تحقیق مدیریت استراتژیک و کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری و به کارگیری آن در سازمان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک و کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری و به کارگیری آن در سازمان دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱-۲- ساختار کلی:    ۴
۲-۲مروری برادبیات مرتبط به مفهوم مدیریت استراتژیک و به کارگیری آن در سازمان    ۵
۱-۲-۲استراتژی    ۵
۲-۲-۲-  مفهوم مدیریت استراتژیک    ۶
۳-۲-۲-مراحل مدیریت استراتژیک    ۶
۳-۲مرور ادبیات مرتبط با مفهوم هوشین کانری و بکارگیری آن در سازمان    ۷
۳-۲-هوشن کانری-۱    ۷
۴-۲ مرور ادبیات مرتبط با مفهوم کارت امتیازی متوازن    ۱۵
۱-۴-۲کارت امتیازی متوازن    ۱۵
۲-۴-۲-چهار منظر کارت امتیازی متوازن    ۱۸
۳-۴-۲- اجزای هر یک از منظرهای کارت امتیازی متوازن    ۲۱
۴-۴-۲چارچوبی برای اتصال اهداف بلند مدت استراتژیک به اهداف و مقاصد کوتاه مدت :    ۲۲
۵-۲-بررسی دلایل نیاز به تلفیق مدل های کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری    ۲۳
۱-۵-۲-دلایل نیاز به تلفیق دو مدل کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری    ۲۳
۲-۵-۲-  نمونه های تلفیق کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری    ۲۸
۶-۲ مروری بر مقالات پیشین    ۳۱
منابع    ۵۰

منابع

مهدوی مزده، محمد و ابوعلی، مرتضی(۱۳۸۹)، رویکرد یکپارچه کارت امتیازی متوازن و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی برای ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تامین، هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

ارزیابی عملکرد CRMدر شرکت ایران خودرو مبتنی بر کارت امتیازی متوازن (سعیده کریمی-جهانیار بامداد صوفی-پیمان میراب آستانه)

شاهرودی، کامبیز و حسنعلی زاده، سمیه (۱۳۸۹)، ارزیابی متوازن عملکرد(BSC) جهت تدوین استراتژیهای رقابتی بانکها با استفاده از تکنیک TOPSIS، هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

برنامه استراتژیک شرکت سایپا- معاونت طرح و برنامه

بیگی نیا، عبدالرضا و سعادتمند، محمد و مقدم پور، جابر(۱۳۸۹)، بررسی و مطالعه برنامه ریزی استراتژیک براساس مدل کارت امتیازی متوازن پایدار جدید؛ هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

همتی، محمد و غریب شاهیان، مهدی(۱۳۸۹)، متدولوژی ارزیابی استراتژی سازماهای دولتی و غیر انتفاعی در چارچوب مدل کاذت امتیازی متوازن، هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

الوندی، محسن و منصوری، سعیده(۱۳۸۶)، مورد کاوی چگونگی تاثیر کارت امتیازی متوازن برمدیریت فرایندهای کسب و کار در دو سازمان ایرانی، پیام مدیریت، شماره ۲۵، صفحات ۱۱۳-۱۴۹٫

Kaplan& Norton, (1996), “Linking the balanced scorecards to strategy

Malina, M., Selto, F. (2001) “Communicating and Controlling strategy”, p47-90.

Professor Mohamed Zairi and Mr. Alan Erskine, (2004), “Excellence is born out of Effective Strategic Deployment: The Impact of Hoshin

Brian Clark, “Veolia water uses Balance Scorecard to Drive North American Strategy”, BSC institute, strategy management group.

David, R., Fred., 1997.” Strategic Management”, p 5

Tennant, C., Warwood, S. J., Chiang, M. M. P. (2002). A countinuse improvement process at Severn Trent Water. The TQM Magazine, pp. 284-292.

مقدمه

در سالهای اخیر بسیاری از دانشگاهیان و بازاریابان دریافته اند که برنامه ریزی استراتژیک، ابزاری کارا برای ایجاد تمایز سازمانها و در نهایت کسب مزیت رقابتی آنها در بازار هستند. تمایزاتی که می‌تواند مشهود یا نامشهود باشند. این برنامه های استراتژیک توانسته‌اند طی چندین دهه متمادی در بازار باقی بمانند و با نوآوری مستمر موقعیت برتر خود را حفظ کنند. از این‌رو برنامه های استراتژیک، هم برای شرکت‌ها و هم برای مشتریان مزایای قابل توجهی داشته‌اند و به همین دلیل طی چند دهه گذشته موضوع تحقیقات بسیاری بوده‌اند(آکر، ۱۹۹۶؛ کلر، ۲۰۰۵؛۳۷)[۱]. برنامه های استراتژیک سازمانها، ابزاری برای اندازه‌گیری قدرت رقابتی سازمانها می‌باشد(فارکوار، ۱۹۸۹؛۵۱)[۲] که از زمان شکل‌گیری این مفهوم تاکنون از سوی محققان این حوزه به طور عمده با دو نگرش مورد بررسی قرار گرفته است: معیارهای مالی و معیارهای غیرمالی. یکی از موضوعات بحث برنگیز در این حوزه که در ادبیات پژوهشی قابل تامل است این است که آیا برنامه ریزی های استراتژیک باید با رویکرد بازاریابی ملاحظه شود یا با رویکرد مالی. همانطور که خواهیم دید، اغلب مطالعات حول این دو دیدگاه مطرح شده‌اند. همچنین گاهاً تلاش شده تا این دو دیدگاه با استفاده از ابزار کارت امتیازی متوازن و هوشین کانری در مدل جامعی با یکدیگر ترکیب شوند. در این نوشتار ضمن بیان هر یک از این دیدگاه‌ها کوشش شده مدلی با ترکیب دو دیدگاه ارائه گردد تا امکان ایجاد نگرشی جامع‌تر برای تدوین برنامه ریزی استراتژیک بوجود آید.( آکائوچی، ۱۳۷۶: ۱۷)

 ۱-۲- ساختار کلی:

مباحث مطرح شده در این نوشتار به پنج بخش اصلی تقسیم می شود که خلاصه ای از موضوعات طرح شده در هر بخش را می توان در شکل ۱-۲- مشاهده نمود.

۲-۲مروری برادبیات مرتبط به مفهوم مدیریت استراتژیک و به کارگیری آن در سازمان

۱-۲-۲استراتژی

استراتژی را میتوان چنین تعریف کرد:” استراتژی عبارت است از بهره گیری از کلیه امکانات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی به منظور تعیین اولویت اهداف و اجرای آنها به نحوی که احتمال شکست به حداقل و احتمال موفقیت به حداکثر برسد.” (پهلوانیان،۱۳۸۷: ۲۷)

از نگاه میتزبرگ، مفهوم استراتژی ناشی از نظریات و نگرش های مختلفی است که در خصوص استراتژی مطرح شده و بر مبنای مکاتب استراتژی توسعه یافته است. بر اساس نظریه میتزبرگ استراتژی را از چند دیدگاه میتوان مطرح ساخت(علی احمدی،۱۳۸۶: ۳۴):

استراتژی به عنوان طرح

استراتژی به عنوان نیرنگ

استراتژی به عنوان الگو

استراتژی به عنوان موقعیت

استراتژی شامل مسائل مکمل است. شرکتهایی که از استراتژی رهبری در محصول پیروی میکنند، بر سرآمدی فعالیتهای نوآوری تاکید دارند. شرکتهایی که استراتژی هزینه نهایی پایین را دنبال میکنند، باید فرایندهای عملیاتی سرآمد داشته باشند. شرکتهایی که استراتژی مداری را دنبال میکنند، بر فرایندهای مدیریت مشتری تمرکز دارند. (کاپلان و نورتون، ۲۰۰۴: ۷۳ )

۲-۲-۲-  مفهوم مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک را هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات چند وظیفه ای که سازمان را قادر  می سازد به هدفهای بلند مدت خود دست یابد، تعریف مینمایند. چنانکه این تعریف تلویحاً اشاره دارد، مدیریت استراتژیک شامل مدیریت یکپارچه سازی، بازاریابی، مالی و حسابداری، تولید و عملیات، تحقیق و توسعه و سیستم های اطلاعاتی در جهت تحقق اهداف سازمانی میباشد.)دیوید،۱۹۹۷: ۵)

مدیریت استراتژیک به خصوص در مواردی که سازمان دارای اهداف روشن و بینشی درست برای حرکت نباشد یا محیط بیرونی سازمان متلاطم و پویا باشد و یا زمانی که سازمان بیش از اندازه درون گرا باشد و تمرکز زیادی به جزئیات و مشکلات کوتاه مدت داشته باشد راه گشا خواهد بود. شکل ۲-۲ چارچوب کلی مدیریت استژاتژیک را نشان میدهد.(باتن و مک مانوس[۱]،۱۹۹۹)

[۱] Botten & McManus

[۱]Aaker; Keller

[۲] Farquhar

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق برنامه ریزی و انواع روش‏های آن و مدیریت استراتژیک
  • تحقیق مدیریت استراتژیک، تکنولوژی سازمانی و ساختار سازمانی و عناصر (ابعاد) سازمانی و تدوین مدل جامع هماهنگی
  • تحقیق ارزیابی عملکرد ، مفهوم و انواع مدلها و رویکردهای موجود در سنجش عملکرد و معرفی کارت امتیازی متوازن و کاربردهای آن
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و روشهای آن و روش ارزیابی کارت امتیازی متوازن و عملکرد مالی
  • تحقیق مدیریت استراتژیک و نظام جبران خدمت و عوامل تعیین کننده استراتژی جبران خدمات و نوآوری و انواع آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.