تحقیق نام تجاری ، خصوصیات ، ابعاد کارکردی ،ارزش، تبلیغات و مدلهای برند و مفهوم وفاداری به برند و نقش برند در وفاداری مشتریان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق نام تجاری ، خصوصیات ، ابعاد کارکردی ،ارزش،  تبلیغات و مدلهای برند و مفهوم وفاداری به برند و نقش برند در وفاداری مشتریان دارای ۵۵  صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱٫برند    ۵
۲-۱-۱٫نام تجاری چیست ؟    ۵
۲-۱-۲٫خصوصیت ویژه برند    ۷
۲-۱-۳٫ابعاد نام تجاری    ۹
۲-۱-۴٫مفاهیم تصویر محصول    ۹
۲-۱-۵٫تصمیم درباره ی نام تجاری    ۱۲
۲-۱-۶٫ارزش برند    ۱۴
۲-۱-۷٫ارزش اجتماعی نام تجاری    ۱۵
۲-۱-۸٫ارزش مالی نام تجاری    ۱۶
۲-۱-۹٫  ارزش ویژه برند در بازار رقابتی    ۱۷
۲-۱-۱۰٫ارزش ویژه برند و رابطه مشتری    ۱۷
۲-۱-۱۱٫ارزش از نگاه مشتری    ۱۸
۲-۱-۱۲٫تشخیص شخصیت برند    ۲۰
۲-۱-۱۳٫هویت برند    ۲۱
۲-۱-۱۴٫ ابعاد کارکردی برند    ۲۲
۲-۱-۱۵٫مدل ارزش برند آکر    ۲۳
۲-۲٫تبلیغات برند    ۲۴
۲-۲-۱٫روش های موثردرتبلیغات    ۲۴
۲-۲-۲٫ارتباط بین تبلیغات و ارزش ویژه برند    ۲۶
۲-۲-۳٫ارتباط بین ترفیع قیمت و ارزش ویژه برند    ۲۶
۲-۲-۴٫مدل مفهومی تبلیغات    ۲۷
۲-۳٫قصد خرید مشتریان    ۲۸
۲-۳-۱٫مفهوم وفاداری به برند    ۲۸
۲-۳-۲٫ نقش برند در وفاداری مشتریان    ۳۰
۲-۳-۳٫طبقه بندی مقیاس های وفاداری به نام تجاری    ۳۱
۲-۳-۴٫نقش اعتبار و پرستیژ در تصمیم‌گیری‌خرید    ۳۳
۲-۳-۵٫ رضایت مشتری    ۳۴
۲-۳-۶٫اهداف سنجش رضایت مشتری    ۳۵
۲-۳-۷٫بررسی عوامل موثر بر قصد خرید مشتری    ۳۷
۲-۳-۸٫تصویر برند و باورهای مصرف کننده    ۴۰
۲-۴٫مدل ها    ۴۳
۲-۴-۱٫مدل هویت برند:    ۴۳
۲-۴-۲٫مدل ارزش ویژه برند    ۴۴
۲-۴-۳٫مدل ارزش برند    ۴۵
۲-۴-۴٫مدل ارزش ویژه برند اکاس وگریس    ۴۵
۲-۴-۵٫مدل ارزش کالا ازدید مشتری    ۴۶
۲-۴-۶٫مدل قصد خرید مشتری    ۴۷
۲-۴-۷٫مدل قصد خرید دونگ(۲۰۱۰)    ۴۸
۲-۵٫پیشینه تحقیق    ۴۸
منابع    ۵۲

 

منابع

-کاتلر، فیلیپ، آرمسترانگ، گری، (۱۳۸۵). اصول بازاریابی، بهمن فروزنده، آموخته، اصفهان، چاپ هفتم

-کاتلر، فلیپ، آرمسترانگ، گری (۱۳۸۴)، مدیریت بازاریابی، (مترجم: بهمن فروزنده)، انتشارات آتروپات

– کاتلر، فیلیپ،(۱۳۸۵). کاتلر در مدیریت بازار، عبدالرضا رضایی نژاد، فرا، تهران، چاپ سوم

– دهقان،میثم.(۱۳۸۸).بررسی تاثیر ابعاد برند بر قصدخرید مجدد مشتریان فروشگاههای زنجیره ای درشهر تهران.مجله اندیشه مدیریت.شماره۲

-دفت، ریچارد ال( ۱۳۸۲) .تئوری و طراحی سازمان. ترجمه پارساییان و اعرابی. تهران: فرهنگ و مدیریت

-ساترلند، ماکس، (۱۳۸۳).تبلیغات تجاری وذهن مصرف کننده،ترجمه سینا قربانلو، تهران، انتشارات مبلغان
– ساترلند، ماکس،(۱۳۸۰). روانشناسی تبلیغات تجاری، سینا قربانلو، مبلغان، تهران، چاپ اول

-سی موون، جان و مینور، میشل اس(۱۳۸۶). رفتار مصرف کننده، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، تهران: نشر اتحاد

-تقی پوریان محمد جواد و همکاران (۱۳۸۸) . مدیریت نام و نشان تجاری در شرکت های صنعتی و تولیدی، ماهنامه ساخت و تولید، سال ششم، شماره بیست‌و‌چهار صص ۱۹۲-۱۹۷٫

-رایز، ال، رایز، لورا(۱۳۸۱).۲۲ قانون ثابت برای تثبیت نام تجاری، ترجمه منیژه بهزاد، تهران، انتشارات سیته

 – Huber Frank، Herrmann Andreas، Morgan Robert E.(2 0 0 1)،” Gaining competitive advantage through customer value oriented management”، Journal of Consumer Marketing، Vol.18، No.1، p p. 4 1 – 5 3.

– George Evans،(۲۰۰۲)،”Measuring and managing customer value”،Journal of work study،Vol 51، No 3، pp.134-139.

-Klein, Lisa R. 1998. Evaluating the potential of interactive media through a new lens: Search versus experience goods, Journal of Business Research, 41(3), pp195

– Mascarenhas et al. (2004)،”Customer value-chain involvement for co-creating customer delight”، Journal of customer marketing، Vol 21، No 7،pp. 486-496.

– Sawhney and Piper،(۲۰۰۲)،”Value creation through enriched marketing-operations interface”،Journal of operations management، Vol 20، pp. 259-272.

مقدمه

امروزه شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بنگاه اقتصادی جهت کسب مزیت رقابتی بازار ضروری است.مشتری عامل کلیدی قلمداد می شود و جهت گیری کلیه اهداف، استراتژی ها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می باشد.حفظ ونگهداری مشتری برای شرکت هایی که دغدغه حفظ وتوسعه جایگاه رقابتی خویش در بازار را دارند، چالشی استراتژیک تلقی می شود(الیور،۳۴:۱۹۹۹).

با توجه به انبوه تولیدکنندگانی که مبادرت به تولید یک رده محصول یا خدمات مشابه می‌نمایند، آنچه کانون توجه مشتری قرار می‌گیرد ، نام و نشان تجاری می‌باشد .نام تجاری شرکتها از دوجنبه دارای اهمیت است:

اول اینکه با آگاهی و قوه تشخیص، مشتریان جدید را جذب می‌کند. ولی پس از آن نسبت به مشتریان جدید در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرند. و دوم در مورد مشتریان جدید تداوم رابطه با نام تجاری، دارای معنی بیشتری می‌شود.

نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای روبه گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است.

۲-۱٫برند

۲-۱-۱٫نام تجاری چیست ؟

برند تجاری عبارتست از یک نام، واژه ،علامت و خدمات و طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد و باعث متفاوت نمودن انها از کالاها و خدمات رقبا میشود. یک برند تجاری باعث می شود تصویر یکپارچه ای از شرکت در اذهان تداعی می شود و در اثر استفاده از این برند تجاری برای کالاهای دیگر شرکت، کارایی بالا رفته و هزینه های ممکن کاهش یابد. بر طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برند تجاری عبارت است از: اسم، عبارت، سمبل، طرح و یا ترکیبی از این موارد می باشد. هدف، شناسایی کالا و خدمات از یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تفکیک نمودن آنها از یکدیگر در رقابت های اقتصادی می باشد. از لحاظ فنی، برند، یک نام، لوگو، یا سمبل جدید برای محصول است. دیوید آکر برند تجاری را سمبلی می داند که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی خورده است وپیوند خورده است وهدف آن شناسایی و تمایز محصولات است. رونی بیان میکند برند یک عبارت، علامت، سمبل یا ترکیبی از این هاست که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آنان از محصولات رقبا مورد استفاده قرار است. بوز-آلن و همیلتون برند تجاری را، راه میانبری برای برقراری ارتباط با بازار به وسیله داده ها می دانند. لسلی دی چرناتونی پروفسور بازاریابی مدرسه بازرگانی بریتانیا می گوید: برند تجاری عبارتست از مشارکت فعال در هر گونه ارتباطی، که این ارتباط چه میان مشتری و برند تجاری،کارمند و کارمند،کارمند و مشتری یا کارمند و دیگر ذی نفعان به وجود می آید.(کاتلر،۲۰۰۱)

تعیین نام تجاری هنر و بنیان بازاریابی است . انجمن بازار یابی آمریکا نام تجاری را چنین تعریف کرده است :  یک نام تجاری یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود .

به طور خلاصه نام تجاری می تواند یک علامت تجاری ، نشان و یا سمبل دیگری باشد . بدین ترتیب نام های تجاری جدای از دارایی هایی نظیر مجوز بهره برداری ، حق طبع و غیره هستند که از مدت زمان اعتبار خاصی برخوردار می باشند. یک نام تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه ی مجموعه ای از ویژگی ها ، مزایا و خدمات خاصی را به خریداران می رساند . بهترین نام تجاری حاوی تضمین کیفیت هستند . اما یک نام تجاری می تواند سمبل مواد پیچیده تری هم باشد . یک نام تجاری می تواند تا شش معنای مختلف زیر را در برداشته باشد .ویژگی ها ،مزایا،فواید،فرهنگ، شخصیت،استفاده کننده.

در تعیین نام تجاری چالش اصلی بر سر تعیین مجموعه ای عمیق از معانی برای آن نام است . اگر مخاطبین بتوانند ابعاد شش گانه نام تجاری را در نظر خود مجسم کنند آن نام تجاری از عمق لازم برخوردار است . در غیر این صورت نام تجاری کم عمق خواهد بود .نوع برچسب زنی و بسته بندی شاید مرحله ای بعد از تعیین نام تجاری باشد که بر کیفیت ارائه ی کا لا تأثیر می گذارد .تصمیم درباره ی برچسب زنی و بسته بندی :

بسیاری از کالاهایی که به بازار عرضه می شوند باید بسته بندی شوند و برچسب داشته باشند . برخی از بسته بندی ها شهرت جهانی دارند و بسیاری از بازاریابان بسته بندی را همراه با عناصر دیگر بازاریابی یعنی قیمت،کالا، مکان،و تبلیغات پیشبردی ، پنجمین عنصر ترکیب عناصر عناصر بازاریابی می دانند. (کاتلر،۴۹۸:۱۳۷۸)

در هر حال بازاریابان با بسته بندی و برچسب زنی به عنوان رکنی از خط و مشی کالا برخورد می کنند . بسته بندی فعالیت های مربوط به طراحی و ایجاد جعبه یا لفاف برای یک کالا را در بر می گیرد . (هومن،۹۰:۱۳۸۴)

اخیراً بسته بندی به ابزار بازاریابی بالقوه ای تبدیل شده است . بسته بندی ای که ازطراحی خوبی برخوردار است برای مصرف کننده راحتی و برای تولید کننده ارزش تبلیغاتی دارد . تهیه ی یک بسته بندی کار آمد برای یک محصول جدید مستلزم تصمیم گیری در موارد چندی است . اولین کار ایجاد مفهوم بسته بندی است سپس باید روی دیگر ارکان بسته بندی نظیر شکل ،  اندازه ، و… تمرکز گردد . بعد از اتمام کار طراحی بسته بندی می بایستی مورد آزمون قرار گیرد . آزمون مهندسی با هدف اطمینان از مقاومت بسته بندی تحت شرایط عادی صورت می گیرد . آزمون بصری برای اطمینان از خوانا بودن نوشته ها و هماهنگی رنگ ها با هم صورت می گیرد . آزمون واسطه برای اطمینان از جذاب بودن واسطه ها صورت می پذیرد . ازمونهای مصرف کننده هم با این هدف انجام می شوند که اطمینان حاصل شود عکس العمل مصرف کننده نسبت به بسته بندی مثبت و مساعد است . (سی موون،نقل ازقربانلو،۱۳۸۶)

۲-۱-۲٫خصوصیت ویژه برند

خصوصیت ویژه برند به یک دسته از خصوصیات انسانی که برند در ارتباط می­باشند، اشاره دارد. خصوصیت ویژه یک برند باسابقه و قدیمی این است که عوامل احساسی و عاطفی وابسته به برند را قوت بخشیده و به افزایش ترجیح و قدرت توصیه و نفوذ و نهایتا توسعه اطمینان و وفاداری به برند می­پردازد(هومن،۹۱:۱۳۸۴) .

–  تحریک احساسات توسط برند

برندها قادر هستند احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند. احساسات به عنوان یک عامل موثر که در تصمیم­گیری مشتریان به ایفای نقش می­پردازند، شناسایی شده دارای تاثیر عمیق بر عکس­العمل مشتریان هستند. براش و آرتز اذعان داشته­اند که تحریک و تهییج احساسات در یک محیط خدماتی به ویزه خرده­فروشی، بر ارزش ادراک شده و تصمیم خرید موثر است. علاوه بر این، تحقیقات قبلی در ارتباط با خدمات بانکی به این مهم که ارزش­های عاطفی یا احساسات از ارزش­های وظیفه­ای تداوم بیشتری دارند، اشاره شده است .

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و تبلیغات اینترنتی
  • تحقیق کانال های توزیع و انواع آن و تاثیر خرده فروشی چندکاناله بر ارزش برند
  • تحقیق ارزش و اهمیت نام تجاری ، مدل های ارزش ویژه برند و بسط برند و عوامل موثر بر بسط برند
  • تحقیق مفهوم برند ، اعتبار برند، اعتماد برند و ویژگی ارتباطی برند و رضایتمندی مشتریان نسبت به برند
  • تحقیق برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند و کیفیت خدمات و مدل های آن ، آگاهی از برند و وفاداری به برند و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.