477 views
پیشینه تحقیق برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند و کیفیت خدمات و مدل های آن ، آگاهی از برند و وفاداری به برند و دیدگاه های آن دارای ۹۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۱- بخش اول: برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند ۷
۲-۱-۱- مقدمه ۷
۲-۱-۲- برند(نام تجاری) ۷
۲-۱-۳- ریشه شناسی برند ۸
۲-۱-۴- تاریخچه ۸
۲-۱-۵- اهمیت نام تجاری ۹
۲-۱-۶- تعریف نام تجاری ۱۰
۲-۱-۷- انواع نام تجاری ۱۱
۲-۱-۸- نقش نام تجاری در فروش و بازاریابی ۱۲
۲-۱-۹- وضعیت برندها در ایران ۱۲
۲-۱-۱۰- برند خودرو ۱۳
۲-۱-۱۱- اهمیت برند داخلی ۱۳
۲-۱-۱۲- ارزش ویژه برند ۱۴
۲-۱-۱۳- تعاریف ارزش ویژه برند ۱۵
۲-۱-۱۴- ارزش ویژه برند در بازاریابی ۱۶
۲-۱-۱۵- ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرفکننده ۱۷
۲-۱-۱۶- روشهای ارزیابی برند ۱۷
۲-۱-۱۶-۱- رویکرد مشتری محور ۱۷
۲-۱-۱۶-۲- رویکرد مالی ۱۸
۲-۱-۱۶-۳- رویکرد ترکیبی ۱۸
۲-۱-۱۷- مدلهای ارزش ویژه برند ۱۹
۲-۱-۱۷-۱- مدل ارزش ویژه برند «کلر» ۱۹
۲-۱-۱۷-۲- مدل ارزش ویژه برند «آکر» ۲۱
۲-۱-۱۷-۳- مزیت روش «آکر» ۲۲
۲-۲- بخش دوم: کیفیت خدمات(کیفیت فیزیکی رفتار کارکنان) ۲۳
۲-۲-۱- خدمات ۲۳
۲-۲-۲- هفت ویژگی اصلی خدمات ۲۳
۲-۲-۳- کیفیت ۲۳
۲-۲-۴- مفهوم کیفیت ۲۴
۲-۲-۵- کیفیت خدمات ۲۴
۲-۲-۶- تعریف کیفیت خدمات ۲۵
۲-۲-۷- اجزاء تشکیلدهنده کیفیت خدمات ۲۵
۲-۲-۸- مدلهای ارائه شده در زمینه اندازهگیری کیفیت خدمات ۲۶
۲-۲-۸-۱- مدل توسعه کارکردی کیفیت ۲۶
۲-۲-۸-۲- مدل کویتی ۲۶
۲-۲-۸-۳- مدل BSQ ۲۶
۲-۲-۸-۴- الگوی کیفیت خدمت سلسلهمراتبی ۲۷
۲-۲-۸-۵- سرواکوال ۲۷
۲-۲-۹- رفتار کارکنان ۲۸
۲-۲-۱۰- عوامل تعیینکننده رفتار اخلاقی ۲۹
۲-۲-۱۰-۱- عوامل فردی ۲۹
۲-۲-۱۰-۲- عوامل سازمانی ۲۹
۲-۲-۱۱- رفتار کارکنان، رضایت و وفاداری مصرفکننده ۳۰
۲-۲-۱۲- محیط فیزیکی خدمات ۳۰
۲-۲-۱۳- نقش نمایندگیهای خودرو در کیفیت خدمات ۳۱
۲-۲-۱۴- خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان ۳۳
۲-۳- بخش سوم: تناسب با خودپنداره ایدهآل ۳۴
۲-۳-۱- خودپنداره ۳۴
۲-۳-۲- تعریف خودپنداره ۳۵
۲-۳-۳- خودپنداره از دیدگاه علم روانشناسی و روانپزشکی ۳۵
۲-۳-۴- سطوح خودپنداره ۳۶
۲-۳-۵- خود ایدهآل ۳۷
۲-۳-۶- تناسب با خودپنداره ایدهآل و رضایت مصرفکننده ۳۷
۲-۴- بخش چهارم: هویت برند ۳۸
۲-۴-۱- هویت برند ۳۸
۲-۴-۲- تعاریف هویت برند ۳۹
۲-۴-۴- دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت نام تجاری ۴۲
۲-۴-۵- هویت برند و رضایت مشتری ۴۲
۲-۴-۶- هویت برند و ارزش ویژه برند ۴۳
۲-۵- بخش پنجم: تناسب با سبک زندگی ۴۴
۲-۵-۱- سبک زندگی ۴۴
۲-۵-۲- تعریف سبک زندگی ۴۴
۲-۵-۳- مؤلفه های سبک زندگی ۴۵
۲-۵-۴- سبک زندگی و اقتصاد ۴۸
۲-۵-۵- سبک زندگی در عصر جدید ۴۸
۲-۵-۶- سبک زندگی و طبقات اجتماعی ۴۹
۲-۵-۷- سبک زندگی و رضایت مصرفکننده ۵۰
۲-۶- بخش ششم: آگاهی از برند ۵۱
۲-۶-۱- آگاهی از برند ۵۱
۲-۶-۲- تعاریف آگاهی از برند ۵۲
۲-۶-۳- مطالعه صورت گرفته توسط «آکر» در مورد آگاهی از برند ۵۳
۲-۶-۴- نقش آگاهی از برند در ارزش ویژه برند ۵۳
۲-۶-۵- آگاهی از برند و وفاداری مصرفکننده نسبت به برند ۵۵
۲-۷- بخش هفتم: رضایت مشتری ۵۶
۲-۷-۱- رضایت مشتری ۵۶
۲-۷-۲- تعریف رضایت مشتری ۵۶
۲-۷-۳- اهمیت رضایت مشتری ۵۷
۲-۷-۴- شاخصهای سنجش رضایت مشتری ۵۹
۲-۷-۵- مدیریت شکایات مشتریان ۶۰
۲-۷-۶- ارتباط رضایت و وفاداری برند ۶۰
۲-۸- بخش هشتم: وفاداری به برند ۶۲
۲-۸-۱- وفاداری به برند ۶۲
۲-۸-۲- اهمیت وفاداری ۶۳
۲-۸-۳- تعریف وفاداری نام تجاری ۶۴
۲-۸-۴- مدلهای وفاداری مشتری ۶۴
۲-۸-۵- رویکردهای وفاداری ۶۶
۲-۸-۶- وفاداری و ارزش ویژه برند ۶۸
۲-۸-۷- وفاداری مشتریان در صنعت خودرو ۶۹
۲-۹- بخش نهم: پیشینه پژوهش ۷۰
۲-۹-۱- پیشینه داخلی پژوهش ۷۰
۲-۹-۲- پیشینه بینالمللی پژوهش ۷۷
منابع ۸۲
کاتلر، فیلیپ و آمسترانگ،گری، (۱۳۸۹).اصول بازاریابی، ترجمه: مهدی زارع، تهران، مدیر فردا.
کاتلر،فیلیپ، (۱۳۸۲)، مدیریت بازاریابی- تجزیه و تحلیل، برنامهریزی، اجرا و کنترل ، ترجمه بهمن فروزنده، تهران آتروپات.
کارآفرینان امیر کبیر، (۱۳۸۷)، برند، ماهنامه شماره۳۷، ص۲۵
کوزر، لوئیس. ( ۱۳۶۸ ). زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی ، ترجمه محسن ثلاثی، تهران:
کاپفر، ژان(۱۳۸۵)، مدیریت راهبردی نام تجاری، مترجم: سینا قربانلو، تهران، مبلغان.
کرباسی ور،علیرضا و یاردل، سعیده، (۱۳۹۰). ارزیابی ارزش ویژه نام و نشان تجاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه مصرف کننده) ارائه الگوی تحلیلی(، شماره هشتم، صص۲۹-۱۴٫
شعاع کاظمی، مهرانگیز و مؤمنی جاوید،مهرآور، (۱۳۸۷).مقایسه خود پنداره دانشجویان ایرانی و افغانی، پژوهشنامه مطالعات روان شناسی تربیتی، شماره هشتم، صص ۷۲- ۵۷ .
شمس، راحیل؛ سید رضا سیدجوادین، (۱۳۸۷). بررسی ارتباط میان فعالیتهای بازاریابی و عوامل ایجاد ارزش ویژه برند با استفاده از مدل تعمیم یافته آکر، مجموعه مقالات سومین کنفرانس بین المللی برند، ص ۶۱- ۴۳٫
صالح نیا، منیره؛ کاظمی، مصطفی و احمد زاده جزی سمیه، (۱۳۹۱). تأثیر محیط فیزیکی بیمارستان بر تصویر ذهنی آن:دیدگاه مشتریان، مجله پژوهشی حکیم، دوره۱۵، شماره چهارم، صص ۳۲۹- ۳۲۱٫
صمدی، منصور، (۱۳۸۳)، رفتار مصرف کننده، تهران، نشر آیین .
صمدی، منصور؛ حاجی پور، بهمن و دهقان، میثم، (۱۳۸۸). بررسی تأثیر ابعاد برند بر قصد خرید مجدد مشتریان از فروشگاه های زنجیره ای رفاه در شهر تهران، اندیشه مدیریت، شماره دوم ، صص ۱۴۹-۱۶۵٫
Gültekin, Beyza & Ülkü Turgut, Merve (2013).The role of brand loyalty, customer and brand related cues in the gas station industry in turkey, International Journal of Arts and Commerce Vol. 2 No. 11,pp 29-40
Romaniuk, Jenni & Nenycz-Thiel ,Magda,(2013) Behavioral brand loyalty and consumer brand associations, Journal of Business Research, No. 66, pp.67–۷۲
Russell-Bennett,Rebekah. ,Hrtel,Charmine E.J.& Worthington,Steve, (2013), Exploring a functional approach to attitudinal brand loyalty, Australasian Marketing Journal, No.21,PP. 43–۵۱
خریداران منظم دارای ارزش قابل توجهی اند؛ چون آنها جریان درآمدی برای شرکت فراهم مینمایند. پس مفهوم وفاداری به نام تجاری جزء حیاتی از ارزش ویژه نام تجاری میباشد. یافته ها نشان میدهد که دارای نقش مستقیم و مثبت در متأثر نمودن ارزش ویژه نام تجاری میباشد. اگر مصرفکنندگان حتی اگر با نامهای تجاری با ویژگیهای بهتر مواجه باشند به نام تجاری وفادار باشند، این بدین معناست که نام تجاری دارای ارزش قابل توجهی برای مصرفکنندگان میباشد(یاسین و همکاران، ۲۰۱۱، ص۳۹).
از دیدگاه مصرف کنندگان، ارزش افزودهای مطلوبتر خواهد بود که یک محصول با استفاده از نام تجاریش به دست آورده باشد. این مسأله هنگامی که مصرفکننده قصد پرداخت مبلغی بیشتر برای سطحی برابر و یا مشابه با کیفیت فعلی را دارد موجب تمایل بیشتر وی به محصولات دارای آن نام تجاری میشود(رنجبریان و همکاران، ۱۳۹۲، ص ۶۶).
شرکتهای بزرگ اتومبیل نظیر جنرال موتور، فورد، دایمر کرایسلر شعار در خدمت مشتریان بودن را برای شبکههای خدمات پس از فروش خود برگزیدهاند و بر این باورند، باید به خریدار در ازای خرید محصول، خدمات با کیفیت مناسب ارائه شود تا ضمن اعتماد به عملکرد و رفتار فروشنده، خریدار از خریدش راضی شود و در آینده نیز ارتباطش را با شرکت مزبور حفظ کند. شرکتهای خودروساز و قطعهساز در تلاشند به این مهم؛ یعنی ارائه خدمات پس از فروش بهتر برای جلب رضایت بیشتر مشتری بپردازند. اما در این راه نارساییهایی وجود دارد که توجه به آن از الزامات روز است و برای رسیدن به این هدف؛ یعنی ارتقاء کیفیت خدمات پس از فروش و رضایت مشتری به تلاش همهجانبه و گستردهتری نیاز است(شرج شریفی، ۱۳۹۰، ص۱۰).
ایدهی برندگذاری به قرن نوزدهم برمیگردد و به اقتصاد بازار مرتبط میباشد. این ایده قرنها به عنوان روش متمایزسازی کالاهای تولید کنندگان مختلف مطرح بوده است. توانایی برند برای متمایزسازی محصول و فو اید برخورداری از یک نام برجسته و مشهور(به جای کالاهای عمده محصولات بدون مارک و علامت تجاری) مدتهاست که در دنیای تجارت شناخته شده است و مورد تحسین قرار میگیرد(جهانیان و همکاران، ۱۳۹۲، ص۲۳). فقط انسانها نیستند که متولد مىشوند، دوران طفولیت خود را سپرى میکنند و آنگاه به سالهاى فراز و سربلندى و سپس افول میرسند؛ فقط سازمانها نیستند که همانند طفلى نوپا متولد میشوند؛ دوران طفولیت را سپرى مکنند و سپس رشید میشوند و… ؛ هر چند نام و نشانهاى تجارى نیز از سازمانها برمیآیند، اما نام و نشانهاى تجارى به نوعى برتر و فراتر از سازمانها هستند، به همین سبب گاهى رشدشان بر رشد سازمانها فزونى میگیرد، گاهى کندتر از سازمانها حرکت میکنند و گاهى نیز همگام با رشد سازمانها پویش پیدا میکنند، در هر صورت آن چه مسلم است نام و نشانهاى تجارى با شرایط سازمانها ارتباط دارند و بر شرایط آنها نیز تاثیر میگذارند(چهار بالش، ۱۳۸۷، ص۱).
واژه برند به همراه بسیاری از واژههای زبان انگلیسی و سایر زبانهای اروپایی به معنای حرارت، گرما و اشتعال است. البته طی سالیان از واژه برند در معنای «کسی که از خطر قریبالوقوع نجات یافته »، «مشعل خدای عشق یونان باستان»، و « نشان ژوپیتر یا خدا یا خورشید»، استفاده گردیده است. واژه مذکور از اواخر قرن ۱۶ میلادی به صورت مجازی جهت موارد جزائی مجرمین(به معنای رسوایی و داغ ننگ) و از قرن ۱۷ میلادی در معنای انسان فتنهانگیز به کار رفته است. از میانه قرن ۱۷ ایده علامتگذاری اشیاء، افراد یا حیوانات با علائم خاص هویتی توسط زدن داغ شکل گرفت، هر چند این روش کاملاً به دوران باستان مربوط میشود. در حقیقت در آغاز قرن نوزده میلادی معنای کنونی واژه برند در عرصه کسب و کار متداول گشت. این امر با تسری واژه برند به صورت مجازی بر علامتهای تجاری و لوگو محقق شد. بر بطری نوشیدنی، تیرهای چوبی و سایر کالاها، البته به غیر از محصولات نساجی حک شد. طی قرن ۱۹ در ایالات متحده آمریکا، زدن آهن داغ برای علامتگذاری احشام و سوزاندن انواع جراحات «برند» نامیده میشد و بعدها هر نوع داغ زدن همین نام اطلاق گردید(کارآفرینان امیر کبیر، ۱۳۸۷، ص۲۵).
در عرصه بازاریابی، در همان قرن ۱۹، با پیدایش صنعت بستهبندی کالاها، برندها نیز مفهوم تازهای یافتند. طبق برخی افعال صابون «پیرز»[۱] اولین برند تجاری ثبت شده بود. صنعتی شدن نیز تولید اقلام خانگی نظیر صابون را از واحدهای محلی به اجتماعات متمرکز گسترش داد. این کالاها در جریان حمل و نقل، علائم مشخصکننده را برخود داشتند. روند فعالیت این کارخانجات بزرگ تولید انبوه کالا را ایجاب میکرد و در این راستا دسترسی به طیف گسترده مشتریان ضروری بود. اما مصرفکنندگان هنوز به کالاهای محلی تمایل داشتند و طبعاً رقابت با محصولات محلی مشابه برای سازندگان جدید دشوار مینمود و سرنوشت بسیاری از آنها گواه این معضل اساسی بود. بنابراین تولیدکنندگان کالاهای بستهبندی شده باید به نحوی خریداران را قانع میکردند تا بر محصولات کارخانجات غیرمحلی اعتماد نمایند. در این تلاشها میتوان از «جیوسی گام فروت»[۲] و «کوکا کولا» به عنوان نخستین محصولات آمریکایی نام برد که برای انس و آشنایی مشتریان برندسازی شدند. اولین تعریف برای تبلیغات علامت تجاری در حدود سال های ۱۹۰۰ ارائه شد که امروز تبدیل به« برند سازی» شده است(همان).
خیلی زود شرکتهای بزرگ شعارهای تبلیغاتی را نیز ابداع کردند که در رادیو و اولین آگهیهای تلویزیونی شنیده و دیده شد. در دهه ۱۹۴۰ مشتریان به مفهوم اجتماعی، روانشناسی و انسانشناسی و ارتباط آنها با برندها گسترش یافت و همین سبب شد تا تولیدکنندگان پی به سایر ارزشهای برند و لزوم بهرهگیری از آن ببرند. به این ترتیب موضوع «برندسازی» اهمیت ویژهای پیدا کرد؛ تا جایی که امروز مشتریان بیشتر خواهان خرید برند میباشند تا محصول. چنین روندی در دههی ۱۹۸۰ تا حدی پیش رفت که مثلاً «فیلیپ موریس» شرکت «کرفت»[۳] را به شش برابر ارزش واقعیاش خریداری کرد چون در واقع، او خواستار برند «کرفت» بود تا خود شرکت و محصول آن. در آوریل سال ۱۹۹۳ هنگامی که «فیلیپ موریس» صاحب شرکت «مارلبرو» برای رقابت با همتایان خود قیمت سیگار را ۲۰ درصد ارزانتر اعلام کرد. از آن روز به عنوان «روز مرگ برند» نام بردند. در آن زمان قیمت بسیاری از شرکتهای صاحبنام در بازار بورس «وال استریت» نیویورک به شدت سقوط کرد(همان، ص۲۵).
[۱] pears
[۲] Juicy gum Fruit
[۳] Kraft
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر