تحقیق کانال های توزیع و انواع آن و تاثیر خرده فروشی چندکاناله بر ارزش برند

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کانال های توزیع و انواع آن و تاثیر خرده فروشی چندکاناله بر ارزش برند دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱مقدمه    ۵
۲-۲کانال های توزیع    ۶
۲-۲-۱تعریف    ۶
۲-۲-۲ موسسات وسازمانهای توزیع    ۷
۲-۲-۲-۱خرده فروشی    ۸
۲-۲-۲-۲عمده فروش    ۸
۲-۲-۲-۳ دلال ها و کارگزاران    ۸
۲-۲-۳ سیستم های بازاریابی توزیع    ۹
۲-۲-۳-۱ سیستم بازاریابی عمودی    ۹
۲-۲-۳-۲ سیستم بازار یابی افقی    ۹
۲-۲-۳-۲ سیستم بازاریابی چندگانه    ۱۰
۲-۳کانال های توزیع متنوع    ۱۰
۲-۳-۱تاریخچه    ۱۰
۲-۳-۲تعریف    ۱۱
۲-۴ مدیریت مشتریان چندکاناله (MCM)    ۱۲
۲-۵انواع کانال های توزیع    ۱۵
۲-۵-۱ شکل های خرده فروشی فروشگاهی غیر خوراکی    ۱۵
۲-۵-۱-۱ فروشگاه بزرگ    ۱۶
۲-۵-۱-۲ فروشگاه های تخصصی    ۱۷
۲-۵-۱-۳ مراکز خرید     ۱۷
۲-۵-۱-۴ مغازه های کوچک و مجزا     ۱۸
۲-۵-۲ شکل های خرده فروشی غیر فروشگاهی    ۱۸
۲-۵-۲-۱ خرده فروشی کاتالوگی    ۱۹
۲-۵-۲-۲ خرده فروشی اینترنتی    ۱۹
۲-۵-۲-۳ سیستم های خرید تلویزیونی(TVHS)    ۲۱
۲-۶ مفهوم نام های  تجاری  لوکس    ۲۱
۲-۷ ارزش برند    ۲۳
۲-۷-۱ ارزش فیزیکی    ۲۵
۲-۷-۲ارزش اقتصادی    ۲۵
۲-۷-۳ ارزش اجتماعی    ۲۶
۲-۷-۴ ارزش احساسی    ۲۶
۲-۷-۵ ارزش خدمات    ۲۷
۲-۸ وفاداری  مشتری    ۲۷
۲-۸-۱ مفهوم وفاداری    ۲۷
۲-۸-۱-۱ رویکرد رفتاری    ۲۸
۲-۸-۱-۲رویکرد نگرشی    ۲۹
۲-۸-۲  وفاداری مشتری به خرده فروشی    ۳۰
۲-۸-۳ نقش شکل و ویژگی های خرده فروشی در وفاداری مغازه    ۳۱
۲-۹ رابطه بین ارزش برند و وفادار ی    ۳۳
۲-۱۰ بازار پوشاک ایران    ۳۴
۲-۱۰-۱تاریخچه بازار پوشاک    ۳۴
۲-۱۰-۲ حضور نام های تجاری لوکس مد خارجی  پوشاک در ایران و کرمان    ۳۴
۲-۱۱ بازار خاکستری در ایران    ۳۶
۲-۱۲پیشینه تحقیق    ۳۸
۲-۱۳ خلاصه    ۴۰

 منابع

زرگر ،محمود.(۱۳۸۴).”راهنمایی جامع spss13 “،تهران:انتشارات بهینه ،چاپ اول.

محب علی،داود و فرهنگی، علی اکبر.(۱۳۷۷).”مدیریت بازار :مدیریت بازاریابی” ، انتشارات امیرکبیر ، چاپ دوم.

نوری کنده، معصومه.(۱۳۸۸).”وفاداری به نام و نشان تجاری و سودآوری شرکت ها “، مجله فناوری و توسعه صنعت بسته بندی، سال پنجم ، شماره ۵۴،صص۹۷-۹۹٫

هفته نامه آسمان .(۱۳۹۰). “پوشاک دومین کالای قاچاق در ایران /قاچاقچیان چک ضمانت می دهند” ، نسخه شماره ۵٫

جبارزاده کرباسی، بهرام .(۱۳۹۰).”بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید کالاهای بازار خاکستری در جنوب شرق ایران “،رساله کارشناسی ارشد ،دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه شهید باهنر کرمان .

زیویار ،پروانه .(۱۳۸۸).” قاچاق در بازار پوشاک”، ماهنامه پژوهشی و تحلیلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شماره ۱۱،صص۸-۱۵٫

فرزین، محمد رضا .(۱۳۸۶).” آسیب شناسی شبکه توزیع شیر در ایران”، فصلنامه اقتصاد، کشاورزی و توسعه ، شماره ۵۹ ، صص ۷۵-۹۶٫

دعایی، حبیب الله و فرزانه حسن زاده ،ژاله . (۱۳۶۹) .”مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به
نام های تجاری جهانی پوشاک (مورد مطالعه مقایسه نام  تجاری های محلی ایران ،کره و ژاپن )”،ماهنامه علمی ،فنی و اقتصادی  صنعت نساجی و پوشاک ،شماره ۲۷، صص ۴۲-۴۸٫

دهدشتی شاهرخ ، زهره و بحرینی زاده ، منیجه.(۱۳۸۹).”تحقیقات بازاریابی”،تهران: انتشارات سمت ،چاپ اول.

Wallacea, D, Gieseb, J. and Johnsonb, J.(2004). Customer retailer loyalty in the context of multiple channel strategies. Journal of Retailing , Vol 80, pp. 249–۲۶۳٫

Jin, B. & Kim , J.O.( 2003). A Typology of Korean Discount Shoppers: Shopping Motives, Store Attributes, and Outcomes. International Journal of Service Industry Management, vol. 14 ,pp. 396-419.

Kim, M, Kim, & Lee,Y.(2010). The effect of distribution channel diversification of foreign luxury fashion brands on consumers’ brand value and loyalty in the Korean market. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 17, pp. 286–۲۹۳٫

Leek , S. & Christodoulides , (2012). A framework of brand value in B2B markets: The contributing role of functional and emotional components. Industrial Marketing Management,vol 41 , 106–۱۱۴٫

Atilgan, E , Aksoy, S. & Akinci, S.(2005). Determinants of the brand equity: a verification approach in the beverage industry in Turkey. Marketing Intelligence & Planning, Vol.23 (3), pp. 237-48.

Bustos-Reyes, C.A. & González-Benito, Ó.(۲۰۰۸). Store and store format loyalty measures based on budget allocation. Journal of Business Research, vol. 61 , pp.1015–۱۰۲۵٫

۱مقدمه

خرده فروشی چندکاناله پدیده جدیدی نیست و یک خرده فروش می تواند از هر کانالی شروع کند و به سمت کانال های بعدی حرکت کند.مشتریان چند کاناله  به عنوان “مشتریانی که در بیش از یک کانال در دوره زمانی معینی به خرید می پردازند” تعریف شده است .مشتریان چندکاناله برای موفقیت خرده فروشان مهم هستند به دلیل اینکه آن ها بیشتر هزینه می کنند و وفاداری بیشتری نسبت به مشتریان تک کاناله نشان می دهند (نوح و لی[۱] ،۲۰۱۱).کانال ها به طور معمول شامل فروشگاه ها،وب سایت ها ،کاتالوگ ، نیروی فروش ،آژانس های طرف سوم ، مراکز تماس و …  می باشند .مدیریت مشتریان چندکاناله یک موضوع داغ برای شرکت های متعددی در تعداد زیادی از صنایع از قبیل کالاهای مصرفی ،شرکت های B2B، خرده فروشی و خدمات می باشد .در سال های اخیر عملکرد بازاریابی چندکاناله به طور فوق العاده ای رشد نموده و رشد آن ها قابل پیش بینی است (نسلاین و شنکر[۲] ،۲۰۰۹) .در ایران نیز می توانیم خرده فروشی چند کاناله را برای پوشاک مارک دار خارجی مشاهده کنیم .فروش این قبیل پوشاک را می توان از طریق نمایندگی ها  ،پاساژ ها ،بوتیک ها و اینترنت و …  در سطح شهر های کشور مشاهده کرد . در حدود ۸۵ % حجم بازار پوشاک کشور را اجناس وارداتی در برگرفته است(روزنامه ابتکار ،۱۳۸۸). با امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با سوریه  واردات کالا از سوریه مشمول تخفیف ۶۰ درصدی در سود بازرگانی می‌شود. همین موضوع زمینه را برای ورود پوشاک به کشور توسط دلالان فراهم می سازد (خبرگزاری مهر ،۱۳۹۰).به علت اینکه پوشاک مارکدار  یک محصول لوکس با ریسک اجتماعی-اقتصادی می باشد ،باید از طریق کانالی به فروش رسدکه  تصور لوکس از این محصول را حفظ کند .علاوه براین کارشناسان به شرکت های سازنده این محصولات پیشنهاد می کنند باتوجه به کانال های خرده فروشی که قادرند  ویژگی های  نام  تجاری  را القا ء کنند و نیازهای گروه های مشتریان متفاوت را برآورده سازند تصمیم گیری کنند(کیم وهمکاران،۲۰۱۰).بنابراین شرکت های تولیدی نام های تجاری  لوکس خارجی نیاز دارند تا بدانند: ارزش مشتریان در کشور مقصد چه چیزی است ؟ چه چیزی باعث وفاداری برند شان می شود ؟ و اینکه بهترین کانال توزیع نام  تجاری شان در کشور مقصد کدام کانال می باشد ؟بنابراین لازم است تحقیقی در این  زمینه انجام گیرد .در این بخش با مفهوم کانال توزیع ،کانال های توزیع متنوع ،ارزش برند  ،وفاداری مشتری آشنا می شویم  و در پایان مختصرا به وضعیت  بازار پوشاک ایران می پردازیم .

۲-۲کانال های توزیع

شبکه توزیع بخشی از نظام اقتصادی کشور می باشد که تحولات اقتصادی کشور درتعیین کارکرد و ساختار آن مؤثر است . این شبکه حلقه رابط بین تولیدکنندگان ومصرف کنندگان و متشکل از عاملینی است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع کالاها را انجام می دهند(فرزین ،۱۳۸۶).شرکتها معمولا توجه کمی به کانال های توزیع داشته ،به همین دلیل گاهی متحمل خسارات زیاد می شوند ؛ولی بعضی از شرکت ها سعی می کنند نظام توزیعی خوبی داشته و از این طریق موقعیت رقابتی بهتری کسب می کنند. تصمیمات در مورد کانال های توزیع ،اغلب با تعهدات درازمدت به سازمآن های دیگر همراه است.یک تولید کننده به آسانی می تواند قیمت های خود و برنامه های تبلیغ وترویج فروش خود را تغییر دهد ؛همچنین می تواند محصولات قدیمی خود را کنار گذاشته ،محصولات جدیدی را که با نیاز بازار تطابق بیشتری دارد ،عرضه کند ولی وقتی که یک کانال توزیع در نظر می گیرد با مغازه داران مختلف تماس داشته باشد ،به آسانی نمی تواند این کانال توزیع را تغییر دهد ،بنابراین مدیریت بازاریابی باید کانال های توزیع خود را با دقت و نگاه به آینده انتخاب کند (محب علی و فرهنگی ،۱۳۷۷؛ص۲۷۳) .

۲-۲-۱تعریف

تعاریف مختصر و جامعی که می توان از توزیع و کانال توزیع  ارائه داد عبارتند از:

توزیع به زبان ساده به معنی رساندن محصول مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر

(روستا و همکاران ،۱۳۸۶؛ص۲۸۷).توزیع  به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که منجر به انتقال کالا و یا خدمات از منابع تولید به سمت خریداران و مصرف کنندگان می گردد(فرزین ،۱۳۸۶). کانال توزیع عبارت است از سازمان یا شخصی که کمک می کند تا یک کالا یا خدمت ،از سوی
تولید کننده به سمت مصرف کننده نهایی یا مصرف کننده صنعتی حرکت کند (محب علی و فرهنگی ،۱۳۷۷؛۲۷۴).

ارکان اساسی شبکه توزیع عبارتند از:

۱٫تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا به شبکه،

۲٫عمده فروشان که واسط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نهایی (خرده فروشان) می باشند،

۳٫خرده فروشان که رساننده نهایی کالاوخدمات به دست مصرف کنندگان اند

۴٫مصرف کنندگان که کالاها را از شبکه خارج و مصرف می کنند

نمودار کانال های توزیع در حالت عمومی در شکل ۱ نشان داده شده است . شکل ۱ کانال های متفاوت رساندن محصول به دست مصرف کننده را نشان می دهد.نظام توزیع برای انجام وظایف خویش می تواند کالا را بر حسب شرایط کالا و توان بنگاه ازمسیرهای متفاوتی بگذراند و به بازارهای مصرف عرضه کند . انتخاب کانال های توزیع بستگی به عوامل متعددی مانند نوع بازار، نوع محصول، مقیاس و تعداد تولیدکنندگان و ساختار بازارکشور دارد و هیچ قاعده ی از پیش تعیین شده ای بدون توجه به عوامل فوق نمی تواند تعدادکانال های توزیع را تعیین کند(فرزین ،۱۳۸۶).

۱Noh & Lee

۲ Neslin&  Shankar

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق نام تجاری ، خصوصیات ، ابعاد کارکردی ،ارزش، تبلیغات و مدلهای برند و مفهوم وفاداری به برند و نقش برند در وفاداری مشتریان
  • تحقیق ارزش و اهمیت نام تجاری ، مدل های ارزش ویژه برند و بسط برند و عوامل موثر بر بسط برند
  • تحقیق مفهوم برند ، اعتبار برند، اعتماد برند و ویژگی ارتباطی برند و رضایتمندی مشتریان نسبت به برند
  • تحقیق برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند و کیفیت خدمات و مدل های آن ، آگاهی از برند و وفاداری به برند و دیدگاه های آن
  • تحقیق مفهوم برند و شخصیت و تعهد به برند و تأثیر شخصیت و وابستگی برند در تعهد به برند
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.