تحقیق صنعت بانک و بانکداری و اقدامات بانکها در امر بازار یابی و عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع و آمیخته بازار یابی خدمات بانکی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق صنعت بانک و بانکداری و اقدامات بانکها در امر بازار یابی و عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع و آمیخته بازار یابی خدمات بانکی دارای ۷۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱٫ مقدمه    ۴
۲-۲ . پیدایش بانک وبانکداری    ۵
۲-۳ . اصول اساسی صنعت بانکداری    ۷
۲-۴ . بازار یابی    ۸
۲-۵ . اقدامات بانکها در امر بازار یابی    ۸
۲-۶ . مؤلفه‌های مؤثربر موفقیت بانک‌ها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع مالی    ۱۰
۲- ۷٫ عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع    ۱۲
۲-۷-۱ . عوامل خدماتی    ۱۲
۲-۷-۲ . عوامل مالی    ۱۵
۲-۷-۳ . عوامل ارتباطی و انسانی    ۱۶
۲-۷-۴٫ عوامل و شرایط فیزیکی    ۱۸
۲-۸ . آمیزه بازاریابی    ۲۰
۲-۹ . آمیخته بازار یابی خدمات بانکی    ۲۵
۲-۱۰٫ خدمت یا محصول    ۲۶
۲-۱۱٫ ابعاد آمیخته بازاریابی محصول    ۲۷
اهداف قیمت گذاری    ۳۴
ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت    ۳۷
عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌    ۳۸
مکان    ۳۹
ابعاد آمیخته بازاریابی توزیع(مکان)    ۴۰
مدیریت کانال توزیع    ۴۲
ترفیع      ۴۴
ابعاد آمیخته بازاریابی ترفیع و تبلیغ    ۴۵
محدودیتهای مدل آمیخته بازاریابی    ۵۰
پیشینه پژوهش    ۵۳
منابع    ۶۳

 منابع

کاتلر، فیلیپ.آرمسترانگ، گری (۲۰۰۰).” مدیریت بازار یابی” . ترجمه بهمن فروزنده ، اصفهان. چاب فرازانه.

کاتلر، ف.آرمسترانگ،گ. اصول بازار یابی. مهدی زارع. (۱۳۸۹). مدیر فردا. تهران ، ویرایش دوازدهم.نشر تهران.

کیاکجوری، داود و کیاکجوری، کریم، (۱۳۸۶)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: نشر نگار.

لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن ، اصول و مدیریت بازار یابی خدمات، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آموخته،چاپ اول،۱۳۸۵،اصفهان.

متولی،علی.۱۳۸۲، عوامل موثر در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شعب بانک رفاه در تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران.

نبوی چاشمی، سیدعلی؛ اصغر جهانی بهنمیری و مظفر مهدی پور، ۱۳۹۱، بررسی عوامل موثربرتجهیز منابع بانکی ازدیدگاه مدیران شعب بانک ملی استان مازندران، چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.

نظری ، کامران.۱۳۹۰٫ تاثیر عوامل آمیخته بازار یابی در جذب مشتریان ( مطالعه موردی در بانک صادرات استان کرمانشاه)، مجله بانک و اقتصاد، شماره ۱۱۳، صص۵۳-۵۰٫

رستمی،مسعود. رستمی، افشین.بیابانی بدربانی،رضا،بررسی عوامل موثر بر جذب و حفظ مشتریان در انتخاب شعب بانکها با استفاده از مدل سرو کوال،۱۳۹۱، مرکز بازار یابی خدمات مالی، چهارمین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات بانکی.

Kim, J. and Hyum, Y., (2010). A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector. Industrial marketing management. V.40. pp.424-438.

Kotler, P. (1986). “Megamarketing”, Harvard Business Review, 64 (3/4), pp.117-24.

Kotler, P. & Armstrong, G. (1989). “Principles of Marketing”, ۴th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, pp. 45.

Sylvie Laforet, Xiaoyan Li, (2005). “Consumers’ Attitudes Towards Online And Mobile Banking In China “, International Journal Of Bank Marketing , Vol23. No5, Pp. 362-380

۲-۱٫ مقدمه

از ویژگی های بازار جوامع بشری در دنیای امروز که متاثر از پیشرفت و توسعه سریع است، پیچیده تر شدن مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. ثبات، حفظ و بقا، توسعه این جوامع نیز تنها از طریق رفع معضلات با بهترین روش ممکن میسر است. موسسات و سازمان های مالی/ خدماتی نظیر بانک ها به عنوان بخش کوچک اما مهم از جامعه بشری از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند. از این رو برای ادامه حیات، سبقت گرفتن از رقبا در بازار و توسعه و پیشرفت خویش باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به شناسایی معضلات و مشکلات و مرتفع نمودن آنها اقدام نمایند. در این راستا بهترین اقدام جهت تحقق این امر شناخت علایق، نیازها و خواسته های مشتریان و کارکنان بانک می باشد. در واقع اصل رقابت ایجاب می کند که توجه بانک ها معطوف به بالا بردن خشنودی مشتریان، کاهش هزینه های ارائه خدمات و افزایش کیفیت خدمات باشد. بدیهی است این امر موجب حفظ و جلب مشتریان و در نتیجه جذب منابع مالی بیشتر برای بانک ها می گردد.(عنانپورخبر آبادی،۱۳۸۹).

از سوی دیگر امروزه قضاوت مشتری در امور بانکی بر اساس میزان توانمندی بانک در کمک به حل معضلات و توسعه تجارت او استوار است. امنیت، سرعت تراکنش، دوستی با مصرف کننده و راحتی ، سهولت استفاده ، اعتماد و مسائل مربوط به حریم خصوصی، از مهمترین عوامل در انتخاب بانک توسط مشتری می باشند.(لافورت و همکاران[۱]، ۲۰۰۵).

موسسات و بانک ها باید تلاش خود را در جهت به دست آوردن سهم مناسبی از بازار با مطالعات بازار و بکارگیری متغیر های آمیخته بازار یابی افزایش دهند و با بکارگیری روش های مطلوب توزیع و با عرضه خدمات خوب و همچنین با استفاده از تبلیغات آگاه کننده و جهت دهنده و شناسایی فرصت ها و استفاده از آنها در جذب بیشتر منابع،علمی تر برخورد نمایند و با خلاقیت و ابتکار و همچنین انطباق منابع با نیازهای مشتریان، نسبت به افزایش سهم بازار و مشتریان اقدام کنند. تقویت بازار های مالی در هر کشوری نشانه توسعه اقتصادی در هر کشور است و پس انداز منابع هم برای سلامت اقتصاد ضروری است و با افزایش میزان پس اندازها در سیستم بانکداری و یا سیستم موسسات مالی و اعتباری، می توان انتظار افزایش سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی داشت.( نظری،۱۳۹۰).

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری قطب اصلی بازار های مالی هستند و سرمایه موجود در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، منبع اصلی خرید محصولات و خدمات، وام های اعطایی آنها و منبع ایجاد اعتبار برای تمام واحدهای اقتصادی در کشور است. بنابراین فعالیت مناسب بانک ها و موسسات و استفاده از بازار یابی برای تحقق اهدافشان بسیار موثر است. .

 ۲-۲ . پیدایش بانک وبانکداری

کلمه بانک از واژه ایتالیایی بانکا[۲] به معنی نیمکت مشتق شده است. از آنجا که صرافان ایتالیایی ابتدا در پشت نیمکت عملیات صرافی را انجام می دادند، بعدها نیز موسساتی که این گونه معاملات را انجام می دادند ، به نام بانک معروف گردیدند. در ایران بانک به صورت امروزی برای اولین با ردر سال ۱۲۶۷ هجری شمسی به وجود آمد. در آن موقع بانک ” شرق نزدیک” که یک موسسه انگلیسی بود و مرکز فعالیت آن در لندن و هندوستان قرار داشت، بدون اخذ مجوز از دولت وقت ایران اقدام به تاسیس چند شعبه در چندین شهر ایران نمود  و بعد از آن بانک شاهنشاهی ایران، بانک استقراضی ایران بانک ایران و روس، بانک سپه که در واقع (اولین بانک ایرانی می باشد در سال ۱۳۰۴ با سرمایه و وجوه صندوق بازنشستگی افسران ودرجه داران ارتش تاسیس گردید)، بانک ملی  به وجود آمدند. (عنانپور خبر آبادی،۱۳۸۹).

بعد از انقلاب  به منظور حفظ و حقوق و سرمایه های ملی و به کار انداختن چرخهای تولیدی کشور و نیز تضمین سپرده ها و پس اندازهای مردم در بانک ها، تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۳۵۸، طبق مصوبه شورای انقلاب، کلیه بانک های خصوصی ایران، ملی اعلام گردید و جهت اداره و مدیریت بهتر و متمرکزتر بر نظام بانکی طرح ادغام بانک ها به صورت زیر انجام شد:

بانک های تخصصی : به منظور حصول یکنواختی در ضوابط اعطای وام و اجرای سیاست واحد و پیشبرد فعالیت های تخصصی در زمینه مسکن، کشاورزی و صنعت ومعدن، بانک های خصوصی ملی شده و بانک های دولتی به صورت زیر ادغام گردیدند:

بانک صنعت ومعدن : این بانک از ادغام بانک های اعتبارات صنعتی ، توسعه و صنعتی و معدنی ایران ، توسعه و سرمایه گذاری ایران، صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معدن تشکیل شده است.

بانک مسکن: این بانک از ادغام بانک های رهنی ایران ، ساختمان ، شرکت های پس انداز و وام مسکن کورش بزرگ، اکباتان و پاسارگاد تشکیل شده است.

بانک کشاورزی: این بانک از ادغام بانک توسعه کشاورزی ایران ، بانک تعاون کشاورزی ایران و کلیه موسسات اعتباری وابسته به وزارت کشاورزی و عمران و روستای تشکیل شده است.

بانک های تجاری : جهت توزیع مطلوب فعالیت های اقتصادی در استان ها و شهرستان ها و نیز به لحاظ تعدد بانکهای تجاری کشور به شرح زیر تشکیل شدند: بانک ملی، بانک سپه، بانک ملت ، بانک صادرات. (عنانپور خبر آبادی،۱۳۸۹).

۲-۳ . اصول اساسی صنعت بانکداری

خدمات بانکداری تقریباً یک صنعت منحصر بفرد است. صنعت بانکداری بر چهار اصل استوار است که متمایز کننده آن از سایر بخش ها است و در صورت هر گونه بی توجهی یا کم توجهی به این اصول ، برنامه ریزی بازاریابی بی فایده خواهد بود . این اصول عبارتند از :

بانکدار نقش امانت دار را ایفا می کند و موجودی و ذخایر پولی او متعلق به سپرده گذاران است.

بانکها قانوناً نقش نگه دارنده وجود مشتریان را دارند و باید این وجوه را صرف هدفهای سازنده کنند و در هر استراتژی بازار یابی باید به این اصل توجه جدی شود.

انتظار می رود بانک ها پیش از حداکثر سازی بازدهی، ریسک خود را به حداقل ممکن برسانند.

بانک ها در هرشرایط اقتصادی مطلوب یا نامطلوب، ملزم به ارایه خدمت هستند.

توجه به این چهار اصل ما را به این مهم رهنمون می دارد که بدون وجود روابط خلاق میان مشتریان و بانک ها ومجموعه خدمات با کیفیت، نمی توان آینده روشنی را برای بانک ها متصور شد.( زین الدین[۱]،۱۹۹۶).

[۱] . Zineldin

[۱] . Laforet et al

[۲] . Banca

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.