه عنوان اعضای اصلی خانواده وظیفه سنگین تربیت فرزندان را برعهده دارند وحذف نقش هر کدام درزندگی عواقب ناگواری را در بر خواهد داشت که بررسی پیامدهای آن درتمام زوایای زندگی فرزندان و درهمه برهه های زمانی رشد آنها مخصوصادوران حساس نوجوانی لازم و ضروری است .

همانطورکه میدانیم امروزه تعداد مادرانی که همسر خود را ازدست داده اند و مجبورند به تنهایی مسئولیت فرزندان رابر عهده بگیرند رو به افزایش است که بدنبال آن تامین معیشت خانواده، خلاءعاطفی و استرسها ی روانی ،توقعات زیاد فرزندان و مراقبت از آنها و دشواریهای ناشی از اینکه تنها بزرگسال خانواده محسوب می شوند، مشکلاتی است که این زنان در برابرآنها قرار می گیر ند که شاید به تنها یی نتوانند از عهده آن برآیند و همچنین فرزندان نیز ممکن است در اثر فقدان پدر دچار کمبود ها و مشکلاتی شوند که شاید در این میان حضور فرد دیگر در کنار مادر و فرزندان  همچون یکی از اعضای فامیل و یا ازدواج مجدد مادر و حضور ناپدری بتوانداندکی از مشکلات آنها راحل کند، به شرط آنکه در این کار مصلحتمادر و فرزندان در نظرگرفته شود ، اگر چه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثرا معتقدند مادر به تنهایی نمی تواند زندگی را اداره کند و از طرف دیگر همگان دید منفی نسبت به ازدواج مجدد و حضور ناپدری دارند و فرزندان نیز ممکن است با تحقق این امر مخالف باشند.

البته ذکر این مطلب ضروری است که بررسی نقش پدر و اثرات منفی عدم حضور پدر در خانواده و مشکلات سرپرستی کودکان توسط مادر در این پژوهش هرگز به معناکم رنگکردن نقش مادر و حضور مؤثر اودرخانواده ویاانکار اثرات ناخوشایند فقدان او نیست.

اضطراب نیز امروزه یکی از عوامل تهیه کننده سلامت روانی افراد محسوب می شود که در سنین نو جوانی بسیار شایع است و باعث اختلال در زمینه های مختلف  عملکردی خواهد شد و با توجه به اینکه تعاملات درون و ساخت آن می تواند بر کمیت و کیفیت اضطراب اثر گذار باشد و احساسات تند و خصمانه نسبت به یکی از اعضای خانواده مخصوصا والدین  ممکن است موجب از دست رفتن تعادل فرد و ایجاد اضطراب درونی گردد ، بررسی تاثیر  حضور و یا عدم حضور پدر وهمچنین ازدواج  مجدد مادر بعد ازفقدان پدر در میزان اضطراب فرزندان چه از لحاظ عملی  و چه از لحاظ نظری  حائزاهمیت بوده و ضروری به نظر می رسید.

نقش خانواده

انسان کیفیت و خمیره انسانی خویش را از خا نواده و اجتماع  توسط برنامه های تربیتی که از همان اوان کودکی برای او طرح ریزی می شود ،می گیرد(نجاتی ،۱۳۷۱).

تربیت فرزندان این سازندگی تاریخ  امروز وفردا برای هر کس می تواند به صورت یک وظیفه مطرح شود.تربیت صحیح فرزند می تواند سعادت به همراه داشته باشد و تربیت غلط  پشیمانی  وظلا لت و اندوه به ارمغان خواهد آورد ( نجاتی ،۱۳۷۱)

خانواده به مفهوم اخص آن می تواند خاستگاه اعضای خویش باشد و پناهگاه آن قرار گیرد نهادی باشد با احکام و سلسه مراتبی که ممکن است در نظر بعضی ها ظالمانه بنظرآید ولی به هر حال به همگان احساس امنیت می بخشد.

خانواده در طی هزاران سال پایدارترین ومثمرثمرترین وسیله حفظویژگی های اصلی و فرهنگی مردم بوده است وعامل مهمی در انتقا ل تجربیات وویژگی های فرهنگی به نسل های بعدی می باشد ( نجا تی ،۱۳۷۱).

خانواده یکی از عوامل مؤثر واساسی در رفتار فرد می باشد ، کودک از بدو تولدخصو صیاتی را ازوالدین خود به ارث می برد و زمینه های رشدش فراهم می آید . موقعیت مختلف خانواده ووضعیت معیشت ، افکار وباورها ،آداب و رسوم، آرمان ها وآرزوها ونحوه تربیت خانواده در چگونگی بروز رفتارکودکان تاثیر زیربنایی دارد . خانواده شکل کار و چگونگی ارتباط اعضای خانواده به نحوی است که محیط خانواده رابرای تامین احتیاجات اساسی کودکان در زمینه های مختلف محیا می سازد. کودکانی که درخانواده های راحت و تامین پرورش می یا بند. رفتارشان  با کودکانیکه در محیط نامنا سب پرورش می یابند کا ملا متفاوت است (نجاتی ،۱۳۷۱).

آمدن شرایط نامناسب ونابسامان در خانواده به  خاطرجهل و سهل  انگاری والدین در امور تربیتی زمینه را برای بسیاری لغزشها انحراف های نسل امروزو زنان ومردانجامعه فردا. فراهم می آورد

( نجاتی ،۱۳۷۱).

کودک از نحوه برخورد و رفتار پدرومادرچیزهایی زیادی را فرا می گیرد،تجربیات بسیاری را در خانواده کسب می کند و با دنیای پیرامون  واجتماع خود آشنا می شود. همچنین  خانواده محیط مناسبی برای پرورش وتربیت کودک و آموزشی دوستی ،بردباری، تعامل ،مسئولیت و اعمال اخلاقی به وی باشدواین در صورتی

است که آرامش در خانه حکمفرما باشد در غیراین صورت بدترین ونامناسب ترینمحیط برای کودک است وکودک در آنجا به جای یادگیری های مثبت، کینه ونفرت، نابکاری ونفاق را فرا می گیرد و بنین ترتیب خانواده می تواند در کودک سازندگی یا ویرانگری ، رفتار مناسب یا نامناسب ایجاد کند ( نجاتی ،۱۳۷۱).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق نظریات جامعه شناسی در مورد ازدواج خویشاوندی و بیماری ژنتیکی
  • تحقیق اقسام ازدواج موقت و آثار و احکام ازدواج موقت و بلند مدت
  • تحقیق خانواده و ازدواج و طلاق و مفهوم آن و تحلیل و عوامل جرم شناختی در وقوع طلاق
  • تحقیق ازدواج از دیدگاه امام خمینی (رحمه‌الله) و صادقی تهرانی (رحمه‌الله)
  • تحقیق جایگاه ازدواج موقت در اسلام و نظام حقوقی ایران و دلایل مشروعیت آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.