تحقیق مفهوم و عوامل کارآفرینی سازمانی و انگیزش و رضایت شغلی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم و عوامل کارآفرینی سازمانی و انگیزش و رضایت شغلی دارای ۱۱۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-مقدمه    ۴
۲-۲- بخش اول : کارآفرینی    ۶
۲-۲-۱-کارآفرینی چیست؟    ۶
۲- ۲-۲-تعاریف کارآفرین    ۸
۲-۲-۳-کارآفرین کیست    ۱۰
۲-۲-۴- کارآفرینی سازمانی    ۱۱
۲-۲-۵- چارچوب کارآفرینی سازمانی    ۱۲
۲-۲-۵-۱-آموزش کارآفرینی سازمانی    ۱۴
۲-۲-۵-۲-پرورش کارآفرینان سازمانی    ۱۷
۲-۲-۵-۳-ابعاد ساختاری کارآفرینی سازمانی    ۱۹
۲-۲-۶- عوامل تسهیل کننده در رشد کارآفرینی    ۲۳
۲-۲-۷-اهمیت فرهنگ در توسعه کارآفرینی    ۲۵
۲-۲-۸-یک کارآفرین باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟    ۲۶
۲-۲-۹-چرا باید کارآفرینی را آموخت؟    ۲۷
۲-۲-۱۰-خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی    ۲۸
۲-۲-۱۱-فرآیند خلاقیت    ۳۱
۲-۲-۱۲- انواع کارآفرینی    ۳۲
۲-۲-۱۳-آموزش  کارآفرینی در دانشگاه ها    ۳۳
۲-۲-۱۴-مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی    ۳۶
۲-۲-۱۵- ویژگی های مؤثر فناوری اطلاعات در کارآفرینی    ۴۰
۲-۲-۱۶-آشنایی بامنافع اقتصادی کارآفرینی دانشگاهی    ۴۲
۲-۲-۱۷- آموزش کار آفرینی و نقش مراکز علمی دانشگاهی    ۴۶
۲-۲-۱۸-چالشهای آموزش کار آفرینی    ۵۱
۲-۲-۱۹- پرورش گروهی از جوانان مستعد کار آفرین.    ۵۴
۲-۲-۲۰-برنامه‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها و کشورهای مختلف    ۵۷
۲-۲-۲۰-۱- اندونزی    ۵۷
۲-۲-۲۰-۲-اتریش    ۶۰
۲-۲-۲۱-وضعیت شاخص‌های کارآفرینی در ایران    ۷۲
۲-۲-۲۲- موانع حرکت کارآفرینی در ایران    ۷۵
۲-۳-بخش دوم : دانش کسب و کار    ۸۰
۲-۳-۱-دانش به عنوان منبع    ۸۰
۲-۳-۲-دانش و قابلیتها    ۸۲
۲-۳-۳-حوزه های دانش کسب و کار    ۸۴
۲-۴-بخش سوم : رغبت شغلی    ۸۶
۲-۴-۱- رغبت شغلی یا رضایت شغلی    ۸۶
۲-۴-۲-آزمون رغبت سنجی چیست؟    ۸۹
۲-۵-بخش چهارم انگیزش    ۱۰۲
۲-۵-۱-انگیزش شغلی    ۱۰۲
۲-۶- پیشینه تحقیق    ۱۰۷
۲-۷- جمع بندی    ۱۱۰
منابع    ۱۱۴
فارسی    ۱۱۴
منابع لاتین    ۱۱۷

منابع

موسوی، سید محمود. نقش کارآفرینی در توسعه صنعتی و اقتصادی، مجله رهیافت، شماه ۲۹، بهار ۱۳۸۲

منوریان ، عباس ، عسگری ناصر ، آشنا مصطفی ، ۱۳۸۶ ، ابعاد ساختاری و محتوایی سازمانهای دانش محور ، تهران ، اولین کنفرانس مدیریت دانش

شهرکی پور، بنی سی ( ۱۳۸۴ ). جایگاه کارآفرینی در دانشگاه ها، همایش کارآفرینی

دفتر امور توسعه کارآفرینی ، ۱۳۸۶ ، سازو کار توسعه کارآفرینی در کشور ، تهران  وزارت کار و امور اجتماعی  معاونت برنامه ریزی منابع انسانی و توسعه کارآفرینی

احمدپور داریانی، محمود عزیزی ، ۱۳۸۸، کارآفرینی ، موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

شهیدی، مهدی. تجارت الکترونیکی ابزاری برای کاهش شکاف دیجیتالی، عصر ارتباط، ۲۲ تیرماه ۱۳۸۲

طالبی کامبیز ، زارعی یکتا محمد رضا ، ۱۳۸۷ ، آموزش کارآفرینی دانشگاهی و نقش آن در ایجاد و توسعه شرکت های متوسط و کوچک ، نشریه توسعه کارآفرینی ، شماره اول پاییز ۱۳۸۷

حقیقی ایمان ، ۱۳۸۶، کارآفرینی و توسعه نقش اقتصادی بخش خصوصی ایران ، در فصلنامه راهبر یاس شماره ۸

اخوان صراف احمدرضا، آراسته مجید ، ۱۳۸۷،  توسعه کارآفرینی سازمانی  بر مبنای نظام پیشنهادات ، تهران ،  اولین همایش کارآفرینی

Siegel, D.,Waldman, D., & Link, A. (1999). Assessing the impact of organizational practices on the productivity of university technologytransfer offices: an exploratory study. National Bureau ofEconomic Research Working Paper No. 7256, July and in press,Research Policy.

Stevenson H. and Gumbert DE,1985 “The Heart of entrepreneurship”, Harvard Business Review, No 2 March/April pp85-94.

Stevenson, H. H. and Jaarillo, J.C (1990) “A ‍Paradigm of Entrepreneurship, Entrepreneurial Management”, Strategic Management Journal, 11, 17- 27

Jensen, R., & Thursby, M. C. (2001). Proofs and prototypes for sale: the licensing of university inventions. American Economic Review, 91,240–۲۵۹٫

john E.jones and J.William Pfeiffer, the annual hand book for group facilitators,san diago:university associates,1973,pp.43-45

Rima, I.H. (2001), Development of Economic Analysis, Routledge Taylor & Francis Groups, New York

Schumpeter, j.a..1934 . the theory of economic development , oxford university press london

۲-۱-مقدمه

مباحث مربوط به کارآفرینی به ویژه کارآفرینی دانشی عمر چندانی ندارند. در کشور ما، با عنایتی که برنامه ی سوم توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به موضوع کارآفرینی داشته است، تصویب طرح توسعه ی کارآفرینی در دانشگا ه های کشور (کاراد( انجام شده که به فعالیتهایی در سطح برخی از دانشگا ههای کشور منجر شده است. اگرچه آموزش به تنهایی زمینه ساز توسعه ی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار مؤثر نیست اما به عنوان جزئی از یک سیستم توسعه بسیار حائز اهمیت است.

بررسی های انجام شده در ایالات متحده، اروپا و کشورهای جنوب شرقی آسیا نشان می دهد که اگر آموزش های کارآفرینی در کنار سایر اقدامات ترغیب کننده و تسهیل کننده قرار گیرند، اثربخشی قابل توجهی خواهند داشت. (شهرکی پور، بنی سی:۱۳۸۴)

در دهه ی ۷۰ میلادی دانشگاه های آمریکا به خاطر چیرگی بر توسعه ی فناوری های جدید و عدم انتقال آن به شرکت ها و بخش خصوصی مورد انتقاد قرار گرفتند. تا اینکه کنگره ی آمریکا قانون “بای دل”  را جهت “یکسان سازی حق امتیاز” تصویب کرد.این قانون محدودیت بهره گیری از مالکیت حق امتیاز را برای دانشگاه هایی که از کمک های دولتی استفاده می کردند مرتفع می ساخت( فردمن و دیگران[۱] ، مترجم طالبی ، زارعی یکتا ،  ۲۰۰۲)

از این رو در این تحقیق مطالب  مورد نظر را در چهار بخش مجزا شامل کارآفرینی ، دانش کسب و کار ، انگیزش و رغبت شغلی مورد بررسی قرار می دهیم .

۲-۲- بخش اول : کارآفرینی

۲-۲-۱-کارآفرینی چیست؟

در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع ” کارآفرینی ” نیازمند اطلاع از دیدگاه های بین رشته ای می باشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.

واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی “Entrepreneurs” به معنای “متعهد شدن” نشات گرفته است. کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تا کنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خویش تشریح نموده اند.

کارآفرینی از مباحثی است که در تمامی ابعاد توسعه اقتصادی و اجتماعی از حدود ۲۰ سال به این طرف عملاً در دنیای تجارت و کسب و کار مطرح شده است. از جمله تعاریف کارآفرینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ژوزف شومپیتر[۱]( ۱۹۳۴) فرآیند کارآفرینی را ” تخریب خلاق” می نامد به عبارت دیگر ویژگی تعیین کننده در کارآفرینی همانا انجام کارهای جدید و یا ابداع روشهای نوین در امور جاری است. روش نوین همان “تخریب خلاق” می باشد. از نظر وی نوآوری در هر یک از زمینه های ذیل کار آفرینی محسوب می شود:

۱-ارائه کالای جدید.

۲-ارائه روش جدید در فرآیند تولید.

۳-گشایش بازاری جدید.

۴-یافتن منابع جدید.

۵- ایجاد هر گونه تشکیلات جدید در صنعت.

کارآفرینی کیفیتی است که افراد را قادر می سازد یک فعالیت جدید را شروع کنند یا با قدرت و به طور ناباورانه فعالیت موجود را توسعه دهند.

کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد، فرهنگ و جامعه است. رشد و فراگیری این پدیده می تواند به تحول و دگرگونی اساسی در اقتصاد ملی منجر شود. کارافرینی فرآیندی است که طی ان فرد کارآفرین با ارائه ایده و فکر جدید ایجاد کسب و کار با قبول مخاطره و تحمل ریسک، محصول و خدمت جدید را ارائه میکند.

[۱] Schumpeter

[۱]. Feldman, Link, & Siegel

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق هوش معنوی ، رضایت شغلی و تعهد سازمانی و ابعاد و مولفه های آن
  • تحقیق شغل، رضایت شغلی و نظریه ها و اندازه گیری رضایت شغلی
  • تحقیق مسئولیت پذیری و رضایت شغلی ورویکرد ها و نظریه های زیربنایی رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن
  • تحقیق مفهوم توسعه منابع انسانی و توسعه شایستگی های کارکنان و رضایت شغلی کارکنان و اجزا و شاخص ها و مدل های آن
  • تحقیق شغل، رضایت شغلی و نظریه ها و اندازه گیری رضایت شغلی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.