تحقیق پیدایش و مفهوم بازاریابی و بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی و رفتار مصرف کننده و مدل‌های رفتار مصرف کننده

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق پیدایش و مفهوم بازاریابی  و بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی و رفتار مصرف کننده و مدل‌های رفتار مصرف کننده دارای ۴۵  صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱- بخش اول:    ۴
۲-۱-۱- تجارت الکترونیک    ۴
۲-۱-۱-۱- تعاریف تجارت الکترونیکی    ۵
۲-۱-۲- رفتار مصرفکننده (خریدار)    ۶
۲-۱-۲-۱- اهمیت مطالعه رفتار مصرف‌کننده    ۷
۲-۱-۲-۲- نقش تحلیل رفتار خریدار در مدیریت بازاریابی    ۷
۲-۱-۲-۳- عوامل تعیین کننده سطح درگیری خریدار    ۸
۲-۱-۲-۴- مدل‌های رفتار خریدار    ۹
۲-۱-۳- بازاریابی اینترنتی    ۱۵
۲-۱-۳-۱- پیدایش و مفهوم بازاریابی    ۱۵
۲-۱-۳-۲- تعاریف بازاریابی اینترنتی    ۱۷
۲-۱-۳-۳- مزایای بازاریابی اینترنتی    ۱۸
۲-۱-۳-۴- آمیخته بازاریابی اینترنتی    ۱۹
۲-۱-۳-۵- ضرورت پرداختن به بازاریابی اینترنتی    ۲۱
۲-۱-۳-۶- ابزارهای مختلف برای پیاده‌سازی بازاریابی اینترنتی    ۲۴
۲-۱-۴- تبلیغات اینترنتی    ۲۸
۲-۱-۴-۱- تعریف تبلیغات اینترنتی    ۲۸
۲-۱-۴-۲- تاریخچه تبلیغات اینترنتی    ۲۸
۲-۱-۴-۳- مقایسه تبلیغات سنتی و اینترنتی    ۳۰
۲-۱-۴-۴- خدمات مختلف در حوزه تبلیغات اینترنتی    ۳۱
۲-۱-۴-۵- اشکال مختلف تبلیغات اینترنتی    ۳۲
۲-۲- بخش دوم: پیشینه تحقیق    ۳۷
۲-۲-۱- تحقیقات خارجی    ۳۷
۲-۲-۲- تحقیقات داخلی    ۳۹
منابع و ماخذ    ۴۲

منابع

سرمد سعیدی، سهیل، ۱۳۸۲، کسب و کار الکترونیک چیست؟، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره ۲۷٫

صنایعی، علی، ۱۳۹۰، تجارت الکترونیک در هزاره سوم، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.

عزیز زاده، یوسف، ۱۳۸۳ تجارت الکترونیک و پیش نیازهای آن در ایران، ماهنامه مهندسی، اقتصادی و خبری پیام فردا، شماره ۴۵٫

کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری؛ ۱۳۹۱، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، تهران، انتشارات آتروپات.

سلکایند، نیل جی.، ۱۳۸۵، کاربرد آمار و SPSS در پژوهش‌های علوم انسانی، مترجمان: خلیل میرزایی و علی بقائی، چاپ اول، انتشارات حفیظ.

ادواردز، جک ئی، و دیگران، ۱۳۹۱، تحقیق پیمایشی، راهنمای عمل»، مترجمان محمد اعرابی، داوود ایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.

اکبری، محسن، حسنقلی پور، طهمورث، ۱۳۸۱، بررسی عوامل مؤثر بر استقبال خرید از فروشگاههای الکترونیکی شهروند، فصلنامه دانش مدیریت، شماره ۵۸٫

نواب پور، بهاره، فراهی،احمد، صنایعی، علی، ۱۳۸۹، ارزیابی عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان آنلاین و تأثیر آن بر قصد خرید اینترنتی، تهران، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری.

نوربخش، نوید، ۱۳۹۱، بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم گیری و خرید در مصرف کنندگان الکترونیکی، کنفرانس بازاریابی الکترونیک

نیک بخش تهرانی، حسن، آذر صابر مهدی، ۱۳۸۶، آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساختهای آن، انستیتو ایز ایران، تهران.

باجاج، ک.ک. و دبجانی ناگ، ۱۳۸۹، از مبادله الکترونیکی داده ها تا تجارت الکترونیکی، ترجمه ایرج بهنام مجتهدی، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.

بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره؛ حجازی، الهه، ۱۳۹۱، روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران:‌ نشر آگه.

گلچین فر، شادی، بختائی، امیر، ۱۳۸۴، اینترنت؛ ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات، ماهنامه دانش، شماره ۱۰

محمدیان، محمود، ۱۳۹۰، مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی. تهران، انتشارات حروفیه.

مصطفی تقی زاده قمی، ۱۳۸۹، بررسی عوامل مؤثر بر خریدهای اینترنتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.

معتمد، شهرام، ۱۳۹۱، بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید آنلاین، فصلنامه مطالعات رفتار سازمان، سال اول، شماره ۲٫

هومن، حیدر علی، ۱۳۹۰، پایه‌های پژوهش در علوم رفتاری (شناخت روش علمی). تهران‌: انتشارات پیک فرهنگ.

بختائی، امیر، ۱۳۸۶، بازاریابی الکترونیک، مجله تدبیر، شماره ۱۸۰

مقدمه

این تحقیق را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم نمود. در بخش نخست ، تعاریف و مفاهیم مرتبط با بازارهای الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی، ارائه شده است. مفاهیم و تعاریف مرتبط با رفتار مصرف­کننده و لزوم بررسی آن ارائه شده است.

در بخش دوم پیشینه تحقیق بررسی شده است که ابتدا تحقیقات خارجی و سپس تحقیقات داخلی آورده شده است.

۲-۱- بخش اول:

-۱-۱- تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به عنوان یکی از زیر شاخه­های کسب و کار الکترونیک در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. با استفاده از تجارت الکترونیکی، شرکت­ها محدودیت­های فعلی را برای ارتباط با یکدیگر نخواهند داشت و ارتباط آن ها با یکدیگر ساده­تر و سریع­تر صورت می­پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز می­تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد. هدف از به کارگیری تجارت الکترونیکی، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی است.

به واسطه این تاجران قادر هستند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت به خریداران سراسر جهان، مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیت، عرضه کنند. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیکی را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می­دانند، در حالی که این امر تنها بخش کوچکی از تجارت الکترونیکی را تشکیل می­دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه­های مختلف تجاری و اقتصادی را در برگرفته است.

به عنوان مثال می‌توان هر گونه فعالیت تجاری و مالی بین مؤسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیکی گنجانید. تجارت الکترونیکی با حجم کمتری از اطلاعات که لزوماً در قالبی یکسان نبوده و میان مردم عادی رد و بدل می شود، سروکار دارد. تجارت الکترونیکی در آغاز پیدایش خود، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده نبود و هر کس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ کند. آمار منتشره از ۵۰۰ شرکت نشان می­دهد که تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفته است و این رقم امروزه بالغ بر ۲ تریلیارد دلار می شود.

۲-۱-۱-۱- تعاریف تجارت الکترونیکی

دانشمندان و پژوهشگران علوم گوناگون، تعاریف مختلفی را برای تجارت الکترونیکی ارائه داده­اند. بر پایه برخی از این تعریف­ها، تجارت الکترونیکی عبارت است از:

انجام کلیه فعالیت­های تجاری با استفاده از شبکه­های ارتباطی کامپیوتری؛ به ویژه اینترنت (سرمد، ۱۳۸۲).

نوعی تجارت بدون کاغذ که در آن تاکید بر ارائه کالا به ساده­ترین شیوه ممکن است.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت تجارت الکترونیک عبارت است از کاربردی کردن کلیه سیستم‌های اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر وب توسعه می­یابند.

به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات یکپارچه در فعالیت­ها، طراحی مجدد فرآیندهای تجاری و یا نوآوری کامل در مدل­های تجاری توسط یک شرکت در فرآیندهای درونی (صنایعی، ۱۳۹۰).

۲-۱-۱-۲- مزایا و معایب استفاده از تجارت الکترونیکی

الف) مزایای تجارت الکترونیکی

توسعه و رشد قابل توجه تجارت الکترونیک مرهون مزایای بی شمار آن است. برخی از این مزایا عبارتند از:

فعالیت مداوم: سازمان می‌تواند بیست و چهار ساعت در روز به فعالیت خود ادامه دهد. حتی اگر شرکت در شهری دور واقع باشد مردم تمام کشور می­توانند حتی در زمانی که شرکت بسته است از آن خرید کنند.

پایین آمدن هزینه­های نیروی انسانی: وقتی سازمان شما دارای یک وب سایت خوب و حرفه­ای شد این امکان برای آن فراهم می­شود تا محصولات و خدمات خود را بدون نیاز به استخدام کارمندان زیاد عرضه کند.

کاهش هزینه‌های بازاریابی: تجارت الکترونیکی از طریق کاهش زمان در ارایه خدمات، فروش بهنگام و کاهش تکثیر و توزیع هزینه­های ارتباطات باعث کاهش هزینه­های بازاریابی می­شود.

به دست آوردن هزاران مشتری جدید: هر کسی در هر جای دنیا قادر خواهد بود که با مشاهده وب سایت به مشتری سازمان تبدیل شود. در حالی که سازمان هزینه های ناچیزی را صرف کرده اما تبلیغات کالاهای آن در ابعاد جهانی صورت گرفته است.

جذب مشتریان ناپایدار و بالقوه: مردم زیاد دوست ندارند که از مغازه ها، بازار و هر جای شلوغ و پر سرو صدای دیگر خرید کنند. روزی که مردم با خرید برخط آشنا شوند هرگز به مغازه ها باز نمی­گردند، مگر آنکه کاملاً نیاز به این کار داشته باشند.

افزایش توان رقابتی: امروزه رقابت در وب به عرصه بزرگی تبدیل شده است. میلیون­ها سایت در وب وجود دارد و این عدد روز به روز در حال افزایش است. سازمان­ها با بهره­گیری از فناوری اطلاعات می­توانند بر توان رقابتی خود در این عرصه بیفزایند.

کاهش هزینه‌‌های اجرایی: تجارت الکترونیکی هم­چنین از طریقکاهش موجودی انبار، افزایش رقابت در میان عرضه­کنندگان، دوره زمانی کوتاه­تر در ارائه تقاضا و کاهش هزینه­های اجرایی ناشی از فرآیندهای تجاری روتین مثل کارمندیابی، باعث کاهش هزینه­های زنجیره عرضه می­شود (عزیز زاده، ۱۳۸۳).

ب) معایب تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک در کنار مزایای برشمرده دارای معایبی نیز است. مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم‌های سازمان از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛ اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛ از دست دادن کنترل؛ مشکلات و هزینه­های به روز بودن با فناوری‌هایی که به سرعت پیشرفت می­کنند از جمله معایب تجارت الکترونیک هستند. تأثیر ناشناخته فراگیری بیش از حد تجارت الکترونیک بر روابط اجتماعی انسان نیز از دیگر معایب آن به حساب می‌آید (نیک بخش و آذر صابر، ۱۳۸۶).

-۱-۲- رفتار مصرف­کننده (خریدار)

تحقیق علمی درباره مصرف‌کننده همزمان با بسط و گسترش بازاریابی، توسعه یافته است و از میان سایر جنبه‌های فرآیند بازاریابی به طور خاص، بر روی رفتار مصرف‌کننده تمرکز دارد (شیفمن، ۲۰۱۱). در مراحل اولیه توسعه رشته رفتار مصرف‌کننده، از این رشته تحت عنوان رفتار خریدار یاد می‌شده است، که منعکس­کننده تعامل میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمان خرید بوده است. در حال حاضر اکثر بازاریابان، این مطلب را تصدیق می‌کنند که رفتار مصرف‌کننده یک فرآیند مستمر است و به معنای این نیست که در لحظه خرید چه اتفاقی می‌افتد و به این معنی نیست که خریدار تنها در قبال پرداخت وجه نقد یا از طریق کارت اعتباری، کالا یا خدمت مورد نظر خود را دریافت نماید. (سولومون، ۲۰۱۲)

دلیل بسیار اساسی و پایه‌ای، در خصوص این که چرا باید رفتار مصرف‌کننده مورد مطالعه قرار گیرد این است که، بازاریابان با مطالعه رفتار مصرف‌کننده نه تنها می‌توانند واکنش‌های مصرف‌کنندگان را نسبت به پیام‌های مختلف تبلیغاتی پیش‌بینی کنند، بلکه می‌توانند به طور کامل متوجه شوند که چرا افراد تصمیم‌های خریدشان را به گونه خاصی اتخاذ می‌کنند. بازاریابان این گونه استدلال می‌نمایند که اگر همه مسائلی را که درباره فرآیند تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده وجود دارد بدانند، قادر خواهند بود پیام‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های بازاریابی را به گونه‌ای طراحی کنند که تأثیری مطلوب در مصرف‌کننده داشته باشد.

به طور کلی مطالعه رفتار مصرف‌کننده یک مبحث نوپاست: هر چند سرچشمه این اندیشه به سال‌ها قبل باز می‌گردد، اما اولین کتب‌های درسی در این زمینه در دهه ۱۹۶۰ تألیف شده‌ است. برای اطلاع از سابقه این موضوع بد نیست بدانیم وبلن[۱] در سال ۱۸۹۹ در مورد «مصرف حسادت برانگیز» سخن گفته است. هم‌چنین در آغاز دهه ۱۹۰۰ نویسندگان این بحث را که چگونه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از اصول مربوط به روانشناسی استفاده کنند، آغاز کردند. در دهه ۱۹۵۰ عقاید مربوط به روانشناسی فرویدی توسط پژوهشگران انگیزش همه‌گیر شد و توسط تبلیغ‌کنندگان مورد استفاده قرار گرفت. با وجود اینکه نیاز به مطالعه رفتار مصرف‌کننده دوباره سازماندهی شد، اما این مهم تا اعلام مفهوم بازاریابی در سال ۱۹۵۰ تحقق نیافت. مفهوم بازاریابی دلالت بر این عقیده دارد که صنعت، فرآیندی است که به جای تولید کالا بر رضایت مشتری بنیان نهاده شده است و صنعت با مصرف‌کننده و نیازهایش شروع می‌شود و حق امتیاز، مواد خام و یا مهارت فروش در این میان نقشی ندارند. در این دیدگاه تنها وقتی یک سازمان می‌تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته‌های مصرف‌کننده را با درکی صحیح و جامع برآورده کند. (موون، ۲۰۱۰)

۲-۱-۲-۱- اهمیت مطالعه رفتار مصرف‌کننده

داشتن درک صحیح از مصرف‌کنندگان و فرآیند مصرف، مزیت‌های متعددی را در بردارد. برخی از این مزیت‌ها عبارتند از: کمک به مدیران در جهت تصمیم‌گیری، تهیه یک مبنای شناختی از طریق تحلیل مصرف‌کنندگان، کمک به قانونگذاران و تنظیم‌کنندگان برای وضع قوانین مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات، کمک به مصرف‌کنندگان در جهت تصمیم‌گیری بهتر و در نهایت کمک به فهم عوامل مربوط به علوم اجتماعی که رفتار انسان راتحت تأثیر قرار می‌دهد. هم‌چنین یکی از دلایل اصلی مطالعه رفتار مصرف‌کننده این است که این رشته دارای نظریات متعددی است که از پشتیبانی تحقیقاتی برخوردارند و می‌توان آنها را برای شناخت و حل مشکلات مربوط به مدیران و سیاست‌گذاران عمومی به کار برد.

 ۲-۱-۲-۲- نقش تحلیل رفتار خریدار در مدیریت بازاریابی

اهمیت درک صحیح از خریدار در تعریف بازاریابی به عنوان «یک فعالیت انسانی، معطوف به ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق مبادله» یافت می‌شود. در حقیقت اصل تقدم مصرف‌کننده[۲] نقطه عطفی است که حوزه بازاریابی بر اساس آن پایه‌ریزی شده است. بر اساس این مفهوم لازم است مصرف‌کننده در مرکز هر گونه فعالیت بازاریابی قرار گیرد. پیتر دراکر[۳] یکی از صاحب‌نظران مشهور رشته مدیریت نیز این مهم را این­گونه بیان می‌کند:‌ «بازاریابی یعنی انجام کلیه امور تجاری از دید نتیجه ‌نهایی، که نتیجه ‌نهایی همان نظر مصرف‌کننده است».

سولومون[۴] در کتاب رفتار مصرف‌کننده خود به مطلب جالبی اشاره می‌نماید. او می‌گوید: به احتمال زیاد داستان مرد نابینا و فیل را به یاد می‌آورید. داستان به طور خلاصه بیان‌کننده این مطلب است که هر فرد یک قسمت از بدن حیوان را لمس می‌کند و در نهایت توضیحاتی که در مورد فیل داده می‌شود به طور کامل با یکدیگر متفاوت است. این قیاس در مورد تحقیق مصرف‌کننده هم به کار می‌رود. پدیده مصرف‌کننده به طرق گوناگون و در سطوح مختلفی می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد و این مسأله بستگی به میزان علاقه و دانش محققینی دارد که این مطلب را مورد مطالعه قرار می‌دهند. (سولومون، ۲۰۱۲)

۲-۱-۲-۳- عوامل تعیین کننده سطح درگیری خریدار

در بازارهای الکترونیکی سطح درگیری افراد همانند بازارهای سنتی تعریف می­شود. در این بازارها نیز افراد به شیوه­های مختلفی وارد فرایند خرید شده و در برخی اوقات فرایند خرید بسیار کوتاه بوده و در برخی موارد نیز فرد زمان بسیار زیادی را صرف مقایسه موارد موجود و انتخاب محصول نهایی می­کند. در این بازارها نیز درگیری تابعی ازشخص، محصول و موقعیت است. ترکیبی از این موارد در زمان­های متفاوت می‌تواند بر انگیزه خریدار در دریافت اطلاعات مرتبط با محصول تاثیرگذار باشد. زمانی که خریداران قصد انجام کاری را دارند که نیازشان را برآورده سازد انگیزه لازم برای دریافت و پردازش هرگونه اطلاعاتی را که دستیابی به هدف را برای آنها میسر سازد دارند. در حالی که یک فرد دیگر ممکن است خود را برای دستیابی به همان اطلاعات به زحمت نیندازد زیرا به نظر او این اطلاعات با نیازش ارتباطی ندارد (بلچ،  ۲۰۰۵). چهار عامل بیش از سایر عوامل بر سطح درگیری خریداران در بازارهای الکترونیکی تأثیر می­گذارند. این عوامل عبارتند از: تجربیات قبلی، میزان علاقه، خطر پذیری و موقعیت خرید.

الف) تجربیات پیشین

زمانی که خریداران در مورد کالا یا خدماتی تجربه قبلی دارند، معمولاً پس از خریدهای آزمایشی کالا و در مراجعه مجدد این توانایی و تمایل را دارند که به سرعت کالای مورد نظر را انتخاب کنند زیرا با نحوه خدمات سایت آشنا می‌شوند و در می‌یابند که آن کالا می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند و به همین دلیل سطح درگیری کاهش می­یابد.

ب) علاقه

سطح درگیری مستقیماً با علاقه آنها ارتباط دارد. به عنوان مثال برخی از مردم به نرم افزارهای کاربردی علاقمند هستند و بعضی به موسیقی. معمولاً موضوعات گوناگونی که افراد به آنها علاقمند هستند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در مواردی که فرد به موضوعی علاقمند است سطح درگیری وی نیز بالاتر رفته و هوشمندانه­تر انتخاب می کند.

[۱] – Veblen

[۲] – Principle of Consumer Primacy

[۳] – Peter Drucker

[۴] – Solomon

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیستم اطلاعاتی بازاریابی و مدل ها و ضرورت آن در سازمان ها و عملکرد سازمانی
  • تحقیق تجارت الکترونیک ، دیدگاهها، محدودیتها و موانع آن و مفاهیم و رویکردهای اعتماد سازی در تجارت
  • تحقیق مفهوم مشتری، بازاریابی و وفاداری مشتری، ابعاد و عوامل مؤثر بر آن
  • تحقیق تعاریف ، مستندات و ادله و محورها و نقش قانون تجارت الکترونیک و معاملات الکترونیکی از دیدگاه فقه شیعه
  • تحقیق مفهوم عقد الکترونیک و تجارت الکترونیک و منابع حقوق تجارت الکترونیک و تعیین دادگاه صالح در عقود الکترونیک
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.