پیشینه تحقیق مدیریت بازاریابی و عوامل تاثیر گذار بر افزایش فروش محصولات

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت بازاریابی و عوامل تاثیر گذار بر افزایش فروش محصولات  دارای ۸۶ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- بخش اول:نگاه کلی به مدیریت بازاریابی    ۶
۱-۱- مقدمه    ۶
۱-۲-گرایشهای مدیریت بازاریابی    ۸
۱-۲-۲-رویکرد محصول    ۸
۱-۲-۳-رویکرد فروش    ۹
۱-۲-۴-رویکرد بازاریابی    ۹
۱-۲-۵-رویکرد بازاریابی اجتماعی    ۱۰
۱-۳-فرایند بازاریابی    ۱۱
۱-۴-هدف گیری بازار    ۱۲
۱-۵-محیط بازاریابی    ۱۴
۱-۵-۱-محیط خرد    ۱۵
۱-۵-۲-محیط کلان    ۱۶
۱-۶-رفتار خرید مصرف‌ کننده    ۱۷
۱-۶-۱-گرایش خریدار    ۱۹
۱-۶-۲-رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی    ۱۹
۲-بخش دوم:عوامل آمیخته بازاریابی    ۲۰
۲-۱- مقدمه    ۲۰
۲-۲-محصول    ۲۳
۲-۲-۱-کیفیت محصول    ۲۴
۲-۲-۲-تنوع محصول    ۳۰
۲-۲-۳-طرح کالا    ۳۱
۲-۲-۴-ویژگیهای کالا    ۳۲
۲-۲-۵- نام و نشان تجاری    ۳۳
۲-۲-۶-بسته‌بندی محصول    ۳۶
۲-۲-۶-۱-جایگاه بسته‌بندی در بازاریابی    ۳۸
۲-۲-۶-۲-کارکردهای بسته‌بندی    ۳۹
۲-۲-۶-۳-فواید بسته‌بندی برای جامعه    ۳۹
۲-۲-۶-۴-اثرات زیست-محیطی بسته‌بندی    ۴۰
۲-۲-۶-۵-بسته‌بندی به‌عنوان تبلیغات جدید    ۴۱
۲-۲-۶-۶-عناصر بسته‌بندی    ۴۲
۲-۲-۷-اندازه ، ابعاد و حجم کالا:    ۴۵
۲-۲-۸- ضمانتنامه محصول    ۴۶
۲-۲-۹-مرجوعی های کالا    ۴۷
۲-۲-۱۰-خدمات    ۴۷
۲-۳-قیمت    ۴۹
۲-۲-۱-اهداف قیمت گذاری    ۵۰
۲-۲-۳-مراحل قیمت‌گذاری    ۵۳
۲-۴-کانال توزیع( مکان)    ۵۷
۲-۴-۱-استراتژی‌های انتخاب کانال توزیع    ۵۸
۲-۴-۲- مراحل طراحی کانال‌های توزیع    ۵۹
۲-۲-۳-وظایف  کانال توزیع    ۶۱
۲-۴-۴- انواع کانال های اصلی توزیع    ۶۱
۲-۴-۶-ویژگی های کانال های توزیع لبنیات    ۶۵
۲-۵-فعالیتهای ترفیعی وتشویقی    ۶۶
۲-۵-۱-عوامل موثردرترکیب ترفیع:    ۶۷
۲-۵-۲-تبلیغات    ۶۸
۲-۵-۳-پیشبردفروش:    ۷۰
۲-۵-۴-روابط عمومی    ۷۱
۲-۵-۵-فروش حضوری    ۷۲
۲-۶-پیشینه پژوهش    ۷۳
فهرست منابع:    ۷۷

منابع:

ارجمند کرمانی، سامان.(۱۳۹۰). پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی تاثیر نقش آمیخته بازاریابی بر توسعه صادرات فرش دست باف استان کرمان. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم.

اربابی، علی محمد.(۱۳۵۰). تبلیغات تجاری. تهران: انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، چاپ اول.

کاتلر، فیلیپ(۱۳۸۸). مدیریت بازاریابی ترجمه بهمن فروزنده. اصفهان: آموخته، چاپ پنجم.

کاتلر، فیلیپ(۱۳۸۷). مبانی مدیریت بازاریابی ترجمه علی پارسائیان. تهران: ترمه، چاپ دوم.

گرجیان ، ندا.(۱۳۸۵). کانال های توزیع کالا.مرجع الکترونیکی علوم مدیریت ایران،

بلوریان تهرانی ،محمد.(۱۳۷۶).بازاریابی و مدیریت بازار.انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

اسفیدانی ، محمد رحیم.( ۱۳۸۵). استراتژی بازاریابی در بازارهای اینترنتی. تهران: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

اسماعیل پور، حسن.(۱۳۸۴).مبانی مدیریت بازاریابی .تهران: انتشارات نشر نگاه دانش.

رنجبران، حسین.( ۱۳۷۸). بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: نشر بازرگانی.

روستا، احمد، ونوس، داور ، ابراهیمی، عبدالحمید.( ۱۳۸۱). مدیریت بازاریابی. تهران: سمت، چاپ ششم، ص۲۱۶٫

سرکا، والتر.( ۱۳۸۴). مبانی فن‌آوری بسته‌بندی، شناخت: نگاهی به بسته بندی، کارکردهای بسته بندی، طراحی گرافیک. ترجمه هاشم حبیبی. تهران: هیراد، ، چاپ اول، ص۱۷٫

پور غفاری، آزاده.( ۱۳۸۷).اولویت بندی درجه تاثیر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی بر رفتار خریداران کتاب. دانشگاه علامه طباطبایی

اگیلوی، دیوید.۰ ۱۳۸۲). رازهای تبلیغات، ترجمه: حمیدی، کوروش، فروزفر، علی. تهران: انتشارات مبلغان.

 

۱- بخش اول:نگاه کلی به مدیریت بازاریابی

۱-۱- مقدمه

در بین فعالیت های مختلف کسب و کار و بازاریابی از همه بیشتر با مشتری سر و کار دارد. بازاریابی، مدیریت رابطه سود آور با مشتری است. هدف دوگانه بازاریابی، جذب مشتریان جدید یا ارائه ارزش بالاتر و حفظ مشتریان فعلی به وسیله جذب رضایت آنهاست.

امروزه، بازاریابی را نباید همچون گذشته معادل فروش در نظر گرفت که شامل معرفی و فروش بود، بلکه بازاریابی به معنی براورده کردن نیازهای مشتری می باشد. اگر بازاریاب خوب عمل کرده و نیازهای مشتری را به درستی تشخیص دهد، محصولی با ارزش بالا و قیمت مناسب تولید گردد، به خوبی توزیع شود و به شکلی موثر معرفی شود، به سادگی به فروش می رسد.

در واقع، آنطور که پدر مدیریت یعنی پیتر دراکر می گوید:” هدف بازاریابی این است که فروش را به کاری غیر ضروری تبدیل کند.”

فروش و تبلیغات، تنها بخشی از مجموعه ای بزرگتر با نام امیخته بازاریابی است.

آمیخته بازاریابی به عنوان مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل است که یک شرکت در هم می آمیزد تا باعث جوابگویی نیازهایش در بازار هدف گردد.(Rafiq & Ahmed, 1995, P.4)

بازاریابی فرایندی اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن، هر فرد نیازها و خواسته های خود را از طریق تبادل ارزش با دیگران برآورده می سازد. به زبانی ساده تر، بازاریابی شامل ایجاد رابطه ای تبادلی و پر ارزش با مشتری است.

بنابراین، ما بازاریابی را بدین صورت تعریف می کنیم: بازاریابی فرایندی است که در آن شرکت برای مشتری ارزش ایجاد کرده و رابطه مستحکمی با او برقرار کند تا بتواند در عوض از مشتری ارزش دریافت کند(کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۸۵).

بازاریابی یک وظیفه مدیریتی است. بازاریابی بر رسیدن به اهداف مشتریان در کنار رسیدن به اهداف سازمان تأکید دارد. بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات برای رفع این نیازها، قیمت گذاری کارای محصولات و خدمات، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، تحویل کارا و اطمینان از رضایت مندی در طول و بعد از فرآیند مبادله همراه است. بنابراین بازاریابی باید یک جزء ضروری در شرکتها باشد. اما بسیاری از شرکتها تفسیر بدی از بازاریابی دارند. بعضی ها بازاریابی را تقلب، اسراف گر، مزاحم و غیر حرفه ای می دانند. بعضی ها نیز آن را معادل با تبلیغات و فروش می دانند.
اما در سالهای اخیر بازاریابی از تصویر قدیمی اش جدا شده و امروزه به طور فزاینده ای به یکی از مهم ترین وظایف در کسب اهداف سودآوری سازمانها تبدیل شده است. به طور سنتی، تولید و فروش دو وظیفه مهم هر کسب وکاری هستند. گرایش بعدی این بود که کارآفرینان معتقد شدند کیفیت محصولات یا خدمات تنها عاملی است که فروش آنها را تعیین می کند. اما این نیز چندان طول نکشید. چرا که در بازار رقابتی امروزی درست نیست. تولید، فروش و بازاریابی باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند.

بازاریابی، فرآیند پاسخ گو برای شناسایی ، پیش بینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان است. با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات یا خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد( Sui Pehng & Hui Ming , 1997, P.273).

 

۱-۲-گرایشهای مدیریت بازاریابی

خواسته مدیریت بازاریابی، طراحی استراتژی برای ایجاد رابطه سودمند با مشتریان هدف می باشد. پنج رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمانها براساس آنها شکل گرفته و استراتژی بازاریابی را به اجرا در می آورند: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و اساس بازاریابی اجتماعی.

۲-۱-۲-۱-رویکرد تولید

 بر این طرز فکر شکل گرفت که مصرف کننده محصولی که در دسترس بوده و استطاعت خرید آن را داشته باشد، کاملاً می پسندد. بنابراین، مدیریت باید تلاش خود را در جهت افزایش کارایی تولید و توزیع متمرکز سازد. این رویکرد، یکی از قدیمی ترین گرایشهاست که راهنمای فروشندگان بوده است.

این رویکرد هنوز هم در برخی موارد بازار ،کارساز است.شرکتهایی که از این رویکرد پیروی می کنند، دست به ریسک بزرگی زده و ممکن است با تمرکز زیاد بر عملیات خودشان، از نیازهای واقعی مشتری یعنی مرتفع کردن نیازها و ایجاد رابطه با او، غافل شوند.

۱-۲-۲-رویکرد محصول

رویکرد محصول بر این ایده تکیه دارد که مشتری علاقه مند کالایی است که بهترین کیفیت، بازده و خصوصیات ابتکاری را داشته باشد. در این رویکرد، استراتژی بازاریابی بر بهبود مستمر محصول متمرکز می شود. کیفیت و بهبود محصول بخش مهمی از بیشتر استراتژیهای بازاریابی می باشد. اما تأکید صرف بر محصولات شرکت ممکن است به نزدیک بینی بازاریابی منجر شود.

۱-۲-۳-رویکرد فروش

شرکت های بسیاری پیرو رویکرد فروش هستند؛ این رویکرد تأکید می کند که فروش شرکت تنها در صورتی به میزان کافی خواهد بود که شرکت در زمینه معرفی و فروش زیاد تلاش کند. این رویکرد معمولاً برای کالاهای ناخواسته بکار می رود؛ یعنی کالاهایی که خریداران معمولاً به خرید آنها فکر نمی کنند، مثل بیمه و اهداء خون. شرکتهای این بخش بازار باید چشم اندازها را مورد بررسی قرار داده و محصولات را بر اساس سودمندی آنها به فروش برسانند.

البته چنین روش های تهاجمی ممکن است ریسک زیادی نیز در بر داشته باشند. تأکید این استراتژی بر دست یابی به معاملات منجر به فروش بوده و به ایجاد رابطه های طولانی مدت و ارزشمند با مشتری توجهی ندارد . معمولاً هدف فروش چیزهایی است که تولید شده، نه تولید محصولاتی که بازار خواهان آن است. فرض بر این است که مشتریان محصولات را که در نتیجه چرب زبانی خریده اند، دوست خواهند داشت. اگر هم دوست نداشته باشند، موضوع را فراموش کرده و باز هم آنرا می خرند. اما این فرض معمولاً فرض درستی نیست.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بازاریابی و عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری در انتخاب کلینیک های پزشکی
  • تحقیق بازاریابی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدل های آن
  • تحقیق بازاریابی درونی و رفتار شهروندی سازمانی
  • تحقیق صادرات ، بازاریابی بین المللی ، انتخاب بازارهای بین المللی جهت صادرات و وضعیت اقتصادی صنعت سنگ های ساختمانی در جهان
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.