تحقیق مفاهیم گردشگری و دیدگاه های آن و شناخت اثرات گردشگری و معرفی صنعت گردشگری مالزی و ایران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفاهیم گردشگری و دیدگاه های آن و شناخت اثرات گردشگری و معرفی صنعت گردشگری مالزی و ایران دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱-۲- پیشینه پژوهش    ۴
۱-۱-۲- بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون    ۴
۲-۱-۲- تاریخچه سفر و گردشگری در ایران    ۶
۳-۱-۲- بررسی دیدگاهها    ۸
۲-۲- مبانی نظری    ۱۴
۱-۲-۲ مفاهیم گردشگری    ۱۴
۲-۲-۲ شناخت اثرات گردشگری    ۱۵
۱-۲-۲-۲ اثرات اقتصادی    ۱۵
۲-۲-۲-۲ اثرات فرهنگی و اجتماعی    ۱۵
۳-۳-۲- مدیریت بازاریابی    ۲۲
۴-۳-۲- مدیریت دستگاه دولتی امور گردشگری    ۲۴
۵-۳-۲- مدیریت توسعه محصول    ۲۴
۶-۳-۲- مدیریت اطلاع رسانی    ۲۸
۶-۲-صنعت گردشگری مالزی    ۳۱
۷-۲ صنعت گردشگری ایران    ۴۱
فهرست منابع و ماخذ    ۴۶

 منابع

رضوی فر جعفر، مدیریت وصنعت گردشگری، تهران انتشارات محقق،۱۳۸۰

طالع ماسوله مرتضوی، تجربه ای از تحولات جهانگردی در پنج کشور آسیایی، تهران سازمان ایران گردی و جهانگردی، ۱۳۸۱٫

مایکل آرمسترانگ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه اعرابی محمد و ایزدی داود، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، ۱۳۸۱٫

محمودیان محمود، مدیریت تبلیغات، تهران، انتشارات حروفیه، ۱۳۷۹٫

فتاحی معصوم حسین، سیر و سیاحت از دیدگاه قرآن و احادیث، تهران، دومین اجلاس ملی ایرانگردی و جهانگردی، مرکز مطالعات و تحقیقات ایرانگردی و جهان گردی،۱۳۷۴

الوانی مهدی و دهدشتی زهره، اصول و منابع جهانگردی، تهران، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی مستضعفان، ۱۳۷۳٫

امامی علیرضا، گردشگری زیر ذره بین بازاریابی، تهران، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره ۴، مهرماه ۱۳۷۸

محلاتی صلاح الدین، اهمیت جهانگردی در جهان معاصر، تهران ، اطلاعات سیاسی و اقتصادی، شماره ۱۳۸ ،۱۳۷۷

دهدشتی زهره ،راهکارهای توسعه گردشگری ،۱۳۸۹ابهری محمدعلی، جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران، مسائل و نارسائی ها، تهران فصلنامه، فقه شماره ۱۴

MorsyDimassi, “Improving tourism’s conditions”, tourism magazine spring 2003

Shemull, “Tourism’s Consuming Behavior”, ۱۹۹۹

Fatih Y.D. “performance of the Turkish tourism in the past decade and projects for 2010, 2020”, ۲۰۰۲

R.C, “Tourism the international business”, Pprentice Hall, 1990.

Maliye, “Selected data on Turkish tourism”, ۲۰۰۱-۲۰۰۲٫

مقدمه

می توان گفت صنعت گردشگری، امروز به یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی ، تجاری جهان تبدیل شده است، به نحوی که از کارشناسان توسعه این صنعت به عنوان محور توسعه پایدار یاد می کنند که در تاریخ اقتصاد جهان، قرن بیست و یکم را بنام خود فتح خواهد کرد. طی سالیان گذشته بسیاری از کشورهای جهان با درک موقعیت برتر این صنعت در الگوهای مختلف توسعه اقتصادی ، در پی آن هستند تا امکانات و توان گردشگری خود را گسترش دهند. به نظر می رسد کشورهای صاحب نفت و یا کشورهای دیگری که تنها یک منبع درآمدی در اختیار دارند باید به راحتی از کنار صنعت گردشگری نگذرند، چرا که این صنعت مولفه ی بسیار مطلوبی برای تنوع درآمدی این کشورها می باشد.

۱-۲- پیشینه پژوهش

۱-۱-۲- بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون

تاریخچه گردشگری و تفسیرهای جامعه شناسی در مورد تغییر نیازهای مسافران در دوره های مختلف یکی از مطمئن ترین منابع شناخت انگیزه های مسافرت در اعصار گوناگون است. به منظور درک محیط نوین گردشگری و درک مسئله ها و چالش هایی که پیش روی دست اندرکاران این صنعت قرار دارد مروری گذرا بر روند تاریخی ای صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.

عهد باستان

مردم متعلق به تمدنهای ما قبل تاریخ با انگیزه مسافرت می کردند که بتوانند غذا بدست آورند،از خطر دوری جویند یا با مناطقی که دارای آب و هوای مساعد تری است نقل مکان کنند. با افزایش مهارت و کسب فنون، نیاز انسان به زندگی بدوی و خانه بدوشی کاهش یافت و در دوره های بعد انسان با انگیزه تجارت و تبادل کالا مسافرت می کرد. در حالی که امپراتور های عهد باستان در قاره های آفریقا، آسیا و خاورمیانه رشد می کردند، ساختار زیر بنائی ایجاب می کرد که جاده سازی شود و راههای آبی بوجود آید و برای ساده تر شدن وسایل نقلیه تهیه گردد. آغاز مسافرت های رسمی دولتی نتیجه مستقیم اقدامات حکام مناطق مختلف بود که نمایندگان خود را به مکانهای دور دست اعزام می نمودند تا جنگهای قبیله ای را اداره کنند و از شهروندان مالیات بگیرند.

در دوره های حکومت خانواده های سلطنتی در مصر مسافرت بیشتر با قصد تجارت و تفریح انجام می گرفت و این گونه مسافرت ها رونق زیادی یافت. در آن زمان دولت ها اقدام به جاده سازی کردند و در نقاط مختلف علامت هایی نصب گردید که نشان دهنده فاصله نقاط بود. یونانیان باستان در امر پیشبرد وتوسعه مسافرت و گردشگری در دو زمینه خاص پیشرفت چشمگیر کردند. نخست با ضرب سکه و جایگزین کردن آن بجای کالای مشکل مسافران را در امر حمل کالا برای انجام معاملات حل کردند. دوم زبان یونانی در سراسر حوزه مدیترانه رواج یافت و ارتباطات به صورت راحت تری انجام می شد. فردی به نام پوسانیاسکه اهل یونان بود در سال ۱۷۰ میلادی کتابی به نام راهنمای یونان منتشر کرد که این کتاب مشتمل بر ۱۰ جلد بود و مسافران را راهنمایی می کرد.

تمدن های آسیایی هم تاریخ بلند بالایی از سیاحت دارند که نمونه های بارز آن وجود تفریحگاهایی در مناطق خوش آب و هوای چین و ژاپن  در مناطق تابستانی می باشد.

قرون وسطی

سده پنجم تا چهاردهم میلادی را قرون وسطی می نامند. در این دوره مسافرت و تجارت رونق خود را از دست داد زیرا جاده ها تقریبا از بین رفته و شرایط مسافرت بسیار دشوار و خطرناک شده بود. در سده چهاردهم مسافرت به قصد زیارت به صورت یک پدیده انبوه درآمده بود .مسیحیان به بیت المقدس و روم مسافرت می کردند. مسئول کاروان در ازای  مبلغ مشخصی که دریافت می کرد همه هزینه های مربوط به رفت و برگشت را می پرداخت که عبارت بودند از کارت عبور،غذا، خوابگاه و استراحتگاه حیوان برای حمل مسافران و رهایی از دیوان سالاری این اشخاص رشوه پرداخت می کرند. از مشهورترین جهانگردان این دوره می توان به مارکوپولو و سرجان مندویل اشاره کرد.(مرسولند،۷ ،۱۳۷۶)

رنسانس

از سده چهاردهم تا هفدهم بیشتر مسافرتها با هدف کسب دانش و تجربه آموزی انجام می شد. اروپاییان در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی به اکتشاف دریایی مهم دست یافتند و پس از عبور از مغرب و جنوب آفریقا سرانجام به جنوب شرقی آسیا راه یافتند. در انگلستان ملکه الیزابت اول برای تربیت نمایندگان خارجی برای گروهی از اشراف گذرنامه صادر می کرد و این افراد برای کسب دانش و تجربه های جدید معمولاً به چین مسافرت می کردند.

نجبا و اشراف زادگان فرانسوی نیز برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه اقدام به مسافرت می کردند و آنها را توریست می خواندند. (منشی زاده،۱۳۷۸، ۱۶)

انقلاب صنعتی

انقلاب صنعتی که از سال ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ ادامه یافت پایه و اساس گردشهای دسته جمعی را به وجود آورد. در این دوره کارگران ساده کشاورزی که در مناطق روستائی وجود داشتند رهسپار شهرها و کارخانه های تولیدی شدند و همین مسئله باعث تغییرات ژرف اقتصادی و اجتماعی شد. بروز انقلاب در امر حمل و نقل ابتدا در راههای آهن و کشتیهای بخار اتفاق افتاد و سپس با ساخت اتومبیل ادامه یافت و در نهایت باعث استفاده جهانگردان از هواپیما و مسافرت به نقاط دور دست دنیا شد. این تحولات منجر به پیدایش اولین تشکیلات سازمان یافته گردشگری شد.

تدوین قوانین و مقررات در زمینه حق مرخصی برای کارمندان و از طرف دیگر بالا رفتن سطح زندگی مردم و علاقه مندی به بهبود وضع زندگی و کنجکاوی نسبت به وضع زندگی و پیشرفت سایر ملل کمک شایانی به توسعه این صنعت نمود. گردشگری انبوه پیام منطقی تغییرات کلیدی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و تکنولوژیکی پس از جنگ جهانی دوم بود. مسافرت با جت در سال ۱۹۵۸ نقطه عطف سفرهای انبوه به شمار می رود. گردشگری انبوه تا اواسط سالهای ۱۹۷۰ موضوع روز بود و از آن پس به تدریج گردشگری نوین جایگزین آن شد. باید اذعان کرد که گردشگری انبوه یکباره ناپدید نمی شود و یا گردشگری نوین کاملاٌ جایگزین نمی شود، معهذا نرخ رشد گردشگری نوین از این زمان از گردشگری قدیم پیشی می گیرد.( ضرغام، ۲۱، ۱۳۷۶)

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت گردشگری و تاثیر فناوری اطلاعات بر آن در ایرا ن وجهان
  • تحقیق گردشگری فرهنگی و تنوع فرهنگی و ابعاد آن
  • تحقیق گردشگری زمستانی و اسکی و مطالعه امکان سنجی آن
  • تحقیق ضرورت گردشگری و موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم و نقش طبیعت در معماری و الگو واره‌های معماری و طبیعت
  • تحقیق فرایند و اهداف خرید مصرف کننده و گردشگری خرید و اجزای آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.