تحقیق مالیات و شاخص ها و موانع و مشکلات فضای کسب و کار و معافیت های مالیاتی در باشگاه ها و کسب و کارهای کوچک ورزشی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مالیات و شاخص ها و موانع و مشکلات فضای کسب و کار و  معافیت های مالیاتی در باشگاه ها و کسب و کارهای کوچک ورزشی دارای ۶۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱مقدمه         ۴
۱-۱بخش اول: مالیات     ۸
۱-۱-۱تعریف مالیات:    ۸
۱-۱-۲انواع مالیات:    ۸
۱-۱-۳پیش زمینه    ۹
۱-۱-۴تاریخچه مالیات    ۱۱
۱-۱-۵اهمیت مطالعهء معافیت های مالیاتی    ۱۲
۱-۱-۶انواع معافیت های مالیاتی    ۱۲
۱-۱-۷بررسی معافیت‌های اعطایی در قوانین جاری    ۱۵
۱-۲بخش دوم: ورزش    ۱۶
۱-۲-۱تعریف ورزش    ۱۶
۱-۲-۲تجارت و ورزش    ۱۸
۱-۲-۳بازاریابی در حوزه ورزش    ۲۱
۱-۲-۴صنعت ورزش    ۲۳
۱-۲-۵مدل تقسیمات صنعت ورزش    ۲۶
۱-۳بخش سوم: کسب و کار    ۲۶
۱-۳-۱ فضای کسب‌وکار    ۲۶
۱-۳-۲معیارهای اندازه گیری فضای کسب‌وکار    ۲۸
۱-۳-۳حاکمیت شرکتی وارتباط آن با فضای کسب‌وکار    ۲۸
۱-۳-۴وضعیت ایران درشاخص های فضای کسب‌وکار (رتبه ایران در بین کشورها)    ۲۹
۱-۳-۵موانع ومشکلات پیش روی بهبود فضای کسب‌وکار    ۳۰
۱-۳-۶شاخص های فضای کسب و کار    ۳۱
۱-۳-۷شاخص پرداخت مالیاتها    ۳۳
۱-۳-۸وضعیت شاخص پرداخت مالیات در ایران    ۳۶
۱-۴بخش چهارم: ورزش و مالیات    ۴۱
۱-۴-۱ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم:    ۴۱
۱-۴-۲آیین نامه اجرایی مادۀ ۱۳۴ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم_مصوب ۱۳۸۰    ۴۲
۱-۴-۳آیین نامۀ اجرایی مادۀ (۱۶۹) قانون برنامه سوم و توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران       ۴۳
۱-۵مطالعات انجام شده    ۴۴
۱-۵-۱تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور    ۴۴
۱-۵-۲تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور    ۵۰
۱-۶    منابع    ۵۳

منابع       

کاتلر، فلیپ.(۱۳۸۳). “مبانی مدیریت بازاریابی”. ترجمه پارسائیان. تهران: نشر ترمه.

کاتلر، فیلیپ.(۱۳۸۴). “کاتلر در مدیریت بازار”. ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، تهران: نشر فرا. چاپ دوم.

کرد، باقر.(۱۳۹۱). بررسی عوامل مرتبط با توانمندسازی کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط خدماتی. پژوهشهای مدیریت عمومی، سال پنجم، شماره۱۵٫ ص:۱۳۴-۱۱۳٫

محرم زاده، مهرداد.(۱۳۸۲).مدیریت سازمانهای ورزشی. انتشارات جهاد دانشگاهی ارومیه. چاپ اول. تابستان۱۳۸۲٫

محرم زاده، مهرداد.(۱۳۸۵). “مدیریت بازاریابی ورزشی”. نشرجهاد دانشگاهی ارومیه. چاپ اول.

محرم زاده، مهرداد؛ طلایی، رضا؛ همدمی، صبیحه؛ نقوی، لیلا.(۱۳۹۰)، ارتباطات در سازمانهای ورزشی. ارومیه: نشر جهاد دانشگاهی.

مرادی چالشتری، جواد؛ مرادی، محمدرضا؛ نوروزیان قهفرخی، سهیلا ؛ جعفری، اکرم.(۱۳۹۲). بررسی موانع اقتصادی اثرگذار بر جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، شماره ۱۷٫ ص ۱۴۷-۱۲۹٫

مشتاقیان، سهیل؛ اعتباریان، اکبر؛ نمازی زاده، مهدی؛ افخمی، مهرداد.(۱۳۹۲). بررسی تجارب مدیران، کارشناسان و ورزشکاران در مورد دلایل ناکامی ایران در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن در حیطه منابع انسانی و مالی. مدیریت ورزشی، دوره ۵، شماره ۲٫ ص ۹۷-۷۱٫

مظلوم، غلامرضا.(۱۳۸۵). معافیتهای مالیاتی در قوانین کشور، مجله اقتصادی، سال ششم، فروردین و اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره های ۵۳ و ۵۴٫

Pitt، L.، Parent، M. Berthon، P.، Steyn، P.G. (2010). Event sponsorship and ambush marketing. Lessons from the Beijing olpympics، business horizons، in press، corrected proff، available online 1 Feb.

Pitts، B. Stotlar، D.K. (1996). Fundamental of sport marketing. Morgantown، fitness information technology، ISBN 1-885693-02-8.

Keshock، C.M. (2004). The effect of economic impact information on the attitudes of potential sports sponsors operating in mid-size and small college communities، unpublished doctoral degree dissertation، department of sport Management، Recreation Management and Physical Education، Florida State University.

۱ مقدمه

در عصر حاضر ورزش به‌عنوان یک بخش اقتصادی در تولید و مصرف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش دارد و هم‌اکنون یکی از عوامل اثرگذار در رشد اقتصاد ملی و یکی از صنایع درآمدزا در قرن ۲۱ به شمار می‌رود. ورزش جزء پدیده‌هایی است که در جامعه مدرن تأثیرگذاری غالبی دارد.  (وان هردن و پلیسیس[۱]، ۲۰۰۳).

در سطح بین‌المللی، ورزش یازدهمین رتبه را در بین صنایع عمده مختلف داراست (عسگریان و همکاران، ۱۳۸۴). صنعت ورزش، بخش‌هایی نظیر کالاهای ورزشی، بازاریابی، سرپرستی اجرا و حمایت مالی، ورزش‌های حرفه‌ای، پوشاک ورزشی، رسانه‌های ورزشی و ورزش‌های تفریحی را در برمی‌گیرد و هرساله در حال رشد است(آندروف، ۱۳۸۶؛ احسانی و همکارانش، ۱۳۸۷؛ ایزدی،۱۳۸۳). .

ورزش سال‌هاست که از حالت ورزش صرف خارج ‌شده و تبدیل به یک صنعت و عامل اقتصادی بسیار فراگیر، حتی سلاحی سیاسی شده است (شجاعی، ۱۳۹۰). یکی از راه‌های تأمین بودجه کافی جهت انجام فعالیت‌های ورزشی به ویژه فعالیت‌های قهرمانی، جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی در صنعت ورزش است (احسانی و همکارانش،۱۳۸۷؛ تندنویس و قاسمی، ۱۳۸۶؛ میناگان، ۲۰۰۱؛ اسمیت[۲]، ۲۰۰۸). حمایت مالی ورزشی روشی است که یک شرکت با استفاده از آن برای حمایت از یک رویداد فرهنگی، اجتماعی یا ورزشی و به‌منظور دستیابی به مؤلفه‌های آمیخته بازاریابی آن شرکت برمی‌گزیند (استوتلار[۳]، ۲۰۰۹).

امروزه در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کلان پرداختن به ورزش به‌عنوان یکی از محورهای اصلی بالندگی و شکوفایی استعدادها در آحاد یک ملت،‌ موردتوجه اکثریت قریب به‌اتفاق دولت‌هاست. بخصوص در ایران به خاطر تنیده شدن زندگی اجتماعی و روزمره مردم با انواع استرس‌ها و اضطراب‌ها و دل‌مشغولی‌ها،‌ فراهم کردن شرایط و امکانات مدرن و مناسب و با استانداردهای جهانی ورزش جزو ضروری‌ترین اقدامات به ‌حساب می‌آید. در صورت توجه و به‌کارگیری توانایی مدارس،‌ در درازمدت می‌توان با کمترین هزینه به بهترین گزینه و افتخارات رسید و می‌توان از مدارس علاوه بر محلی برای یادگیری کتب درسی به‌عنوان محلی برای سرگرمی و تفریح صحیح علمی و عملی و یادگیری موسیقی و انواع فعالیت‌های هنری و فکری استفاده کرد(رضوی، ۱۳۸۵).

در کشورهای پیشرفته مدارس تا آخر روز باز هستند و دانش آموزان اوقات فراغت خود را با مشغول بودن به انواع امکانات هنری و علمی در آنجا صرف می‌کنند و به همین خاطر در آن‌ها هرگز روحیه مدرسه گریزی وجود ندارد. همین روحیه باعث می‌شود که بین مربیان و دانش آموزان فاصله مصطلح در کشورهای غیر پیشرفته وجود نداشته باشد و مربیان در جریان همین فعالیت‌ها نیز بهتر به کشف استعدادها بپردازند (همان منبع).

باشگاه‌های ورزشی نقش بسیار مؤثری در عمومی کردن ورزش، ایجاد انگیزه، جذب جوانان به ورزش قهرمانی و تربیت ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی دارند و با برگزاری رقابت‌های ورزشی باعث شور و نشاط در جامعه می­شوند. ازاین‌رو نقش و سهم باشگاه‌های ورزشی به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی نباید فراموش شود. احمدی (۱۳۸۵)

عارفیان (۱۳۸۵) اظهار می‌دارد ۹۰ درصد مدیران استان مازندران به‌شدت در نیل به اهداف خصوصی‌سازی، با اصلاح قوانین و مقررات اعم از اعطای تسهیلات بانکی، بخشودگی مالیاتی، تعدیل عوارض و واگذاری زمین‌هایی با کارایی ورزشی و …، درراه رفع موانع و مشکلات خصوصی‌سازی موافق بوده‌اند. بایستی قوانین حقوق مالکیت معنوی، قانون مالیاتی و قانون کار به‌منظور خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی و ضمانت اجرایی آن‌ها اصلاح شوند و درنهایت اینکه بر اساس اولویت‌های حاصل با طی کردن مسیر مستمر و پیوسته، پیش‌زمینه‌های لازم برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی ایجاد شود (پاداش، سلطان حسینی و خبیری، ۱۳۹۰).

بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها بر عهده ‌دارند. آن‌ها در تمامی اقتصادها، اکثریت عظیمی از بنگاه‌های تجاری را تشکیل می‌دهند که عهده‌دار ایجاد شغل در جامعه‌اند و یک‌سوم تا دوسوم حجم معاملات بخش خصوصی در این شرکت‌ها صورت می‌گیرد. اهمیتی که صنایع کوچک در توسعه اقتصادی کشورها دارند، توجه روزافزون سیاست‌گذاران را در جوامع مختلف به دنبال داشته است (کرد، ۱۳۹۱).

اصولا در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان، اتخاذ سیاستهای مربوط به حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌منظور کاهش فقر و ایجاد اشتغال، از مهمترین اولویت های توسعه دولت ها محسوب می‌شود. میزان موفقیت دولتها به فراهم آوردن شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی که بخش اعظم آن‌ها در چارچوب بنگاه‌های کوچک و متوسط فعالیت می کنند، بستگی دارد. در ایران با وجود آنکه ۹۹ درصد از بنگاه‌های تجاری را کسب و کارهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، تنها ۱۷ درصد ارزش‌افزوده صنعت متعلق به آن‌ها است (همان منبع).

گسترده شدن دخالت دولت در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و در پی آن، گسترش تعهدات دولت در جهت اهدافی چون رشد اقتصادی، ثبت قیمت‌ها، افزایش اشتغال و توزیع عادلانه درآمدها، مخارج دولت را با روند صعودی مواجه نموده است. در این میان در کشورهای توسعه‌یافته درآمدهای مالیاتی در تأمین مالی مخارج دولت از اهمیت وافری برخوردار هستند. اما در کشورهای درحال‌توسعه، به دلیل وجود ساختار تورمی و کارا نبودن سیستم مالیاتی، درآمدهای مالیاتی درصد ناچیزی از تولید ناخالص داخلی این کشورها را تشکیل می‌دهد. (پورمقیم، نعمت‌پور و موسوی، ۱۳۸۴).

در زمینه‌های اجرایی در یک نظام مالیاتی، بحث عدالت در اجرا و به خصوص ایجاد انگیزه بیشتر برای پرداخت مالیات‌ها، جایگاه ویژه‌ای دارد. به‌طورکلی مردم مایل نیستند مالیات بپردازند، چون پرداخت مالیات به معنای کاهش درآمد و قدرت خرید آنان است و با کاهش مصرف کالاها و خدمات، مطلوبیت آن‌ها کاهش خواهد یافت. در چنین جایگاهی اگر افراد مطمئن باشند دولت با کسب درآمدهای مالیاتی، کالاها و خدمات دیگری (عمومی) را فراهم می‌کند که به سبد مصرفی آنان اضافه می‌شود، فشار مالیاتی برای آنان کاهش یافته و حتی این امر می‌تواند موجب پرداخت داوطلبانه‌ی مالیات از سوی افراد شود (پژویان، ۱۳۸۳).

لذا در بخش اول موضوع مالیات و معافیت های مالیاتی آورده شده و در بخش دوم به بحث در مورد ورزش پرداخته شده است و در بخش سوم در مورد باشگاه ها و کسب و کارهای کوچک ورزشی بحث شده است. در بخش چهارم به بحث در مورد ورزش و مالیات پرداخته شده و بالاخره در بخش پنجم پیشینه پژوهش در داخل و خارج از کشور ذکر گردیده است.

۱-۱ بخش اول: مالیات

۱-۱-۱ تعریف مالیات:

مالیات وجوهی است که مردم یا بنگاه های اقتصادی، یعنی اشخاص حقیقی یا حقوقی بنابر قانون ملزم به پرداخت آن به دولت اند و معمولا بدون چشمداشت به خدمت معینی پرداخت می شود. این پرداخت می تواند از سر میل و رغبت یا با اکراه صورت گیرد (توکلی،۱۳۸۶).

۱-۱-۲    انواع مالیات:

مالیات ها را به دو دسته تقسیم بندی می نمایند. این دو دسته عبارتند از مالیات های مستقیم و مالیات های غیرمستقیم (رنگریز وخورشیدی، ۱۳۷۷).

۱-۱-۲-۱ مالیات های مستقیم:

مستقیما بر منبع درآمد وضع می گردند، این نوع از مالیات ها مستقیما و متناسب با درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی وصول می گردد (داستانی،۱۳۹۲).

Van Herden & Polisis

Smith

Stotlar

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اختلافات ورزش فوتبال و مرجع و آیین رسیدگی به آن
  • تحقیق ورزش روستایی و نقش ورزش و بازیهای بومی محلی در توسعه پایدار روستا
  • تحقیق سلامت عمومی و تاثیر ورزش بر سلامت عمومی
  • تحقیق سلامت روان و دیدگاههای آن و اثر ورزش بر سلامت روان
  • تحقیق استرس و نظریه ها و الگوهای آن و سبکهاو راهبردهای مقابله با استرس در ورزش
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.