تحقیق ضرورت گردشگری و موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم و نقش طبیعت در معماری و الگو واره‌های معماری و طبیعت

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ضرورت گردشگری  و موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم و نقش طبیعت در معماری و الگو واره‌های معماری و طبیعت دارای ۶۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- اوقات فراغت    ۵
۱-۲-وقت آزاد    ۵
۱-۳-تفریح    ۵
۱-۴-جهانگردی و جهانگرد    ۶
۱-۵- تاریخچه مسافرت و جهانگردی    ۷
۱-۶- ضرورت گردشگری    ۸
۱-۷- اهداف گردشگری    ۸
۱-۸-توریسم در ایران    ۹
۱-۹-معماری و صنعت توریسم    ۱۰
۱-۱۰-موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم    ۱۳
۱-۱۱- طبیعت و معماری    ۱۳
۱-۱۲- پیوند دوباره با محیط‌های طبیعی    ۱۴
۱-۱۳- نقش طبیعت در معماری    ۱۷
۱-۱۳-۱- از جنبه فرم و عملکرد    ۱۷
۱-۱۳-۲- از جنبه ساختار و سازه    ۱۸
۱-۱۴- الگوواره‌های معماری و طبیعت    ۱۹
۱-۱۵- عناصر طبیعت، سمبل‌های معماری    ۲۲
۱-۱۶-انواع مراکز اقامتی    ۲۴
۱-۱۶-۱- هتل    ۲۴
۱-۱۶-۲- انواع هتل    ۲۷
۱-۱۶-۳- متلها    ۳۳
۱-۱۶-۴-  سوئیت ها    ۳۴
نمونه ها و ضوابط و استانداردها    ۳۶
۲-۱- نمونه ها    ۳۶
۲-۱-۱-هتل نارنجستان نور    ۳۶
۲-۱-۲- ویلاهای هتل نارنجستان    ۳۷
۲-۱-۳-هتل نارنجستان ۲    ۳۷
۲-۱-۴-مجتمع توریستی و تفریحی ساحل اکباتان    ۳۹
۲-۱-۵-Sands Beach Villas    ۳۹
۲-۱-۶-Beach Bungalow    ۴۱
۲-۱-۷-Grayton Beach    ۴۲
۲-۱-۸-West Palm Beach    ۴۳
۲-۱-۹-هتل ساحلی پنج ستاره    ۴۴
۲-۲- ضوابط و استانداردها    ۴۵
۲-۲-۱- تفریحی- ورزشی    ۴۵
۲-۲-۲- خدماتی- رستوران    ۴۸
۲-۲-۳- سایت    ۶۲
منابع و ماخذ    ۶۳

منابع

ماتلاک، جان، “آشنایی با طراحی محیط و منظر”، ترجمه معاونت آموزشی و پژوهشی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران، ۱۳۷۹٫

سایمون، بل، “منظر: الگو، ادراک و فرآیند”، ترجمه: دکتر بهناز امین‌زاده، انتشارات دانشگاه تهران، تابستان ۱۳۸۲٫

الوایی، محمد، اصول و مبانی جهانگردی، ۱۳۷۳٫

تاریخ معماری و شهرسازی ایران مقالات ارگ بم.

مجله ساختمان و معماری، شماره دوازدهم، زمستان ۱۳۸۵ و بهار ۱۳۸۶ .

مجله معمار ۴۵، ناشر: اندیشه و هنر معماری ساخت و صنعت و شهرسازی، مهر و آبان ۱۳۸۶٫

روتس، والتر و پنر، ریچارد، ” برنامه‌ریزی و طراحی هتل”، معاونت امور فنی دفتر تحقیقات و معیارهای فنی، نشریه ۱۴۳، انتشارات سازمان برنامه و بودجه، سال ۱۳۷۱٫

“صنعت جهانگردی در ایران”، انتشارات سازمان برنامه و بودجه، سال ۱۳۷۱٫

جنکس، چارلز، “گفتگوی طبیعت با طبیعت”، ترجمه سولماز زعیم‌دار، مجله فرهنگ و معماری شماره ۲۱٫

موتابی، هدایت، اطلاعات معماری «نویفرت»، انتشارات آزاده، چاپ سوم، بهار ۱۳۷۹٫

۱-۱- اوقات فراغت

فراغت یک جلوه زندگی است. فراغت، یکی از زمینه‌ها برای پدید آوردن انسانی است با ارزشهای روانی و عاطفی والاتر و فرهنگ سرشارتر، نه زمینه خستگی در کردن برای کار دوباره.

اوقات فراغت برای رفع خستگی و برای تجدید قوا برای کار نیست. برای رفع اندوه نیست. اوقات فراغت، اوقات دیدار دوستان و آشنایان هم نیست. اوقات فراغت عبارت از بخشی از بندگی است که آدمی به جلوه‌های اصیل و نجیب روح خودش پاسخ دهد.

اوقات فراغت برای بازگشت آدمی به خویشتن است. فراغت با بیکاری متفاوت است با تنبلی و لمیدن در کنج خانه متفاوت است. فراغت به معنای جدا کردن ذهن از درگیری‌های جاری زندگی است. سرانجام به معنای کامل برگشتن به خویشتن است.

نیازهای زندگی آدمی را ناگزیر می‌سازد که راه و رسم نظم یافته‌ای را در جریان تلاشهای روزانه خود بپذیرد. بخش بزرگ این راه و رسم‌ها، بی حضور و دخالت و بی‌خواسته انسانها، تنظیم و به آنان تحمیل می‌شود. فرار از این تحمیل و پیشی گرفتن راه و رسمی دیگر، عنصر اصلی فراغت است. فراغت به جلوه درآوردن خواسته‌های اصیل انسانی است. بریدن و دور شدن از همه درگیری‌ها و وابستگی‌های ذهنی و فکری است.

۱-۲-وقت آزاد

وقت آزاد، وقت فراغت و تمام فعالیت‌هایی را که در خارج از حوزه کار در برابر فرد قرار می‌گیرد. وقت فراغت، فرصت و زمانی است که پس از به انجام رساندن کار و شغل روزانه، به هدف تأمین نیازهای انسانی باقی می‌ماند و زمانی را در بر می‌گیرد که در آن نه فقط از تعهدات شغلی و اقتصادی بلکه از تکالیف اجتماعی و خانوادگی رهیده و می‌خواهند دقایقی را با طیب خاطر بگذرانند. زمان زندگی شامل زمان کار و وقت آزاد، زمان خارج از کار است.

۱-۳-تفریح

مقصود از تفریح، گرایش انسان هنگام فراغت به حالات و اعمالی است که به علل فیزیکی و روانی به آن نیازمند است. این مسئله از پایه‌های مهم اجتماعی است که ریشه در فرهنگ جامعه، ملاک‌ها و معیارهای اجتماعی و تکنولوژی گذشته و امروز دارد گزارش‌های مربوط به فرهنگ‌های مختلف حاکی است که اهمیت و میزان زمانی که وقت تفریح می‌گردد و همچنین در حد پیشرفت و تکامل سرگرمی‌ها بستگی کامل به رفاهیت مادی جامعه دارد. نکات جالب توجه درباره فعالیتهای تفریحی انسان این است که این فعالیتها از لحاظ اقتصادی دارای ارزش عملی نیستند با این همه این فعالیتها از هر حیث سودمند هستند. زیرا نیازمندی‌های جسمانی و روانی افراد را تأمین می‌کند. اگرچه تفریح یک کیفیت اجتماعی است که ممکن است به اندازه خود فرهنگ قدمت داشته باشد ولی با این همه تعداد کمی دانشمندان مسئله را مورد بررسی قرار داده‌اند. بخصوص در ادوار اخیر که مسیحیت و جهان غرب استیلا یافت تفریح به منزله جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و تفریح مورد توجه بیشتری قرار گرفت وبه عنوان یکی از جنبه‌های مهم خوی و رفتار آدمی بررسی شد. در چند سال اخیر به مناسبت توسعه و تکنولوژی، دانشمندان کوشیدند نقش تفریح را در زندگی آدمی با کوشش بیشتر تشریح کنند.

۱-۴-جهانگردی و جهانگرد

بیشتر لغتنامه‌ها واژه ساده مسافرت (Travel) را بدین گونه تعریف کرده‌اند: «عمل جابجایی».

در محتوای صنعت جهانگردی، این واژه تعریف دیگری دارد. «عمل جابجایی به خارج از جامعه برای تجارت (داد و ستد) یا تفریح و نه برای انجام کار روز مره و تحصیل».

بر طبق تعریف سازمان جهانی و جهانگردی انواع مختلف جهانگردی و گردشگری به صورت زیر می‌باشد:

جهانگردی یا گردشگری (Tourism): کارهایی است که فرد در مسافرت در مکانی خارج از محیط عادی انجام می‌دهد. این مسافرت بیش از یک سال طول نمی‌کشد و هدف تفریح، تجارت یا فعالیتهای دیگر است.

جهانگرد یا گردشگر (Tourist): مقصود کسی است که دست کم یک شب در یک اقامتگاه عمومییا خصوصی، در محل مورد بازدید به سر می‌برد.

گردشگر یک روزه (Same Day Visited): مقصود کسی است که یک روز به مکان دیگری می‌رود ولی شب را آنجا نمی‌گذراند.

دیدار کننده (Visitor): کسی است که به مکانی غیر از محیط معمولی خود مسافرت می‌کند و کمتر از دوازده ماه متوالی در آنجا به سر می‌برد و هدف اصلی از این مسافرت این نیست که در مکان مورد بازدید، در ازای دریافت پول کار کند.

مسافر: کسی است که بین دو یا چند نقطه مسافرت کند.

گردشگران در هر کشور به سه دسته تقسیم می‌شوند:

گردشگران اهل یا مقیم آن کشور در خود کشور سفر می‌کنند.

گردشگران اهل آن کشور که به خارج سفر می‌کنند.

گردشگران خارجی که به آن کشور سفر می‌کنند.

گردشگری را نیز می‌توان از سه دیدگاه مختلف تقسیم‌بندی نمود:

تقسیم‌بندی بر اساس بین‌المللی بودن

تقسیم‌بندی بر اساس طول مدت اقامت

تقسیم‌بندی بر اساس فردییا دسته جمعی بودن

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق گردشگری فرهنگی و تنوع فرهنگی و ابعاد آن
  • تحقیق گردشگری زمستانی و اسکی و مطالعه امکان سنجی آن
  • تحقیق فرایند و اهداف خرید مصرف کننده و گردشگری خرید و اجزای آن
  • تحقیق مفاهیم گردشگری و دیدگاه های آن و شناخت اثرات گردشگری و معرفی صنعت گردشگری مالزی و ایران
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.