تحقیق فرهنگ کیفیت محور و مدیریت دانش و اهمیت و ابعاد و مؤلفه های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق فرهنگ کیفیت محور و مدیریت دانش و اهمیت و ابعاد و مؤلفه های  آن دارای ۷۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۵
۲-۱- بخش اول : فرهنگ کیفیت محور    ۶
۲-۱-۱- مفهوم وتعاریف کیفیت    ۶
۲-۱-۲- مدیریت کیفیت     ۸
۲-۱-۳- تاریخچه کیفیت    ۹
۲-۱-۴- اهمیت افزایش کیفیت    ۱۱
۲-۱-۵ فرهنگ کیفیت    ۱۱
۲-۱-۶- مؤلفه های فرهنگ کیفیت    ۱۴
۲-۱-۷- چالشها و چگونگی اشاعه فرهنگ کیفیت در دانشگاه    ۱۶
۲-۱-۸-چرا فرهنگ کیفیت مهم است    ۱۹
۲-۱-۹-ایجاد فرهنگ کیفیت    ۱۹
۲-۱-۲- ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر    ۲۰
۲-۱-۲-۱- تعریف نگرش    ۲۰
۲-۱-۲-۲- مدیریت تغییر    ۲۲
۲-۱-۲-۳- انواع تغییر    ۲۳
۲-۱-۲-۴-ایجاد نگرش های مثبت در کارکنان    ۲۴
۲-۱-۲-۵-تقسیم بندی نگرش    ۲۴
۲-۱-۲-۶- ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر از منظرهای مختلف    ۲۵
۲-۱-۳- نوآوری    ۲۸
۲-۱-۳-۱- تعاریف نوآوری    ۲۸
۲-۱-۳-۲- انواع نوآوری سازمانی    ۲۹
۲-۱-۳-۳- نظام نوآوری    ۳۲
۲-۱-۳-۴- اهداف نظام نوآوری    ۳۴
۲-۱-۳-۵- اهمیت و ضرورت خلاقیت و نوآوری در سازمانها:    ۳۴
۲-۱-۳-۶-تفاوت تغییر و نوآوری    ۳۶
۲-۱-۴- بهبود مستمر کیفیت    ۳۶
۲-۱-۴-۱- نگاهی به مفهوم کیفیت:    ۳۶
۲-۱-۴-۲- تعریف بهبود مستمر کیفیت    ۳۸
۲-۲- استقرار مدیریت دانش    ۳۹
۲-۲- ۱ دانش    ۳۹
۲-۲-۲- طبقه‌ بندی دانش    ۴۱
۲-۲-۳- چشم‌اندازهای مختلف نسبت به دانش    ۴۳
۲-۲-۴- دانش سازمانی    ۴۴
۲-۲-۵- هرم دانش    ۴۵
۲-۲-۶- تاریخچه مدیریت دانش    ۴۶
۲-۲-۷- تعاریف و مفاهیم  مدیریت دانش    ۴۸
۲-۲ – ۸- دلایل پیدایش مدیریت دانش    ۵۳
۲-۲-۹- فواید استفاده از مدیریت دانش    ۵۴
۲-۲-۱۰- مدیریت دانش سازمانی    ۵۸
۲-۵-۱۱- مزایای مدیریت دانش    ۶۰
۲-۲-۱۲  اهداف مدیریت دانش    ۶۱
۲-۲-۱۳  عوامل موفقیت مدیریت دانش    ۶۲
۲-۲-۱۴ موانع مدیریت دانش    ۶۳
۲-۲-۱۵ ابعاد مدیریت دانش    ۶۵
۲-۲-۱۶ فرایند های مدیریت دانش در ادبیات پژوهش    ۶۷
۲-۳- پیشینه تحقیق    ۷۳
منابع و مواخذ    ۷۶

 منابع

جعفری، مصطفی، فهیمی، امیرحسین، (۱۳۷۹)، «ابزارهای استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر»، انتشارات موسسه فرهنگی رسا

سید جوادین، سید رضا،کیماسی، مسعود،(۱۳۸۴)، «مدیریت کیفیت خدمات» ، نگاه دانش،چاپ اول

مارنال،‌کالین (۱۳۸۰)، «مدیریت تغییر» ، ترجمه: سید امین الله علوم، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

آذر، عادل و مومنی، منصور، (۱۳۸۷)، «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، جلد اول، چاپ ۱۵، تهران، انتشارات سمت استکی، راضیه و عطافر، علی، (۱۳۹۱)، «کیفیت ارائه خدمات پرستاری با استفاده از مدل سرکوال از دیدگاه پرستاران در بیمارستان الزهرای اصفهان»، مجله مراقبتهای نوین، فصلنامه علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دوره ۹، شماره ۲، صص ۷۸-۷۲٫

ماهانی، اکرم، (۱۳۸۲)، «رضایت مشتری»، ماهنامه علمی‐ آموزشی تدبیر سال ۱۴ شماره ۱۴۱

رسول آبادی، مسعود، شفیعیان، مجید و غریبی، فردین، (۱۳۹۲)، «ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی با مدل سروکوال دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره هجدهم، صص ۱۱۲-۱۰۴٫

مشایخی، علینقی، (۱۳۸۹)، «توسعه ظرفیت یادگیری، چالش مهم مدیران و رهبران»، تهران: انتشارات دستان.

الوانی، سید مهدی، ریاحی، بهروز، (۱۳۸۲)، «سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی» ، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی

 Koter, Philip & Gary, Armstrong. (2011). Marketing Management“. Prentice Hall. hartline, M & Ferrell, O.C, ‘the management of customer contact service employee’, journal of marketing, Vol.60, no. 4, pp. 52-70.

Bardy Michael K. , Cronin JR Joseph (2001). customer orientation: effects on customer service perceptions and outcome behaviour,s, Journal of Service Research; 3.

Berry LL, Parasuraman A, Zeithaml VA. (2009). The service quality puzzle. Business Horizons.3:35-44.

Crosby, P. (2011). Quality Without Tears: The Art of Hassel Free Management. Mc Graw – Hill, New York.

۲-۱- مقدمه

دستیابی به کیفیت مستمر فعالیتهای دانشگاهی مستلزم اشاعه این فرهنگ از طریق تقویت ابعاد شناختی -فرهنگی و نیز ایجاد یا تقویت ساختار سازمانی موجود امکان پذیراست. در این راستا، تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه ضرورت دارد. انجام این مهم، زمینه لازم برای تدوین برنامه استراتژیک گروههای آموزشی را ، از طریق ارزیابی درونی و برونی، فراهم می کند. اجرای ارزیابی مستمر، در سطح گروه آموزشی، مقدمات امر را برای تدوین برنامه استراتژیک هر گروه آموزشی فراهم می کند. در سطح دانشگاه راهبرد اشاعه فرهنگ کیفیت می تواند گام مثبتی در این زمینه باشد .

با توجه به اینکه ویژگی های یک سازمان در قالب فرهنگ آن نفوذ می کند و از آنجا که هر سازمان با توجه به اهداف و ماموریت خود فرهنگ خاص خود را دارند، می توان گفت شناسایی مولفه های فرهنگ سازمانی شایسته و طراحی الگویی مناسب برای آن دردانشگاه ها  به یکی از ضروریات اصلی برای داشتن رفتاری اثر بخش و در نتیجه استقرار مدیریت دانش در دانشگاه ها تبدیل شده است.

. در این نوشتار به مطالعه و بررسی به صورت زیر طرح ریزی شده است:

در بخش اول ، فرهنگ کیفیت محور مورد بحث قرار می گیرد.

در بخش دوم ، مبحث استقرار مدیریت دانش بیان می شود.

در بخش سوم ، پیشینه تحقیق بیان می شود.

۲-۱- بخش اول : فرهنگ کیفیت محور

۲-۱-۱- مفهوم وتعاریف کیفیت

کیفیت، واژه رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است . اما وجه مشترک تمام تعاریف سازگار کالا یا خدمات با انتظارات و نیاز های مشتریان است به عبارت دیگر کیفیت وقتی به دست می آید که تولید خدمت، انتظارات مشتری( اعم از داخلی و خارجی ) را برآورد سازد. کیفیت از مشتری شروع می شود و هر گونه توجه یا خدمت،بدون توجه مشتری الزاماً کیفیت را به دنبال ندارد . بنابراین  باید نظر مشتریان را جویا و از نیاز های آنان به خوبی آگاه شد وتولید یا خدمات را منطبق با آن  نیاز ها ارائه کرد.انسان در زمانی که سعی در تولید کالا یا ارائه خدمات نمود به موضوع کیفیت توجه ویژه ای معطوف داشته است شاید یکی از دلایل مهم توسعه تکنولوژی و صنعت بر مبنای این اصل استوار می باشد که انسان هیچ گاه از وضع موجود راضی نبوده و همواره سعی در بهبود وضعیت موجود داشته است.

به طور کلی تعاریف متعدد و گوناگونی در مورد کیفیت ارائه شده است که عبارتند از:

کیفیت به عنوان درجه ای که یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد تعریف شده است (روستا و دیگران، ١٣٨۵،٢٢٢ ).

کیفیت توسط مشتری تعیین می شود، نه توسط تولید کننده. به عبارت دقیق تر، کیفیت مجموعه ای ازخصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تأمین می کند.

جامعۀ کنترل کیفیت آمریکا واژۀ کیفیت را به صورت زیر تعریف کرده است: “مجموعۀ ویژگی ھا وخصوصیات یک قلم کالا یا یک نوع خدمت که بتواند نیازھای آشکار و پنهان خریدار را تأمین نماید(کاتلر و آرمسترانگ[۱] ، ١٣٨۴،٨٧٧ ).

کیفیت هیچ مفهومی جز هر آنچه که مشتری واقعاً می خواهد، ندارد. سازمان استانداردهای بین المللی کیفیت را این گونه تعریف می کند: تمامیت ویژگی ها وخصوصیات محصول یا خدمات که توانایی برآورده کردن نیاز های مشتری را دارد.

سازمان ملی بهره وری سنگاپور بیان می کند که کیفیت توسط مشتری تعریف می گردد نه تولید کننده یا ارائه دهنده خدمت. به عبارت دیگر،کیفیت مجموعه ای از خصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که خواسته ها و رضایت مصرف کننده را تأمین می کند(سید جوادین، ۱۳۸۴، ۳۶ ).

Ÿ در دهه ۵۰ میلادی دمینگ و فیگن باوم مفهوم جدید کیفیت را اینگونه بیان نمودند،

«کیفیت مفهوم وسیعی است که تمام بخشهای مختلف سازمان نسبت به آن متعهد هستند. هدف آن افزایش کارایی کل مجموعه است و هدف نهایی آن مطابقت کامل با مشخصات مورد نیاز مشتری با حداقل هزینه برای سازمان است که منجر به افزایش قابلیت رقابت در سطح سازمانها می شود» (کزازی، ۱۳۷۸، ۲۵).

Ÿکیفیت یعنی انجام درست و صحیح  در دفعه اول و برای همیشه (مونیکا،  ۱۹۹۸، ۲۴۰)[۲].

Ÿکیفیت یعنی درجه تطابق کالای تولید شده یا سرویس ارائه شده با نیاز مشتری(مهربان،۱۳۸۴، ۲۵).

Ÿ کیفیت عبارت است ازهرگونه صفت یا صفات خاص یا عمل خاص یک فرآورده یا خدمت که بتوان با ارزیابی آن معلوم کرد که آیا فرآورده، یا خدمت با شرایط مشخص شده منطبق است یا نه (یوجی آکاو ،۱۹۹۵، ۲۱)[۳].

[۱]-Kotler& Armestrong

[۲]-Monica Parzhnger

[۳]-Uje Akao

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تاثیر فرهنگ استراتژیک و سیاست خارجی چین در خاورمیانه
  • تحقیق تاثیر فرهنگ استراتژیک امریکا بر سیاست خارجی آن در خاورمیانه
  • تحقیق فرهنگ سیاسی و سبک زندگی سیاسی شیعه و رابطه آن دو
  • تحقیق تعاریف کیفیت و ضرورت و نحوه شکل گیری استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت (QMS) و سیستم مدیریت زیست محیطی (EMS)
  • تحقیق مدیریت کیفیت خدمات الکترونیک و اهمیت و ابعاد کیفیت خدمات و معرفی مدل وب کوال
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.