تحقیق مدیریت دانش و مفهوم نوین استراتژی و مدل‌ها و ابزارهای مدیریت عملکرد و خلاقیت و انواع آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت دانش و مفهوم نوین استراتژی و مدل‌ها و ابزارهای مدیریت عملکرد و خلاقیت و انواع آن دارای ۶۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۴
۲-۲٫ بخش اول مدیریت دانش    ۵
۲-۲-۱٫ تاریخچه مدیریت دانش    ۵
۲-۲-۲٫ تعریف مدیریت دانش    ۶
۲-۲-۳٫ رویکردهای موجود به مدیریت دانش    ۷
۲-۲-۴٫ تولید دانش    ۸
۲-۲-۵٫ نگهداری دانش    ۱۰
۲-۲-۶٫ انتقال دانش    ۱۱
۲-۲-۷٫ کاربرد دانش    ۱۲
۲-۲-۸٫ اهداف مدیریت دانش    ۱۳
۲-۲-۹٫ مزایای مدیریت دانش    ۱۵
۲-۲-۱۰٫ استراتژی های مدیریت دانش    ۱۵
۲-۳٫ بخش دوم: جهت گیری استراتژی    ۱۶
۲-۳-۱٫ مفهوم استراتژی و تاریخچه آن    ۱۶
۲-۳-۲٫ برنامه ریزی استراتژیک    ۱۷
۲-۳-۳٫ سطوح برنامه‌ریزی‌ استراتژیک    ۱۹
۲-۳-۴٫ مراحل مدیریت استراتژیک    ۲۰
۲-۳-۵٫ مفهوم نوین استراتژی و انواع استراتژی    ۲۱
۲-۳-۶٫ انواع گرایشات استراتژیک    ۲۲
۲-۳-۷٫ سطوح تدوین استراتژی    ۲۴
۲-۳-۸٫  کاربرد برنامه‌ریزی استراتژیک در ایران    ۲۴
۲-۴٫ بخش سوم عملکرد و مفاهیم مربوط    ۲۶
۲-۴-۱٫ ارزشیابی عملکرد    ۲۶
۲-۴-۲٫ ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد    ۲۷
۲-۴-۳٫ اهداف ارزشیابی عملکرد    ۲۹
۲-۴-۴٫ رویکرد ها و روش های ارزشیابی عملکرد    ۳۰
۲-۴-۵٫ مدیریت عملکرد    ۳۱
۲-۴-۶٫ مدل‌ها و ابزارهای مدیریت عملکرد:    ۳۲
۲-۵٫ بخش چهارم:نوآوری و خلاقیت    ۳۷
۲-۵-۱٫ تعاریف و مفاهیم خلاقیت و نوآوری    ۳۷
۲-۵-۲٫ فرآیند خلاقیت‏:    ۴۰
۲-۵-۳٫ نوآوری و فرآیند آن‏:    ۴۱
۲-۵-۴٫ اهمیت خلاقیت و نوآوری برای مدیران    ۴۲
۲-۵-۵٫ انواع خلاقیت‏:    ۴۲
۲-۶٫  بخش پنجم پیشینه تحقیق:    ۵۲
۲-۶-۱٫ پیشینه تحقیق داخلی:    ۵۲
۲-۶-۲٫ پیشینه تحقیق خارجی:    ۵۳
فهرست منابع    ۵۵

منابع

یمین فیروز، موسی(۱۳۸۳)، دانش ومدیریت دانش در سازمان ها، فصلنامه کتاب، شماره ۵۳،: ۹۷،۱۰۸٫

یارمحمدیان،م.ح ،بهرامی،س ،کریمیان،ج ، شهرزادی،ل و مصدق راد،ع.م(۱۳۸۷)، مقایسه ی چهار مدل مدیریت عملکرد در سیستم بهداشت و درمان، مجله مدیریت اطلاعات بهداشت و درمان،ص۷۱-۷۸٫

کاستلز مانوئل: عصر اطلاعات (اقتصاد، جامعه و فرهنگ)، مترجمان احمد علیقلیان، افشین خاکباز، انتشارات طرح نو، جلد ۱، ۱۳۸۴٫

داوری، د (۱۳۸۲)، مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل، نشر: دلسا، ص: ۹، ۱۱، ۱۳

کوبین، ج و مینتزبرگ، ه و جیمز، ر (۱۳۷۳)، مدیریت استراتژیک: فرآیند استرتژی، ترجمه محمد صائبی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص: ۴۳٫

داوری، د (۱۳۸۲)، مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل، نشر: دلسا، ص: ۹، ۱۱، ۱۳

کیاوند عزیز(۱۳۸۱)، کار جدید مدیر، بنای سازمان های فراگیر، مجله تدبیر شماره ۵۳: ۴۹- ۶۱

میرزابیگی جهانشاه(۱۳۸۴). انتقال دانش و حفظ مهارت : نیاز پیوسته فرایند جهانی شدن، مجله مدیرساز، مرداد ، صفحه ۷۱

نوری، سیامک، مصطفی جعفری، و جعفر حقیقت منش . (۱۳۸۸)چرخه مدیریت دانش(مطالعه موردی). مدیریت نظامی، ۱۹۸،۱۷۵٫

کفچه،پرویز(۱۳۸۹)، رابطه بین فرآیند های مدیریت دانش و تفکر استراتژیک در سطح سازمان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سنندج.

موسی خانی ، سازمان و مدیریت ، جلد اول ، ۱۳۸۸

ستاری فرد، احسان (۱۳۸۳). مجموعه سمینارها و کارگاه های آموزشی برگزار شده در زمینه ارزیابی عملکرد در شرکت ها و موسسات

طالقانی غلامرضا،انواری علی،افتخاری لیلا(۱۳۹۱)، رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در یک شرکت بیمه، پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه) بهار; ۲۷(۱ (مسلسل ۱۰۵)):۱۵۱-۱۷۱٫

رضائیان، علی، اصول مدیریت، چاپ ششم، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۴٫

حسن‌زاده ، روشهای تحقیق در علوم رفتاری: راهنمای عملی تحقیق ، انتشارات ساوالان ، ۱۳۸۷

قربانی زاده، خالقی نیا، نقش انتقال دانش ضمنی در توانمندسازی کارکنان، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، سال اول، شماره ۲، ۱۳۸۸

الوانی، مطالعات مدیریت بهبود و تحول » تابستان ۱۳۷۱ – شماره ۶

۲-۱- مقدمه

در باب اهمیت دانش، به عنوان یک منبع مهم برای سازمان ها شناخت و آگاهی فزاینده ای در محیط کسب و کار به وجود آمده است. اقتصاد جدید دانش محور، اهمیت بسیار برای انتشار و کاربرد اطلاعات و دانش و تولید آن قایل است. در اقتصاد جدید، افراد و سازمان ها متعهد به حفظ و ارتقای دانش به عنوان سرمایه در جهت نوآوری هستند. قابلیت یادگیری،وفق پذیری و تغییر، عامل اصلی برای بقاء شرکت ها و سازمان ها در اقتصاد های دانش محور شده است. مدیریت دانش توجه بسیار زیاد دانشگاهیان و محققان و مدیران اجرایی سازمان ها، به خود جلب کرده است (جمشیدی، ۱۳۸۵). مدیریت دانش به عنوان مفهومی بین‌رشته ای، شالوده ای ازتوانایی های مختلف از رشته های مدیریت، علوم کتابداری و اطلاع‌ رسانی، اقتصاد،کامپیوتر و نظایر آن را در بر می‌گیرد. به همین دلیل است که در بازار نشر، کتاب های مختلفی با دیدگاه های مختلف و از سوی‌ صاحب‌ نظران مختلف به چاپ رسیده است(حسن زاده،۱۳۸۷). دانش، تفکر همراه با اطلاعات است. اگر تنها اطلاعات اشاعه یابد، دانش افزایش نخواهد یافت. پیدا کردن فردی که دارای دانش سازمانی باشد زمان بر است، بنابراین لازم است نظام مدیریت دانش، افراد متخصص و ماهر را شناسایی کند. آن چه نظام مدیریت دانش باید انجام دهد، برقراری ارتباط میان افرادی است که با هم بیندیشند و زمانی را برای اشتراک افکار و دیدگاه هایی که به نظر می‌رسد برای دیگر اعضای گروه مناسب است‌ اختصاص دهند(یمین فیروز،۱۳۸۳). در این میان یکی از زمینه های مهم در هر سازمانی انتخاب نوع استراتژی و تناسب آن با عملکرد سازمانی می‌باشد. گرایش استراتژیک در قالب های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. سه گرایش عمده در سازمان ها گرایش بازار، گرایش تکنولوژی و گرایش کاهش هزینه می باشد. در این میان بررسی تاثیر نوع استراتژی انتخابی شرکت ها بر عملکرد آن ها همواره مورد بحث محققین بوده است. عملکرد از بحث های مهم سازمانی می باشد که از نقطه نظرات مختلفی به آن نگریسته شده است. گاه بعد مالی و گاه بعد مشتریان و گاهی نیز فرآیند های داخلی سازمان ها مورد توجه قرار می گیرد. به هر صورت این عملکرد با توجه به اهمیت آن برای سازمان ها همواره مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از ابعادی که همواره در بحث های سازمانی مطرح بوده است مربوط به متغیر نوآوری و خلاقیت در سازمان ها بوده است. در واقع تاثیر نوآوری بر عملکرد سازمانی همواره مورد توجه شرکت‌ ها بوده است. در این تحقیق تلاش می شود تا به بررسی مبانی نظری مرتبط با مدیریت دانش، گرایش استراتژیک، نوآوری و عملکرد پرداخته شود.

۲-۲٫ بخش اول مدیریت دانش

۲-۲-۱٫ تاریخچه مدیریت دانش

مدیریت دانش ریشه در تعدادی از موضوعاتی دارد که در توسعه سازمان ها(کسب و کار) نقش دارند، مانند مدیریت کیفیت جامع، مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار، سیستم های اطلاعات و مدیریت منابع انسانی. مدیریت دانش رامشاوران استراتژی وسازمان دهندگان کنفرانس ها ونشست­های علمی مدیریت در اوایل دهه ۱۹۹۰، پدید آوردند، اگرچه بحث و مشاجره در باب این دانش از مدت ها قبل شروع شده بود(بل[۱]،۱۹۷۸). در سال ۱۹۶۵ مارشال استدلال کرد که بخش اعظم سرمایه شرکت ها از دانش آن ها تشکیل شده است. و هم چنین، استدلال کرد که دانش قدرتمندترین موتور تولید است و بنابراین، سازمان ها به طور فزاینده ای، بر مدیریت آن تمرکز کردند. از نظر تاریخی سه نسل مدیریت دانش را می توان شناخت. دوره ی بین سال های ۱۹۹۰، ۱۹۹۵ را می توان اولین نسل مدیریت دانش نامید. در این دوره، بیشتر کوشش ها بر تعریف مدیریت دانش، بررسی منافع بالقوه آن برای سازمان ها یا شرکت ها و طراحی پروژه های خاص مدیریت دانش تمرکز داشت(کویین[۲]،۱۹۹۲). هم چنین پیشرفت در دانش هوش مصنوعی بر تحقیق در باب مدیریت دانش، به ویژه در حوزه ذخیره کردن دانش، تاثیر گذاشت. نسل دوم مدیریت دانش با ایجاد شغل های جدید برای متخصصین مدیریت مدیریت دانش و مدیران ارشد دانش، حدود سال ۱۹۹۶، سر برآوردند. منابع مختلف مدیریت دانش را در هم آمیختند، به سرعت وارد مباحث جدی روزمره سازمان ها شدند. در این نسل، تحقیق در زمینه مدیریت دانش به مباحثی چون مسایل مربوط به تعریف دانش، فلسفه کسب و کار، سیستم ها، چارچوب ها عملیات و کاربردها تمرکز دارد. در سطح عملیاتی مدیریت دانش تاکید داشت که مدیریت دانش در باب تغییر سازمانی سیستماتیک است و سیستم های ارزیابی، مدیریت محتوا و ابزار ها را مدیریت می کند، بایستی با هم توسعه یابند. حاصل این دیدگاه نوین، نسل سومی از مدیریت دانش است که هم اکنون با روش ها و نتایج نوین، پدید می آید. بر اساس نظر ویگ یکی از تفاوت های این نسل با نسل های قبلی، اندازه انسجام یا تلفیق مدیریت دانش با فلسفه، استراتژی، اهداف، فعالیت ها، سیستم ها و رویه های سازمان است واین که چگونه مدیریت دانش تبدیل به بخشی از زندگی و انگیزه روزمره کارکنان شده است. بنظرمیرسد که نسل سوم تمرکزبه اتصال بین علم وعمل دارد(ویگ[۳]، ۲۰۰۲).

۲-۲-۲٫ تعریف مدیریت دانش

۱- مدیریت دانش روش ها، ابزار و شیوه هایی است که طی آن می توان دانش را تولید، تقویت و منتشر کرد. این سرمایه ای است که به کمک آن سود دهی و بهره وری در سازمان کسب می شود و منجر به تولید محصول یا خدمت با کیفیت می شود.

۲- مدیریت دانش، تبادل دانسته های ما با دیگران است.

۳- مدیریت دانش عبارت اند از هر فعالیت خلق،کسب، تبادل و استفاده از دانشی که به منظور ارتقای یادگیری و عملکرد در سازمان اتفاق می افتد.

۴- به طور کلی بسیاری از محققین مدیریت دانش را در قالب یک فرآیند چهار حلقه ای این گونه تعریف می کنند. فرآیند های یادگیری اثربخش که توام با خلق، سازماندهی، تبادل دانش و به کار بستن آن است، سبب ارتقای سرمایه عقلانی سازمانی و بهبود عملکرد آن می شود . شکل شماره ۲-۱ این مدل را نمایش می دهد.

۲-۲-۳٫ رویکردهای موجود به مدیریت دانش

مدیریت دانش به عنوان یک فعالیت، از زمان شروع آگاهی در مورد دانش شروع شده است؛ منتها به عنوان یک رشته ی حرفه‌ای در اواخر دهه ی ۸۰ ظهور یافت و در دوره های مختلفی را با رویکردهای‌ گوناگون به زوایای آن، پشت سرگذاشت. اولین رویکرد موجود در خصوص مدیریت دانش (در این عمر کوتاه)، مدیریت سنّتی دانش است. نقطه ی شروع این رویکرد بر پایه ی این مفروض قرار گرفته که دانش قبلا در سازمان موجود بوده و برای پشتیبانی از تصمیمات به کار می رفته است. دانش، گاهی به معنی عقاید ذهنی مورد توجه قرار گرفته و گاه دلالت ضمنی بر نوعی از اطلاعات‌ دارد و این هنگامی است که رویکرد سنّتی، مدیریت دانش را این‌گونه تعریف می‌کند: «کل‌ مدیریت دانش دربارهء ارائهء اطلاعات درست به افراد مناسب در زمان مناسب است». در واقع؛ در تصحیح و بهسازی پایگاه های توزیع دانش و ساختارهای این پایگاه ها به منظور«ارائهء اطلاعات‌ صحیح به افراد مناسب در زمان مناسب» است.

دومین مرحلهء مدیریت دانش، مجموعه ای از چارچوب ها، الگوها، فعالیت ها و تکنیک هاست که هر دو جنبهء عرضه و تقاضای دانش را در برمی‌گیرد. این رویکرد را می‌توان در مفاهیم دانش غیرصریح، یادگیری اجتماعی و انجمن های فعالیت جستجو کرد. مدیریت دانش در دومین دوره، تأکیدداردکه درباره ی تغییرنظام مند سازمانی بحث میکند که فعالیت های مدیریت، سیستم­های ارزیابی، مشوّق ها، ابزارها و مدیریت محتوا را مبتنی بر همکاری و مشارکت اعضای سازمان توسعه و بهبود خواهد داد. این رویکرد بر مبنای این فرض از رویکرد اول تمیز داده می شود که: دانش نه تنها ایجاد می شود. در سال های اخیر، مدیریت دانش به خصوص در عرصهء کسب و کار، وارد مرحلهء جدیدی شده است و به دلیل ظهور مزّیت های جدید رقابتی برای سازمان ها، آن ها میبایست به شرایط جدیدی در ادارهء دانش توجه کنند تا بتوانند در محیط پیچیده و رقابت‌آمیز کنونی، گوی سبقت را از رقبا ربوده و خالق دانش و توزیع کنندهء آن باشند. بدین ترتیب، مسائل کلیدی مدیریت نوین‌ دانش را می توان به شرح ذیل طبقه بندی کرد. با در نظر گرفتن این سه دوره و رویکرد مختلف به مدیریت دانش، دانشگاه ها به عنوان‌ سازمان های کلیدی در خلق و تسهیم دانش، باید تلاش کنند تا خود را از محدوده های اولیهء بحث‌ مدیریت دانش رهایی داده، فعالانه به اتخاذ رویکرد سوم به سمت خلاّقیت مستمر، کشف، بهره برداری، توزیع، تسهیم و باز تولید دانش در ابعاد درونی و بیرونی بپردازند. ابزارآلات، الگوها و فرایندهای مورد نیاز برای دست یابی به این مهم در ادامهء مباحث ذکر خواهد شد(الوانی و همکاران، ۱۳۸۸). مراحل کلی مدیریت دانش را در شکل شماره ۲-۲ می توان مشاهده نمود.

۲-۲-۴٫ تولید دانش

تولید دانش، این ترکیب بدیع که چندان زمانی از ضرب آن نمی گذرد، به نظر می رسد در حال حاضر دغدغه بزرگی را تشکیل دهد. دولت ها و ملت هایی که ظاهرا به تازگی از نقش پژوهش در برقرار کردن تعادل اقتصادی، افزایش قدرت سیاسی و نظامی، نفوذ فرهنگی و در نهایت رفاه و بهزیستی مردم خود آگاه شده اند، اهتمام بسیاری را برای تولید دانش به کار می زنند (افشار زنجانی، ۱۳۸۷). جامعه‌ شناسان علم بر اهمیت ارتباطات به عنوان سازوکار اصلی تکوین و تولید علم تأکید کرده اند وپیشرفت علم را بازتابی از نظام ارتباطی آن می دانند. ارتباطات علمی در درون‌ سازمان های آموزشی و پژوهشی و نیز فراتر از مرزهای نهادهای مزبور، همواره یکی از عوامل‌ تأثیرگذار بر تولید و گسترش دانش بوده است. این ارتباطات زمینهء ایجاد انسجام و هماهنگی‌ در جامعهء علمی، تعامل دیدگاه ها ترکیب ایده ها و ایجاد نظریه های جدید، گسترش‌ رویکردهای بین رشته ای و ایجاد رشته های جدید دانش، برقراری روابط بین نهادی در علم و کاربرد نتایج علم در صنعت و تکنولوژی و در نتیجه تحول ساختاری نهاد علم و بازسازی‌ مداوم سیستم‌ های بنیادی دانش را فراهم می آورند. گیبونز و در کتاب تولید جدید دانش از چرخش کلی در شیوه جست و جوی دانش سخن می‌گویند. به نظر آن ها فعالیت پژوهشی جدیدی ظهور کرده است که از انسجام متفاوتی برخوردار است. شیوه دوم، از تولید دانش«مبتنی بر رشته» که در دانشگاه ها رایج است، یعنی از شیوه یک، تمایز دارد. زمینه اکتشاف، نقش رشته، آمیزه مهارتی پژوهشگران و اشکال سازمان، مسئولیت اجتماعی و بازاندیشی محققان و کنترل کیفیت در این دو شیوه با همدیگر تفاوت دارد. شیوه دوم فرارشته‌ای  است و نه تنها مساهمت های رشته ای را فراهم می‌ آورد بلکه در ورای آن‌ ها چارچوب های جدیدی را مطرح می‌کند. این شیوه با ناهمگونی مهارت ها، ترجیح سلسله مراتب کوتاه تر و ساختارهای سازمان موقتی مشخص می شود و از لحاظ اجتماعی مسئول تر و بازاندیش تر است. گیبونز  علل ظهور شیوه جدید تولید دانش را مورد بحث قرار می‌دهد: با وجود موفقیت برجسته شیوه اول، در طی سال ها تعداد دانش‌آموختگان در زمینه امور پژوهشی و برخی از مهارت های تخصصی چنان افزایش یافت که امکان جذب آنها در ساختار رشته ای دانشگاه ها وجود نداشت. برخی از این افراد در آزمایشگاه های دولتی و بخش صنعت جذب شدند و سایرین نیز آزمایشگاه‌ ها، هسته های فکری و دفاتر مشاوره ای خود را تأسیس کردند. در نتیجه تعداد اماکنی که در آن ‌ها پژوهش کیفی میتوانست انجام شود افزایش پیدا کرد. این افراد و سازمان‌ های آن ‌ها منابع فکری و زمینه اجتماعی شیوه جدید تولید دانش را شکل دادند. توسعه حمل و نقل و تکنولوژی اطلاعات ظرفیت تعامل این مکان‌ ها را فراهم کرد. تعامل بین این مکان‌ های دانش به انفجاری در تعداد پیوستگی‌ های متقابل و ترکیب‌ های ممکن دانش و مهارت انجامید. نتیجه این فرایندها را می‌ توان به عنوان یک نظام تولید دانش دارای توزیع اجتماعی توصیف کرد که در آن ارتباطات فزاینده ‌ای در سراسر مرزهای نهادی موجود رخ می‌ دهد. برآیند این وضعیت، شبکه ای است که گره ‌های آن اکنون در سراسر جهان کشیده شده و ارتباط و پیوستگی آن روز به روز افزایش می ‌یابد. زمینه ‌های کاربرد غالبا مکان‌ هایی برای مسائل فکری چالش برانگیزند؛ درگیری در شیوه دوم اجازه دست یابی به این مسائل و وعده‌ های همکاری نزدیک با متخصصانی با مایه‌ ها و دورنماهای متنوع را می دهد(قانعی راد، ۱۳۸۱). در واقع خلق دانش فرآیندی بی پایان است که شامل خلق ایده های جدید، شناخت الگوهای تازه، ترکیب قواعد جدا از یکدیگر و ایجاد فرآیند های جدید به منظور ایجاد و خلق دانش است. همه ابزار های مشارکتی که در جهت به دست آوردن دانش مورد استفاده قرار می گیرند، در خلق دانش موثرند. کتابخانه و بخش اسناد به عنوان منابع دانش نقش مرکزی دارند. توانایی سازمان در به وجود آوردن و تولید دانش، ابزار خوبی برای خلق دانش است(نوری و همکاران، ۱۳۸۸). برای خلق دانش راهکارهای مختلفی وجود دارد. نرم افزار های شبیه سازی موجود، روش های تحلیلی جدید و ابزار سخت افزاری از جمله مواردی است که به تولید و رشد دانش کمک شایانی نموده است. در ادامه به بررسی یکی از ابزارهای جدید تولید دانش می پردازیم که طبق گفته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا به عنوان ۱۰ رشته تحول آفرین در عصر جدید معرفی شده است. این ابزار با نام داده کاوی شناخته می شود.

[۱] Bell

[۲] Quinn

[۳] Wiig

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ارزیابی عملکرد، معیارها ،شاخص ها ، رویکردها روشها و مدل های آن
  • تحقیق فرهنگ سازمانی و خلاقیت و دیدگاهها و راههای پرورش خلاقیت
  • تحقیق خلاقیت و بهره وری و عوامل موثر برآن
  • تحقیق خلاقیت و توانمندسازی روانشناختی و نظریه های روانشناختی خلاقیت
  • تحقیق خلاقیت، جهت گیری های هدف و خودکارآمدی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.