تحقیق مدیریت دانش و رویکردهای مهم مدیریت و مزایا و معرفی شاخصهای کلیدی در پیاده سازی مدیریت دانش

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت دانش و رویکردهای مهم مدیریت و مزایا و معرفی شاخصهای کلیدی در پیاده سازی مدیریت دانش دارای ۴۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۲٫ مقدمه    ۴
۲٫۲٫  اهمیت گفتمان مدیریت دانش    ۴
۳٫۲٫  ﺗﻌﺮﻳﻒﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ‬‬    ۵
۴٫۲٫ روابط داده، اطلاعات و دانش    ۸
۵٫۲٫ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖدادهﻫﺎ،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖاﻃﻼﻋﺎتوﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ‬‬‬    ۹
۶٫۲٫  ساختار سلسله مراتبی دانش    ۱۱
۱٫۶٫۲ سلسله مراتب دانش رادینگ    ۱۱
۲٫۶٫۲  سلسله مراتب دانش برایان برگرن    ۱۳
۷٫۲٫ ارتباطات موثر در مدیریت دانش    ۱۵
۸٫۲٫ﻣﺒﺎﻧﻲزﻳﺮﺳﺎﺧﺖداﻧﺶ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬    ۱۶
۹٫۲ . ﻧﺴﻞﻫﺎیﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ‬‬‬    ۱۷
۱۰٫۲٫اﺻﻮلﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬    ۱۹
۱۱٫۲٫ ﻣﺰاﻳﺎی پیاده سازیﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ‬    ۲۱
۱۲٫۲٫   مدیریت دانش و رویکردهای مهم مدیریت    ۲۵
۱٫۱۲٫۲ مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع    ۲۵
۲٫۱۲٫۲ مدیریت دانش و مهندسی مجدد    ۳۰
۳٫۱۲٫۲ مدیریت دانش و نوآوری    ۳۱
۱٫۳٫۱۲٫۲ﺗﺮﻛﻴﺐﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶوﻧﻮآوری‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬    ۳۱
۲٫۳٫۱۲٫۲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖراﻫﺒﺮدیﻧﻮآوریداﻧﺶ‬    ۳۲
۱۳٫۲٫ شناسایی فاکتورهای مناسب برای پیادهسازی موفقیتآمیز مدیریت دانش    ۳۲
۱۴٫۲٫ معرفی فاکتورها و شاخصهای کلیدی در پیادهسازی مدیریت دانش    ۳۷
۱۶٫۲٫ تحقیقات و مطالعات پیشین    ۴۱
۱٫۱۶٫۲٫ برخی ازمطالعات انجام شده در ایران    ۴۱
۲٫۱۶٫۲٫ مطالعات انجام شده در خارج از ایران    ۴۲
خلاصه    ۴۳
منابع و ماخذ    ۴۳

منابع

شریف زاده، فتاح و بودلایی، حسن. مدیریت دانش (در سازمان‌های اداری، تولیدی و خدماتی). چاپ اول. تهران: جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی(۱۳۸۷)

عبدالکریمی، مهوش. مدیریت دانش، فنـاوری و خلاقیت و نقش آن در افزایش کارایی و اثربخشی فرایندها، پیام مدیریت موفق، دی ماه، ص ۳۴-۴۹

محمدی، کاوه. سنجش میزان آمادگی سازمان برای مدیریت دانش از طریق طراحی یک مدل مفهومی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ۱۳۸۵٫

احمدی،سید علی اکبر و صالحی، علی .مدیریت دانش، (۱۳۸۹)

داونپورت و پروساک، مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران نشر ساپکو، (۱۳۷۹)

آرامی، میثم. سنجش میزان آمادگی و راهکارهای تدوین نظام مدیریت دانش در بیمه سامان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، (۱۳۸۷).

اصغرپور، محمد جواد. تصمیم­گیری­های چندمعیاره. انتشارات دانشگاه تهران، (۱۳۸۸)

انتظاری، علی. مقایسه فرهنگ دانایی بین موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه­ریزی، دانشکده صدا و سیما و دانشکده صنعت هواپیمایی کشور. پایان­نامه کارشناسی ارشد.

Nonaka, I.. (1994). A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation, Organization Science. 5(1), 14-37.

O’Dell, C. & Grayson, J. C. (1998). If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices, California Management Review, 40(3), 74-154.

Pinto, J. and Slevin, D. (1987). “Critical Factors in Successful Project Implementation”. In IEEE Transactions on Engineering Management, Vol.34, No.1, pp. 22-27.

Quinn, J. B and Anderson, P and Finkelestein, S; Managing Proffessional Intellect: Making The Most Of The Best; Harvard Business Review, (1996)

Rockart, J. (1979). Chief Executives Define Their Own Information Needs. Harvard Business Review, March – April, pp. 81-92.

 ۱٫۲٫ مقدمه

درجامعه فراصنعتی امروزه دانش به یک منبع کلیــــدی اقتصاد تبدیل گردیده است. در رویارویی با رقابتهای جهانی و محیط‌های پویا به سازمان­ها توصیه می شود که برای دسترسی به بازارهای جدید و فناوریهای نوین از تخصص ومهارتهای افرادی با استعدادهای متنوع بهره گیری کنند. سازمانهای سلسله مراتبی بزرگی که زمانی به لحاظ تسهیلات فیزیکی و زیرساخت‌های فناوری گسترده خویش رسوخ ناپذیر تلقی می‌شوند امروزه در پاسخ به بازارهای ناپایدار و نیز برآوردن نیازهای مشتریان، از حیث ارائه سریع کالاها و خدمات، با مشکل مواجه گردیده اند(دراکر،۱۹۹۸).  بنابر نظر مدیران، برای بقا در محیط‌های پیچیده و پویا ضروری است که سازمانها از چابکی و انعطاف پذیری لازم برخوردار باشند و نیز در اداره دانش به صورت کارا عمل کنند. مع هذا، اکثر مدیران در درک جنبه های عملی مدیریت دانش با چالش‌های زیادی روبرو هستند (دانپـورت و همکاران،۱۹۹۸). از آنجایی که به طور سنتی مدیران با منابع فیزیکی و ملموسی کار کـرده اند وقوع چنین چالش­هایی اجتناب ناپذیر است.

مقوله دانش و مدیریت دانش رفته‌رفته جای خود را در سازمانها بازمی‌کند. امروزه مدیران سازمانها می‌دانند ماشین‌آلات، تجهیزات و ساختمان را نمی‌توان اصلی‌ترین دارایی یک سازمان به حساب آورد. آنچه به عنوان دارایی مهم هر سازمان به شمار می‌رود، دانش سازمانی است و مدیریت صحیح برآن باعث کسب مزیت رقابتی برای سازمان و درنهایت پیروز شدن بر رقبا خواهد شد.

بی‌دلیل نیست که یکی از مدیران ارشد شرکت “هیولت پاکارد” می‌گوید: “اگر هیولت پاکارد می‌دانست که چه چیزهایی را می‌داند، سود دهی‌اش سه برابر می‌شد”.

۲٫۲٫  اهمیت گفتمان مدیریت دانش

استیوارت[۱] عقیده دارد که اطلاعات و دانش دردنیای رقابتی امروز به عنوان یک سلاح هسته­ای[۲]عمل می­کند، به عقیده­ی وی دانش بسیار مهمتر و نیرومندتر از منابع طبیعی، کارخانه­های بزرگ و حسابهای بانکی کلان است. استیوارت پیشرفت وترقی شرکت­هایی همچون وال­مارت، مایکروسافت وتویوتا را که به لحاظ دارایی­های فیزیکی و منابع مالی بسیار پایین تر از صنایعی همچون سیرز، آی­بی­ام وجنرال موتورز بودند را به خاطر سرمایه­های فکری این شرکت­ها می­داند.نیکولاس باهرا[۳] درمقدمه­ی کتاب خود( مدیریت دانش به­عنوان یک ابزار رقابتی ) سه دلیل برای اهمیت آن ذکر می­کند.

نخستین دلیل آن است که مدیریت دانش یک ابزار رقابتی پول­ساز است[۴] وازبسیاری از هزینه­ها نیز می­کاهد[۵]که مجموع این مبالغ در طول سال می­تواند اعداد هنگفتی نظیر ده­ها، صد­ها یا میلیون­ها دلار باشد. دلیل دوم اهمیت مدیریت دانش، همراه بودن فرایند­های آن با تکنولوژی است که این امکان را به کاربران و سازمانها برای توسعه­ی سیستم­ها و فرایند­های خود می­دهند. سومین دلیل که مهمترین دلیل نیز هست مدیریت دانش را به­عنوان یک دیسیپلین مدیریتی شناسانده است که رویکردی انسان مدار داردکه با اجرای آن کارکنان از مزایای آن منتفع خواهند شد به شکلی که کارکنان لذت بیشتری از کارشان می­برند، مشارکت بیشتر، یادگیری بیشتر و درک بهتری خواهند داشت.

۳٫۲٫  ﺗﻌﺮﻳﻒﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ

ﺗﻌﺮﻳﻒﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﻣﺸﻜﻞاﺳﺖ و ﻫﻴﭻ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺸﺨﺼﻲﻛـﻪ ﺑـﻪ ﻃـﻮرﺟﻬـﺎﻧﻲ ﻣﻮردﺗﻮاﻓﻖﺑﺎﺷﺪ وﺟﻮدﻧﺪارد. ﻳﻚ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻌﻤﻮل درﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ اﻳﻦ اﺳـﺖ ﻛﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒداﻧﺶ ﺑﻪاﻧﺪازه ­ای وﺳﻴﻊ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎً ﻫﺮﭼﻴﺰی ﻛﻪ اﺟﺎزه درک ﻣﻔﺎﻫﻴﻤﻲ را ﺑﺪﻫﺪ ﻛﻪﻓﺮدﺑﺮای ﻛﺎرﻛﺮد اﺛﺮﺑﺨﺶ در اﻳﻦ ﺟﻬﺎن ﺑﺪانﻧﻴﺎزدارد،ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶ ﻧﺎﻣﻴﺪهﺷﻮد. ﺳﺨﺘﻲاراﺋﻪﺗﻌﺮﻳﻒﻣﺸﺨﺺازﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧـﺶﻣﻮﺟﺐﺷﺪه تـاﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺠﺎربﺧﻮد و دﻳﺪﮔﺎهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ،ﺗﻌﺎرﻳﻒ ﮔﻮﻧـﺎﮔﻮﻧﻲ را ﺑﻴـﺎن ﻛﻨﻨﺪ. دالکیر درکتاب ” مدیریت دانش در تئوری و عمل” خود اذعان می­دارد که یک تحقیق غیر رسمی وی را به بیش از صد تعریف ارائـه شده از مدیریت دانش رهنمون ساخته که از این بین حداقل۷۲تعریف، تعاریف خوبی به نظر می­آیند.

درواقع مدیریت دانش یک مبحث چند وجهی[۶] است که زمینه­های متعددی را پوشش می­دهد. شاید این موضوع جای تعجب نداشته باشد چرا که کاربرد دانش در حوزه­های مختلف کسب و کار می­باشد، با این وجود مبحث مدیریت دانش همواره از معضل “سه نابینا و یک فیل[۷] ” در رنج است، . ازاﻳﻦروﻳﻚﺗﻌﺮﻳﻒﺟهان­ شمولﻛﻪﺗﻤﺎﻣﻲﺻﺎﺣﺐﻧﻈﺮانﺑـﺮﺳـﺮآنﺗﻮاﻓـﻖﻧﻈـﺮداﺷﺘﻪﺑﺎﺷﻨﺪ،وﺟﻮدﻧﺪارد.

ﺑﺮایﻣﺜﺎل،داونپورت[۸](۱۹۹۸)،ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧـﺶ راﺑﻌﻨـﻮان ﺟﻤﻊآوری ،ﺗﻮزﻳﻊ و اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺎرا از ﻣﻨﺎﺑﻊداﻧﺶﺗﻌﺮﻳﻒﻛﺮده اﺳﺖ

اودلوﮔﺮیﺳﻮن[۹] (۱۹۹۸)،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚاﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ در ﻳﻚ ﺳﺎزﻣﺎن  اﻳﺠﺎدﺷﻮد ﺗـﺎ  اﻃﻤﻴﻨﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮد ﻛﻪ داﻧﺶ ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻣﻨﺎﺳﺐ در زﻣﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣـﻲرﺳـﺪ و آن اﻓـﺮاد آن داﻧﺶ را ﺗﺴﻬﻴﻢﻛﺮده و از اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺮای اﺻـﻼح ﻋﻤﻠﻜـﺮد ﺳـﺎزﻣﺎن اﺳـﺘﻔﺎده ﻣـﻲﻛﻨﻨـﺪ؛ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲﻛﻨﺪ.

ازﻧﻈﺮﺑﺖ[۱۰](۲۰۰۱)،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ،ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺧﻠﻖ،ﺗﺄﻳﻴﺪ،اراﺋﻪ و ﺗﻮزﻳـﻊ وﻛﺎرﺑﺮدداﻧﺶ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻮنﻓﻮر[۱۱](۲۰۰۳) ،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪای از روﻳﻪﻫﺎ،زﻳﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎ و اﺑﺰارﻫﺎی ﻓﻨﻲ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﻣﻲداﻧﺪ ﻛﻪ در ﺟﻬـﺖ ﺧﻠـﻖ،ﺗـﺴﻬﻴﻢ و ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی اﻃﻼﻋـﺎت و داﻧـﺶ در درون وﺑﻴـﺮون ﺳـﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻃﺮاﺣـﻲ ﺷـﺪه اﻧـﺪ. اَﻣـﻴﻦ و ﻫﻤﻜﺎراﻧﺶ(۲۰۰۱)ﻧﻴﺰﺗﻌﺮﻳﻔﻲ ﻧﺰدﻳﻚ ﺑﻪﺗﻌﺮﻳﻒ ﺑﻮن ﻓﻮر اراﺋﻪ ﻣـﻲﻛﻨﻨـﺪ: “ﻓﺮاﻳﻨـﺪﻫﺎ و ﻓﻨﺎوریﻫﺎ ﺑﺮای ﺟﺬب،ﺗﺴﻬﻴﻢ و ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی داﻧﺶ ﺟﻤﻌﻲ ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﺑﻬﻴﻨﻪ در زﻣﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ[۱۲] “. در اﻳﻨﺠﺎ ،زﻣﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ،ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ زﻣﺎن ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺮای ﺗـﺼﻤﻴﻢﮔﻴـﺮی درﻣﻮرد ﻳﻚ ﻋﻤﻞ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻧﻈﺮ ﻣﺎدی ﺑﺮ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻲﮔﺬارد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳـﻦ ﺗﻌﺮﻳـﻒ؛ ﺷﻮﻻم ﺑﺮﮔﺮ ﻫﺪف ﻧﻬﺎﻳﻲ از ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎن ﻣـﻲﻛﻨـﺪ: “ﻫﺮ آﻧﭽـﻪ را ﻛـﻪ در ﺟﺎﻳﻲ ﻳﺎد ﻣﻲﮔﻴﺮﻳﺪ ،در ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺑﻜﺎر ﺑﺮﻳﺪ.” ﺗﺤﻘﻖ اﻳﻦ ﻣﻘﺼﻮد ،ﻣﺘﻜﻲ ﺑﻪ ادﻏﺎم ﻓﻨـﺎوری، ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﻫﺎی ذﻫﻨﻲ اﻓﺮاد وﺳـﭙﺲ ﺗﺒـﺪﻳﻞ اﻳـﻦ ﻧﺘـﺎﻳﺞ ﺑـﻪ ﻳـﻚ ﻋﻤـﻞ ﻣـﺆﺛﺮ و ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ(انتظاری،۱۳۸۵).

اﺑﺘﺪاﻳﻲﺗﺮﻳﻦ ﺗﻌﺮﻳﻒ ازﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از: ﻳﺎﻓﺘﻦ راﻫﻲ ﺟﻬﺖ ﺧﻠﻖ، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ،ﺷﻜﺎر و ﺗﻮزﻳﻊ داﻧﺶ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ (ﻋﺒﺪاﻟﻜﺮﻳﻤﻲ،۱۳۸۲). از ﻃﺮف دﻳﮕﺮ ،ﻣﺮﻛﺰ ﺑﻬﺮه وری و ﻛﻴﻔﻴﺖ آﻣﺮﻳﻜﺎ ،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﮔﺴﺘﺮده ﻛﺴﺐ ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ،اﻧﺘﻘﺎل  و اﺳﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋﺎت  درﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻲداﻧﺪ. ﺑﺖ(۲۰۰۲)ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﺴﻬﻴﻞ اﻣﻮر ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ داﻧﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻠﻖ ،ﺿﺒﻂ ،اﻧﺘﻘﺎل  و اﺳﺘﻔﺎده از داﻧﺶ ﻣﻲداﻧﺪ . از ﻧﻈﺮ روﺑﺮت ﻟﻮﻛﺎن،ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از اﺳﺘﻔﺎده  از اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺮای دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ واﻗﻌﻴﺖ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ؛ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺑﻮده ﻛﻪ ﻫﺪف آن اﻳﺠﺎد ﻣﺤﻴﻄﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ وزﻳﺮﺑﻨﺎﻳﻲﻓﻨﻲاﺳﺖﻛﻪﺑﺘﻮان دراﻳﻦ ﻣﺤﻴﻂ، داﻧﺶ ﺗﻮﻟﻴﺪﻛﺮد،ﺑﻪآن دﺳﺘﺮﺳﻲ داﺷﺖ و دﻳﮕﺮان را در آن ﺳﻬﻴﻢﺳﺎﺧﺖ.

اﻟﺒﺘﻪ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ را ﺑﺎ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ دادهﻫﺎ اﺷﺘﺒﺎه ﮔﺮﻓـﺖ . ﺗﻔـﺎوت ﻋﻤﻴﻘـﻲ ﺑـﻴﻦ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داده(ﻛﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﻓﻨﺎوری و ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ) و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ (ﻛﻪ ﺑﺮ اﻓـﺮاد و ﺗﻌﺎﻣﻼت و ﻫﻤﻜﺎری ﺷﺎن ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ اﺳﺖ) وﺟﻮد دارد. اﻳﻦ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑـﻴﻦ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧـﺶ و دادهﻫﺎ ،ﺗﻨﻬﺎ زﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﻃﺮف ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺳﺎزﻣﺎن در زﻣﻴﻨﻪ ﻳﻚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺴﻬﻴﻢ داﻧـﺶ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻛﺮده  و ﺑﻪ آن ﻧﻴﺰ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺑﺎﺷﺪ. اﻣﺮوزه ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟـﻪای در راﺳـﺘﺎی اﻳﺠﺎد ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓﻫﺎﻳﻲ در ﺣﺎل  اﻧﺠﺎم اﺳﺖ،اﻣﺎﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺴﻴﺎری ﻣﺎﻧﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ اﻳـﻦ ﻛـﺎرﺑﻪﻃﻮرﻛﺎﻣﻞﺻﻮرتﮔﻴﺮد(امین وهمکاران،۲۰۰۱).

داﻧﺶ ﺑﺮﺧﻼف دﻳﮕﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ،ﻧﺎﻣﺘﻨﺎﻫﻲ اﺳﺖوﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻴﺸﺘﺮ،ﺣﺠﻢ آن اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲﻳﺎﺑﺪ و در ذﻫﻦ اﻓﺮاد ﺟﺎی دارد. ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﺑﺮ روی اﻓﺮاد اﺳﺖ وﺑﺮاﻓﺮادﺑﻪﻋﻨﻮان ﻣﻨﺎﺑﻊداﻧﺶﺗﺄﻛﻴﺪدارد.

Stewart

Thermonuclear Competitive Weapons

Nicholas Bahra

Makes Money

Saves Money

Multidisciplinary

Three blind men & an Elephant

Tomas Davenport

O` Dell & Grayson

Bhatt

Bounfour

Right Time

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مدیریت زنجیره تامین ، مراحل تصمیم گیری کاربرد رویکرد پویایی های سیستم در آن
  • تحقیق مدیریت و سیستم اطلاعاتی استراتژیک و سیستم چندعاملی
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق مدیریت زنجیره تأمین و مسائل انتخاب تأمین کننده و برنامه ریزی دو سطحی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.