تحقیق سیستم مدیریت یادگیری و مدیریت دانش و مفاهیم و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم مدیریت یادگیری و مدیریت دانش و مفاهیم و مدل های آن دارای ۳۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۱٫۱-۲ مقدمه۵
۱٫۲٫۲-۲ بخش اول: سیستم مدیریت یادگیری۷
۱٫۳٫۱-۲-۲ تعریف سیستم مدیریت یادگیری۷
۱٫۴٫۲-۲-۲ تاریخچه سیستم مدیریت یادگیری۹
۱٫۵٫۳-۲-۲ مفاهیم پایه در سیستم مدیریت یادگیری۱۱
۱٫۶٫۴-۲-۲ سیستم های مدیریت در آموزش الکترونیکی (مدیریت یادگیری )۱۲
۱٫۷٫۵-۲-۲ سیستم مدیریت محتوا۱۳
۱٫۸٫۱-۵-۲-۲ تعریف سیستم مدیریت محتوا۱۳
۱٫۹٫۲-۵-۲-۲ استاندارد در سیستم مدیریت محتوا۱۴
۱٫۱۰٫۶-۲-۲ آموزش الکترونیکی۱۴
۱٫۱۱٫۱-۶-۲-۲ انواع آموزش الکترونیکی۱۶
۱٫۱۲٫۱-۱-۶-۲-۲ سیستم آموزش الکترونیکی یک طرفه۱۶
۱٫۱۳٫۲-۱-۶-۲-۲ سیستم آموزش الکترونیکی دو طرفه۱۶
۱٫۱۴٫۳-۱-۶-۲-۲ سیستم آموزشی سنکرون یا همزمان۱۷
۱٫۱۵٫۴-۱-۶-۲-۲ سیستم آموزشی آسنکرون یا غیر همزمان۱۷
۱٫۱۶٫ ۷-۲-۲ سیستم های مدیریت یادگیری نوین ۱۷
۱٫۱۷٫ ۸-۲-۲ انتخاب سیستم های مدیریت یادگیری مناسب                    ۱۹
۱٫۱۸٫۹-۲-۲ مدل پذیرش فناوری۲۰
۱٫۱۹٫۳-۲ بخش دوم: مدیریت دانش۲۲
۱٫۲۰٫۱-۳-۲ تعریف دانش۲۲
۱٫۲۱٫۲-۳-۲ مدیریت دانش۲۲
۱٫۲۲٫۴-۳-۲ مفهوم دانش۲۴
۱٫۲۳٫۵-۳-۲ راهبردهای مدیریت دانش۲۵
۱٫۲۴٫۶-۳-۲ فرآیند مدیریت دانش۲۶
۱٫۲۵٫۱-۶-۳-۲ ایجاد دانش۲۶
۱٫۲۶٫۲-۶-۳-۲ اعتباربخشی به دانش۲۶
۱٫۲۷٫۳-۶-۳-۲ ارائه دانش۲۷
۱٫۲۸٫۴-۶-۳-۲ توزیع دانش۲۷
۱٫۲۹٫۵-۶-۳-۲ کاربرد دانش۲۸
۱٫۳۰٫۷-۳-۲ ضرورت و اهمیت مدیریت دانش۲۸
۱٫۳۱٫۸-۳-۲ نقش منابع هوشمند در مدیریت دانش۲۹
۱٫۳۲٫۴-۲ بخش سوم: سیستم مدیریت یادگیری و مدیریت دانش۲۹
۱٫۳۳٫ ۱-۴-۲ مسائل مشترک مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی        ۲۹
۱٫۳۴٫۲-۴-۲ تحقیقات انجام شده۳۰
۱٫۳۵٫۱-۲-۴-۲ تحقیقات داخلی۳۰
۱٫۳۶٫۲-۲-۴-۲ تحقیقات خارجی۳۱
۱٫۵۸٫منابع و ماخذ۳۴

منابع

دیویدای مک‌ناب(۲۰۰۸). روش‌های تحقیق کمی و کیفی مدیریت دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی، ترجمه رضا واعظی، محمدصادق آزمندیان، تهران : صفار،اشراقی، ۱۳۹۰٫

ملکی نیا، عماد، بجانی، حسین(۱۳۸۸)، مقاله مدیریت دانش در سازمان های یادگیرنده، تدبیر، ۲۰۳٫

یعقوبی، نور محمدی، شاکری، رویا(۱۳۸۷). مقایسه تحلیلی مدلهای پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، شماره۱۱، ص ۲۱-۴۴٫

برگرن، برایان(۱۳۸۶)، مبانی مدیریت دانش، ترجمه قهرمانی، محمد، باقری، سید محمد، موسسه تحقیقات آموزشی مدیریت.

William J. Ritchie1, Stephen A. Drew, Mark Srite (2011), Peirce Andrews and John E. CarterApplication of a Learning Management System for Knowledge Management: Adoption and Crosscultural Factors,Knowledge and Process Management Volume 18 Number 2 pp 75–۸۴٫

Shu-Hsien Liao, Chi-chuan Wu(2010), System perspective of knowledge management, organizational learning, and organizational innovation, Expert Systems with Applications 37, 1096-1103.

Steven Lonn, Stephanie D. Teasley(2009), Saving time or innovating practice: Investigating perceptions and uses of Learning Management Systems, Computers & Education 53, 686-694.

Beijerse(1999), Questions in knowledge management: defining and conceptualizing aphenomenon, Journal of Knowledge Management 3 (2) 94–۱۱۰٫

Tanya J. McGill, Jane E. Klobas(2009), A task–technology fit view of learning management system impact, Computers & Education 52, 496-508.

 ۱٫۱٫ ۱-۲ مقدمه

امروزه جهان دانش و یادگیری مادام العمر به دو جهان جداگانه تقسیم  شده است: مدیریت دانش و آموزش الکترونیک. این حقیقت است یا ما در حال صحبت کردن در مورد چیزهای مشابه و دادن تنها نام های مختلف به آنها هستیم؟ هدف هر دو موضوع ارائه دانش است. از یک طرف دانش باید جمع آوری، ساخت یافته و به اشتراک گذاشته شود. از سوی دیگر باید  دانش ساختاریافته فراهم شود. در دنیای کسب و کار امروز همین طور از نظر اجتماعی آموزش الکترونیک نقش مهمی ایفا می کند. اصطلاح “یادگیری مادام العمر” [۱]در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است. تحول عظیم کلمات آنلاین، بر بسیاری از حوزه ها اثر گذاشته است. عمدتا بر حوزه مدیریت دانش و آموزش. گرایش جدید در موسسات آموزشی به سمت یادگیری آنلاین و یادگیری الکترونیکی به جای رویکرد سنتی آموزش رودر رو، در حرکت است. هدف یادگیری الکترونیکی اساسا ارائه مواد آموزشی به کاربران از طریق چارچوب های یادگیری الکترونیکی یا به عبارتی از طریق سیستم مدیریت یادگیری، است. توانایی یادگیری سریعتر از کامپیوترهایتان؛ ممکن است تنها مزیت رقابتی پایدار باشد( آری دی گاس [۲]). هر سازمانی که فکر می کند بهترین اوست و خود را بی نیاز به یادگیری از دیگران می داند خودبین و نابخرد است ( جان برون[۳]). استفاده از رسانه های الکترونیکی و قدرت شبکه، اساسا آنهایی که بر پایه تکنولوژی مبتنی بر اینترنت هستند، یادگیری سازمانی را به صورت کارا، اثربخش و منعطف امکان پذیر می کند.(الیف تروندسن[۴]).

امروزه دیگر اهمیت داده ها، اطلاعات و دانش برکسی پوشیده نیست. اغلب سازمانها، اگرچه شاید تنها بر روی کاغذ و در حد شعار، اما به هر نحو دانش محوری را در زمره اهداف و برنامه های کاری خود قرارداده اند تا در فضای رقابتی بازار پرتراکم تجارت از رقبا عقب نمانند. بانکها نیز البته از این مهم غافل نبوده اند. آنها از یکسو  به منظور رعایت استانداردهای کنترل ریسک و از سوی دیگر برای مدیریت صحیح مجموعه خود نیازمند دسترسی بموقع به مطالعاتی هستند که درداخل یا خارج از سازمان تولید میشود. از سوی دیگر ما همواره با نظام ها و روشهای مدیریتی روبرو میشویم که به کارگیری آنها مستلزم دستیابی به اطلاعات است. برنامه ریزی برای سازمان نیازمند تحلیل نقاط ضعف و قوت و تهدیدات و فرصت ها[۵] است که شهرت آن از سایر سر واژه های مدیریتی فزونی یافته و جایگاه ویژه ای در ادبیات مدیریت پیداکرده است. امااین اصطلاح چهار حرفی، مستلزم اطلاعاتی درمورد نقاط ضعف و قوت سازمان و فرصتها و تهدیدهای محیطی است که دستیابی به این اطلاعات خود مستلزم پژوهشها و تحقیقات بسیار است. بازاریابی بدون شناخت بازار، مشتری، خدمات و محصولات و مزیتهای رقابتی سازمان ممکن نیست و البته هریک از این عناوین نیز خود زیر مجموعه های بیشماری شامل انواع بازار، انواع مشتری، بازارهدف، مشتریان بالقوه، مشتریان بالفعل وانواع دسته بندی ها و بخش بندی های متفاوت رادر برمی گیرد. سایر فعالیتهای سازمان از مدیریت منابع انسانی گرفته تاکنترل کیفیت، خلق محصول، توسعه خدمت و دیگرتصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نیز خود مستلزم اطلاعات و تحقیقات علمی است.

حال در میان دو پدیده، یکی انفجار اطلاعات و دیگری نیاز به اطلاعات، با معضل دسترسی به اطلاعات روبرو می شویم و درواقع شکافی بزرگ میان تولید اطلاعات و مصرف آن پدید می آید. بسیاری از محققان و پژوهشگران اعتقاد دارندکه از نتیجه تحقیقات علمی آنان استفاده نمی شود و از سوی دیگر بسیاری از مدیران معتقدند که برای تصمیم گیری و برنامه ریزی با فقدان اطلاعات کاربردی روبرو هستند. اطلاعات مورد نیاز گاه تولید نمی شوند، گاه درپیچ و خم سازمانها و ادارات به فراموشی سپرده می شوند وگاه اطلاعات تولید شده از اصالت و اعتبارلازم برخوردار نیستند و لذا نمی توانند مبنای تصمیم گیری و برنامه ریزی قرار گیرند. در چنین شرایطی محققان اطلاعاتی را تولید می کنندکه می دانند کمتر استفاده خواهد شد و مدیران تصمیمات کوتاه مدتی را اتخاذ می کنند که به دلیل دشواری دسترسی به اطلاعات موثق، مبتنی برهوش فردی، ادراک شهودی و یا الگوگیری صرف است و برای حل مسائل درکوتاه مدت کاربرد می یابد. مدیریت دانش چالشی است برای کمک به مدیران تا دسترسی بهتری به اطلاعات مورد نیاز داشته باشند و همچنین هدایتگری است برای پژوهشگران و محققان تا اطلاعاتی را تولید کنند که مصرف کابردی برای سازمان دارد. در نظام بانکی باعنایت به سرعت تغییرات، حساسیت پایش شاخصهای اقتصادی و نیز لزوم بهره گیری از استراتژیهای نوین بازاریابی، مدیریت دانش اهمیتی دو چندان می یابد و این اهمیت به خصوص درنظام بانکداری اسلامی ازآن جهت مضاعف می شودکه مشارکت درسود و زیان گیرندگان تسهیلات و بررسی صلاحیت فنی و اخلاقی آنان نیز حائز اهمیت است. براین اساس مدیریت دانش ازجمله ضروری ترین راهکارها برای استفاده بهینه از اطلاعات، حرکت به سوی سازمان یادگیرنده و دستیابی به اهداف بلندمدت سازمانی است. بدون شک استقرار نظام بانکداری جامع و ساماندهی اطلاعات، به عنوان برخی ازاصلی ترین عناصر یک سازمان دانش محورنه تنها نظام بانکی را در مدیریت ریسک، مبارزه باپولشویی، کنترل کیفیت، استقرار نظام جامع بازاریابی یکپارچه و دیگر ضرورتهای مدیریتی یاری می کند بلکه نقش مهمی در ایجاد امنیت اقتصادی درکشورو تسهیل فعالیتهای امن بازرگانی خواهد داشت. یک بانک می تواند با در اختیار داشتن سیستم اثربخش مدیریت دانش:

راندمان و بهره وری افراد، واحدها و شعب خود را افزایش دهد،

زمان انجام فرآیندهای حرفه ای و کارشناسی را کاهش دهد،

بر دانش و تجربیات مدیران و افراد با تجربه احاطه داشته باشد،

از انجام اشتباهات و دوباره کاری های خرد و کلان در سطح گسترده جلوگیری نماید و

علاوه بر حفظ و ارتقا ارتباط با مشتری بر پایه دانش مرتبط با هر مشتری، نرخ نوآوری و ارائه خدمات مبتکرانه به آن ها را افزایش دهد. موارد زیر ۱۰ دلیل اصلی هستند که می تواند هر بانک را به لزوم پیاده سازی مدیریت دانش آگاه نماید؛

رشد و توسعه بانک و ترکیب آن با موسسات دیگر،

فرآیند های مدیریت ریسک[۶]،

صرفه جویی در زمان با استفاده مجدد[۷]،

خروج یا جابجایی خبرگان،

ارزش آفرینی از دانش،

پشتیبانی از فرآیندهای کاری

نیاز به بسترسازی و ایجاد مراکز تماس و بهبود ارتباط با مشتریان،

بانکداری شرکتی و مشتریان استراتژیک،

الزامات بانکداری الکترونیک و

هزینه تمام شده ارائه خدمات بانکی،

 ۱٫۲٫ ۲-۲ بخش اول: سیستم مدیریت یادگیری

۱٫۳٫ ۱-۲-۲ تعریف سیستم مدیریت یادگیری

سیستم مدیریت یادگیری، نرم افزاری است که فعالیت آموزش گیرنده را ثبت، پیگیری و دنبال می کند. به عبارت دیگر، این سیستم که ساختاری مشترک و بنیادی برای اغلب برنامه های آموزش الکترونیکی است، روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می کند(واتسون و ویلیام[۸]، ۲۰۰۷).  سیستم مدیریت یادگیری یک نرم افزار کاربردی و یا یک تکنولوژی مبتنی بر وب است که مدیریت اجرایی برنامه های آموزشی را در درون یک سازمان تسهیل و به کارکنان و آموزش گیرندگان کمک می کند تا پیشرفت آموزشی خود را ارزیابی و برای گام های بعدی یادگیری برنامه-ریزی کنند( آلیاز و اندونین[۹]، ۲۰۰۵). این سیستم آنها را قادر می سازد که به همکاری و مشارکت با فرا گیران همتراز خود بپردازند. علاوه بر این، برای مدیران و مسئولان برنامه آموزشی این امکان را فراهم می کند که نحوه توزیع محتوای آموزشی، انتخاب شیوه مناسب ارائه آموزش و نیز تجزیه و تحلیل برنامه آموزشی را هدفمند کنند. همچنین، مدیران با استفاده از این سیستم، می توانند گزارش وضعیت آموزشی کارکنان و فراگیران را در سازمان و مجموعه خود، در اختیار داشته باشند(بامگراتنر و هافل[۱۰]، ۲۰۰۲). سیستم مدیریت یادگیری مدرسه آموزش الکترونیکی و فضایی است که برنامه های آموزشی در آن ارائه می شوند(زابو، میشل و فلشر[۱۱]، ۲۰۰۷).

[۱] long term learning

[۲]Arie de Geus، Strategic Management Consultant(Harvard Business School,MIT)

[۳]John Browne، Group Chief Excecutive(British Petroleum)

[۴]Eilif Trondsen ،Director(Stanford Research Institute)

[۵] swot

[۶] Risk Management

[۷] Reuse

[۸] Watson, William

[۹] Alias and Zainuddin

[۱۰] Baumgartner Maier-Häfele

[۱۱] Szabo, Micheal; Flesher

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق مدیریت دانش و مدل های آن
  • تحقیق یادگیری و اسناد و نظریه ها ی آن و نقش اسنادها در مهارت های روان شناختی و ورزشی
  • تحقیق مدیریت دانش و فشار روانی و مدلهای مدیریت دانش و علایم و عوامل فشار روانی شغلی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.